Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Драми с моя Супърб


sauber

Recommended Posts

Привет колеги,

По стара традиция при мен, ако се появи един проблем с моята кола, обикновено с него се появяват още много на куп. Обикновено несвързани един с друг. Варела си беше пушка до преди 10 дни.

Качвам се една вечер да карам. Тръгвам да въртя ключа - сюрприз. Не не пали, а ключа въобще не се завърта. Патрона на запалването е тотален блокаж. След около 45 минути проби и с трите ключа и след като вече ми бяха изтръпнали пръстите и WD-то беше на привършване, реших, че е време за ключар. Човека дойде, за час и половина след бая разглобяване - патрона беше поправен. Паля, тръгвам, минавам 50 метра и ми светва лампата за ESP. Сега пък и това...На следващия ден трябваше да пътувам и време за диагностика и сервиз нямах. Пътувам си към Варна, колата е пушка, няма ядове и върви. Само дето свети тва ESP, ама не е болка за умиране. В трафика във Варна на един светофар, както си стоя и чакам зелено, колата изгасва все едно някой й дръпна шалтера. Без никакви симптоми, без нищо и то докато е на D. Баси майката...Прави го още един път малко по-късно, след което проблема изчезва. На връщане от Варна през Тракия, малко преди Пловдив започват едни пушеци от вентилацията. Викам си само това ми трябва, да се запали. Спирам, тичам за пожарогасителя и внимателно отварям капака отпред - НИЩО. Стигам до заключението, че вероятно от някъде капе охладителна, я върху колектор, я върху друго и го вкарва в купето. Паля колата за да се прибера все пак, светва engine check-a. Вкарвам на D, чувствам зверски шут от кутията. Продължавам плавно ускорение и продължавам да чувствам нещо средно между ритане и прекъсване. Спирам пак, чеша се по главата. Решавам да разкача и закача акумулатора, викам си "да изчисти грешките". Проработва! Прибирам се в София и по някое време се разбрах с Евгени в Транспексперт да я види какво що. И присъдата:

 

- Проблем с пушек и охладителна - Радиатор на парно - честито! Евгени горе долу нямаше как да го направи в нормален срок и я закарах на друго място, където човека се справи супер. И този проблем вече не съществува, oсновно благодарение на stanley !

- Лампа на ESP - по всяка вероятност датчика за така нареченият steering angle трябва да се калибрира. Проблема идва от свалянето на волана при ремонта на патрона. Поне не виждам от къде другаде би могло да бъде.

- Гасненето на колата - Неустановена причина. Проблема е, че май май няма закономерност, когато го прави. Това, което усещам, колкото и смешно да звучи е, че е по някакъв начин е свързано със смяната на степените на перките. Просто имам чувството, че го прави когато тръгва или се връща от втора степен. Не мога да преценя. И съответно подозирам, че по някакъв начин проблема е "токов". В движение не се случва, случва се само на място. На диагностиката излезе драма с подгрева на ламбда сондите и някаква грешка от дебитомер, но майсторите (3ма) ми казват, че не би следвало да е от това.

- Проблема с "ритането" на кутията се завърна снощи. Като интересното е, че сега engine check-a свети постоянно, но...Кутията прави магарии при тръгване и няколко километра след това. Изведнъж внезапно се оправя и започва да си работи нормално. Когато проблема е на лице, при местене към P, N и R няма абсолютно никаква драма. Драмата е само когато се включи на директна и при смяна от 1ва към 2ра. И 2ра към 3та и прочие. След което пак казвам, проблема изчезва и кутията започва да си работи нормално, но engine check-a продължава да свети.

 

ПомоШ преди да съм я тотализирал в някой стълб !!!

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От тоз ферман, си мисля следното. Не си поддържаш изрядна Шкодата и при мен ламбда е за смяна и т.н., но знам какво къде и защо. Въпросът е време.

