Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

DSG не сменя скорости на баир: Шкода Октавия DSG дизел


DDS

Recommended Posts

Здравейте, карам шкода октавия 1.6 дизел, 2011г, DSG - от известно време забелязвам, че трудно сменя скорости, когато има наклон. Доскоро беше когато наклона е голям - напирмер, държи 2ра и не иска да смени на трета и кара на над 3000 оборота. Но вчера бях на лек наклон (мостовете на Витиня) и не искаше да смени от първа. Пробвах няколко пъти и на над 4000 оборота смени на втора. След това не е имало проблем. По принцип на равно и при плавно ускоряване също няма проблем. Някой да е имал подобен проблем? 

PS: по принцип на баир сменя на над 2500 оборота, но отскоро и 3-4000 не са и достатъчни....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нека да задам няколко уточняващи въпроса за да са по смислени отговорите, които ще получиш.

1. На колко километра е колата (до колко смяташ че са реални) и кога за последно е обслужвана кутията (масло и филтър)

2. Актуализиран ли е софтуера на колата покрай аферата "дизелгейт" т.е. екософтуер от Еуратек или друг официален представител (ако е нов внос)

3. има ли други ситуации, в който смяташ, че кутията се държи неадекватно? шумове, придърпване, ритане

4. като се запъне и не иска сама да смени - можеш ли да смениш предавката ръчно

5. има ли момент, в който мотора се форсира, но колата не ускорява т.е. все едно буксува съединител 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпреки че не знам какъв е бил наклона в твоята ситуация (също товара и скоростта) мога да кажа че няма нужда да се безпокоиш.

 

Ако; Голям наклон ; В автомобила има 5 човека, пълен багажник и кутията държи  да остане на 2-ра скорост, може да е проблем.

Или ; Не много голям наклон ; В автомобила има 2-ма човека, празен багажник и кутията държи  да остане на 2-ра скорост, може да е проблем.

 

Също така, кутията с време започва да се държи по характера на водача. Ако караш колата предимно бавно и не я забуйваш от време на време, кутия се държи доста лениво.

Редактирано от Levcho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговоря. Сега като се замисля, в случаите, когато сменя бавно, колата е била пълна - 2/3ма човека и пълен багажник. Може би затова и трябва повече повече мощност...

 

Въпреки че не знам какъв е бил наклона в твоята ситуация (също товара и скоростта) мога да кажа че няма нужда да се безпокоиш.

 

Ако; Голям наклон ; В автомобила има 5 човека, пълен багажник и кутията държи  да остане на 2-ра скорост, може да е проблем.

Или ; Не много голям наклон ; В автомобила има 2-ма човека, празен багажник и кутията държи  да остане на 2-ра скорост, може да е проблем.

 

Също така, кутията с време започва да се държи по характера на водача. Ако караш колата предимно бавно и не я забуйваш от време на време, кутия се държи доста лениво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. 98 000 (надявам се да са реални :)), не е обслужвана скоростната кутия. Обаждах се преди време в Еуратек, казаха че на 7-степенна кутия маслото не се сменя.

2. Не е актуализиран софтуера

3. Няма други шумове от скоростната кутия. От около месец, на празен ход (светофар) леко тресе. 

4. Не съм пробвала да сменям ръчно. Отпускам газта и след малко пак пробвам докато стане :)

5. Не съм забелязала такъв момент

Нека да задам няколко уточняващи въпроса за да са по смислени отговорите, които ще получиш.

1. На колко километра е колата (до колко смяташ че са реални) и кога за последно е обслужвана кутията (масло и филтър)

2. Актуализиран ли е софтуера на колата покрай аферата "дизелгейт" т.е. екософтуер от Еуратек или друг официален представител (ако е нов внос)

3. има ли други ситуации, в който смяташ, че кутията се държи неадекватно? шумове, придърпване, ритане

4. като се запъне и не иска сама да смени - можеш ли да смениш предавката ръчно

5. има ли момент, в който мотора се форсира, но колата не ускорява т.е. все едно буксува съединител 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм голям специалист по DSG7, но това което се сещам е:

1. проверка ниво на масло на кутията, ако има как

2. актуализация на софтуер на кутията, ако може

3. адаптация на кутията, ако може

4. не питай вече в Еуратек, чети форума и потърси подобни теми тук и в братските форуми, където карат DSG7 (VW club например)

 

P.S. Защо на Витиня си на 1-ва? Спирал си за почивка или кутията реши, че тази предавка е най-подходяща?

