Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Бучащ лагер главина или?


Izolini

Recommended Posts

Здравейте, колеги!

От известно време се появи странно бучене, когато достигна 120 км/ч. Не е равномерно и постоянно, а като на тласъци, бучи 3 секунди, спира за миг, избучава пак за 3 секунди, все едно на всеки оборот на колелото се чува по едно избучаване. Естествено не е на всеки оборот, защото при тази скорост колелата правят над 20 оборота в секунда, но просто не знам как да го обясня. Когато колата влезе в завой бученето не се променя, но изчезва някъде към 140.

В допълнение ще си призная, че средата на декември се подхлъзнах на идеално почистените ни улици и се халосах с предно ляво колело в един бордюр.

Насочил съм се като най-вероятно към лагер главина, но до сега опита ми с лагери на главини показва, че бученето е равномерно и постоянно и започва да се чува доста по-рано.

 

И ако се окаже това - SKF, SWAG или FAG да сложа?

Редактирано от Izolini
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 86
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • Izolini

    31

  • joro-120L

    22

  • sdi71

    6

  • Dzver

    5

Най-много писали в темата

Вече около 10хил.км карам с FAG и няма проблеми. Имам познат чийто баща работеше като търговски представител в SKF и той ми беше казал, че ако вземам нещо на марката, да е от официалният представител в България, защото вноса от големите фирми и техният е различен и били с различно качество.Но да си призная не знам до колко е вярно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги!

От известно време се появи странно бучене, когато достигна 120 км/ч. Не е равномерно и постоянно, а като на тласъци, бучи 3 секунди, спира за миг, избучава пак за 3 секунди, все едно на всеки оборот на колелото се чува по едно избучаване. Естествено не е на всеки оборот, защото при тази скорост колелата правят над 20 оборота в секунда, но просто не знам как да го обясня. Когато колата влезе в завой бученето не се променя, но изчезва някъде към 140.

В допълнение ще си призная, че средата на декември се подхлъзнах на идеално почистените ни улици и се халосах с предно ляво колело в един бордюр.

Насочил съм се като най-вероятно към лагер главина, но до сега опита ми с лагери на главини показва, че бученето е равномерно и постоянно и започва да се чува доста по-рано.

 

Здрасти Ице,

Не е лагер. Да. Прав си да се съмняваш. Симптомите не отговарят. Няма връзка и с удара в бордюра. От декември, та чак сега ли.

За да си сигурен - на крик и въртиш колелото на ръка. Лагера се чува. Но, не знам как ще вдигнеш 120.

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ех, Жоре, то почна да бучи още декември. Или пък аз тогава го чух, защото почнах да се заслушвам дали не съм счупил нещо при удара в бордюра.

Имаш ли тогава предположение какво може да е? Резонанс от гумите?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами, щото сега споделяш и мисля, че е от вчера. Значи има връзка с удара. Не мога да кажа какво е.

Звучи зле, ама май е нещо криво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да не е полуоска, че ще се озъбя

Провери гуми и джанти,полуоска не може да се изкриви така.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери гуми и джанти,полуоска не може да се изкриви така.

Волана не мръдва при никаква скорост, колата не тегли на страни.

Едит: Жоро ме изпреварил.

Редактирано от Izolini
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как я удари в бордюра. Сериозен ли беше удара. Видими поражения по джанта и гума имаше ли. Питам те, за да прецениш дали проблема може да е от удара.

Много хора влизат в дупки, срязват гуми, кривят джанти и им няма нищо на предниците.

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подхлъзнах се на десен завой, изправих го и се ударих в бордюра с около 20 км/ч. Джантата е сериозно ожулена, но видимите повреди са до там.

От тогава до сега съм навъртял 4000 километра, не усещам никаква промяна в поведението на колата. Това е и причината да отлагам толкова дълго решаването на въпроса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Удара си е сериозен. Посрещнал си челно бордюра с навит десен и той те е вкарал в пътя. А и 20км. си е скорост.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не челно, под 45 градуса някъде, тоест почти челно с джантата. Но да, удара си беше сериозен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не челно, под 45 градуса някъде, тоест почти челно с джантата.