 

Не знам как е при мултитроника на Шкода, но на баварката, ако забравя колата на D и загася така, ключът няма вадене. Май и паленето блокира, докато не преместиш на P. Та предполагам при теб е същото. Просто не е трябвало да викаш ключар за начало. Много е вероятно да имаш прегризан от плъхове, някой сноп или да се е протрил и комуникацията с модули да не върви или да прекъсва чат пат. Друго, позитронния мозък на кутията да страда от деменция (намокрил се е, студени спойки и т.н.) Защо не се чуеш с един конкретен форумен мапер.Иначе на боб гледам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От тоз ферман, си мисля следното. Не си поддържаш изрядна Шкодата и при мен ламбда е за смяна и т.н., но знам какво къде и защо. Въпросът е време.

 

Не знам как е при мултитроника на Шкода, но на баварката, ако забравя колата на D и загася така, ключът няма вадене. Май и паленето блокира, докато не преместиш на P. Та предполагам при теб е същото. Просто не е трябвало да викаш ключар за начало. Много е вероятно да имаш прегризан от плъхове, някой сноп или да се е протрил и комуникацията с модули да не върви или да прекъсва чат пат. Друго, позитронния мозък на кутията да страда от деменция (намокрил се е, студени спойки и т.н.) Защо не се чуеш с един конкретен форумен мапер.Иначе на боб гледам.

 

Ами гледам да я, тя има проблем от "2 часа" и се опитвам да го отстраня. При Шкодата, пък и при всички коли, които съм карал с автомат, колата трябва да отиде на P за да се извади ключа. Ключар няма как да не викна, защото колата беше "седяща патка" пред блока. Дори и на рампа нямаше как да се натовари, защото патрона на заплаването НЕ помръдваше и съответно волана беше заключен, без да имам шанс да го отключа. Не знам дали съм се изразил правилно, но патрона на паленето не е блокирал в движение или нещо от сорта. Карах колата, спрях я. Седяла е там 5 часа, а когато реших отново да я карам и вкарах ключа (кутията си беше на P естествено), просто отказа да се завърти. Патрона си беше счупен... С конкретния форумен мапер, който подозирам, че е с долното мнение се опитвам да се чуя от 2 дена за да си запазя час, но човека явно има доста бач, което е супер :)

 

Махни мокета на пасажера и виж дали има вода.

 

Въпроса ти ми потвърждава съмнението. Когато взех колата, колегата stanley ми беше казал, че ако се намокри нам си къв модул на кутията, който е баш там някъде, почват драми. Да, там има влага от теча на радиаторчето за парното. Работата е ясна, единственото, което остава е да ми кажеш кога да дойда при теб за да го оправиш, че не мога да те хвана по тел. Дет се вика "Е сега тръгвам" ако кажеш!

 

От както ми направиха "чурел" на другата кола, това е единствената четириместна, с която разполагам и ми е малко тегаво и нея да не мога да ползвам. Най-вече заради чавето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаш соленоид при патрона, който се командва от кутията/управлението на кутията пред пътника. Ако не знае, дали е на P, няма да разблокира патрона да запалиш.

 

П.П. Не съм имал за цел заяждане, въпреки че като си чета поста сега може да си останал с такова впечатление.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има логика, ако кутията се е шашнала да не познава позицията на лоста за предавките и да държи патрона заключен. Това първо.

Второ: щом се е случило преди да се спука радиаторчето на парното  е много вероятно влагата по мокета да не е първо причината за проблемите с кутията, патрона и ритането при смяна на предавки.

 

Чисто хронологично, първо се е прецакала кутията - заключила е патрона, ключаря е освободил патрона, обаче проблема в управлението на кутията си остава.

Спукването на радиаторчето е чисто съвпадение и трябва да се разглежда настрани от проблема с кутията и патрона. Възможно е влагата от спукания радиатор да влияе на компютъра на кутията, но там си има проблем от преди това.

Влага по мокета може да има и от протичане на вода през въздушния филтър. Често срещан проблем при Пасат 5.5 и Суперб 1. Все пак беше дъждовно лято и доста вода се изсипа. 

