Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

вода в купето на шкода октавия


rosen_at85

Recommended Posts

Здравейте! Имам следния проблем с вода в купето на шкода октавия 1999година.

Лятото при проливен дъж протече от филтъра на купето в краката на пасажера. Махнахме корите под предния прозорез и изичстехми всичката мизерия която се бе насъбрала, от листа, прах, кал и т.н. Проблема се оправи.Сега не бях карал колата около месец и качвайки се в нея  установих,че е прогизнало в краката на шофьора и зад него. Проверихме дали пак няма запушени отводнителни канали под предния прозорец, но всичко си е ок. Проверихме да не би да не е уплътнена тръбичката за климатика но там си е сухо и уплътнението е добре. На автомивка пръскахме с вода по вратите да видим дали не е от някое уплътнение на вратите,но.... и от там не видяхме да влиза вода.Проблема е,че има вода само  в краката на шофьора и мястото зад него, но само по пода, по сените така да се изразя е сухо. Качих колата на подемник и с майстора гледахме тапите всички са си на мястото и изглеждат добре. От къде може да влиза тази вода в купето, а тя хич не е малко.Ще ви бъда благодарен, ако някой ми помогне :) :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От страната на шофьора отводнителния отвор е един и е към калника. Ако той наистина е почистен, проблем не трябва да има. Пак от тази страна има гумени уплътнения на кабели влизащи в купето. Проверете дали там всичко е наред.За да се провери,трябва да се свали рамото на лявата чистачка и лявата кора, но това се прави и да се почисти левия отточен отвор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес пак махнах корите и чистачките, канала си е почистен, излях вода около 2 литра и си изтече както трябва. Тези кабели не ги видях къде са.И аз немога да си обясня от къде идва тази вода. Може ли да идва от мястото където се закача ски багажник, на релсите на тавана на колата и там да слиза вътре по гредата между двете врати където е колана и от там да отива на пода. А и ако е от там както казващ няма ли да е мокро и покрай педалите а там е сухо, само на дъното, самия под е мокър

Редактирано от rosen_at85
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Говоря по спомен, но предполагам влиза от парното, капака на филтъра на купето да се види всичко тип топ ли е

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

няма и следа от водица там, филтъра е нов на 3 месеца, въобще не личи да се е намокрял

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако колата е комби и има рейки на които закачаш напречните греди и съответно приставката за ски, не би трябвало да има проблем. Възможно е обаче, да са се разхлабили болтовете на самите рейки и наистина да тече от там. Ако има джам на тавана (люк) проверете и неговото отводняване. Също така, голяма вероятност има да минава вода през уплътненията на джама (лайсната) или през самото гумено уплътнение на купето. Вие хубаво сте пръскали с вода, но т’ва е едно, а дъжда или топенето на сняг е друго. Водата си намира път леко полеко. Ползва ето на пароструйка или изливането на кофа вода не е точно същото. Ако мястото от където влиза вода е голямо - тогава ще се види бързо, използвайки тези методи. Но ако е малко - трудно ще стане. Вариант, който аз бих избрал - разглобите корите на двете врати и средната колонка и вижте дали има следи от водата. Щом колата не е карана няколко месеца - явно бавно са се случвали нещата...

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен не преля,но изчезнаха първите степени на вентилатора на парното.Свалих го и по самите пластмаси около него имаше доста застояла вода.Да не би там да имаш вода?Ако тече от покрива на плата на тавана ще има жълти петна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако колата е комби и има рейки на които закачаш напречните греди и съответно приставката за ски, не би трябвало да има проблем. Възможно е обаче, да са се разхлабили болтовете на самите рейки и наистина да тече от там. Ако има джам на тавана (люк) проверете и неговото отводняване. Също така, голяма вероятност има да минава вода през уплътненията на джама (лайсната) или през самото гумено уплътнение на купето. Вие хубаво сте пръскали с вода, но т’ва е едно, а дъжда или топенето на сняг е друго. Водата си намира път леко полеко. Ползва ето на пароструйка или изливането на кофа вода не е точно същото. Ако мястото от където влиза вода е голямо - тогава ще се види бързо, използвайки тези методи. Но ако е малко - трудно ще стане. Вариант, който аз бих избрал - разглобите корите на двете врати и средната колонка и вижте дали има следи от водата. Щом колата не е карана няколко месеца - явно бавно са се случвали нещата...

Успех!

Не е комби. Не мога да си обясня , сега вали и цяла нощ е валяло и като отворя вратите се вижда малко вода на праговете но е съвсем малко, май,май ще разглабям вратите, но дупките за отводняване на вратите не са запушени

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен не преля,но изчезнаха първите степени на вентилатора на парното.Свалих го и по самите пластмаси около него имаше доста застояла вода.Да не би там да имаш вода?Ако тече от покрива на плата на тавана ще има жълти петна.

Парното и климатроника си работят нормално, зад касетофона и управлението на климатроника си е сухо, няма и следа от там да е дошла вода. Проверихме и тръбичката за конденз на калиматика да не би да не е уплътнена както трябва, но всичко си е ок там..... Голяма загадка ми е това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Паркирай колата с предницата напред някъде с лек наклон напред, по този начин ще елиминираш дали идва от двигателния отсек или от таван/врати.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не са ти залепени добре найлоните на вратите може и от там да е проблема.Водата се стича от прозореца по кората,  пада върху прага и влиза вътре.

Преди да залепиш найлона намажи механизма на съклоповдигача с технически вазелин и изолирай машинката с електониката на съклоповдигача  от вода / по този въпрос има доста писано във форума/.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не са ти залепени добре найлоните на вратите може и от там да е проблема.Водата се стича от прозореца по кората,  пада върху прага и влиза вътре.

