Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Неправомерно начислен роуминг


Recommended Posts

Колеги, някой от вас сблъсквал ли се е с казуса да ви начислят роуминг без да сте излизали от страната, понеже точно това стана с жена ми и искам да знам какви мерки по-сериозни мога да предприема, понеже от обяснения и жалби, който пускахме към оператора, в случая - Теленор, не дадоха резултат, та тия идиоти най-нагло се опитват да ни вменят вина, че тя не си била настроила телефона и затова те нямали вина. Случаят е такъв, че тя е била на около 5-6 км от Македонската граница, където я прихваща техен оператор и е била с неизключени мобилни данни, позвала е за малко вайбър и за малко гугъл карти, та от там начислени едни 100тина лева. И най-абсурдното е, че картата я идентифицира в България, а в тоя момент я таксуват все едно е в Македония. Кажете, какво по-сериозно мога да предприема по случая, че наглостта и арогантността им нямат граници и искам да си получат заслуженото. Това им беше благодарността за клиент лоялен повече от 15 години. Нямам думи!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единственото , за което можеш да се "заядеш" е уведомителния SMS , но според мен не от телефона , а от официална разпечатка от оператора.

Ако има - зле , може да се пробваш само с жалба в КРС .

Ако няма получен SMS , с който те уведомяват за цените на минута и MB , вече можеш да ги качиш на бело магаре (както е приказката) . Тогава с чиста съвест подаваш жалба в КРС , завеждаш дело , отиваш ако искаш и при Мая Манолова.

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи sms е имало, ама доколкото разбрах май е бил след начисляването, защото тя веднага е изключила мобилните данни и въпреки това балтията е налице. Това не знам как може да се докаже, че е точно така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Миналата година брадтовчед ми направи сметка от 400лв в Сърбия по същият начин. Уви нищо не можеш да направиш, наистина е от настроийките телефона.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм чувал за други сходни казуси и мисля наистина да сезирам омбудсманът, щото там виждам най-добри шансове за успех, пък да видим какво ще каже.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И да го сезираш , няма да последва нищо.

Пробвай първо в КРС - жалба , че първо си се закачил , па после си уведомен и нещо от сорта , инак други шансове нямаш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама не може така без да напускаш страната да те цакат с роуминг, ясно е казано в условията на всички оператори, че се ползва само извън страната, това нещо трябва да се промени и затова искам да пробвам, а не да се примирявам и ако има възможност да се свържа и с други хора с подобни казуси, тежестта мисля, че ще е доста повече, ама на хората не им се занимава и затова сме още на това положение. Свикнали сме си да ни прецакват и да си мълчим, то затова сме на опашката в Европа, като най-бедни. Не говоря само за казуса, по принцип имам предвид. Аз за себе си съм доста непримирим и затова даже  от години си работя самостоятелно, щото просто не търпя да ме правят на маймуна. Все пак благодаря за напътствията, пък ще видим...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, не искам да ти се меся, но чисто технически, не операторът ти е избрал да те върже към друга мрежа, а телефонът ти с автоматен избор на мрежа (най-силен сигнал), който си му задал. И пак чисто технически, няма как операторът да знае, кога неговия сигнал ще се заглуши от друг, че да може да ти изпрати смс предварително. С други думи, безмислено е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Картите на Теленор стандартно се тарифират 15 лв./MB интернет в Македония. Аз получавам такъв стандартен SMS когато влизам там, въпреки че имам отделен план за Балканите. Самият SMS идва с някакво забавяне, но не е голямо. Но е достатъчно, за да трупнеш сметка, ако точно тогава ползваш интернет. На всичкото отгоре клетките на македонските оператори са много по-силни от тези на Теленор. Когато влизам в Македония се прехвърлям почти моментално, а обратно в България ми се е случвало да ме държат македонците почти до Кюстендил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама не може така без да напускаш страната да те цакат с роуминг, ясно е казано в условията на всички оператори, че се ползва само извън страната....

 

По принцип някъде бях прочел /общи условия ли, къде ли/, че на 15км от границата в и извън страната се хващат операторите на съседните страни. Тоест, минавал съм в Турция, минал съм границата вече, спрял съм на първата бензиностанция на 2-3 км от границата и си говоря през Виваком. Няма проблем. След което, аз съм си настроил телефонът да не се връзва никъде автоматично, защото това е грешка за мен. Не обичам автоматизацията, която може да ми струва грешни пари. :)

 

Колкото до мобилните данни - андроидът не е за всеки... трябва да си го персонализираш още в самото начало, наистина. Аз съм си го настроил така /изкарал съм си иконките да са ми удобни/, че да мога с един клик да спра мобилните данни, да нямам пуснат GPS/Location нон-стоп, да нямам пуснат wi-fi и тем-подобни асистенции за "по-добро следене" и т.н. Всичко трябва да се спряно и да няма как да се включи отново самичко - нямам такива проложения и т.н. Общо взето, щом съм ги спрял - спрял съм ги, така съм поискал. Голяма част от хората изобщо не обръщат внимание на това и ето така става... :)  

 

Един познат си продаде колата така - 25 000лв имаше сметка /преди доста години стана това нещо, когато навлезе GPRS-а и е ползвал roaming/... :) Съдил ги, какво ли не ги правил, жалвал се навсякъде, където е имало шанс - и после си продал колата, защото операторът не знаел колко си навъртял при "колегите му"/партньорската мрежа в другата страна. ;) Това е положението.

