Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Мнение относно разхода на масло.


Иван Стоянов

Recommended Posts

        Здравейте колеги, от година и три месеца съм собственик на Октавия 1 2004 год. бензин 2.0, 116 коня. Като цяло колата е страхотна никакви проблеми вече 20 000 км. Преди да я купя тук бях чел доста мнения за този двигател, че харчи масло и за малко да се откажа от покупката на колата, но все пак я взех и  мисля, че постъпих правилно. Колата я карам с масло Елф 10W40 и при първата ми смяна ми изгори 800 грама масло, като смятам, че това е нормален разход.  Като карането ми бе на градско или разстояния от 50-60 километра със скорост не по голяма от 110-120. През вторите 10 000  километра обаче разхода стигна 2 литра. Карането ми бе доста по различно пътувах на дълги растояния като щом се кача на магистралата карам с 140 и нагоре.

        Искам да ви попитам щом не ми гори масло при по спокойно каране, а го гори при по сериозно ако сменя марката на маслото ще падне и разхода на масло, Вие с какво масло карате вашите коли.  Ако може да дадат мнения колеги които карат същия двигател.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двигател ако гори масло при градско шофиране е нормало да гори доста повече извънградско заради постоянно по-високите обороти. 2 литра не са малко за 10х. км, но пък 800гр. за 10х. км градско не е толкова страшно. Въпреки, че всички знаем, че този двигател си хапва масло, пак ще си дам мнението, че най-добрия вариант е да го сервизираш по редовната процедура, защото с времето нещата само ще се влошават. Ако гори 10W40 в такива количества, то ще гори и всичко друго в почти същите или същите количества (отново мое мнение).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а замислял ли си се какво ще стане, ако вместо марката масло , смениш гумичките на клапаните ? :)

 

Не карам същия двигател (бел. ред.)

Редактирано от maxrpm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може следващия път да пробвате с масло за по-вискоки натоварвания - т.нар. "рейсингово" - 10W-60 , но е доста по-скъпо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги съм се чудел на това "Той този мотор си похапва масло". Освен ако не е подадено така от фабриката, а за този мотор се съмнявам да е така, значи имаш проблем. И литър и два литра са много за 10 000км.

Каквото и масло да се слага, ще го гори. Да, може би в различни количества, но разликата едва ли ще е повече от 100-200 грама. Моето мнение е, че трябва да се направи ремонт, всичко останало е леко замитане на проблема, който ще "избухне" в цялата си прелест скоро.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Специално за този двигател разхода ти е супер. Досега за по-малък не съм чувал при него. А при каране със 140 си почти на 4к оборота предполагам. Колегата zdravko zankov беше правил ремонт на неговия, тъй като е стигнал до 5 литра на 15 000 км. След ремонта разходът беше станал пренебрежим. Проблема на този двигател са кофти сегменти монтирани през цялото му производство.

Редактирано от niki
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съжалявам, че трябва да го кажа, но с такъв разход на масло колата си е за сегменти! Ники го написа много точно за този мотор. Знам какво е да ти се случи такова нещо, но е неизбежно, няма как. Но пък после ще си очарован от колата. Преди да купя тази и аз исках 2.0 мотора, но предпочетох 1.8 Но наистина избора е субективен!

Ревизирай мотора и газ до ламарината!!

Поздрави и успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, имам същият мотор (не съм сигурен кой код е при теб), но на Fabia. Преди седмица, направих 5-то обслужване на колата от както аз съм собственик (Година и половина). Когато ми докараха колата (купена от първи собственик) беше на 186хил.км и започнаха да ме убеждават да сложа, вместо предписаното 5w40, 10w40 защото уж щяло много да гори а-у, та аз се вързах, сложих Bizol 10w40, защото карах другите си коли с него и бях доволен. Налях точно 3,6л., след 8500км. ми светна жълтата лампа и долях останалите 400мл., като за около 2000км.(до следващата смяна) не беше мръднало.На 2-рата смяна, посъветван от един от клубните майстори, реших да тегля една майна на всички инженерни идеи във връзка с това, че мотора вече е старичък и ще харчи и налях Castrol Edge 5w40 (Закупен от български сайт) и изненада, пак налях 3,6л. и чак на 9300км. ми светна лампата и тогава долях отново. В последствие слагах други марки, уж хубави Bardhal,Yacco,Motul пак 5w40 и резултата е един и същ. Най-големия плюс от цялата работа (Поне за мен), е че с 5w40 мотора работи много по-леко, да има и нещо, че относно звуци съм много педантичен, но разлика има и то не малка. Възможно е да имаш проблем с двигателя, но според мен нищо не пречи да пробваш с масло по предписание, аз лично нямам идея, колко ми се явява разхода на масло, от 3,6л. до лампа, но всеки път в които долея останалите милилитри, маслото скача над средата на пръчката. И имай в предвид, че карам предимно извънградско и смесено, градско имам много малко и то в късните часове, когато няма трафик, т.е. колата винаги е в обороти. И нещо друго, нямам нищо против Elf, като масло и марка, имал съм франсета и съм карал само с Elf, но ако не караш кой знае колко, мисля, че по-добрият вариант е да вложиш малко повече средства в масло, колкото и да е нереално, особено на българския пазар, 5л. Елф за 45лв и 5л. Бардал (примерно) за 80лв., 100% имат разлика в качеството.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да сменя гумички са пари на ветъра.

