Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Термостат?


gemballa

Recommended Posts

@Моджо, според мен до момента си живял в заблуда по отношение на отчитането на въпросната температура. В смисъл, предполагам си правил аналогия с уреда за бензина и по инерция си мислил, че с темп на охл. течност е същата ситуация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 90
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Моджо

    16

  • gemballa

    12

  • The Best Forman

    9

  • srservice

    8

Най-много писали в темата

Пу, мама му, вече не е при мен. Ма все пак толквоа км съм я карал...верно ли и тя е от 50. Баси. Явно съм кьорав

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И ся кво се оказа? Плюхме по ЕТ за всичко( както винаги), а то се оказва, че колата съвсем нормално си работи и няма проблеми. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пу, мама му, вече не е при мен. Ма все пак толквоа км съм я карал...верно ли и тя е от 50. Баси. Явно съм кьорав

 

Нямам представа таблото на Фабиа 1 какво е, ама има ли 0 в началото на скалата? Или лятно време стрелката при студена кола, показва ли директно 20-30 градуса (колкото е и темп на охлаждаща течност)?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма цифри.

Редактирано от fabia 1234
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бе има бре, 90 и 130 има....май. То таблата са различни чешити.

Никой не плюе по ЕТ, най-малкото щото не те произвеждат колите.

И все пак това връщане на стрелката си е странно , както и да го погледнеш. Никоя кола не ми го е правила досега.

А иначе, вероятно сички са от 50 градуса, не съм им броил деленията, утре ще погледна на бимата да видя как е, че ся ме мързи да слизам до гаража.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Очевидно не сте карали Форд :D Там няма нито една цифра. Бял участък, черен с бял контур, до него пише "norm" и е 3/4 от скалата, и червено. И стрелката играе яко :D Та, не се вглеждайте толкова. Има ли парно и не прегрява ли, значи всичко е наред. Все пак, термостата не е сложен да държи минималната температура в граници, а максималната. А и, колко е охладителната течност на тия миксери? Я има 6-7 литра, я не.

Редактирано от Typi_taratajki
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бе има бре, 90 и 130 има....май. То таблата са различни чешити.

Никой не плюе по ЕТ, най-малкото щото не те произвеждат колите.

И все пак това връщане на стрелката си е странно , както и да го погледнеш. Никоя кола не ми го е правила досега.

А иначе, вероятно сички са от 50 градуса, не съм им броил деленията, утре ще погледна на бимата да видя как е, че ся ме мързи да слизам до гаража.

на фабия 2 има и започва с 50/90/130 но колегата пита за таблото на ф1 там няма

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

038520260-big.jpg

 

Е това какво е? Тука съм си снимал външната темп, ма то се вижда ,че има цифри.

Да не ви прави впечатление, че е мръсна :)) Ма на -25 забрави да чиста кола. И да бе, верно е от 50, смотан съм. Ма все пак това с връщането на стрелката го нямаше.

Редактирано от Моджо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И ся кво се оказа? Плюхме по ЕТ за всичко( както винаги), а то се оказва, че колата съвсем нормално си работи и няма проблеми. 

 

В случая се получи нещо от сорта на всеизвестния виц :

 

-Ало,топлофикация ли е? -Не енергоснабдяване. -Енергото ли? -Да -Нищо,и на вас да ви е*а майката!

 

Естествено, че в Еуратек работят и читави и разбиращи от работата си хора, но повечето отзиви не са положителни, та от там...

 

Нищо общо с темата за термостата, но все пак :

 

Миналата седмица понеделник поръчах този кит с оригиналната боя, за да си оправя една-две точици от камъчета по предната броня и капак. Служителят от отдел резервни части ми каза "другата седмица в началото ще са при нас, ние пращаме смс, за да ви известим".

Понеже предният ми опит с това "известяване" не беше ОК. Просто отидох вчера (отново смс не получих) на място да питам дойде ли аджеба или не тоя кит. 

Падна ми се друг "колега" от резервни части, който си имаше неква друга работа и искаше да ме отсвири бързо, че те разбираш ли пускали смс като нещата са тук и явно не е дошло. Все пак аз бях мааалко "по-настоятелен" и недвусмилено му показах, че се разкарвам специално за тази глупост от майната си, та реши да провери все пак в компютъра и почна едно, ами то тира е дошъл днес, ама щом не сме ви пуснали смс, значи не е дошло с тоя ТИР...И аз вечееее питам, добре кога да дойда другата седмица? или по-следващата ? някакъв все пак срок!? ииии накрая гузно само ми каза, ами елате утре (петък 16/03). Тоест всичко си е дошло, ама явно не са ми пуснали смс, и за да не си признае издънката тотално ми каза да дойда на другия ден. Е не отидох, защото си имах работа, но така или иначе СМС и до сега не получих ;)

 

Така, че ти си вади изводите, защо са такива настроенията спрямо ЕТ!

