Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Покупка на Octavia III 1.8TSI


anon07

Recommended Posts

Здравейте,

 

В следващата седмица очаквам да получа поръчаната Octavia и вече нямам търпение. Прочетох почти целият форум за Octavia III, както и повечето пресни теми в Briskoda. :) Толкова съм изтрещял, че изгледах всички налични ревюта на фейслифтови модели в youtube.. :X

 

Поръчах лифтбек, модификация Vision, като добавените допълнителни екстри (добавени от Skoda) са амбиентно осветление, боя - брилянтен металик и джанти 16" ILIAS (държах да са 16" за зимата). Нямаше как да чакам 2-3 месеца за поръчка на модел по мой избор и се примирих с Vision пакета, който ми се струва г/д ОК.

 

Дълго се двоумих (триумих направо :)) за избор на мотор. В крайна сметка се спрях на 1.8TSI, главно заради независимото окачване отзад. Наистина ми се искаше да е 4х4, но цената беше една идея над бюджета и се отказах от FWD. След това дилемата беше за кутията - 7DSG или 6MT. Жената беше с 2 ръце за автоматика (в момента караме 6DSG), но пък се оказа, че ET нямат 1.8TSI автомат налична и пак трябваше да чакам. Ta, в крайна сметка остана 1.8TSI 6МТ. Навсякъде чета, че този мотор има задоволителна динамика за това купе и се надявам наистина да е така. Тествах 1.4TSI и останах с много добро впечатление, така че по-големият му брат би трябвало да е още по-добре.

 

Както казах, изчетох доста теми и тук, и в други форуми, но не успях да намеря отговори на няколко въпроса. Ще се радвам, ако някой от колегите с 1.8 може да даде малко повече инфо...

1. Има ли разлика в шума на двигателя между 1.4 и 1.8? Тестовата 1.4, която карах беше страшно тиха - в диапазоните на нормалното шофиране едва чувах мотора, което е страшно предимство за мен. A в спряло положение почти не се усещаше, че работи колата (Start-Stop беше изключена). ЕТ нямат тестова 1.8, така че нямаше как да разбера, а пък на места видях мнения, че 1.8 бил по-шумен мотор, дори и на място.

 

2. Как усещате колата при дълъг път (магистрално шофиране) - чува ли се много шумът от настилката и вятъра? По този въпрос четох мнения на 2-та полюса - имаше хора, които твърдяха, че колата е съвсем нормално обезшумена и няма особено големи шумове, както и такива, според които при магистрална скорост не може да се води нормален разговор вътре?!

 

3. Има ли колега тук, чиито автомобил да е с "новото" Bolero с 8" екран? Интересува ме какво е качеството на звука? В чуждите форуми четох оплаквания, че стандартната система с Bolero звучала смешно, че не достигал бас и т.н., но навсякъде мненията бяха за "старото" Bolero, като имаше подозрения, че при новият модел нещата са пооправени. В момента колата ми е с фабрична Bose система и съм сигурен, че Bolero-то няма да може да се мери с нея, но все пак се надявам да не е ужасно зле. 

 

4. Малко или много свързано с горният въпрос, в случй, че Bolero-то ме разочарова твърде много.. :) Имате ли представа дали гаранцията би отпаднала при монтиране на такъв subwoofer (под седалката или в багажника): 

https://www.focal.com/en/car-audio/car-audio-kits-solutions/integration/plugplay/amplifiers/bass-enclosures/ibus-20

В UK ги монтират успешно на Octavia III и имало добър резултат. Не знам, обаче, как това нещо би повлияло на гаранцията и дали ET биха се съгласили да монтират такова устройство (което е plug and play към Bolero).

 

5. Имат ли бензиновите модели т.нар. auxiliary heater - електрическият реотан в таблото, който спомага да се затопли по-бързо купето зимата?

 

6. Има ли колеги с гуми Continental TS860? Досега съм карал само с Nokian Wr D3 и D4 и мога да кажа, че тази гума е перфектна, но нямам никаква представа за TS860? Цените на ET за тези гуми бяха добри, така че ги поръчах директно с колата.

