Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Въпрос за "кожен" волан


Typi_taratajki

Recommended Posts

Здравейте,

Дайте съвет за някакъв препарат за "кожен" волан, че моят започна да си сменя кожата :D На 1 година няма колата и 11000 км. Но според Шкода не бил гаранционен проблема и ще трябва да се справям сам, преди да е загубил прекалено много "епидермис" :D А, нали е някакъв найлон, и не знам с какво да го намажа. Имам в къщи някакъв крем с пчелен восък, за някакви обувки на детето го копувах от Дайхман, дали ще стане? И те бяха от PVC. Но изкараха повече от волана :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На предишните ми коли с кожени салони (истинска кожа) много добре действаше крем Нивеа от сините метални кутийки. Мажеш на тънко с пръсти и оставяш да поеме.... PVC-то :) След няколко часа или на сутринта с памучен парцал полираш/обираш, ако са останали следи от крема. Внимавай да не намажеш по шевовете, защото трудно се маха, после полепват боклуци и остава грозно, а и май конеца гние от разните мазила.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Би трябвало да е истинска кожа, моят за 24000 не е мръднал, според мен трябва да им надуеш главата, ако се наложи пиши до централата в Чехия с препратки към Еуратек.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е,какво да им надувам главата. Отидох, гледаха нещо,показаха ми една папка със снимки, кое се признава и кое не за гаранционен дефект и точка. Това им е спуснато от Шкода в Чехия.

Не искам да си развалям отношението към колата заради тъпотията на нашенските търговци :) Веднъж ми се случи, за това ми е такъв и ника :D Сега не искам да съм краен.

И не е истинска кожа със сигурност. Твоят е друг, моя е обикновен с врътките за радиото по него. Някой друг беше писал за някакъв подобен проблем с волана, бяха му го сменили.

Майната му. Ще се опитам да го поправя някак. Не съм имал големи очаквания от Еуратек :D При тях гаранцията е "гаранция-Франция". Вероятно и при други е така. 

Остава едно неприятно усещане, че не са прави, но... Било механично увреждане, бла, бла , бла. А то не е , просто се появиха някакви бразди по горната част на волана, аз там не го и държа толкова много. Не нося пръстени, само халката, но тя е на дясната ръка, а браздите са в лявата част на волана.

Както и да е. Просто нямам нерви да се боря с вятърни мелници. Ще поекспериментирам с разни препарати и кремове пък ще видим, накрая ще си купя един с алкантара, не е драматично скъп, пък дано изкара поне 2 години :D 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, търси си гаранция, според мен. Аз вече изминах над 70 000 км. и воланът ми е като нов, дори не е и излъскан. Явно при теб има проблем с материала на облицовката. А ако си решил да се справяш сам - претапициране.

Редактирано от Илко Такев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подкрепям колегата digitalundgrd - от пореден човек чувам много позитивно мнение за този крем и кожен салон :) За волан... не съм сигурен обаче кое е добре - не трябва да се "хлъзга"...

 

 

Би трябвало да е истинска кожа, моят за 24000 не е мръднал, според мен трябва да им надуеш главата, ако се наложи пиши до централата в Чехия с препратки към Еуратек.

 

Че не е естествена/истинска кожа не е - на 100% можеш да си сигурен. Това не е Майбах, Мазерати, Мерцедес и други с М - тоест PremiuM. Има два основни типа "кожа", които се вграждат тук - изкусвена и еко. Екото е като "ако /говно/" - ако не поддържаш, ако поддържаш - след определен интервал от време се обелва, лъсва, нацепва/напуква като на слона Гь-Зь. Единствено може да са почнали да слагат някакъв тип изкуствена кожа, която е по-качествена.

 

Фабия 2 - 08.2014-та - цена 20 000лв - коженият й волан е като евтина серия градински маркуч - на 18 000км е колата. :) За 25-30 000лв е същият чеп, но минимално по-здрав, вероятно :)

 

За джипа си взех разкроена средно-дебела кожа за обшиване - от Китай - 38лв ми струваше. Уших си го сам - 45 000км по-късно изглежда неразличим от нов...

 

 

За волана на нашата Фабия в ЕТ ми казаха "Трябва да снимаме, да питаме в завода в Чехия и досега все ги отказват." - Това знам аз и не съм давал зор - вероятно, ако дам - ще стане... Топката за скоростния лост ни я смениха без проблеми ;)

 

 

ПП: Не трябва да се забравят най-основните неща - всеки човек има различно Ph на кожата си - на някои дланите им се потят повече (като на мен), други имат "грапави/работнически/истински" ръце, трети са "мазни" и т.н. 'емнайс'ти е сменял гума току-що, забърсва се в... примерно в "панталона", и се качва да кара с "говната" по ръцете... респективно всичките мизерии отиват на волана - скапва се. Няма как...

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Качеството явно пада. На Фабия 1 за 65 000 км, 6 години и половина волана не беше мръднал, "кожата" дори не беше лъснала. На Октавия 2 за 5 години и 80 000 км лявата страна на волана е протрита, целия ринг е лъснал и на две места, които закачих с цип на яке се подават конци. Вие с Октавия 3 се оплаквате още по-рано.

