Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Термостат?


gemballa

Recommended Posts

Здравейте колеги, днес забелязах неприятен проблем. При спускане около 5км и външна температура около 0, стрелката на охладителната течност падна на около 60-70 градуса (застана почти хоризонтално). Възможно ли е термостата да е дал фира за 9 месеца и 15к км? Фабиата е 1.2тфси, 110кс.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 90
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Моджо

    16

  • gemballa

    12

  • The Best Forman

    9

  • srservice

    8

Най-много писали в темата

Без да пробваш , няма да разберем ... въпросът е дали това не е инцидентно блокиране ... аз лично бих следил температурата и когато стане системно , тогаз бих предявил првтенция за гаранционен ремонт.

 

П.П. Не пречи да попиташ пеиемчиците дали имат инфо за калпави термостати.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен на 1.6 БЕ го има този ефект когато съм карал съвсем малко след запалване и температурата тъкмо е стигнала до 90 градуса (поне по стрелка може и по-малко да е реално) В такива случай ако почна да спуска на скорост 1-2 километра стрелката започва да пада и стига до към 70 градуса. Бях решил, че е термостат но и при други коли така се случва и се отказах да го сменям. А и когато е добре загряла не се случва това дори и при -15 градуса. Пробвай да загрееш добре колата и тогава спускай. То има и логика за падне температурата тъй като на скорост и по на надолнище гориво не се подава ако не натискаш газта и реално няма какво да стопли антифриза и като е студено започва да му пада температурата. А и до колкото знам фси-ките са като дизелите зимата. Трудно загряват поради по-високото КПД на двигателя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ти е повреден термостата. Нормално е при спускане. Двигателят се върти принудително от колелата т.е. не се впръсква гориво и няма как да стопли. Преди 2 седмици при спускане от Пампорово при +3 градуса стрелката ми отлепи чак след Чепеларе. 90 градуса вдигнах малко преди Асеновград... ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен на 1.6 БЕ го има този ефект когато съм карал съвсем малко след запалване и температурата тъкмо е стигнала до 90 градуса (поне по стрелка може и по-малко да е реално) В такива случай ако почна да спуска на скорост 1-2 километра стрелката започва да пада и стига до към 70 градуса. Бях решил, че е термостат но и при други коли така се случва и се отказах да го сменям. А и когато е добре загряла не се случва това дори и при -15 градуса. Пробвай да загрееш добре колата и тогава спускай. То има и логика за падне температурата тъй като на скорост и по на надолнище гориво не се подава ако не натискаш газта и реално няма какво да стопли антифриза и като е студено започва да му пада температурата. А и до колкото знам фси-ките са като дизелите зимата. Трудно загряват поради по-високото КПД на двигателя.

Преди първото спускане имах 20км изкачване и колата си беше стабилно загряла. Вторият път след 80км път пак същата работа. Това за 1 ден.

 

 

Не ти е повреден термостата. Нормално е при спускане. Двигателят се върти принудително от колелата т.е. не се впръсква гориво и няма как да стопли. Преди 2 седмици при спускане от Пампорово при +3 градуса стрелката ми отлепи чак след Чепеларе. 90 градуса вдигнах малко преди Асеновград... ;)

Това се случи точно при спускане на Пампорово, но колата си беше стабилно загряла. За мен това е проблем. Карам от 10 години ВАГ коли и знам как се държи кола с изправен термостат в тези пътни участъци.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тогава може и да имаш проблем. При напълно загряла кола и повече от 5 километра спускане по виадуктите на Хемус и -15 градуса миналата година не ми мръдна грам стрелката. За тази година още нямам проба за да кажа как е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте. Моето мнение се базира от Шкода Октавия 1 преди фейса. ТДИ 110к.с. Случвало се е зимно време и при мен да пада температурата при дълго спускане. Сменял съм термостат и отново при продължително спускане е падала.

Сега управлявам Фабия 2. Тя е с лампа така че не мога да дам особено компетентно мнение.

Първия ми автомобил Вартбург 353 също при спускане доста се охлаждаше, но там спускането е по инерция без ППХ. ППХ съм използвал много рядко, защото при двутактовия двигател при ППХ няма мазане на ДВГ и може да блокира.

 

ППХ - принудителен празен ход :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И според мен не е повреден термостата, няма какво и кой да подържа температурата при продължително спускане без подаване на газ.

При мен липсва стрелката за температурата и подобни въпроси отпаднаха.

Спускал съм подобно на колегата от Пампорово до Чепеларе, няма загряване от студено запалена кола, смятам за нормално!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм спускал Боровец - Самоков от студен двигател и почти не мръдна стрелката , но от загрял мотор колкото и баири да съм пускал стрелката не е мърдала.

