Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Избор на нов автомобил


yanakiev

Recommended Posts

Здравейте,първо искам да кажа,че ви следя дискусиите отдавна,но чак сега реших да се включа,защото никога не съм си мислил,че избора на нов автомобил ще е толкова труден.Общо взето ми трябва нов семеен автомобил и като цяло се колебая между Дачия Логан седан и Шкода Фабия комби.Знам,че попринцип всеки форум си хвали собствената марка,но тук съм забелязал,че се дават много добри съвети като цяло и се надявам да ми помогнете все пак с избора.Направил съм си табличка с която да сравня двете марки автомобили и сега ще споделя с вас това,което съм открил,като предимства и недостатъци.Само да отбележа,че съм записал като разлики само важни неща(поне според мен).Разлики от вида тук лампичка там поставка за чаша не съм ги отбелязвал.

Първо започвам с двигателите-и при двата модела съм избрал турбобензиновите двигатели.Като цяло 0,9 90к.с. при дачия и 1,0 95к.с. при Шкода.Като тук е важно да отбележим по-високия въртящ момент на двигателя на Шкода 160Нм. срещу 140Нм. на Дачия.Горивната система също е различна многоточково впръскване за Дачия и директно впръскване за Шкода.Като цяло не съм сигурен коя система е по-добра затова ще разчитам на вашата помощ.Разхода на гориво,сравнявам само градския,защото основно ще се кара градско- 5,8 за Дачия и 5,2 за Шкода.Знам,че са недостижими заводските разходи,но все пак 0,6л. не е малка разлика.

Има разлика и при теглото на автомобилите.Шкодата е с 31кг. по-лека от Дачията 1090кг срещу 1059кг.

Отиваме на размерите на автомобилите,като цяло Дачия превъзхожда в дължина Шкодата с 10см.като ширина са еднакви.
Обемът на багажника на Шкодата обаче е по-голям 530л. срещу 510л. за Дачия.

Последната точка са екстрите на автомобилите.Тук ще отбележа,че Дачията ще е ниво на оборудване Лауреате с добавени всички екстри без кожен салон,а Шкодата ще бъде ниво на оборудване Стаил с добавена само една екстра HHC-асистент при потегляне под наклон.

При това положение се получават следните разлики:

Дачията ще бъде с механичен климатик,а шкодата с автоматичен климатроник.
Шкодата ще има безключово палене,а Дачията ще навигация и камера за заден ход.
Дачията ще бъде с цвят металик,а шкодата с обикновен цвят(тук ще се радвам,ако ми обясните предимствата на металика).
Шкодата има повече въздушни възглавници.

Общо взето това са разликите между двата автомобила и преди някой да попита,защо не добавя липсващите неща към Шкодата ще кажа,че съм си определил таван от 25000лв. за нов автомобил и не мисля и неискам да влизам в преразход.В този ред на мисли идва и най-голямото предимство на Дачия цената.При това положение Дачията излиза с 1332лв. по-евтина от Шкодата.Цените са както следва:

Дачия-23990лв.
Шкода- 25322лв.

Общо взето е това,ще се радвам да чуя и вашите мнения и да ми помогнете с избора.

За да бъде коректно ще уточня,че същата тема ще я пусна и във форума на Дачия.

Благодаря предварително на всички,които ще се включат.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 60
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • MitkootIbiza

    17

  • Typi_taratajki

    7

  • The Best Forman

    6

  • felicialx

    6

Най-много писали в темата

Здравей, аз съм общо взето на същото дередже като теб :) На първо място да кажа, че направих тестово шофиране и на двата автомобила. Ако търсиш наистина широка кола и пространство, т.е. ако си с голямо семейство, насочи се към Дачията. Фабията просто ми се струва малко тесничка отвътре. Както колегите казаха в една другата тема (а и по-късно се уверих на живо), отзад могат да се возят спокойно двама човека. Мястото в средата на задната седалка е ужасно малко, а и на пода има много висока гърбица, което прави невъзможно возенето на възрастен човек. От друга страна багажникът е страхотен!