Редактирано от digitalundgrd
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно смс за резервните части - аз пък си ги получавам винаги. Ходя само при Иво - той е на вътрешното бюро от към салона, а не на другото - до витрините и изхода към кафето (поне там беше кафе преди години). Винаги е бил много отзивчив, каквито и въпроси да съм имал. Даже обикаля един ден с мен по колите на колегите си да сравняваме цвета на една рамка за навигация.

А иначе по темата - аз лично се хванах за “обяснението” за високото КПД и че заради него не загрявала колата.

Иначе е както навсякъде - има читави и смотани служители :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Здравейте, доста четох и аз по темата. Моята е 1.2 TSI 90кс. 2015 (т.нар. двигатели серия ЕА211; преди 2015 TSI двигателите на фабия са ЕА111 серия; разликата между двигателите от една серия са минимални - основно обема/капацитета на някои възли).
ЕА211 двигателите са с два термостата - единият е за контура на главата(87C), другият е за блока(105C). В един корпус са с водната помпа - отдясно на главата. Водната помпа е постоянно зацепена с отделен ремък към разпределителния вал на изпускателните клапани отдясно. Този ремъл пише, че не се сменя. Турбината е обикновена - няма промеменлива геометрия.

Между другото изпускателният колектор е вграден в главата и се охлажда с охдадителната с-ма. Целта е по-бързо първоначално загряване на двигатела, а в последствие охлаждане на изгорелите газове към турбината.
Термостатите отварят връзката към големия радиатор. т.е. преди да загрее двигателя, течността в блока не циркулира, а тази в главата циркулира само през радиаторчето на парното. При това схемата така е нарисувана, че излиза че и двата термостата трябва да достигнат температура, за да започне циркулация през големия радиатор(може и да не е така; не е и написано изрично).
Датчика за температурата на двигателя (показанието на таблото) мери температурата на течността в главата (монтиран е отзад горе в дясно на главата).

И така - когато е студено навън, охлаждането през радиаторчето на отоплението е голямо. Съответно главата загрява бавно и лесно се охлажда през отоплението на купето. Затова в студено време, ако сте надули вентилаторите, за да се стоплите по-бързо, течността в главата загрява много по-бавно. Ако духа колкото да не се запопти предното стъкло загряването е по-бързо, сътветно затваряте другите клапи. Значението на външната температура е толкова голямо, че при 0C вдига 90C за към 5-8 км - зависи колко настъпвам, а при 10C за ~ 2км.

И така, би следвало при загрял двигател и следващо дълго спускане, при което няма консумация на гориво, т.е. единственото загряване е от разни вътрешни триения, блока да се охлади и да затвори термостта, главата ако е студено навън също ще се охлади през радиатора на отоплението и показанието на температурата ще започне да пада и то постоянно, докато не започнете да подавате газ. Всичко зависи от това колко дълго е спускането, колко студено е навън, колко силно сте пуснали духалката на отоплението. На мен лично не ми се е случвало при добре загрят двигател и последващо спускане да започне да пада показанието на температурата. Но докато все още не е  достигнал 90C и пусна газта, то в следващите 100м започва да сваля показанието.

Като захладня и аз помислих, че се е скапал термостат и щях да ходя е ЕТ, но като попрочетох се отказах. Сега като се постопли при 16C навън загрява до 90C за 1-1.5км най-много.

 

Между другото, бързото загряване на новите икономични двигатели е голям проблем. При 2 пъти по-ниска консумация на гориво, загряването става много по-бавно. Стигнали са до там, че във всички нови дизели на VW, водните помпи не са постоянно зацепени и зацепването се управлява от компютъра електрически. Ако видите колко чаркалъци има в една такава помпа, ще се хванете за главата.

 

Редактирано от slavid
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Малко извън темата - има и т.нар. студен охлаждащ контур. Той е с отделен по-малък радиатор, под основния и охлажда интеркулера и турбото. Циркулацията е с отделна елекрическа помпа, управлявана от компютъра. Включва се в зависимост от температурата на входа и на изхода на интеркулера. След изключване на двигателя върти течност през турбото, за да не прегрява. Още повече, че със Старт/Стоп системите, ако няма охлаждане на турбото при спрял двигател, маслото и турбото ще си заминат бързо.

 

Редактирано от slavid
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и едно описание на двигатели EA211. Картинките са много добри. Обяснени са принципите на действие на доста с-ми. На руски е :-).

http://vwts.ru/pps/pps_511_nov_benz_dvig_ea211_rus.pdf

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много интересна и полезна информациа, благодаря. Аз се чудих по темата какво става с турбото с тази старт-стоп система. Навремето се казваше, че не трябва да гасиш двигателя веднага след спиране, за да охлади турбото, а сега едва ли не го спират на всеки светофар. Но няма как да не са го премислили.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има електрическа водна помпа, която не се влияе от това дали моторът работи или е спрял...Тя си върти, за да охлажда, което трябва ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.