На термостата това му е ролята - да държи водата на малък кръг и да поддържа температурата на мотора , друг е въпроса какво ще се случи при спускане и принудително охлаждане от парното (висока скорост на вентилатора).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То е ясно , че при продължително спускане няма какво да топли мотора, особенно при много ниски външни температури. Но тук случаят не е такъв. Също така, по същият маршрут с други ВАГ коли и изправен термостат, темп на охладителната течност не е падала под 90 градуса, по табло.

Дори на някои коли имам възможност да гледам точно колко е темп и докато на таблото ми е 90, реално е падала до 82-83, но при външна -10;-13 градуса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм имал случай с други ВАГ и при това сменен от мен термостат на проверена марка и то на много по-кратки спускания да спада температурата ... оказа се фабрично дефектен термостат , но го следих почти цяла зима и бях сигурен , че подмяната е наложителна и за това ти казах да го следиш и ако стане системно , тогаз тормози ЕТ .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

И аз съм с подобен проблем, макар че колата е само на три дни и 400 км. При спускане по Предел надолу пада до 60. Когато не е добре загряла в града, малко да я пусна по инерция от светофар до светофар и пада от 40 да речем на 20-25.

Тази сутрин я оставих 15 минути на празен ход - стрелката не беше отлепила даже. В общи линии грее само под товар. Това според мен не нормално (имам наблюдения на няколко коли вкл. и фабия 1).

И не е вярно ,че при спускане на скорост няма какво да грее мотора. Да,гориво не се подава , ама постъпилия въздух се сгъстява и се нагрява, което е достатъчно да поддържа температурата.

В четвъртък съм в ЕТ.

Редактирано от Моджо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и моите наблюдения от преди 2 дни. При спускане от в. Околчица до разклона за Враца, което са грубо 15 км., стрелката за температурата застана вертикално, а температурата на маслото беше около 74 градуса.

Колата преседя горе на върха около 2 часа преди да започнем спускането.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много е важна външната температура каква е. Колата на 1ви март прави 1 година и до онзи момент е нямала подобни симптоми. Другият месец ще ходя в ЕТ за смяна масла и филтри и тогава ще гледаме и това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бях в ЕТ. Нямало проблем, така си е. Съвременните малолитражки били така. Бах тоя даунсайзинг дето не може да сгрее 1 литър вода.

Бе и фабията ми 1 беше малолитражка 1,2 и пак 3 цилиндъра ама това не го е правила.

Опитвам са да го приема това "така си било" - не ми се получава. Не може да е така да го ева.

Барем си подарих комплект гумени постелки.

Редактирано от Моджо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо температурата на отваряне на термостата не е за нашия климат или е постоянно отворен или муден термостата. Дали може ЕТ да питат чехите дали е нормално това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми сигурно може, ама как да ги накарам. Колата е с газово и сутрин, въпреки че стрелката за темп не е отлепила след 10-на мин си минава на газ. Духа леко топлинко и като я подкарам загрява бързо. Може и самата стрелка /табло,датчик/ да не мери като хората. Ся по-принцип познавам собствениците на ЕТ, ама за толкова дребно нещо не искам да си опуквам козовете. Иде лято: :)) В крайна сметка ако много ме издразни просто ще си платя един термостат и ще ги накарам да го сменят. Едва ли е неква космическа сума.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Щом е в гаранция отиваш в сервиза и искаш да я закачат на компа. Прави се тест в движение с техника вътре и с компа  се засичат показателите на мотора,   вкл. и на охл. течност в различните режими на движение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, направиха го. Всичко си било наред.

Нещо според мен тая срелка не мери директно датчик ама се управлява от компа и затова играе номера. Няма как да не е отлепила, а колата да е минала на газ. Няма как също да показва 80 градуса, да спра за 1 минута, старт стопа да изключи мотора и като тръгна да покаже 60. Физически е невъзможно да изстине толкова за 1 минута. Че дали и имаше минута. Иначе загрее ли веднъж добре не мърда от 90. За момента приемам, че си е така докато не натрупам повече инфо.

Редактирано от Моджо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Това не е свързано с парното , а с външната температура ... при градуси над 5 моята загрява до 90 в рамките на два светофара , но при  и под 0 -та може да мина и 5 км. и да не мине средата , но от парно не мога да се оплача , отделно дори загряла ми прави впечатление , че ако променя градусите от 22 - 24 или от 24 на 26 и веднага вдига оборотите на празен ход на 950-1000 ... ианк отдавна уреда на таблото не отчита директна стойност - веригата е датчик , комп (ЕКУ) ,  уред.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бях в ЕТ за смяна на масло и филтри и им казах за термостата. Направиха тест в движение и казаха че всичко било нормално, защото били много ефективни двигатели, с високо КПД. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.