Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Температура на маслото 2.0 TDI, CR, DSG


Recommended Posts

Привет,

Искам да попитам нормално ли е температурата на маслото да достига до 130 градуса, стрелката на антифриза да мърда от 90 до около 100 градуса.

Ситуацията е следната:

- изкачване по магистралата от Дупница към Старо село

- темпомат на 130 км/ч

- климатроника работи на слабо/средно натоварване

- температура на въздуха 40 градуса - топличко си беше

- 2 възрастни и едно дете + полупълен багажник

 

Тези стойности бяха за минута, две, след това следваше спускане и колата се охлади до 90 на антифриза и 110-115 на маслото.

 

Ако стойностите са извън нормата - за какво са признак?

 

Приемам всякакви коментари по темата.

 

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С масло Кастрол ли караш?

http://skodaclub.bg/forum/index.php?/topic/53993-температура-на-маслото-16-tdi/?fromsearch=1

Редактирано от Izolini
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото е Granville 5/30 507.00 - https://www.granvilleoil.com/lubeAdvisorNew?cats=1&makes=1c2b042a2961ffcd&models=e5c99f8a8e4513f9&types=a9f88ca613c4a0230802801913abbfb4

 

Сменено е миналото лято и до сега има не повече от 2к - 3000 км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такива стойности имах само с Кастрол. Сега съм с Бардал и даже на Дракон не съм подминавал 125°

Редактирано от Izolini
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като ти гледам подписа най-вероятно става дума за пасата ти. Аз също карам пасат(8) с мотор 2.0тди CR. Най- високата температура, която съм виждал на маслото е 105-106C. Като не се забелязва оклонение в температурата на антифриза. Карал съм и със 140 постоянна скорост и изкачване по планински пътища с повечко газ по завойте и по-висока температура не съм виждал. Ако маслото има значение то е това, което наливат от VW и нямам идея какво е :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първото нещо което ще направя е да сменя маслото и филтрите и  без това им е време. След това ще измия радиаторите и ще си я наблюдавам.

Просто колата още не я познавам и реших да питам какви са вашите наблюдения по темата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стенли, това е синдрома Опел. Здрави флуктоации в температурите няма как да са ок. Аз карам Супърба с 230 по магистралата, климатроника бичи и температура не мърда. Както и не прави прекомерно охлаждане при спускане.

Нещо НЕ Е ок и аз не виждам как само от маслото ще е проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото се охлажда от антифриза. Ако той е с по-висока температура, значи и температурата на маслото ще се повиши.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Моля за жокер! На къде да се насоча (освен към сервиза :) )? 

Подсказаха ми да си почистя кондензатора на климатика и водния радиатор. Друго?

 

Прави ми впечатление, че нивото на антифриза е над максимума. Не знам дали се покачва или е препълнен при предишно обслужване. 

Ако се покачва за какво е признак това?

 

На Суперб-а стрелката е закована на 90 и не мърда, но не знам как е при комънрейл-а. Затова питам.

Редактирано от stanley
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Водна помпа, термостат, запушена охладителна система или нещо по-лошо.

Провери за наличие на изгорели газове в охладителната система, чрез химическа проба.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Суперб-а стрелката е закована на 90 и не мърда, но не знам как е при комънрейл-а. Затова питам.

Да, стрелката е закована на 90 градуса. Но тя се заковава там още преди антифриза да подмине реални 80 градуса. И да, не мърда при изправен термостат. Но това не означава, че температурата на охладителната течност не варира.

 

За  нивото на антифриза. При изстинал мотор дръпни от казанчето, примерно със спринцовка, докато падне на означение Макс. И го следи. Другия вариант е да бележиш с маркер сегашното ниво. По-добро от двете е да източиш. Не случайно му се казва разширителен съд ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сутринта гледах антифриза на студен мотор - 1 пръст над МАХ. 

 

Нивото си е такова за последните 2 месеца и близо 1000км, не се е увеличило, просто от както купих колата си е така.

Антифриза е бистър - розов. 

 

Другата седмица имам записан час за обслужване, ще погледнем и охладителната система.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Да споделя с вас, как се развиха нещата:

1. смених масло и филтри. В сервиза наляха VW ОЕМ 5/40 LL - беше ми подарък за новата кола.

2. свалих нивото на антифриза до чертичката на MAX.

 

Уикенда се разходих с жена ми до Белград и Нови Сад: отиване - връщане 1050 км - точно един резервоар дизел.

 

Температурата на маслото по магистралата сутрин 105-106 градуса, по обяд, като напече  110- 112градуса - карах на климатик. Единствено на едно върло изкачване преди Белград видях за малко 118 градуса. Движих се средно със 130 - 140км/ч.