Мисля на пролет да го дам за обшиване с перфорирана кожа.

 

Edit: Четейки написаното от Джуджи (AKA Венци the shaft) ще си поръчам една разкроена "кожа" за 40 кинта от Китай и ще я дам на жената да я зашие (да си покрие режийните за водка :D ) и ще си спестя 80-100 левчета.

Джуджи, като пишеш "кожа", нямаш предвид баш кожа, нали?

Редактирано от Izolini
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Качеството явно пада. На Фабия 1 за 65 000 км, 6 години и половина волана не беше мръднал, "кожата" дори не беше лъснала. На Октавия 2 за 5 години и 80 000 км лявата страна на волана е протрита, целия ринг е лъснал и на две места, които закачих с цип на яке се подават конци. Вие с Октавия 3 се оплаквате още по-рано.

Мисля на пролет да го дам за обшиване с перфорирана кожа.

 

Edit: Четейки написаното от Джуджи (AKA Венци the shaft) ще си поръчам една разкроена "кожа" за 40 кинта от Китай и ще я дам на жената да я зашие (да си покрие режийните за водка :D ) и ще си спестя 80-100 левчета.

Джуджи, като пишеш "кожа", нямаш предвид баш кожа, нали?

Абсолютно е ясно и вярно, че качеството пада... Никога вече няма да има "Октавия 1" - а.к.а. "вечната и нехарчеща кола"... Първата Октавия 3 се появи в мобилето още нова-нова, до около година, докато читави О2-ки още не се продаваха и след 10 години ползване....

 

За обшиването на волана - един съвет от мен - внимавай къде ходиш, избери си сам кожата, погледни я, пипни я, защото последния път при Слави в Люлин не бях доволен аз лично. Две бяха причините - не ми изпълни поръчката, както се бяхме уговорили, а кожата беше твърда като пластмаса. Вероятно е имал някаква шибана серия за разкарване и го отнесох аз :) 

 

 

Това е волан на 10 години (оригинален - корейски маркуч, но без протрито, без обелено, без мизерии):

20151118_090419.jpg

 

20151118_090437.jpg

 

20151118_090456.jpg

 

 

Идваше ми малко тънък, пипах си дланите, а много мразя да си докосвам дланите, докато "си подпирам ръката" на волана! Отделно, когато стана хладничко и започна да кондензира, да се поти... Кожен гуменяк.

 

Говорих със Слави и му казах, че искам да го направи по-дебел, да не маха старата кожа и т.н. - той каза ок, става, обаче после направи точно обратното и след неговата намеса воланът стана като на жигула (тънък и още по-неудобен):

 

20151118_174044.jpg

 

20151118_174626.jpg

 

Тази кожа, уж хубава, уж висеше там "от тавана" и я видях, уж ала-бала естествена била - една камара пари и накрая беше толкова гадна на пипане, твърда като шкурка - след шофиране усещането беше все едно си чупил орехи с ръце! И се потеше/кондензираше...

 

Взех си това от алито и "сам се справих":

new-one.jpg

 

 

Виж каква е дебелината на кожата само:

20160522_122302.jpg

 

20160522_163508.jpg

 

20160522_163524.jpg

 

20160522_163550.jpg

 

На снимки прилича на поничка - ама "дреме ми" на... Много по-леко се върти воланът сега (на джипа е малко по-тежък от на Шкодата). "Прешленчетата" не се усещат, не ме дразнят, не ми пречат, много по-удобен е. Изобщо не е мръднала кожата за 45 000км - 2 години.

 

Мъката, която си причиних, докато го ших - не бих си го причинил повече... 1. лепене, 2. дърпане, опъване, подпъхване, 3. шиене, 4. стягане, 5. държане/задържане, 6. ЯКО псуване, 7. схванах се, като куче... 4 часа без прекъсване, но до днес се кефя... Като за тотално първи път стана добре. :) 

 

Не го мажа с нищо, абсолютно с нищо. Отвреме-навреме /да се разбира по веднъж-два пъти на година/ го минавам с влажна кърпичка за кожа на Casablanca и го оставям да изсъхне - обаче после е хлъзгав, много хлъзгав, и го избърсвам с кърпа и вода. Това е. Което си е качествено - качествено си е и не иска много грижи.

 

 

Ето линк (от този човек поръчвах аз - дойде за 12 дни):

https://www.aliexpress.com/item/Steering-Wheel-Cover-for-Hyundai-Santa-Fe-2006-2012-Car-Special-Hand-stitched-Black-Leather-Covers/1965842511.html

 

Не съм търсил има ли за други коли.

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://photos.app.goo.gl/fe1fDS35OgMW0u9w1

 

Докато извозя челядта по задачи и се стъмни, та снимките са... Samsung edition

Не се вижда много добре, по скоро се усеща на пипане. Не е някаква драма. Преди малко го намазах с препарат за обувки от Дайхман и като че ли малко поомекнаха тези резки и е по добре. Ще видя утре как е. Съдържал пчелен и корнуба ли е, карнуба ли, восък. Волана не стана "лизгав" което е добре, даже поскърцва като си местя ръцете по него и пак е приятен на пипане.