И двете коли возят прилично и имат не лоша динамика. Като че ли возията на Шкодата е малко по-добра, но пък имам чувството, че ходовата част на Дачията ще е по-издръжлива на нашите условия. За разход още не мога да кажа нищо.

В крайна сметка избрах Фабията, защото качеството на материалите вътре и самата сглобка ми се вижда с две идеи по-добро. В Логана има страшни недомислици от ергономична гледна точка, които незнайно защо са наследени от предния модел. Разликата в цената, в крайна сметка, не е чак толкова голяма.

Между другото, сещам се да допълня, че този двигател на Шкода не подлежи на газифициране (все още), докато този на Дачията може, ако това има значение за теб

Редактирано от alexander80
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честно казано малко ми е трудно да дам еднозначен отговор.

Като цени на части и подръжка определено Дачията печели , като комфорт и качество на изпълнение определено Шкода е доста пред Дачия . Като икономичност съм почти 100% убеден , че Шкода е на нивото на прехваления ЕкоБуст на Форд. Като обезценяване мисля няма място за коментар ... преди години оглеждах Логан MCV (мился се казваше) - ами кола на една година се продаваше на половин цена ... сега незнам как е . Като ергономия - мисля Шкода е на доста по-високо ниво (всичко е достъпно и опростено) , при Дачия - за мен почти целия интериор е като изваден от филм от ' 80 -те на миналия век , а под капака има доста странни инженерни решения (наследство от кухите французи).

 

Сега конкретно към колегата Янакиев - ако ти е тясна Фабията , погледни и Рапид . Като спейсбек е с по-малък багажник , но има доста пространство за пасажерите (ако трябва да е компактен). Ако не държиш да е малък семеен автомобил , качи и на лифтбека (или там какъвто е термина) на Рапид - има и място , има и багажник , а колкото до цените - ориентирай се какво търсиш да има в колата и отиди в салон на Шкода и разпитвай дилърите (както за поръчка , така и за коли на склад) .  ЕураТек непрекъснато пускат много примамливи промоции , които не са отразени в конфигуратора и на практика парите , които ще платиш не са тези от табелата.

Колкото до поставяне на АГУ - няма бензинов мотор да не може , друг е въпроса до колко е оправдано ... аз лично от повече от година и половина карам само на бензин (до тогава повече от 15 год. съм карал само на газ) пресметнах и съпоставих разходите за газ и бензин и сега само на бензин и разликата е мизерните 10-15 лв. и при това се води , че карам по-"лакомия" двигател с четири цилиндъра и 1200 кубика.

 

Успех в избора!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи газификацията при мен не е на преден план,не харесвам шофирането на алтернативно гориво и нямам намерение да газифицирам колата.Става още една система за поддръжка,още едно място за възникване на проблеми и като възникне някой проблем икономията се изпарява.Принципно колата ще се използва от семейството ми.За сега сме трима,детето ми е на 3 години така,че едва ли би му било тясно отзад,а и да се увеличим за две деца място отзад ще има,докато пораснат колата ще е проблем на някой друг.За мен е важно да има комфортна возия,а и самото обезценяване е важно все пак ще дойде момент за продажба.На мен също ми харесва повече интериора и самата подредба на таблото на Шкода.

