Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Ламбда сонда Шкода Фабия 2005 година


Harry

Recommended Posts

Колеги,

Имам Шкода Фабия 2005 година, 1.4, 16 V, 75 К. С.

Купих колата от БОМИ АУТО и от тогава все съм си в сервиза...

Светва ми жълтата лампа за проблем в двигателния отсег. Правих диагностика при човек с хубав софтуер (не пиратски демо версия) и излиза проблем ламбда сонда (задната при катализатора ;тази, която управлява процеса). Работела мудно, не обогатявала сместа. Смених я с втора употреба. Изчистих грешката и лампата загасна. На 5 палене пак светна. Купих нова сонда. Същата процедура се повтори и отново на 5-6 палене, при топла кола лампата светна.

Жокер откъде може да е проблема? Утре ще сменя акумулатора, че е на издихания, но надали е от това.

Предварително ви благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако няма катализатор е нормално да светва ... сложи една дистанционна втулка да я отдалечиш от потока и може да спре да свети.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дори незнам дали има... предполагам не като съдя по звука- наподобява резонансно гърне... засега ще я карам така защото не усещам проблем в автомобила. И разхода е нормален... От гориво възможно ли е според теб?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ламбдата "чете" газовете. Всеки проблем по горивната/изпускателната система може да я накара да светне. И почти винаги проблема не е в самата нея. Я смуче въздух, я катализатор, я бедна/богата смес.

В общи линии ако те дразни търсиш проблема. Ще коства усилия,време и пари. Ако не те дразни си карай така и си свиркай. В един момент проблема /стига да е един/ като се задълбочи лесно ще се хване.

ЕДИТ. На някои марки задните сонди могат да се игнорират софтуерно / стандарт евро2/. На другата ми кола съм така от години. Там са 4 сонди /задните са мудни / и не ми се дават една купчина пари заради едната лампичка :))). Просто е казано на колата , че е евро 2 и отсвирва задните.

Редактирано от Моджо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лоша работа... Дразни ме, но и се уморих... Ще я покарам, ще сменя горивото и след месец, два, ще я вкарам да я прегледат отново. До тогава ако е нещо сериозно то би трябвало да си покаже. Така си мисля и надявам поне...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само за разграничаване - свети и на газ и на бензин или свети само на газ ?

Защото ако свети само на газ трябва да се препрограмира компа или да се пререгулира газовата (след 1000 км. пробег на нова газова трябва да се провери сместта) ... ако свети и на двете тогаз е от липсата на катализатор т.е. трябва да се сложи муфа около 2 см. да се отдалечи сондата от потока на газовете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата няма газова уредба. Исках да си купя малък, прост мотор, с който да правя 5000 километра на година. Никога повече БОМИ АУТО...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,

Колата има катализатор. Ще направя нова диагностика и ще пиша за резултата.

Благодаря за отделеното време на всички!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ма нищо му нема ма маторя бре. Само неква лампичка свети. Мани и крушката ... Не се шашкай, матора си е перфе.  с 1,2 бензин/газ съм направил 300 000 км без драми / с изключение на бобините/.

И на мен ми изгоре блока на абс и ми светеше лампичката. Ама покарах, покарах па свикнах :))) И още си свети, а колата си е в движение и и нема нищо. Е, нема АБС. Ама само това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Здравейте! Направих диагностика - отново излиза ламбда сонда... Няма как да е това тъй като сложих нова, при това не универсална, а за модела - с буксата. Специфичен бил проблема (може компютъра, може инсталацията) и ме пращат в ЕУРАТЕК. Доста разнопосочни отзиви чувам за ЕУРАТЕК СОФИЯ,а и кой знае какви пари ще ми искат. Да препоръчате някое място? Явно ми трябва сервиз, за който Шкода е прочетена книга...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Официален сервиз ако е в гаранция. Силно ме съмнява да е компютъър или инсталация. „проблема„ е по горивната, изпускателната система. Причини много. Потретвам,че фокато колата д и върви и не гори повече няма проблем с изключение на една лампичка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Боми не боми или бонбони, колата нов внос вече душата й е взета, километража й е върнат на 1/3 от реалния. Той боми да не я е правил той, взел я е, и я е домъкнал и това е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приятел, това ми е трета кола за последните три години от тази къща - първите бяха отлични, но и доста по - скъпи... Явно за по - евтините коли не се внимава и съответно - ГРЕДА...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, карай си колата. За трети път ти казвам, че няма проблем ти пак дириш под вола теле.

Дигне ли разхода /ама не мерен днес за днес, а среден за седмица да речем/ тогава търсим проблема

Ще налееш една купчина пари, за да се окаже накрая дупка в ауспуха примерно.

Карай си и си свиркай.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

12/100 какво?. Градско за 2 3 км е нормално. За София. По спомен в началото на околовръстното /цариградско/ има добър сервиз за Шкоди. Мисля че в местната тема го бях мяркал. Иначе мога да те пратя при моя майстор, поне да я погледне. Не е по Шйодите, ма пари нема ти земе.

Редактирано от Моджо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как 12 е нормално за градско? Да , работата ми е на около 5 километра. В книжката пише urbano 8...

Моя майстор твърди, че не може да я хване защото работи добре...

Имам още един доверен- ще пробвам и при него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В книжката може много работи да пише. сутрин като карам каката до у-ще около 1 км , после се връщам в обратна посока - за тия 2 км разхода ми е 16/100. За 5 км в посока , приемам че не е нормално. Но един такъв сериозен преразход няма как да няма и други симптоми. Тая кола треа се закачи на комп и да се гледат живи данни в движение от човек, който знае какво да гледа. Както ти казах причините множе да се един куп. Като се почне от дебитомер /ако има/, дюзи, износени сегменти ако щеш. Какво ли не. Не става с гадаене , за съжаление. Все пак кажи как е засечен тоя разход . Лично аз бих я тествал на дълго па дори и само за 50 км. И ся там ако бучне разход 7-8...ще знам , че има проблем. Градското е много относително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е уж все майстори я гледат...

Няма симптоми освен прословутия датчик за диагностика/повреда в двигателя... като я запаля оборотите скачат до 1100, след което се успокояват, застават на 900 и заспива...

Три диагностика досега- все ламбда сонда. Дори и след като я смених...

Ще я покарам така , да се задълбочи проблема и то ще си покаже...

Други идеи нямам...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно как я засичам- сипвам й веднага като писне датчика за гориво и я карам докато пак писне. Утре ще я тествам по класическия метод- догоре и на 100 сипвам пак.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сондата е симптом, Още в началото ти казах , че 90% от случаите и нема нищо, ама се тя виновната, горката :))

 

http://skodaclub.bg/forum/index.php?/topic/43544-%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE-%D1%81%D0%B5%D1%80%D0%B2%D0%B8%D0%B7-%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D1%81%D0%B5%D0%BA%D1%81%D0%BF%D0%B5%D1%80%D1%82-%D1%81%D0%BE%D1%84%D0%B8%D1%8F/

 

Ето това е сервиза.

 

Засечи си я пълно-пълно. Така си е най-сигурно.

Редактирано от Моджо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.