Сегменти на 100%.

То и 1.6 гори доста масло.

Ако те радва колата си я направи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да сменя гумички са пари на ветъра.

Сегменти на 100%.

То и 1.6 гори доста масло.

Ако те радва колата си я направи.

Повтарям се, но пак ще кажа, че ако човека си намери майстор за сегментите, ще преоткрие колата си. Аз лично много харесвам въпросния мотор, но да е читав, което е доста сложен въпрос.

Отделно, ако ще да ме наплюете, аз на кола на 15-20 години не бих сипал 5w40 без значение на коя фирма е и колко е скъпо...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето, почна се :)

Ами смятам, че по-добре уплътнява от синтетичното. Ама както и да е.. масла бол. Кой каквото иска - такова да налива.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото не уплътнява.

5/40 и 10/40 имат еднакъв вискозитет на топъл мотор,но на студен е доста по-различен.

Погледнах Аутодата,за 2.0 дават и 5/30.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама за мотори на по 15 години, че и по-стари гълтащи по над литър масло ли се има предвид ?!

Не знам, не разбирам от тия работи :)

Живи и здрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е аз имам един голф 20 годишен, не гори масло и го карам с 5w40. Преди това имах 22 годишен, също го карах с 5w40. Ти по-нагоре си го казал, ако гори масло е за ремонт, а не за "дебело" масло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно съм съгласен!!!

При разход на масло от порядъка на литър и повече, и м10д да му налееш е все тая. Ако НЕ гори масло, определено с 5/40 ще му е по-лесно. Но 2.0 115кс сигурно е 1/10 да се е запазил читав до днешни дни.

Но нека помогнем на човека със мнения и съвети, а не да променяме смисъла на темата му.

Поздрави на всички!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Масло трябва да се сипва според това какво е казал производителя. Това, че мотора е на 100K, 300K, 800K км. няма значение. Ако е здрав е здрав, ако не е - не е и "по-дебелото" масло няма да му помогне да претърпи катарзис и да се саморегенерира.

Колкото до минерално - синтетично...Това даже не е спор, баси.

Друг е въпроса как едно синтетично масло се оказва с минерална база на формулата, но тук вече ще отиде раЛтата на спор за марки и е далеч от темата.

Колега, ремонтирай си мотора, ремонта не е брутално скъп, ще се радваш на колата и двигателя още много дълги години след това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги благодаря за мненията, питах и един майстор за смяна на сегменти, но нещо ме отказаха. Казаха ми, че в най-добрия случай качествени сегменти ще излязат минимум 200 лв., 100 лв. за шлайфане на главата от там ще има и напасване и шлайфане на клапани, гарнитура на глава, гумички за клапаните сваляне на картер, гарнитура картер и почти половин основен ремонт. Като смятам сигурно ще ударя 1000 лв. и нагоре. Така, че на този етап мисля да пробвам само със смяна марката и вискозитета на маслото  може би ще заложа на Кастрол 5W40 да видя как ще се държи и ще си доливам. Защото сумата за смяна на сегменти ми се струва непосилна. Тя не пуши върви доволно,просто ме дразни, че трябва през няколко хиляди да проверявам. Преди това карах Фолксваген на 28 год. и там без смяна на гумички на клапаните и сегменти и тнт. грам не доливах, за това сега това масло ми вади очите. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже съм писал по въпроса преди в други теми, ще напиша само, че според мен ако колата е в добро цялостно състояние, и искаш да си якараш дълго време - поне още 4-5 години, си струва да се направи ремонта - и като се отвори мотора се мери, и може да излезнат и лагери (биелни, основни), гарнитурки, малсла, антифриз... лесно ще мине 1000 лева като  цена + 2-3 седмици без кола. Ако обаче, след 2 год предвиждаш да си вземеш нещо по-ново, няма смисъл според мен.

Редактирано от setfan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, аз съм със същия автомобил, двигател AQY. И моята "хапва" доста масло. Сега реших да сложа на Лики Моли с молибденов дисулфит 10W40. Надявам се да намали разхода, макар че добавката в маслото не помага в такива случаи. Явно наистина "ядат" доста масло, защото за около 15 хил. км. съм долял почти 2 литра. Нямам намерение да инвестирам в ремонт, освен ако спешно не се наложи. Иначе съм много доволен. Върви, та се къса. Разхода е голям, но съм на газ и не е голяма болка. Успех и ако намериш решение, невключващо ремонт, свиркай. :banger_2:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз на моята ( със същия мотор ) съм й навъртял 70000 вече. Харчи си около литър, литър и нещо на 10к. В града не го пипа, на магистралата си харчи, но въобще не ме притеснява. За тия 70к съм пробвал 5 различни масла (сменям между 9 и 10к) и разхода си е все толкова. Според мен си я карай и не се притеснявай. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.