 

На границата (на връщане) след час и половина чакане в колона по един и "тръгни спри" около 200 пъти - стрелката на антифриза мръдна до 100 и маслото стигна 128 градуса - външна температура 41.5 градуса (предполагам заради голямото греене от всички околни автомобили). Просто преди вторите гишета за проверка на паспорти става някакъв страшен задух. На 2 км след границата околната температура спадна до 32 градуса.

 

Малко след Драгоман маслото падна до 109 градуса, а антифриза се върна на 90 буквално след 2 км каране. 

 

Сутринта погледнах маслото и антифриза - без изменение (или "сон сан жмон" - както казват по програма Хоризонт за нивото на Дунав :) )

 

Мисля, че с новото масло мотора се чувства много по-добре и държи средно 10 градуса надолу спрямо преди смяната на маслото.

 

P. S. нямам забележка за температурите на маслото и антифриза, когато колата е в движение. Моля някой да сподели дали са ОК стойностите в задуха на границата. Перките са проверени и работят. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много и се филмираш според мен. CR от това поколение масово имат склонност да греят маслото. Аз лично го отдавам на факта, че на старите температурата на маслото просто не се виждаше :)

 

Ако това ще те успокои моя държи подобни температури на маслото.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чак да се филмирам - НЕ :) но определено хвърлям по едно око на приборите по таблото.Тъй като все още се запознаваме с Пасата, определено ми е интересно да ровя из менютата и да си следя някои стойности.

Проблема е, че нямам база за сравнение  и затова питам за това, онова как е при другите себеподобни.

 

Според мен с новото масло нещата си дойдоха на мястото. Старото или е изветряло за една година или е било с по-ниски качества и при натоварване си личеше.

 

И за финал:  напълно вярно е, че колкото по-малко знаем, толкова по-спокойно спим! ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с Октавия с този мотор и над 105-107 не съм виждал, а не е като да не и давам газ. 107 ми показа веднъж при минаване на оътя Варна - Несебър. Карах доста агресивно, изпреварвания, завои, знаете го пътя. Отвън беше над 30 градуса. И веднъж в София в трафик пак до 107 стигна. Иначе си е около 100-103 градуса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с Октавия с този мотор и над 105-107 не съм виждал, а не е като да не и давам газ. 107 ми показа веднъж при минаване на оътя Варна - Несебър. Карах доста агресивно, изпреварвания, завои, знаете го пътя. Отвън беше над 30 градуса. И веднъж в София в трафик пак до 107 стигна. Иначе си е около 100-103 градуса.

Супер показатели колега.

Явно моят Пасат е с малко по-гореща кръв.  :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 седмици по-късно...

Да, стрелката е закована на 90 градуса. Но тя се заковава там още преди антифриза да подмине реални 80 градуса. И да, не мърда при изправен термостат. Но това не означава, че температурата на охладителната течност не варира.

 

За  нивото на антифриза. При изстинал мотор дръпни от казанчето, примерно със спринцовка, докато падне на означение Макс. И го следи. Другия вариант е да бележиш с маркер сегашното ниво. По-добро от двете е да източиш. Не случайно му се казва разширителен съд ;)

Малко ъпдейт - в началото на месеца бях на море в Гърция и навъртях 1800км. Около 1300км по магистрали и около 500 км "планинско" на островите Кефалония и Лефкада. Пасата се представи отлично  като разход и динамика, но тази сутрин като погледнах нивото на антифриза се изненадах неприятно. Преди пътуването бях свалил нивото на антифриза  до една идея над МАХ (1-2мм над чертичката), след разходката до Гърция нивото в момента е 1-2мм под чертичката за МАХ т.е. загубата е около 3-4 мм по казанчето. Антифриза е бистър, розов. Маслото не е намаляло и е "бистро", т.е. не  е пресечено.

 

Интересува ме какви са вариантите от тук, нататък - продължавам да карам и следя за евентуални нови загуби или спешно влизане в бокса с цел да се види от къде идва загубата.

Това което показва бърза справка в гугъл за този мотор и загубата на антифриз се свежда до:

1. спукано казанче

2. сълзене някъде по тръбите

3. спукан радиатор на парното - съответно мазен преден прозорец отвътре или теч по стелките 

4. гарнитура на главата

5. водна помпа

 

Моля за съвет и коментари.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радиаторите на тези Пасати имат навика да протичат та първо погледни там после се филмирай.Масло 5/40 изобщо не е за тази кола.При мен стрелката на антифриза не мърда от средата а маслото най-високата температура която съм виждал е 118гр.Това с уговорката, че не гледам често.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Достатъчно много за да го забележиш и достатъчно малко за да не можеш да го хванеш от къде е. Гадна работа.