Сам да си го тапицирам е кауза пердута. Сигурно трайно ще се инвалидализирам :D Като стане нетърпимо положението ще умувам. А и един нов, "рацер едишън" е 200 евро. Може па да се тунинговам до тогава и да ми е нужен такъв :D Днешната случка само ми наля вода в мелницата, да се чуя по скоро с Revo technics. Колата и без това няма гаранция.... :D

Ами аз не съм го решил сам, че не е истинска кожа. Така четох, а днес и приемчика в ЕТ го потвърди. Шегувахме се нещо, че вече всичко е еко и рециклируемо, бързо се разгражда. А аз му казах, че 1 година е прекалено бързо, и не е нормално. Но според Шкода е :)

Редактирано от Typi_taratajki
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят волан е на 12000 км и малко над половин година. Вече се появиха обелени места, по топкаа на лоста също, а карам предимно с кожени ръкавици за шофиране. Моят 100% не е естествена кожа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незнам как решихте, че не е от истинска кожа :Д

 

Мдам. :D Даже знам точно от коя част на кой бик е - на бикът Мучо от...опашката, за да е в правилна обла форма, като на волана. :D

 

f3aa3ff2413b9f87ebd98ce6c0f32e8b--smell-

 

 

 

 

...

Сам да си го тапицирам е кауза пердута. Сигурно трайно ще се инвалидализирам

...

Ами аз не съм го решил сам, че не е истинска кожа. Така четох, а днес и приемчика в ЕТ го потвърди. Шегувахме се нещо, че вече всичко е еко и рециклируемо, бързо се разгражда. А аз му казах, че 1 година е прекалено бързо, и не е нормално. Но според Шкода е 

 

Никога, ама никога, човек, не го прави това нещо сам  :D На "умирачка" е работата...

 

Колкото до приемчика - продавам ти / "сервизирам ти" каквото ми кажеш, че очакваш ;)

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

дел...

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

 

Не съм търсил има ли за други коли.

Мамин златен, преди 10 минути поръчах и аз от същия магазин в Алито.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колкото до приемчика - продавам ти / "сервизирам ти" каквото ми кажеш, че очакваш ;)

То не ги гледа приемчика тези неща. Дойде някакъв друг, баш специалист по гаранциите. Та той гледа колата и после даде папката със снимките на приемчика, който ми се стори свестен. Та момчето само ми показа кое се признава и кое не. Беше учтив, не съм останал с лошо впечатление от него. Очевидно не зависят тези неща от него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пепи е бил - той е пич :) Иначе, точно така направиха и с моята претенция относно воланчето :) Не ми се занимава - ще изчакам последните месеци от гаранцията и ще се сдобия с всичко необходимо, което ми се полага. :)

 

 

 

Мамин златен, преди 10 минути поръчах и аз от същия магазин в Алито.

Значиии... ще шием - мога да дам акъл от опит... :D Все пак вече имам ниво нула:

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май Стефан се казваше, Пепи май не беше на работа. Няма значение.

Ей, как се смях на пандата :D Децата не са ме карали да я гледаме отдавна.

Транирайте с шева, може да ми потрябва полупрофесионална помощ ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А бе момци, няма да шия аз. За какво съм се оженил за мома, със средно от Художествена гимназия, специалност "Художествена тъкан"?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми смениха топката по гаранция , но имаше симптоми - леки протривания около плакета и по предния шеф и освен , че беше грапаво и ръката ми почерняваше ... това от снимката по-прилича на драскотини и за това може би се дърпат.

След като смениха топката си поръчах комплект за почистване и подхранване на кожа , но така и не дойде (сигурно , защото го поръчах по телефона) и за това си взех лосион на Sonax за подхранване , а почиствам с мокри кърпи на Нивея за бебета. Резултата е повече от перфектен мисля ... правя го веднъж месечно ако забравя , когато усетя да лепне волана .

 

П.П. Като правиха поръчката изрично питах за волана и ми казаха , че и там имат сменяни по гаранция , а 400Е малко трудно ги преглъщам и ако се наложи аз лично бих си претапицирал кожените "неща" с истинска , а не с този екошит.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще направя по добри снимки. По скоро е като напукана кожата.

 

eshop.skoda-auto.sk/eshop/en/b2c/three-spoke-sports-steering-wheel-5e0064241e

 

Иначе по скоро 400 лева е нов. Но си прав, че ако се стигне до замяна, по добре е да се претапицира с истинска кожа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще ви информирал малко Пепи Вангелов от 2 месеца е във БМВ Младост и чака да му мине обучението и отива в БМВ Люлин, пък лошото че вече че с него най добре си комуникирах там макар че пак си правя каквото имам при него в сервиза му. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен си обяснявам , че приемат за гаранционна замяна ако е изтрит повърхностния лаков слой ... всичко друго приемат за не/умишлено повредено както се опита вещотото лице да ме пусне по пързалката , когато обявих повредено уплътнение , но това друга тема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.