Преди да залепиш найлона намажи механизма на съклоповдигача с технически вазелин и изолирай машинката с електониката на съклоповдигача  от вода / по този въпрос има доста писано във форума/.

Но няма вода по  стените, от прага до пода на колата, ако е така което и аз си мислех щеше да има мокро, а там си е сухо. Старницата на колата е сухо, а само дъното е мокро, ако мога така да се изразя

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи ако само дъното е мокро, а прага (страницата) е суха - не е от отичане във вратите... Най-вероятно отдолу някак влиза - при движение. Ама пък казваш в началото - че е седяла няколко месеца колата без да е карана и при качването в нея установяваш проблема. Явно е станало нещо и водата е останала там. Пробва ли да я изсушиш хубаво с прахосмукачка и да видиш дали сега, след като я караш вече, отново се пълни с вода?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи ако само дъното е мокро, а прага (страницата) е суха - не е от отичане във вратите... Най-вероятно отдолу някак влиза - при движение. Ама пък казваш в началото - че е седяла няколко месеца колата без да е карана и при качването в нея установяваш проблема. Явно е станало нещо и водата е останала там. Пробва ли да я изсушиш хубаво с прахосмукачка и да видиш дали сега, след като я караш вече, отново се пълни с вода?

Днес ходих на една овтомивка, дърпаха водата с прахосмукачка и сега ще видя.Не успяха хубаво да я дръпнат но....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Колеги, явно не съм много вчас, но може ли да ми кажете как се свалят корите и рамената на чистачките, че да почистя моята от гнусотиите, събирани с години ? Ще съм ви много благодарен!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "В.Харизанов" - Привет. Рамената на чистачките са закрепени с две гайки, като върху тях би трябвало да има две пластмасови капачета. Махаш капачетата (с тънка права отвертка), отвиваш гайките (по спомен май бяха 13 милиметра) и се опитваш да махнеш рамената. Ако не е правено скоро и/или не е хубаво почистено и смазано - може да имаш трудности с махането на рамената, защото корозират стабилно. С многократни но леки удари по самите рамена (в частта, която е близо до гайката) би трябвало да "отпука". Също, напръскай няколко пъти с "WD 40" преди да започнеш опитите за "отпукване". При обратното сглобяване, намери грес (например медна) и намажи хубаво където корозира. Относно пластмасовите кори под чистачките - много внимателно трябва да ги издърпаш откъм долния край на предния прозорец. Обикновенно тези пластмасови кори са стари и се пукат на поразия. За съжаление, за мен е необяснимо, защо трябва толкова силно да "щракват" към предния прозорец. Проблема е прекалено силното захващане към долната част на предния прозорец. Не помня дали някъде нямаше и едно гумено уплътнение, между пластмасовите кори под чистачките и желязната част на купето под тях, но тям няма драма. Обхващаш гуменото уплътнение в единия му край с ръка и вдигаш бавно нагоре и като излезе продължаваш леееко да дърпаш към другия му край. Използвай момента и свали и двата пластмасови подкалника над предните гуми. Там се оттича водата от кухината под предните чистачки, като разбира се има и мръсотия. Тази мръсотия се задържа между предния калник и неговия подкалник, в задната страна, откъм предните врати на Автомобила. Много често предните калници ръждясват именно там, защото мръсотията вътре не може да изсъхне целогодишно. Не бързай, не прилагай груба сила и ще станат нещата. Ако си от Град София, мога да помагам..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря много за подробния отговор, ще направя всичко стъпка по стъпка внимателно иии...дано не се строши нещо по пътя към чистотата и най-вече липсата на вода в краката на предните пътници :) !! Лек ден от мен!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 11 месеци по-късно...
На 17.12.2017 г. at 13:50, SHOMATA написа:

Ако не са ти залепени добре найлоните на вратите може и от там да е проблема.Водата се стича от прозореца по кората,  пада върху прага и влиза вътре.

Преди да залепиш найлона намажи механизма на съклоповдигача с технически вазелин и изолирай машинката с електониката на съклоповдигача  от вода / по този въпрос има доста писано във форума/.

Същия проблем при мен.

Влиза вода от шофьорската врата.Като отвора вратата се излива вода на асфолта.Прага е мокър,мокета също.Найлоните са разлепвани в гориния край за смазване и реголиране на прозореца.Но после са залепени.Има едни дупки на врата долу,отпушени са,ръчках с тел.От къде да влиза тая вода?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Или не виждаш добре някоя дупка по периферията в долния край на найлона или още отгоре някъде се стича. Ако колата е паркирана на равно може и да не влиза, но ако е наклонена надясно от левите врати ще влиза вода и обратното. Обилното обливане с вода по стъклата на вратите ще свърши работа да забележиш дали е така при свалени кори. Може и с водоструйка, да набие повече вода във вратата. На задна дясна врата ми беше така, уж бях залепил добре найлона, но водата си намерила път, та скоро свалих кората по друг повод и забелязах пропуска и я прилепих пак найлона.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От средата на долу найлона трябва да се залепи внимателно.По вътрешния ръб на вратата има кръгли отвори /тези не са отточните от долу, а са странични, където се лепи найлона/и те трябва да са свободни.Аз лепя с МОМЕНТ универсал и е ОК.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С най-обикновено найлоново тиксо. Ако не изкара дъло време ще го преправя, но и на старата го правих така и нямам спомен да съм повтарял, а доста години си я покарахме.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Верно са оказаха найлоните.

Залепих ги,и тия дупки,които пишете да не облепвам,на здравата врата са запушени с найлона.

Ония за отичане на водата са си наред

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.