 

Това съм запомнил, че на 15км от границата в съответната страна трябва да имаш български оператор, за да се обадиш, ако има много зор нещо, забравил си да си пуснеш роуминга и да не минаваш отново границата и т.н. :) Ако македонският доставчик е имал по-добър обхват - точно затова не трябва да има включено автоматично търсене на мрежи. 

 

Единственото, което можеш да направиш е да извадиш всички статистики от телефона - кога е ползвано, какво е ползвано, кога е дошъл смс-а и т.н. И не съм сигурен, че това може да послужи за някакво доказателство, защото операторът може да е изпратил смс-а навреме, а че не е дошъл до "потребителско ниво" на телефона - може да обвинят и софтуера на телефона, защото смс-а идва на доста по-ниско ниво, дори и да е изключен телефона, а кога ще ти се покаже в "потребителската част" под формата на прозорче - друг въпрос...

 

Тоест, може да се изпрати смс, който всеки един телефон да получи, като команда. Дали ще се покаже на екрана, че е получен смс - това вече завиви от програмата, която обработва/консумира командата. Така например има много приложения за следене на андроид телефоните - пращаш смс с точен текст /кодова дума/, той изобщо не се показва на екрана на този, на когото го изпращаш, а неговият телефон започва да ти връща смс-и с местонахождението му, с околната температура, ако има датчици, с точни координати, MMS със звук и снимки дори, и т.н. и т.н., без собственикът да разбере за това нещо ИЗОБЩО /само в сметката/!!! Затова... това, че смс-ът е дошъл по-късно за мен не би било никакво доказателство - телефонът е бил претоварен и смс-ът се е показал по-късно. Всички тези неща се манипулират супер лесно.

 

От тук изхожда следното твърдение: "Ти" /образно казано/, като потребител на даденото устройство с даденият му софтуер инсталиран на него е трябвало да видиш, че горе в лентата ти пише името на друг оператор, пише че си в роуминг, има си R до мрежата и т.н. Тоест, щом си правил тези неща съзнателно /ползвал си вайбър, мобилни данни и т.н./, не си догледал и т.н. - никой не е виновен за това. Бая народ умира, забраменява, остава сакат от недоглеждане и после "извинявай" не работи.  

 

Мирише ми на "студена вода"...

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм с вашите мнения, сигурно ще пия студена вода, ама мисълта ми беше, че когато имаш възможност да докажеш, че не си излизал от страната, а това става супер просто  с една справка в гранична полиция е редно оператора да коригира това. В крайна сметка ние не сме виновни за слабия им сигнал и второ, в ера на постоянно развиващи се технологии, аз няма как да знам за всяка една функция на телефона по какъв начин може да ми навреди, наясно съм, че това не е оправдание, но не съм единствен, да не кажа и че повечето хора са, като мене. Толкова години, толкова народ се е прецакал по един и същи начин, но никакви промени не се правят, всичко трябва да е на гърба на обикновения потребител, щото от това се печели, не се търси отговорност и те просто нямат интерес да влагат пари в система, която ще е в справедлив интерес и за двете страни. Това е тънката линия, която трябва да се промени и нещата да се регулират, но за съжаление все още чувството за безнаказаност в България стои на пиедестал и е трудно сам човек да се бори, защото на всички останали им е по-лесно да не се занимават и да не си усложняват живота.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Роуминг услугата не зависи дали си излизал от страна или не. Чисто разсъждавайки, с такава линия, по-скоро си губиш времето. Без да съм специалист, ако може пред КРС в жалбата да наблегнеш, че сигналът на оператора е по-слаб до границата в сравнение на чуждия оператор и те не са те/ви уведомили своевременно със смс, че е възможно прихващане от друг оператор. Поне да ги задължат в пограничната зона, да уведомяват и да можеш да предприемеш мерки. Не, че не смятам, че умишлено клатят клиентите си с такъв роуминг.

 

Венци, по-горе качих един скрииншот, достатъчно е един мейл с прикачен файл да получиш за мяу. А за историята с твоя прияте, мислех си че е градска легенда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

 

Венци, по-горе качих един скрииншот, достатъчно е един мейл с прикачен файл да получиш за мяу. А за историята с твоя прияте, мислех си че е градска легенда.