 

7. 1.8TSI имат ли стандартно такава лайстна на багажника: 

http://www.team-bhp.com/forum/attachments/test-drives-initial-ownership-reports/1295316d1412351274-our-skoda-octavia-1-8-tsi-were-we-simply-clever-suhaas_0031.jpg

Допада ми ужасно много и ако не идва стандартно при 1.8TSI, направо бих я поръчал от Superskoda. :)

 

8. По повод Full-LED светлините - записано е, че са с фунция за "автоматичен контрол на ъгъла". Под "контрол на ъгъла" имат предвид вертикален контрол (височина на светлините) или свелини, следящи контура на завоя?

 

Знам, че може и да са глупави някои от въпросите, особено при положение, че ще получа колата след няколко дни, но тази секция от форума е малко празна, така че може да я позапълним. :) Пък и ще е от полза за следващите купувачи на 1.8TSI.

Редактирано от anon07
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей и честито за избора.

 

т.2-За мен си е добре обезшумена,но при всеки човек това е индивидуално усещане.

т.3 Същото като т.2 на мен ми е идеално :) 

т.5 Не мисля,че има.Бензина си загрява бързо.

т.7 Да.поне така твърдеше дилъра.Аз я поръчвах допълнително с Dynamic Pack..

т.8 Това не знам,при каране в градски условия при завиване свети халогена долу на бронята.Не са адаптивни,ако това ти е въпроса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свършило е чакането значи :)

Аз не мога да дам мнение по питанките, но ще чакам снимки!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей и от мен!

Аз също съм я поръчал с 1.8TSI двигател - мощността и динамиката на тази конфигурция са впечатляващи. Аз мися, че DSG е по-добрия вариянт тук, но въпрос на предпочитание.

 

Т.1: Не би трябвало да има разлика

Т.2: Тук някой друг да сподели и на мен ми е интересно.

Т.3: Болерото има доста подобрение след FL, не вярвам да е зле или чак толкова зле.

Т.4: Най-добре пирай ЕТ.

Т.5: Ще съм изненадан ако има.

Т.6: -

Т.7: Идва със спортния пакет "Dynamic".

T.8: Ако съм разбрал правилн въпроса ти е че следят контура на завоя.

 

Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм фен на DSG-то. В момента карам 2.0TDI със 6-степенно DSG, само че в друга марка от VAG семейството. Не спирам да твърдя, че това е най-добрата скоростна кутия, която съм ползвал някога. Но честно да си призная, понякога ми се кара и кола с 3 педала - ей така, за кефа, иначе DSG-то си е удобство, няма спор. Но се отказах от него по 3 причини - лошата слава на кутийте със сух съединител (макар че според мен при новата кола няма абсолютно никакви ядове), факта, че трябваше да чакам 2-3 месеца и не на последно място - бюджета. Знам, че 3 000 лева не са толкова голяма разлика, но си бях казал, че тавана е 40 000 и не исках да надскачам. Така трябваше да избирам между 1.5TSI 7DSG и 1.8TSI 6MT. Независимото окачване отзад и динамиката на 1.8 наклониха везните. Жената много ме нахока, че автоматика бил страхотно нещо, но успях да я убедя с наличието на Hill Hold Control-a и амбиентното осветление... :D

 

По т.1 - наистина се надявам да е така - слизам от дизел (PD) и да си призная - писна ми този трактор вече...

 

За Болерото - не съм меломан, но не карам без музика. А пък сутрин много обичам да се "будя" с малко МеталиЦа, която на Bose-то звучеше прекрасно. И аз четох, че при FL има подобрение и се надявам наистина да е така.

 

За липа на багажника - не съм включвал Дайнамик пакет, така че ако моята бройка няма, ще побързам да се свържа със Superskoda. :)

 

А по повод въпроса за фаровете - точно такъв ми беше въпроса - дали "контрол на ъгъла" значи, че следят контура на завоя в движение, като нямам предвид cornering lights с халогените. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ще се опитам да помогна.