 

А въпросния двигател надежден ли е?Има ли някакви проблеми и най важното ще бъде ли достатъчен за нормалното движение на колата?Говоря за версията 95к.с.знам,че 110к.с. е перфектен,но парите стигат за 95 така,че какво можете да ми кажете за него?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като надеждност аз лично не мога да кажа нищо за три цилиндровия звяр , но като гледам окомплектовката тези 95 коня ще дойдат с 5 степенна трансмисия , което малко тъпо - при висока скорост си на доста повече обороти и икономията , която мислиш , че имаш всъщност е на книга . Аз лично много се радвам , че преди почти две години ме спряха приятели , които са по-знаещи да взема Фабия накипрена с екстри , 5 степенна трансмисия и барабани на задния мост :sorry:

За това ти казвам да провериш всички опции и промоции при дилърите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега търсиш семеен автомобил, но явно ще бъде "стани да седна", а пък и като гледам с какв мощност са лошо ми става. Никога не бих дал 23 000 лв за дачия, независимо че е чисто нова. За 20 000 лв, ще си купиш кола бонбон на която ще се радва повече от сегашния ти избор. 

пс. колега, не си мисли че съм хейтър, прсото изказвам мнение. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет колега, аз само ще ти кажа, че далечната 2008-ма с моето семейство бяхме пред този избор, тогава беше Снадеро/Логан или Фабията. Е ясно е кое взехме и грам не съжалявам за избора. Поздрави! :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет колега, аз само ще ти кажа, че далечната 2008-ма с моето семейство бяхме пред този избор, тогава беше Снадеро/Логан или Фабията. Е ясно е кое взехме и грам не съжалявам за избора. Поздрави! :)

 

А може ли да ми дадеш информация твоята Фабия хечбек или комби версията е?Също така как е за семейна кола?Удобна ли е има ли достатъчно място за багаж?

Като че ли аз клоня повече към Шкодата вместо Дачия,харесва ми повече на външен вид.Все още обаче не съм задраскал изцяло и хечбек варианта.

 

Доколкото аз виждам хечбека има същата широчина,като комби версията,единствено е с по-малка дължина,но тази дължина май е за сметка на багажника.Предполагам вътре разположението на седалките няма да се промени,в смисъл разстоянието между предни и задни седалки ще е едно и също.Прав ли съм или греша?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,

не казваш дали си им правил тест драйв, ако все още не си отиди и ги покарай и виж коя ти пасва повече. Скоро ходих с приятел да гледа Дачиите, останах приятно изненадан, приятен дизайн, прилични екстри и са подобрили качеството. Нямам представа, как е на пътя. Също така предлагат много добри лизингови условия.

За мен Фабия хечбек е с малък багажник за основна семйна кола, така че аз лично не бих я погледнал изобщо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото аз виждам хечбека има същата широчина,като комби версията,единствено е с по-малка дължина,но тази дължина май е за сметка на багажника.Предполагам вътре разположението на седалките няма да се промени,в смисъл разстоянието между предни и задни седалки ще е едно и също.Прав ли съм или греша?

 Разликата в дължината е изцяло за сметка на багажника! Всичко друго е еднакво! Единствено, тавана за задните седалки е малко по-високо (има повече място във височина) при комбито, което е съвсем обичайно при сравняване на комби с друга версия на купето - хечбек, седан, купе... За семейна кола, изборът "комби или хечбек" (когато става въпрос за един модел) е предопределен - комби! Със сигурност 95 к. с. са повече от достатъчни, но при разлика 500-600 лв. до 110 к. с., определено повечето е много по-добре, защото получаваш 6-степенна скоростна кутия.

Успех в избора!     (но да е :flag_skoda::D 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В интерес на истината не съм ходил да гледам Шкодата,затова и имам малко меко казани странни въпроси.

Иначе в момента сме с едно Пунто,което даже е по-малко във всяко отношение със Шкодата(дължина,ширина,багажник)и честно казано не ни е тясно.Може би идва от факта,че не сме особено едри и тримата.С детето надраснахме момента с носене на колички,а багажа и в момента побираме в по-малкия багажник(е вярно малко по-трудно).Жалко,че Фабията във версия хечбек не се предлага с надлъжни релси за монтаж на допълнителен багажник.Като цяло нещата май отиват на избор между двата вида Шкода,отказах се донякъде от Дачията.Сега дилемата ще е 95к.с. комби или 110к.с. хечбек.Някой ще каже разликата е малка при комбито,но честно казано аз съм от хората,като кажат 25000лв.означава толкова,а не още малко и още малко,защото по този начин няма край и до 40000лв.може да се стигне.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се 110кс звучат по-добре от 95кс. Особено при неголямата разлика в цената.