 

Карай докато стане видимо откъде е. Аз поне така бих направил.

 

П.П. Имай предвид, че от студена кола сутрин, до загрят мотор - нивото на антифриза в казанчето мърда с много. Наклона също влияе.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разликата е засечена на студен мотор, в гаража, сутрин преди работа, след цяла нощ покой на колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко ъпдейт - в началото на месеца бях на море в Гърция и навъртях 1800км. Около 1300км по магистрали и около 500 км "планинско" на островите Кефалония и Лефкада. Пасата се представи отлично  като разход и динамика, но тази сутрин като погледнах нивото на антифриза се изненадах неприятно. Преди пътуването бях свалил нивото на антифриза  до една идея над МАХ (1-2мм над чертичката), след разходката до Гърция нивото в момента е 1-2мм под чертичката за МАХ т.е. загубата е около 3-4 мм по казанчето. Антифриза е бистър, розов. Маслото не е намаляло и е "бистро", т.е. не  е пресечено.

 

Интересува ме какви са вариантите от тук, нататък - продължавам да карам и следя за евентуални нови загуби или спешно влизане в бокса с цел да се види от къде идва загубата.

Това което показва бърза справка в гугъл за този мотор и загубата на антифриз се свежда до:

1. спукано казанче

2. сълзене някъде по тръбите

3. спукан радиатор на парното - съответно мазен преден прозорец отвътре или теч по стелките 

4. гарнитура на главата

5. водна помпа

 

Моля за съвет и коментари.

 

1. Лесно забележимо от средностатистически майстор

2. Тегаво за откриване

3. Това е най-нежеланият вариант естествено. Също така може би най-лесен за установяване. Вариант 1 е да се погледне, но не знам при Пасератито дали има такава възможност. Вариант две, прави ти се бай пас на радиаторчето с цел да се изолира за да се разбере дали проблема все още съществува или не. Ако ще го правиш, момента е сега докато не трябва парно в колата. Провери пасажерската и шофьорската страна за влага и мазнотия от антифриза. Макар че при теб теча е малък все още. 

4. Пушаци и замърсен антифриз ако няма - слабо вероятно. Което не означава изключено.

5. Мисля, че теча ще е по-стабилен и ще се усилва стремително.

 

Моя генерален съвет е срочно да откриеш къде е проблема. Аз лично залагам на теч от нещо пластмасово (разклонение, коляно, свръзка, част от радиаторчето на парното). На фона на това, че се задава "отоплителен" сезон и на фона на това, че и ти си с дете, би ли искал нещо по охладителната да измяука рязко, недай си боже на път? И да трябва да чакаш помощ и спасение с детето в колата, без да можеш да пуснеш отопление/охлаждане?

 

Само за инфо, моята до преди радиаторчето да даде пълна фира, губеше ДОСТА повече охладителна течност и прозорците ми не са били мазни, нито пък е имало миризма в купето. Така че не си мисли, че проблема не е там само защото тия симптоми отсъстват.

Нямаше ли машини, които се закачат на капачката на разширителния и започват да надуват системата за да се намери проблема? Не съм правил такова нещо, ама съм чувал. Но е малко ЕЖК (една жена каза).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, хора, на мен Октавията ми от ден първи, от както излезе от магазина, си губи антифриз. За 97 000 км към 1,5 литра. И Фабията ми губеше от излизането от магазина, само че много повече - за 65 000 км 4 литра.

И двете губеха повече при извънградско юркане.

Никой не можа да хване нито на едната, нито на другата кола от къде изчезва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 седмици ходих до Сърбия с едни приятели. През повечето време бях първа кола. Като пристигнахме шофьора на втората кола ми каза, без да съм го питал, че Пасат не пушел нито на баир, нито на изпреварване. Сутрин пали от раз, без колебание. Според мен тези, да кажем 200мл, които изчезват за 2000км са по скоро от сълзене или изпаряване при висока скорост. Все пак до Гърция и обратно съм имал 1000км магистрали. Наясно съм, че загуба не е допустима при изрядна система.

Редактирано от stanley
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам, дали ще е полезно в темата, но моята за две години Фабия 2 на над 200000км, нищо не губи!

Каквото е нивото, това е! Надявам се все да е така,докато е моя!

Колега, най вероятно се филмираш прекалено!? След като антифриза ти в казанчето е с прозрачен цвят, не виждам проблем. Това е доказателство, че той няма допир с изгорели газове, масло и т.н.

Ако се губи, просто някъде тече, таи... по малко!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.