Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Монтиране допълнително подгряване на антифриза


vilden

Recommended Posts

Здравейте на всички. Тъй като съм нов във форума, а може би и не зная точно къде да търся се обръщам към Вас по-компетентните за помощ. Притежавам Октавия 1.9 ТDI 90 к.с. 2002г., която трудно загрява през зимата. Смених термостата, на който най-вероятно нищо му нямаше, но ефект никакъв. Шкодака през зимата / и то дизеловия / явно  трудно си загряват. Колата ми е внос от Италия и нямам екстрата – подгряване на антифриза. Наскоро от същият модел Шкода ми попадна и си свалих от нея: релетата заедно с кабелите, подгряващите свещи с корпуса. Монтирах свещите, но се оказа, че от кутията където са релетата излизат четири кабела единият от който е постоянен плюс и не е проблем да се свърже. Има още три кабела, които не намерих място къде да свържа и най-вероятно се свързват към компютъра, от където се подава информация кога да се включат подгряващите свещи. Молбата ми е някой ако се е занимавал с това да прати схема, която най-вероятно я има в Аутодата, но аз поне не я намерих. Трите кабелите който останаха са оцветени и различни по дебелина: най дебели е синьо и жълто; малко по-тънкия е черно и кафяво и най-тънкия е синьо и черно. Предполагам, че се връзват на буксата на компютъра. Благодаря на всички отзовали си предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, не мога да ти помогна, но и ако никой не ти пише детайлно, вържи си ги директно с ключе изведено при теб след предпазител и си ги пускай ръчно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спомням си, че дискутираха наврвмето, че системата дърпа много ток и се включва над 1500 оборота или там някъде. Не е вариант да са постоянно включени.

Ще погледна в елзата дали няма поне ел схемата, но може би трябва да се потърси в бришкода, но там пък нямат зима и може никой да не се е занимавл.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да допълня колегата над мен понеже дърпа много ток и колите с него са с алтернатор 120 A а твоята щом няма фабрично вероятно е с 90 A

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Алтернатора е едно на ръка, но и ключето е вариант! Ако ти се занимава да търсиш - “Gomez” потърси във ФВ форума. Той си беше правил допълнително на голфа едно време, но няма тук писано по темата. В братския форум може да има останало нещо от тогава. Т’ва е ника на човека (Иван) се казва. Ако потърсиш по ник, може да излезе нещо и да ти е от полза. Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички отзовали се, но аз искам да си направя подгрева като оригинален, не да пускам кабели и ключета. В крайна сметка ако не намеря къде и как да ги свържа оригиналните кабели, ще си го пускам с ключе, което не е много готино. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За този, за който съм писал си го направи оригинално! Взе си от друга кола, монтира го и си го свърза (по спомен), както си трябва. За това писах, ако ти се търси във ФВ форума - може да е писал за това. Но беше отдавна...може би повече от 6-7 години

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото си спомням( мисля, че съм го чел във ФВ форума), свещите са 3 и се включва различен брой от тях в зависимост от натоварването на електрическата системе и температурите на антифриза и околната среда. Така че, ако релетата са 3, те са за всяка свещ, а трите кабела са от оперативните им вериги.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Релетата оригинално са две, а кебелите са четири. Единият е постоянен плюс / силов кабел /, идващ от акумулатора. Другите три / единият от който е маса / са за управлението на релетата, които пускат 12 волта / едното е 80А и пуска двете подгряващи свещи, а другото е 50А и пуска третата /.Двата останали кабела най-вероятно са за управлението на двете релета, кое кога да се пусне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята заводски е с подгрев на антифриза. Мога да погледан ако ти върши работа кабелите къде отиват. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изтеглете си този файл 

Там на руски с картинки и схеми е описано подробно всичко за двигателя 1,9 TDI (AGR), включително и свързването на подгряващите свещи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...
  • 3 седмици по-късно...

Намерих схемата в Аутодата и срещу скромната сума от 30 лева майстор свърза гореупоменатите кабели. За мое съжаление това ЧУДО на техниката / погряване на антифриза / НЕ работи. Не съм писал, тъй като времето се задържа доста топло и температурите трябваха да паднат под 5 градуса, за да се включи подгрева според майстора. Пиша днес 23.01.2018г. и минималните градуси в гр. Добрич / от където съм / сутринта бяха минус 5 и за изминати около 5 километра градско, колата ми загря едва 60 градуса. За съжаление май ще имам една екстра по автомобила, която ще остане неработеща / за съжаление /, защото ми писна да ходя и да се моля на майстори, на които не им се занимава с тези "дреболийки", в место да правят други ремонти, от които вадят повече пари. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, колата гледана ли е с диагностика? Ето теми за четене, къде може да е проблема. Температурните датчици  на колата дали показват верни стойности?

Ако всичко е навързано както трябва и е проверено, значи проблема е в компа на колата. Поне така пишат из форумите. 

Иначе може да го направиш както казва колегите ръчно или с реле време или с някакво термо реле, с друг тем. датчик който да следи темп. и да включва/изключва.

 

http://skodaclub.bg/forum/index.php?/topic/43824-%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B5%D0%BC-%D1%81-%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82%D1%80%D0%B8%D1%87%D0%B5%D1%81%D0%BA%D0%B8%D1%8F-%D0%BF%D0%BE%D0%B4%D0%B3%D1%80%D0%B5%D0%B2-%D0%BD%D0%B0-%D0%B0%D0%BD%D1%82%D0%B8%D1%84%D1%80%D0%B8%D0%B7%D0%B0/

 

http://audibg.com/forum/index.php?/topic/190743-19-tdi-%D1%81%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B5%D0%BC%D0%B0-%D0%B7%D0%B0-%D0%BF%D0%BE%D0%B4%D0%B3%D1%80%D1%8F%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B5-%D0%BD%D0%B0-%D0%B0%D0%BD%D1%82%D0%B8%D1%84%D1%80%D0%B8%D0%B7%D0%B0/

 

http://audibg.com/forum/index.php?/topic/89285-%D0%BF%D0%BE%D0%B4%D0%B3%D1%80%D0%B5%D0%B2%D0%BD%D0%B8-%D1%81%D0%B2%D0%B5%D1%89%D0%B8-%D0%BD%D0%B0-%D0%B0%D0%BD%D1%82%D0%B8%D1%84%D1%80%D0%B8%D0%B7%D0%B0/&page=1

 

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=374156

 

http://forums.tdiclub.com/showpost.php?p=4087478&postcount=44

Редактирано от setfan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.