За нова кола обаче трябва да се пресметнат и съпътстващите разходи напред във времето - Каско, Гражданска отговорност и най-вече Данък МПС, защото се прекрачва границата от 101кс.

Що се отнася за багажа, винаги може да се помисли за напречни рейки и кутия за багаж. Има решения на съвсем приемливи цени.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Дай и аз да те объркам малко :) Аз карам 1.2 90 к.с. Фабия Комби, Селекшън ниво плюс фарове с лещи. Семейство сме с две деца ,на 6 и на 10 год. За една година 11 хил. км. разход  приблизително 6.0л/100 , но предимно извънградско, като има ли магистрално каране съм винаги с над 140 км/ч. Никакви проблеми с липса на мощност, но знам колко са ми силите ;) Имам и куфар за тавана, място бол,за тротинетки, федербали, лодки, столове, барбекю и т.н. В града,редките случаи в които съм я карал, е било предимно събота и неделя в София. То си е като в делниците напоследък, но разход 5,2 ....забрави просто. По скоро 8.2 . И пак прословутата мощност си е там. Е, ако тия с А8-ците се усетят,че се състезавам с тях ме дърпат яко :D Возил съм и 3-ма отзад,двама възрастни и дете. Става. Не е много комфортно, но ако си на зор. И две деца с баба съм возил. Реших да е 90 к.с. заради данъка, а не исках да е N1. 10-20 к.с. никога не са ми правили впечатление,все пак се возя, не се състезавам за 0,2-0,3 сек. на обиколка. Особено ,ако трябва да ги заменя за пространство в багажника. Пък и винаги може да се пипне нещо по двигателя и да си ги получиш тези кончета на по късен етап. 

И аз бих те посъветвал да не елиминираш Рапид от вариантите си. Иди ,разгледай, качи се във всички които ти направят впечатление и прецени,кое ти е нужно и кое не.  

 Ако все пак искаш да имаш няколко алтернативи ,виж и Рено Клио, май само те имат компактно комби, освен Шкода. Сузуки Балено е много обширно в салона, но няма багажник, само хечбек версия е. Сеат Ибиза също е опция, ако е на добра цена. Аз поне тези гледах преди година. Но Фабията я купих както се купува бира- видях я и "ожаднях" за нея :D Понеже я взимах от наличните на склад, дори цвета не питах какъв е, направо жена ми седна при единият търговец и му каза, искаме ето такава Шкода, с климатик :D 

И успех с избора. Шкода Фабия е много добър автомобил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незнам , защо ви плаши това N1 - минаването на преглед до петата година с нов автомобил е по-рядко , при Фабия и Рапид регистрацията е 3+1 и честно казано до сега ми се е налагало да возя 5 човека много рядко , а и за България надали някой ще обърне внимание на регистрцията , но шестте скорости аз лично не бих ги заменил ... даже и Голфа като карам непрекъснато търся шеста :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес ходих разгледах,направиха ми примерна лизингова схема,но нещо лизинга им не ми хареса.Вижда ми се доста неизгоден,не знам с кой застраховател работят,но и процента за каското ми се вижда висок.Ако твърдо реша да е Шкода май ще се насоча към друга лизингова компания.Някой от вас,ако е вземал на лизинг автомобила си ще се радвам да сподели мнение за лизинговата си компания и дали условията са по-изготни от тези на Шкода.Останах с впечатление,че при Шкода лизинга се отпуска лесно и затова офертите са такива.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чак да се отпуска лесно , а Алинц мисля , че е застраховател и на Дачия ... аз минах на 20% пъроначална за да ме одобрят , но от това ми падна месечната вноска ... е друг е въпроса , че чакам още каското ми да падне под 1000 ... ще видим дали третата година ще е достатъчно овехтяла :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено лизинговите им условия не са най изгидните, но се компенсират, донякъде, с all in one удобството :) Разправяш се само с едни.... администратори (знам и по подходящи определения:D ).

