Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Обективни ползи от високооктанов бензин


i.vasilev

Recommended Posts

Здравейте!

Отварям тази тема понеже не мога да намеря синтезирана информация за това с какъв точно бензин е добре да се кара турбобензин с директно впръскване.

Когато взех колата дилъра ми каза да карам  с 95, но като се порових малко установих че специално при ЕА211 моторите степента на сгъстяване е 10,5, което не е кой-знае колко много, но при останалите актуални двигатели в производство тя е 9,5.

Другата причина поради която преминах на по- скъпо гориво е всеизвестното натрупване на нагари по всмукателните клапани.

Ясно ми е че проблема се дължи на спецификите на впръскване на горивото и на практика вероятността бензини с по- добри миещи присадки да се явят един вид профилактика не е голяма, но все пак...рекламни слогани, ала бала...

 

От доста време използвам високооктанови бензини (предимно на ОМВ ) и разликите, които аз установявам спрямо 95 са следните:

1. Ауспуха е много по- чист в сравнение с 95;

2. Турбото НЕ се чува при натоварване, докато при каране със по-ниско октаново число се чува доста ясно (това не мога да си го обясня защо се получава).

 

Разлика в разхода на гориво и осезаемо субективно подобряване на динамиката аз лично не намирам.

Предполагам в гранични режими ще има ползи скъпия бензин, но въпросът е дали си струва да се дават повече пари за гориво от гледна точка на ежедневното шофиране.

 

Ще се радвам да споделите впечатления и информация по темата.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според книжката тези двигатели не трябва да се кара с нискооктанови горива (91 , 93 и т.н.) ... аз си го обяснявам с детонационното горене , което предизвикват нискооктановите горива при запалителна система с така да се каже фиксиран аванс.

Както пишат в книжката високооктановите горива (98 , 100) могат спокойно да се ползват , но не трябва да очаквате промяна в мощността или намаляване на разхода на гориво.

Аз също си правих експерименти с чист 95 , 96 и 98 от Петрол със и без добавка и резултата е все един и същ ... колкото до ауспуха - при наличен работещ катализатор не виждам как ще се натрупват сажди , а турбо въобще не чувам (сигурно , защото не надминавам 3000 об/мин).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

,,Сгъстен'' проект не е проект без високооктанов бензин . Било то карбов или инжекционен. Пробвано и доказано - на доработка на автомобил със

,,спортен '' вал , леко портване на главата и увеличаване на степента на сгъстяване . Слагам ОМW Max Moution 100 - колата литва!

 

След това превключвам на комерсиален 95 от тубичка - ахххаа , аванса се разтропа яко над 2800 - 3000 об/мин . Проекта има и пропан - бутан

за ,,транспортно'' гориво. Той пък има октаново число около 102 - 3 , да речем .М/у макс моушъна и газта разлика в детонаците няма, близките

 та и сходни октанови числа си казват думата.

 

За съвременното кво да кажа - всички съвременни турбо даунсайзове с директно впръскване си го искат като наследство!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За катализатора е ясно, но той не е филтър за твърди частици.

Наистина има много по- малко чернилка по ауспуха като използвам 100 октана.

Между другото се сетих за още нещо, заради което на теория си струва да се ползва скъп бензин, а именно така нареченото "low speed pre ignition", което представлява неконтролерано детонационно горене при рязко подаване на газ от ниски обороти на висока предвка.

Наблюдава се при даунсайзинг турбобензинови мотори и все още не е съвсем ясно кое го причинява, но се коментира и значението на горивото по сайтовете...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моита я карам от нова почти само с добавка и може за това да не съм виждал сажди по ауспуха , а колко повишава октановото число (нямам представа) , но съм пробвал и с чист бензин да я карам и честно каза не забелязвам някакви осезаема промяна в динамиката и за това я закотвих на 95 .

Имаше в някакво предаване на "Пета предавка" коментираха бензините и добавките и резултатите бяха почти еднакви ... не съм я мерил на газанализатор като ниво на газовете , но да представянето с малки обороти на висока предавка ще е по-добро с високооктанов бензин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На капачката си пише с какво гориво да се кара-95. По-високо октанов бензин няма да и навреди, но и няма да има разлика. 100-та също прави ауспуха черен, когато я натискаш много ;)

Фабията я карам с 95 V-power, за душевен покой.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На дисплея на Суинга , когато не и харесва бензина в листото на Greenscore рисува една (((количка))) ... четох в книжката , че се сърди , когато е на висока предавка с ниски обороти и май само тогава може да се прецени дали горивото е калпаво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моита я карам от нова почти само с добавка и може за това да не съм виждал сажди по ауспуха , а колко повишава октановото число (нямам представа) , но съм пробвал и с чист бензин да я карам и честно каза не забелязвам някакви осезаема промяна в динамиката и за това я закотвих на 95 .

Каква добавка ползваш?