 

Говоря за джантата. Там е важното.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега!За да разбереш какво бучи,най добре я вдигни на подемник и карай на 4 -та с 60-70 и като набереш изключи от скорост като някой да слуша отдолу.По принцип лагер бучи при 120 в начален стадий и по леко се чува,с времето бученето се засилва и се чува в  по ниска скорост.Аз съм сменил преден ляв с FAG от Интеркарс и заден десен  с SKF от тех-ко .Първия е на 25000,втория на 22000 и за сега никакви проблеми.И в двата случая карах колата по 4-5 хиляди километра от първото чуване докато не дойде шума до 80-90км/ч.През това време правех тестове с ляв и десен волан в движение за да видя дали се променя звука,но не,нищо не променя,както дали е на скорост или по инерция.Според мен ,вероятно ти е лагера на главината.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен се появяваше този шум от 90 до към 120.Но и волана леко тресеше,Сменях гуми,ходих на стенд 3 пъти,Всеки вика всичко е 6.Не знам от какво е,Накрая на техническия преглед човека,който са оказа с нашата кръвна група,Вика слез мойто момче в канала да ти покажа нещо.Слизам,маншона на външното  каре без външна скоба и всичко в грес.Забърса леко скобата си е там,маншона скъсан.Взех нов,измих карето ,нова грес и няма вече трептене във волана и шумове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз залагам на лагер. При мен това се оказа и после разбрах, че е често срещан проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес една от служебните коли не можа да си отиде на записания час в сервиза и аз се пуснах на нейно място.

Естествено от лед и сняг нищо не се виждаше под колата. Вдигнаха предницата и се пробваха да достигнат въпросната скорост 120, но ASR им показа среден пръст. Тоест нищо не свършихве. Но и според тях е малко вероятно лагер да бучи в такъв кратък отрязък, при това на тласъци.

Това което се видя обаче е, че предните дискове вече са с много голям ръб, накладки също са супер износени. И почвам да си мисля дали може да чувам пристъргването на ръба на диска?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бях забравил да ти напиша че ЕСП или АСР се изключват от бутона,но пък тези от сервиза са голяма работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен става,изключвам ЕСП и когато е с 4-те колела са  във въздуха не се включва при 30км/ч.И за преден и за заден лагер по този начин съм действал,защото на ръка и да въртиш ако не е много разбит нищо не се чува.На ръка обаче това с накладките можеш да го чуеш.Преди време едната пластина на предна лява накладка  ме беше побъркала .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен беше вдигната само предницата, този крик беше свободен. При което момчето ме пита: "А бе, нямаш никакви надписи по колата, нали не е 4х4 да я изстрелям през прозореца сега като седна и я изръчкам?"

Мисля другата седмица да сменя дисковете и накладките и тогава да видим дали ще стърже.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това което се видя обаче е, че предните дискове вече са с много голям ръб, накладки също са супер износени. И почвам да си мисля дали може да чувам пристъргването на ръба на диска?

 

При 120 няма как да го чуеш. Ако има някакъв шум от там, то се чува при ниска скорост. Просто не е характерен този симптом за износени дискове и накладки. Износени дискове не издават звуци. Дисковете се мерят или се преценя на око кога са за смяна. Няма как да се появи бучене от там.

Ясно е, че диагностиката ще бъде трудна. По метода на изключването започваш със смяна на лагер главина. Ако бученето продължи, вече става по-сложно.

п.п. освен това шумовете се разсейват. Трябва да си абсолютно сигурен, че е от предно ляво колело.

Може и от дясно да е, може и от задно.

 

Ице, като беше вдигната колата, някой врътна ли го на ръка това колело и да се заслуша??

Или само газ давате. Този шум може да го чуваш само в купето, а отвън нищо да не се разбере. Може и когато колата е стъпила на земята/под товар/, а във въздуха нищо да няма.

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жоре, аз съм си бая глух с едното ухо, така че се разбрахме, че ще си запиша час като се оправи времето, качвам приемчика с мен и отиваме на магистралата. Вдигам 120 и слушаме от къде идва. Но цитираното от теб е хващане за сламка. Знам как пищи диск, при мен си е бучене.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми що се съмняваш в дискове тогава.....Да ми отваряш работа да пиша ;)

 

Не е въпросът с колко уши чуваш. В движение шумовете се разсейват. И с двете уши да чуваш все тая. По принцип. Може приемчика да познае.

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.