1. 1.8 ТСИ работи една идея по-грубо от 1.5 ТСИ/1.4 ТСИ, но не е нещо фрапантно. Според мен звука дори е по-хубав така.

 

2. Над 120км/ч се чува отзад вятър, който идва според мен от уплътненията на прозорците. Който седи отзад да му мисли- отпред не се чува. Могат да се водят разговори разбира се, това не е каруца спусната по баир.

 

3. Качеството на звука е една идея по-слабо от това на Volkswagen(Polo 6R 2014). Дори с фини настройки не мога да го догодя до звука на Полото.

 

4. Ще ти отпадне гаранцията със сигурност.

 

5. Не знам, но и няма смисъл. Тези цикалки (1.4/1.5/1.8ТСИ) с моторчета колкото блоков лист А4 загряват за раз бройки.

 

6. Аз съм с ТС860 и мога да кажа, че са невероятни. Като звук са едно към едно с летните Michelin Energy Saver или поне аз не намирам разлика. Пробвах ги преди 2 седмици в непочистени магистрали и междуселски пътища, държат се изключително.

 

7. Няма, единствено 1.5 ТСИ идва заводски с този лип. Трябва да си поръчаш Динамик пакета.

 

8. Не следят контура, единствено се нагаждат по височина според теглото отзад, ако натежи задницата се спускат надолу и обратното.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

моята е преди фейслифта и е възможно да има разминаване, но ще пробвам да отговоря на въпросите:

1. не съм карал 1.4, но 1.8 не я намирам за шумна 

2. количеството шум при каране на магистрала е в рамките на приемливото, хората си приказват без да викат, музиката се чува ок. колата не е бентли, но пак е доста прилично..  карал съм и на по-дълги маршрути (до италия и унгария) и не съм получавал негативен feedback за шума и озвучаването. (говорим за скорости до 140км/ч, при 200 е друго). също така винаги можеш да вкараш една изолация във вратите и багажника, ако ти се занимава.

3. пас, нямам идея

4. като 3

5. мисля, че има подгрев на антифриза, защото дори когато е изгаснала  (при старт стоп) стрелката на антифриза пак се качва. наистина много бързо вдига температура.

6. 3

7. моята е комби 

8. моята е преди фейслифта.

 

 

 

сега като си чета коментара виждам, че не съм помогнал с нищо. но успех с колата, сигурен съм, че няма да те разочарова

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

И аз съм си поръчал същия мотор 1.8 TSI 177 hp., само че на Леон. Вече е подготвен за автовоз и ще бъде при мен след НГ. Питането ми е (да не вдигаме други теми), какъв разход (софийско градско) и извънградско ви дават колите? Предполагам умерено каране по задръстванията ще е около 11/100, а извънградско се надявам на 7.5/100 при скорост от около 130 км/ч.

Тестово карах 1.4 ACT и там наистина ме впечатли с разход, но за 1.8 четох, че е доста по-"жаден" (1,5 л. средно отгоре).

 

Също така на колко км. сменяте масло? Предната ми О2 CR 2.0 ТДИ първо масло смених на малко над 20 000 км., после сменях през 15 000 км., но сега си мисля да го сменям на не повече от 10 000 км. Те предполагам тези TSI-ки сигурно и ще похарчват масълце, та може би не е добра идея да се чака да светне?!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам умерено каране по задръстванията ще е около 11/100, а извънградско се надявам на 7.5/100 при скорост от около 130 км/ч.