Иначе фирмата купи две шкоди през Интерлийз, но не знам какви са условията при тях.

Редактирано от Typi_taratajki
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А заглеждал ли си това от оказиона им: https://www.mobile.bg/11511351794499553

 

Практически нова. Двуцветна, изглежда с много екстри, интересен екземпляр. И е със споменатия по-горе мотор 1.2. От цената може би ще смъкнат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дефинирай "Семеен автомобил". Нито логан/степауей, нито фабия са такива. По мои разбирания де.

Това което можеш да гледаш ако е Шкода е Рапид/Октавия.

Пежо -301

Силно препоръчано - Дачия Докер.

 

Нито една не е семейна по моите разбирания, но става.

 

Като, ако колата е моя, не се разминавам и без багажник на покрива.

 

Edit: До НГ вървеше примоция на новия меган, ама я няма вече. Но не пречи да попиташ.

Рено Меган Грандтур може и седан.

Редактирано от Моджо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дефинирай "Семеен автомобил". Нито логан/степауей, нито фабия са такива. По мои разбирания де.

Това което можеш да гледаш ако е Шкода е Рапид/Октавия.

Пежо -301

Силно препоръчано - Дачия Докер.

 

Нито една не е семейна по моите разбирания, но става.

 

Като, ако колата е моя, не се разминавам и без багажник на покрива.

 

Аз ще се пробвам с дефиницията :D

Семеен автомобил, е автомобил, в който си возиш семейството. Май се получи.

Човека е казал, че неговото семейство в момента е 3 членно. И, о, чудо, във Фабия Комби има 4 места. Значи едно му е в повече. За сега, както е казал същият човек. Не че другите ти предложения не стават,изключвам "Докер", това е тотална каруца. Но човека, пак същия, пита за Фабия. А, според моите тълкувания на написаното от него, гореспоменатият семеен автомобил, ще се кара в града, предимно, и няколко пъти годишно на почивка извън града, без да се "евкуира" с цялата покъщнина. Аз лично, виждам собственият си профил на потребител. Да, и аз имам куфар за покрива, точно за двата пъти в годината, когато ми трябва повече място. И за тези два, нека са 5 пъти, трябва ли да разхождам още половин тон желязо със себе си? Друг е въпроса, ако можеш да си позволиш две или повече коли, за евентулно възникнали нужди, като риболов, пичелов (защо не едно кабрио) и всякакви други нужди. Но, когато трябва да покриеш с една кола няколко нужди, опираш до Фабия Комби :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Докера е може би най—сполучливата дачия. И няма много общо с логана примерно.

Ето затова трябва дефиниция. За мен всичко под клас 5 серия не е семеен. Че даже и ми малее понякога. Истинското семейно е ван и то не мини. Ако не се планира второ дете и багажника му стига фабията е готина.

Редактирано от Моджо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Докера е може би най—сполучливата дачия. И няма много общо с логана примерно.

Ето затова трябва дефиниция. За мен всичко под клас 5 серия не е семеен. Че даже и ми малее понякога. Истинското семейно е ван и то не мини. Ако не се планира второ дете и багажника му стига фабията е готина.

В два поста казваш "за мен". ОК, за теб. Е, за мен, и моето семейство е екстра. Въпреки, че сме четирима. На брат ми и VW Sharan му малее, ама има 3 щерки, а жена му не знае колко е 1 кубик багажник. Та, скачаш, според тоягата ;)

И, возил ли си се в тоя кошник "Докер" ? Това друса като УАЗ-ка. И е почти толкова комфортно и управляемо. Но пък сигурно събира много, все пак е баничарка.

Редактирано от Typi_taratajki
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.