Редактирано от stanley
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря :)

 

На Витиня имаше ремонт и няколко км задръстване. 

Не съм голям специалист по DSG7, но това което се сещам е:

1. проверка ниво на масло на кутията, ако има как

2. актуализация на софтуер на кутията, ако може

3. адаптация на кутията, ако може

4. не питай вече в Еуратек, чети форума и потърси подобни теми тук и в братските форуми, където карат DSG7 (VW club например)

 

P.S. Защо на Витиня си на 1-ва? Спирал си за почивка или кутията реши, че тази предавка е най-подходяща?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При DQ200 - сухи съединители, се сменят около 2л масло.

 

http://skodaclub.bg/forum/index.php?/topic/50036-%D1%81%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%8F-%D0%BB%D0%B8-%D1%81%D0%B5-%D0%BC%D0%B0%D1%81%D0%BB%D0%BE%D1%82%D0%BE-%D0%BD%D0%B0-7-dsg-%D0%BE2-fl/

 

Може в задръстването на Витиня кутията да е позагряла и това да оказва влияние. Често потегляне и спиране в трафик/задръстване се отразява негативно на DSG -то. Мисля, че в книжката на колата пишеше да се избягва "пълзене" с трафика, понеже кутията работи на "полусъединител", т.е. потегляш, когато си сигурен, че можеш да изминеш не по-малко от 2,3 метра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма място за притеснение.Кутията се адаптира по стила на шофиране.Моята е същата.Еуратек да ходят да се пързалят,че не се сменя масло

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Също така е важно дали я караш на D или на S. На S по принцип сменя скоростите при по високи обороти

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Също така е важно дали я караш на D или на S. На S по принцип сменя скоростите при по високи обороти

На D карам. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо което научих съвсем скоро за DSG.

Възможно е да се направи reset на кутията без кабел.

Този reset връща кутията във фабричен режим, т.е. забравя за стила ви на шофиране (т.н адаптиране).

 

Ето как става:

1. давате на контакт - последната степен на ключа преди запалване на мотора

2. натискате педала на газта до долу - да опре на копчето за кик даун за 20сек

3. отпускате педала на газта след 20 сек

4. вадите ключа от контактния ключ

5. слагате отново ключа и палите

 

След тази процедура се очаква кутията да започне наново да трупа данни за стила ви на шофиране и принципно е възможно да реши някой проблеми със забавена смяна на предавки или колебливо потегляне.

 

Това бях чел, че работи при по-старите автоматици със хидротрансформатор, но ето че попаднах на статия,че работи и при DSG.

 

Ако някой реши - нека пробва и да сподели впечатления. Аз го направих на моята кола и имам чувството, че потегля по- бързо и уверено от преди. По време на reset-a не чух обаче никакви шумове или звуци от към кутията.

Редактирано от stanley
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпросния ресет доколкото знам е на педала на газта общо казано.Адаптациите на СК се нулират посредством софт и кабел.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е, не споря. 

А как се отразява този ресет на педала? Не води ли до промяна в реакцията и поведението на кутията?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е, не споря. 

А как се отразява този ресет на педала? Не води ли до промяна в реакцията и поведението на кутията?

 

По никакъв начин не се отразява на кутията. Тя така или иначе бързо се адптира към стила ти на шофиране.

Англичаните слагат throttle response/ pedal box, които нещо лъжат компютъра и колата ставала по отзивчива.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вижте какво, смяната на предавки зависи както от товара (спускане, равно, изкачване), така и от начина на подаване на газ. В малка степен зависи и от качеството на горивото, но там трябва да сте вманиачени като мен.

Ако в изкачване спрете и задържите педала на газта в определено положение, колата "пълзи", ускорява по малко, но не вдига предавка. Трябва да "копнеш" газта, за да ускори и тогава ще превключи. Ако ъгъла на изкачване е много голям, тогава държи до към 4000 оборота.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.