Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Калобрани


gemballa

Recommended Posts

Здравейте, Весела Коледа на всички :) 

Един бърз въпрос имам. Взех си оригинални калобрани за Фабиа комби и искам да питам за монтажа трябва ли да пробивам нови отвори или се ползват вече съществуващи? 

Благодаря предварително

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нито за предните, нито за задните трябва да пробиваш. Развиваш фабирчно монтираните болтове към подкалниците, налагаш калобраните и завиваш...

 

Аз първото нещо като купих колата беше да сложа предни, а сега за зимата сложи и задните. Мислех да ги махам лятото, ама добра работа вършат и май ще си останат перманентно монтирани :)

 

п.с. За комби варианта, задните калобрани са дооста по-компактни и ненатрапчиви погледнати отзад за разлика от тези за хечбек.

 

Combi :

 

6V9075101-3.jpg

 

Hatch :

 

6V6075101.jpg

Редактирано от digitalundgrd
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:plate_offtopic:

 

Уж много се прави за сигурността на на автомобилите, измяслят се какви ли не системи за сигурност и т.н., а едни елементарни калобрани не се слагат на колите. Карайки в дъжд зад кола с и без калобрани прави разлика от земята до небето. Има ли причина, освен може би естетика, за да не се слагат на всички коли?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Калобрани тип стар Москвич (от калника до земята) може и да вършат работа , но тези естетични недоразумения пазят също толкова , колкото аспирин от грип ... карал съм зад такива калобрани ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Калобрана е ненужен,особенно зимата! Говоря за коли ,не за камиони бусове джипове и тн. Колко сняг и лед събира,не е истина! Че и грозно и бели прави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:plate_offtopic:

 

Уж много се прави за сигурността на на автомобилите, измяслят се какви ли не системи за сигурност и т.н., а едни елементарни калобрани не се слагат на колите. Карайки в дъжд зад кола с и без калобрани прави разлика от земята до небето. Има ли причина, освен може би естетика, за да не се слагат на всички коли?

Немците са го измислили - асфалтова настилка с дренаж. От 1-2 години го внедряват експериментално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Калобрана е ненужен,особенно зимата! Говоря за коли ,не за камиони бусове джипове и тн. Колко сняг и лед събира,не е истина! Че и грозно и бели прави.

В южна Испания сигурно е ненужен ... Като събира, ще си го чистиш, но поне няма да го мяташ по колите зад теб и да създаваш предпоставки за ПТП.

 

 

Немците са го измислили - асфалтова настилка с дренаж. От 1-2 години го внедряват експериментално.

Къде по-точно? По мои наблюдения действително има дренаж, но във въздуха :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност предните калобрани пазят от камъчета прага под предните врати , а задните ... както с тях , така и без тях си хвърля ... не си мисли колега , че тоз зад теб в дъжд или на мокро може да кара без чистачки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В южна Испания сигурно е ненужен ... Като събира, ще си го чистиш, но поне няма да го мяташ по колите зад теб и да създаваш предпоставки за ПТП.

 

 

Къде по-точно? По мои наблюдения действително има дренаж, но във въздуха :)

Аз съм го видял това на определени участъци на аутобаните от Хановер до Кьолн. Към момента единственият недостатък е по ниската издръжливост.

 

 

 

Всъщност предните калобрани пазят от камъчета прага под предните врати , а задните ... както с тях , така и без тях си хвърля ... не си мисли колега , че тоз зад теб в дъжд или на мокро може да кара без чистачки.

Моята идея е точно такава - да предпазя праговете и задната броня от камъчета. Ясно е че не е 100% ефективно, но с моят пробег и без калобрани имам чувството, че след втората зима ще боядисвам прагове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Фания 1 за 12 години и 230 000+ им, без калобрани никога не съм имал проблеми с прагове или броня. Това не са коли от формула 1, че да изхвърлят вода на 2 м височина, а за сняг даже да не говорим.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

+ за калобраните. Повече от 8 години карам с предни и задни и много ми харесват. Факт е  и нека се подчертае, натрупва се сняг през зимата. Но и много лесно се отстранява, поради гъвкавостта на подкалника. С няколко почуквания по него с пластмасовата четка за сняг буцата пада и готово. Мен никак не ме затруднява да ги почиствам, когато е нужно. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи без калобрани и каране в сняг/киша - се образуват от самосебе си "снежни калобрани", които като се втърдят от студа ще трябва да ги махаш/чупиш директно, както са полепнали от боята. Каквото и да си говорим, при всяко положение е по-добре с калобраните, от колкото без тях. 