Аз не смея за да слагам заради писанията в книжката, но като се замисля във скъпите бензини би трябвало за има пакет присадки, а и Шкода имат оригинална добавка за горивото...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, 

Честит имен ден на всички с името Иван и производните му!  :sunny:

Зареждам моята Фабия на бензиностанция Петрол (основно). При проследяване графиката на оборотите от OBD (чрез приложението Car Scanner) ми прави впечатление, че оборотите на празен ход при 95 октана се променят с по-голяма амплитуда (двигателят не работи толкова равномерно), докато при 98 или 100 октана това колебание намалява. Иначе в динамиката на двигателя не  съм усетил някаква разлика от по-високото октаново число.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Личното ми мнение, базирано на само 10 хил. с бензинов мотор е, че по важно е качеството на горивото, от колкото октановото число. Като естествено, най ниско слагам 95. За пример ще споделя, че карах доста дълго време с бензин от VM petroleum, не е лош бензима, но като заредих 2-3 пъти на ЕКО, и се усеща разлика в работата на мотора. Не като мощност, по скоро като звък и гладкоат ма работата. Последните 2-3 резервоара пък са с 98 ecto на Лукойл и ми харесва още повече как се държи колата. Някак си по леко се ускорява. Та лично за себе си съм решил, че ще си карам с 95, но от по утвърдени вериги.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!

 

......Другата причина поради която преминах на по- скъпо гориво е всеизвестното натрупване на нагари по всмукателните клапани.

Ясно ми е че проблема се дължи на спецификите на впръскване на горивото и на практика вероятността бензини с по- добри миещи присадки да се явят един вид профилактика не е голяма, но все пак...рекламни слогани, ала бала...

 

Разлика в разхода на гориво и осезаемо субективно подобряване на динамиката аз лично не намирам.

Предполагам в гранични режими ще има ползи скъпия бензин, но въпросът е дали си струва да се дават повече пари за гориво от гледна точка на ежедневното шофиране.

 

Ще се радвам да споделите впечатления и информация по темата.

 

При новите TSI вече има още един ред дюзи (преди тези за директното впръскване), които да мият смукателните портове/респективно клапани. Така, че би трябвало проблема с нагара да не е толкова ясно изразен, както беше при старите мотори с директно впръскване.

 

Иначе и аз карам с V-power 95 в града, а като имам планувано по-дълго излизане по магистрали и двулентови пътища - зареждам до горе V-power 100. При мен, колкото и пъти да засека разлика в разхода с обикновен 95 и 100, се получава нещо от сорта на 0.5-0.7л/100км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каква добавка ползваш?

Аз не смея за да слагам заради писанията в книжката, но като се замисля във скъпите бензини би трябвало за има пакет присадки, а и Шкода имат оригинална добавка за горивото...

XSENUM octan boost (мисля се казваше) добавката и я сипвам основно заради оназ количка на екрана , инак при мен вариране на оборотите няма , но като че ли свети по-често без добавка , щот аз карам пенсионерски , а слагам 95 , защото не се застоява ... случвало ми се е скъп бензин да се държи като 86 , щот е изветрял.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според книжката тези двигатели не трябва да се кара с нискооктанови горива (91 , 93 и т.н.) ... аз си го обяснявам с детонационното горене , което предизвикват нискооктановите горива при запалителна система с така да се каже фиксиран аванс.

Както пишат в книжката високооктановите горива (98 , 100) могат спокойно да се ползват , но не трябва да очаквате промяна в мощността или намаляване на разхода на гориво.

Аз също си правих експерименти с чист 95 , 96 и 98 от Петрол със и без добавка и резултата е все един и същ ... колкото до ауспуха - при наличен работещ катализатор не виждам как ще се натрупват сажди , а турбо въобще не чувам (сигурно , защото не надминавам 3000 об/мин).

Фабиа 1.2 tsi е без катализатор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фабиа 1.2 tsi е без катализатор.

Стига бе! Сега ще трябва да треперя, като я карам, а са плъзнали ония гадове с газанализаторите :D

Сериозно, как докарват евро 6 без катализатор?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хмм според мен е техническа грешка. Непосредствено след турбото се вижда даунпайпа и "кюмбето", което е въпросния катализатор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не говорим че в книжката пише, че ако се долее повече масло или ако се кара с некачествен бензин могат да възникнат необратими дефекти на катализатора.

По темата аз вчера напълних поредния резервоар скъп бензин. Не се реших на 95 въпреки примамливата цена.

Нямам спортни амбиции, даже карам супер спокойно и такова гориво от тази гледна точка не ми е нужно, но досега с него не съм имал никакви проблеми с двигателя и май и занапред ще продължа да го ползвам освен ако не стане 3 лева литъра.

В този ред на мисли някой от вас имал ли е проблеми с двигателите, светещи лампи по таблото и прочее?

При мен за 24500 км. нищо. 

Долял съм общо 300 мл. масло и то след един преход до Гърция при температури около и над 40 градуса, през останалото време не е мърдало маслото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без катализатор Евро 6 няма как да покрият.

В твоята документация (тази от кат и тази от застрахователите) какво пише?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В графа V.1-0.161 , графа V.2-0.024 ,графа V.3-0.027g/km , графа V.9-EURO 6B.

Нещо при регистрацията катаджийте ги е мързяло да пишат.

Ако е лизингова , при пререгистрацията ще трябва да си го оправиш това , инак общината ще те цака доста солено с пътния данък (ако не си я регистрирал N1).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В книжката пише 95, но проблема е че по нашите ширини не можеш да си сигурен какво сипваш. Аз основно ползвам ЕКО 95 на всичките си коли и до момента нямам драми.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, И аз след тестове с по-високооктанов бензин не видях разлика. И съответно си карам с 95. Колкото до нагарите вече има доста нашумяла техника за прочистване с карбон или нещо подобно, която много хвалят. Тъй че като остарее дзверът ще го пробвам. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.