Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Не се освобождава ръчната.


cenarius

Recommended Posts

Колата е О1 лифтбек с барабани отзад.

 

Миналата година колата стоя на едно място 2 седмици и като освободих ръчната в купето реално барабаните си държаха. Поиграх си с ръчната, напред назад и се освободи. От тогава не ми е създавала проблеми.

 

До днес! Колата 10 дни е стояла на едно място и тази сутрин не иска да освободи ръчната. Дърпам, пускам - не иска. Напред, назад - държи си яко.

 

 

 

Обмислям като се прибера от работа да си играя с крачната спирачка. Някак да държа спирачката на макс, за да може буталцето да държи челюстите и ръчната да освободи, но не знам дали проблема е в "клеясали" челюсти към барабана или просто ръчната не си отделя.

 

Приемам всякакви съвети.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо провери визуално /отдолу/ как действа ръчната, като няколко пъти се дърпа и пуска и се вижда . 

В края на жилата има едни пластмасови вложки /виждат се като се махнат маншоните в края на жилата/.

Ако не действат жилата, се проверяват тези вложки дали не са повредени или трябва да се смажат. Ако проблема е в тях се сменят жилата.

Проблема може да е и в цилиндърчетата. Сваляш барабаните и проверяваш. Почистваш или сменяш. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тя колата не помръдва. Трудно ще сваля барабаните :/ 

 

Да я отлепя няма изобщо да я ползвам повече ръчната докато не разглобя да разгледам. Въпроса е как в момента да освободя движението на барабаните. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да пробваш с дръжката на чук да удариш няколко пъти по барабана . Дано освободи, колкото да може да се разглоби и разгледа откъде идва проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам как си паркирал колата и дали в момента е възможно да я вдигнеш, но си иска сваляне на барабаните. Абсолютно същия проблем сме имали с полото (то е с барабани отзад). Механизъма беше клеясал до неузнаваемост за няма и месец престой. На октавията също съм раздвижвал спирачните апарати (4бр.) заради сходен проблем.

Щом се движат жилата - няма какво да е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен беше същия проблем.Оправи се след като свалих колелото и леко почукване по барабана.

Успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почукай барабана с гумен чук.

Ако не става, през един от отворите на барабана се бърка с отверка за да се освободи един чоп на спирачния цилиндър , който по всяка вероятност е блокирал.

Това го има описано във форумите .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоз двигател толкоз ли няма сила да тръгне на ръчна ?

На Форман и Фаворит много пъти са ми залепвали накладки и с по-рязко потегляне винаги са отлепвали накладките ... веднъж без да знам отлепих феродото от предната накладка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

 

Тоз двигател толкоз ли няма сила да тръгне на ръчна ?

На Форман и Фаворит много пъти са ми залепвали накладки и с по-рязко потегляне винаги са отлепвали накладките ... веднъж без да знам отлепих феродото от предната накладка.

 

Пробвах, но пред/зад мен има близко паркирали коли и не ми се ще да "насилвам" прекалено много. 

Почукай барабана с гумен чук.

Ако не става, през един от отворите на барабана се бърка с отверка за да се освободи един чоп на спирачния цилиндър , който по всяка вероятност е блокирал.

Това го има описано във форумите .

 

 

Тази идея ми харесва. Руският ми е слаб език обаче, а линка не е директен и не мога да намеря това, което търся. 

 

 

ето видео с моментната ситуация на шкодето:

 

https://youtu.be/pGX-JByo-tU

Редактирано от cenarius
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ръждасали и блокирали жила  в броните  на ръчната спирачка , това ти  е проблема ! Защото много шофьори не  я ползват и става това, което съм написал !

Подготви  се  за смяна на комплекта жила и в бъдеще по- често ползвай ръчната спирачка и няма да имаш този проблем !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ръчната я ползвам всеки път като спирам.

 

Аз защо оставам с впечатлението, че кабела на ръчната се опъва и освобождава нормално? Към края на клипа от първия пост се вижда:

 

https://youtu.be/pGX-JByo-tU?t=58

 

 

 

Струва ми се, че трябва да сваля главите на пиновете, които държат челюстите. 

Закупил съм комплект принадлежности и челюсти. Надявам се с винтоверт и бургия да успея да сваля главите на пиновете и да се освободи барабана. Идеята ми е да направя това, което се вижда на този клип:

 

https://youtu.be/TGsa-XVhGPo?t=89

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свалих го барабана днес.

 

С няколко по-дебели плоски ответрки започнах да напъвам от всички старни на барабана и лека полека се извади. Беше яко ръждясал за 10 дни бой от локвата на улицата и постоянно минаващите коли. С телена четка изчистих барабана до блясък, а с "бронзова" накладките и принадлежностите. Сега всичко е супер.

 

 

Единия от майсторите в сервиза до нас дойде да огледа ситуацията и каза че по принцип като се свали гумата може през дупката за болта да се бръкне с отвертка и от там да се освободят челюстите. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А провери ли хода  на жилата ? Освен ръжда , може да има и скъсани струни на жилата и да не се движат лесно  в броните .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ОК. Това ще стане като имам повече време обаче. Към момента се радвам, че в дъжда поне освободих колелото.

 

С какво да смажа жилата? Грес/Масло/Някакъв спрей?

 

Под да сваля жилата имате впредвид да сваля двата края от "ръчната в купето" до барабаните? Ще разгледам как се прави тази процедура и ще действам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За твоята кола не мога да ти пиша , защото нямам и не съм се возил дори , но общоприето  е да разхлабиш компенсаторите на жилата  при ръчната спирачка , да опиташ отдолу да движиш жилата  в броните и ако не се движат или с усилие, най- добре  е смяна. Тогава вече трябва да се свалят барабани, ако е с такива, за дискове не знам как е. 

Само едно ще ви напиша- не оставяйте колите  си само на скорост, ползвайте ръчната спирачка и тогава колата ще е осигурена срещу самоволно придвижване  и жилата никога няма да блокират, защото се движат  в броните. 

Над 35 г имам коли , на които никога не са ми блокирали жилата, точно за това ,че ползвам ръчната спирачка.

Това ми  е останало навик от професията  ми като локомотивен машинист, при която бях задължен при слизане от локомотива , винаги да се обезопасява  със затягане на ръчна спирачка, освен двете въздушни които имат локомотивите. 

Редактирано от shotik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз разгледах какво е положението, че ми стана интересно. Ето как се сменят жилата на ръчната

https://workshop-manuals.com/skoda/octavia-mk1/chassis/brake_brake_mechanics/removing_and_installing_hand-brake_cable_(disc_brake)/

Трябва да стигнеш до една шина дето прави от 1 към 2 жилата и изглежда по този начин

octavia-mk1-436.png

После самото то те води до барабаните и от там вадиш. Илюстрацията е за задни дискови спирачки, но разликата трябва да е само в края, а жилата да са еднакви.

ОЕМ номера на жилото е 1J0609721

и вървят около 20-30лв. 

https://www.autodoc.bg/search?keyword=1J0609721

Редактирано от lyubcho88
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По възможност на канал сваляш жилата /двете са отделни/, проверяваш как се движат и дали краищата им с вложките от към барабаните са добре /в края на жилата се виждат едни пластмасови вложки в които се движи жилото/. Ако всичко е наред смазваш с WD  и сглобяваш. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.