 

Единствения начин 100%-во да опазиш от пръски тоя зад теб е просто като вали да не си караш колата...

Редактирано от digitalundgrd
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята е гаражна, нищо не замръзва по нея, а ако замръзне, нощ в топлия гараж е достатъчна за да се размрази само. За да пази колата зад теб от пръски трябва калобраните да са до земята и да спазва дистанция. Тези ограничават само пръските по страните на колата, заради страничната извивка. Нека да спрем с този фалшив алтруизъм.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фабията ставаше на г@з докато не и сложих калобраните, Супърба същовсе още е без калобрани /седят си в багажника/ в понеделник след мивката минах през една малка локвичка и целият стана на г@з.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи моите се принудих да ги купя/сложа само месец след като взех колата след като видях следи от камъчета в долната скосена част на задната броня. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пазят калобраните - няма спор! Който иска по-чиста кола (сравнително, щото по нашите улици си е мизерия, както и да го погледнеш) е добре да си сложи калобрани. Аз карах дълго време с и в момента в който ги свалих, дори страничния ми прозорец почна да се цапа, да не говоря за предната врата и назад. Отзад, без калобрани, супер ясно се вижда, как хвърля вода дори над 2 метра, Ивчо. Може да не е Ф1, а Октавия 1, но надвеса на лифтбек-а не е голям отзад и с хубави гуми, които прекрасно отвеждат водата, поглеждайки огледалото, отчетливо виждаш две, буквално, струи вода зад теб...и то на високо. За Октавия 2 комби без калобрани...нека Гената и Малкия кажат как изглеждаше колата онзи ден, хахахах. За отзад изобщо не споменавам, че завихрянето при комбито е чудно - няма капак, няма стъкло, няма стопове - всичко е един цвят - буквално!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моите ги сложиха в ЕТ, преди да си взема колата още. И съм много доволен. Освен, че цветът и е "софийска кал" по каталог, и с калобраните, си спестявам някоя автомивка месечно :D Не че, не се посира тотално само от седене, в този чист град.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супърба го взех без калобраните и в дъжд за секунда ставаше безобразна свиня ;( Цапаше се до средата на вратите, а като се отвореше предната врата имаше прилично количество пясък натрупан. Сложиш калобраните и нещата коренно се промениха. Е, не е като да не се цапа, но място за сравнение няма. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Ако го повториш още 99 (деветдесет и девет) пъти , може и да ти повярвам и аз да си сложа :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отзад, без калобрани, супер ясно се вижда, как хвърля вода дори над 2 метра, Ивчо. Може да не е Ф1, а Октавия 1, но надвеса на лифтбек-а не е голям отзад и с хубави гуми, които прекрасно отвеждат водата, поглеждайки огледалото, отчетливо виждаш две, буквално, струи вода зад теб...и то на високо.

Точно това ми е мисълта - тази постоянна "мъгла" от водни пръски принуждава всички да карат с постоянно пуснати чистачки, дори при лек дъждец или току що спрял валеж. Често се срещат лифтбеци без задна чистачка, което занижава видимостта през задното им стъкло. Намалената видимост за мен е предпоставка за ПТП, без значение дали са пръски, мъгла, сняг или т.н. Дай Боже технологията от Хановер до Кьолн да се озове и в България, а комбинацията й с редовно миене на улиците ... направо не ми се мисли :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

 

  

Ако го повториш още 99 (деветдесет и девет) пъти , може и да ти повярвам и аз да си сложа :)

Мен ме нави от раз! Не че не се чудех и миналата зима, но тази вече ми дойде в повече - току-що измита кола, уж е сухо, а праговете и вратите целите в пръски. Вече си ги запазих при колегата m4r1qn на Коледното намаление.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ице, влошава се аеродинамиката....

Нищо, за сметка на това конете са доооста повече.

Всички твърдят, че се влошавала визията и колата изглеждала "селски", ама аз предпочитам да не са ми кални панталоните на прасците.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На всичките си коли до момена съм слагал предни калобрани естественно само оригинални, а не илиенски самоделки. Като ефекта е само положителен: сняг и луга по праговете почти никакъв, предпазват от камачета мръсотия и др.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.