Правилно предполагаш. в града ако караш с някакво по-нормално темпо 10-11. но ако се забучиш в задръстване през лятото на климатик може да видиш и цифрата 15 на таблото :) 

 

извън града, да, 7.5-8 ако имаш повечко багаж

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Брейй, излиза, че 1.8 има значително по-висок разход от 1.4 за не много по-висока динамика.  :nea:

Редактирано от The^Maniac
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на Фабията 1,2 TSI средният и разход до момента е 8,5/100. Така че за София околко 10/100 си е нормално

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Брейй, излиза, че 1.8 има значително по-висок разход от 1.4 за не много по-висока динамика.  :nea:

 Да, и аз бях много впечатлен от 1.4-то колко приятно върви и колко малко харчи. Сърцето, обаче, каза 1.8. 1000 лв. по-евтин (в Леон), независимо окачване отзад и по-големи спирачки...майната му на литър и половина отгоре :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В конфигуратора на Шкода е 2500лв по-скъп 1.8 от 1.4, същите нм, по-малко от секунда по-бърз до 100. А като гледам коментарите относно разхода и се чудя заслужава ли си.... но темата е друга и я следя с интерес като един бъдещ поръчващ :) . Сори за спама :)

Редактирано от The^Maniac
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въртящият момент е същият (доколкото разбрах - ограничен заради DSG-то), но се поддържа почти максимален в по-голям диапазон - or 1250 чак до 5000 rpm. Също така, 1.8 е с независимо окачване отзад. Спорно е това колко подобрява комфорта на возене, но стабилността би трябвало да се усеща по-добра. За мен разходът не е чак толкова голям фактор - не е ламя неземна, просто няма да е икономичен колкото 1.4/1.5. Но другите разлики наклониха изборът ми към по-големият мотор.

Редактирано от anon07
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карал съм 1.8 с DSG, имам 1.4 DSG. За мен също 1.8 е по-добрият избор - тегли от 1000 до 6000 оборота без да спира. Въртящият момент е в по-широк диапазон. Шумово дори и да има разлика, не е нещо осезаемо. При 1.8 има двойно впръскване - предкамерно и камерно.

Редактирано от Илко Такев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Брейй, излиза, че 1.8 има значително по-висок разход от 1.4 за не много по-висока динамика.  :nea:

дори в официалните  данни, от 0 до 100 1.8 ускорява за почти секунда по-бързо, мисля че има разлика в динамиката

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1,8 при ръчни скорости отново ли е на същите nm? Прочетох в няколко мнения вече, че е ограничен заради DSG, но в случаите, при които е ръчка?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хайде не беше 1000 лв., ама почти, нали ти писах в hardwarebg :)

Да де - ти си със сеат леон, а и не е комби версията... То аз ако не взимах комби, щях да имам и за пакет вижън, но всеки с приоритетите си. ;)
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Комбито при Seat идва на 1.8 задължително с DSG. Аз не исках това конкртно DSG, освен това не съм фен на Леонското комби, виж ако е Октавиа, задължително комби :)

 

Иначе, за съжаление (и при Шкода и при Сеат) дали DSG, дали ръчка все е на 250 Нютона. С ръчни обаче можеш спокойно да ремапнеш. Има Revo Stage 1 на 210 коня и 300 Нютона.

Редактирано от Mean
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1,8 при ръчни скорости отново ли е на същите nm? Прочетох в няколко мнения вече, че е ограничен заради DSG, но в случаите, при които е ръчка?

При ръчна скоростна кутия и при седемстепеното DSG го дават 250 Nm, а вече при шестстепенното DSG, което върви с 4x4, е 280 Nm.

Редактирано от Илко Такев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Комбито при Seat идва на 1.8 задължително с DSG. Аз не исках това конкртно DSG, освен това не съм фен на Леонското комби, виж ако е Октавиа, задължително комби :)

 

Иначе, за съжаление (и при Шкода и при Сеат) дали DSG, дали ръчка все е на 250 Нютона. С ръчни обаче можеш спокойно да ремапнеш. Има Revo Stage 1 на 210 коня и 300 Нютона.

Revo-то е доста изкушаваща оферта, ако го нямаше TD1 флага и ядовете с гаранцията. Пичовете от D-Bros, при които поддържам А3-ката в момента са им партньори и отзивите са много добри. Нооо на гаранционна кола само мога да си мечтая.. :) Има и разни PowerBox-ове, които уж били по-неоткриваеми, но ми се струва, че 180 магарета и 250NM ще са достатъчни..
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.