 

Тц, познавам го... Супер тъпотия! Ама там беше - както дошли-така си отишли. :) 

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, не искам да ти се меся, но чисто технически, не операторът ти е избрал да те върже към друга мрежа, а телефонът ти с автоматен избор на мрежа (най-силен сигнал), който си му задал. И пак чисто технически, няма как операторът да знае, кога неговия сигнал ще се заглуши от друг, че да може да ти изпрати смс предварително. С други думи, безмислено е.

 

+1

 

 

 

Иначе при мен има три греди с Теленор, макар че всеки път аз/ние сме си били виновни. Но общо костват към 2500 лв.

1. Едно време бяха модерни едни интернет флашки. Бяха с по 500mb или нещо от сорта за по 20 кинта. Колега я беше взел, изтеглил си HD филм от Замунда и го оставил да се сиидва - 1200 лв. Понеже тарифирането се правеше на някакви килобайти, фактурата беше над 500 страници :D

2. Един търговец ни прееба, защото му свършихме услуга. Записа едни карти на нашата фирма и ни окраде бюджета за устройства - към 600 лв. Казва се Васил Мавров, пиша му името за да го индексира гугъл. Васко, шибаняк, не съм те забравил! ;)

3. Имам колеги, които периодично идват от Швеция в България. За да им е спокойно им бях взел български карти. Как единият от тях е решил да изхвърли своята - не знам. Идва сметка 700+ лева, а човека не е стъпвал в България трети месец и телефона не се ползва. Отварям разпечатката - разговори до Италия, Испания и Молдова както и към 200 и кусур смс-а до ФЕН ТВ ?! Звъня, вдига ми едно хххАфте и ми обяснява, че намерило картата "до казана". И решила да попомпи явно малко...

Те така...

Колкото и да сме кисели, защото ни жили джоба, обикновено ние сме си виновни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сива зона, според мен. От една страна, всеки трябва да си познава функциите на устройствата и уредите, както и услугите, които ползва (принципно роумингът може да се изключва от оператора или да се сложи нисък лимит). От друга страна, местният оператор да не ти предлага най-силния сигнал на територията, която обслужва, си е пародия. Стискам ти палци и се надявам да постигнеш нещо в твоя полза.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "mirizlivpor" - Преди около година за последно се интересувах в детайли от темета с Лимита и излезе, че Лимита е Препоръчителен, не Задължителен, за Мобилният Опратор. Тоест - може да ТИ спре услигите, но може и да не го направи :) Не зная към настоящият момент дали има промяна на тази "случайна" уловка..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "mirizlivpor" - Преди около година за последно се интересувах в детайли от темета с Лимита и излезе, че Лимита е Препоръчителен, не Задължителен, за Мобилният Опратор. Тоест - може да ТИ спре услигите, но може и да не го направи :) Не зная към настоящият момент дали има промяна на тази "случайна" уловка..

Звучи странно, но не споря. Преди години работех за един от трите и със сигурност мога да твърдя, че имаше възможност за 3 степени на лимита - 90, 100 и 110% ако не ме лъже паметта. Пак по спомен, веднага след достигането на лимита, инструкциите се предаваха на мрежово ниво и достъпът на картата се спираше временно. Трябва да се отбележи, че месечната такса не се включва в този лимит (стандартно беше 50 лева мисля, като също можеше да се увеличава след оставяне на депозит над 50-те лева, за намаляне нямам спомен), както и ДДС мисля не влизаше в лимита. Има и друга особеност - за да може да се подаде инструкция за спиране на достъпа на картата, системата трябва да знае текущата сметка. Тъй като в България няма роуминг между местните оператори, всеки от тях в почти реално време може да следи потреблението. Нещата обаче не стоят така с роуминг в чужбина - понякога може да отнеме до седмица на чужедстранен оператор да подаде информация на местния за потреблението на негов абонат. При това положение лимитът няма как да сработи, защото контролиращата система не знае за това потребление. Операторите не бързат с трансфера на данните, защото целта му е чуждестранният оператор да си получи парите от местния и го боли фара за клиента. Възможно е и да има някаква регулация по въпроса, но не съм запознат.

 

Освен това имам пресен пример от преди няколко месеца с блокирана карта, която беше надвишила лимита точно на 110% (55 лева и няколко стотинки текуща сметка). Дори и да не е задължителен, пак е възможна спирачка, особено ако абонатът е на тарифен план с неограничени минути и интернет трафик, т.е. не се очаква да има допълнително таксуване извън месечната такса. Тогава спокойно (ако е възможно) лимитът може да се направи 5-10 лева и няма да има големи главоболия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лимитите работят. Бил съм клиент на трите големи оператора, а преди това на Мобиком като фирма. В България телефоните винаги са спирали на лимита, а последните 4-5 години и в роуминг. Имахме случай с един пътуващ за Словения, забравил да си спре мобилните данни на влизане в Сърбия за 10тина минути и когато влезе в Словения телефона беше спрян, защото стигнал 100 лева. На друг му го спряха в Швейцария. В Македония също ми ги спират заради достигнат лимит.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.