 

За проблема в кутията мисля трябва да се отхвърлят първо компютъра и прекъснати кабели,букси. След това shift selector-a (има датчик, който дава сигнал на компютъра, на каква позиция е лоста) и накрая (ако проблема не излезе до момента) промивка на мехатроник и проверка на соленоидите за предавките.

 

 

То вярно, че не останаха много варианти, но това е което аз се сещам, без да имам самочувствието на голям разбирач.

Редактирано от stanley
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да дам малко ъпдейт.

Първо, забравете за проблема с патрона на паленето. Проблема реално си беше от самият патрон, нищо общо с кутията. По думите на ключаря - не чак толкова необичайно, особено ако не се смазва.

Отностно теча и компа на кутията, по инструкции на Пепино го проверих. Отваряйки кутията, която пази компютъра под предна дясна седалка (която между другото изглежда доста водоустойчива), се установи, че не само, че няма влага и вода, ами даже и прашинка нямаше. Както са я затворили на поточната линия, така я отворих. Това предполагам не означава, че проблема не е там де...Но някой ден като се вредя при Пепино...

Проблема обаче може и да се усложни, тъй като се появява спорадично. Например, когато проверявах компа на кутията разкачих акумулатора, това явно е "изчистило грешката". От тогава съм врътнал към 30-40 км. и кутията си работи перфектно, engine check-а не е светвал и всичко е 6. Тоест дали ще може да се установи евентуална грешка, без да има проблем към текущия момент, не знам.

Отностно това, което пишеш Стани, за водата през въздушния и т.н. - Там редовно "пипам" и е под набюдение на практика. Още когато взех колата, колега тук ме посъветва да проверя дренажите под кората. Така и сторих и всичко там е излизано, направо стерилно. Отделно купе филтъра го сменям на няколко месеца, един път в годината пръскам и с air con cleaner. Никога не съм забелязал някакви следи от течове както вътре по перката, така и по самият филтър.

 

Чакам да ми се обадят от Кушев Брадърс, тъй като си оставих колата на вътрешен детайлин. На връщане от там ще чуя пак Пепино да видим дали ще може да ме вземе измежду другата му работа.

Питах се дали steering angle датчика може да прави проблем по някакъв начин, макар, че няма логика? Това, което кутията я касае са обороти на мотор и наклон, не би трябвало да я интересува позиция на волан. Но все пак?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Докато Пепино не погледне компа и не се проверят кабелите и буксите около кутията само гадаем.

 

Това, че няма теч от филтъра и че кутията на комп-а е суха стеснява кръга на заподозрените :)

 

Принципно ритане и удари се получават от заминал/ зацапан мехатроник или ниско ниво на маслото в кутията, но тогава май не свети check engine. А твоята кутия е с ново масло и почистен картер и магнити. Ще излезе нещо с компа, токовете или датчик. 

Редактирано от stanley
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм абЦелютно сигурен, че има нейде токов проблем. И заради това е драмата с кутията и заради това чат пат гасне, все едно не й стига ток.

Въпроса е да отида до него (Пепино) и да го открие, че да се оправя. Механична драма няма как да е, защото не може днес да си е "мамата джаса", утре след разкчане на акумолатора си върви така, както от когато съм я взел - без да рита, лашка, притриса и прочие.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Към момента колата е шест, без да е работено по конкретните проблеми по електрониката. Как се оправи? Не знам! Не знам дали е съвпадение или не, но проблемите изчезнаха след като Трансексперт калибрираха steering датчика.

По мнение на Евгени, проблемите с кутията (които не съществуват в момента) са от това, че в мотора има/имало е много натрупани грешки, които побъркват кутията.

По принцип ми е малко изнервено в момента, защото не обичам проблеми, които се решават сами, без да се знае първопричината. Не се знае дали няма да има backfire, ама какво да направя...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уважаеми приятелю sauber !

Ти си по малък от мен и не знаеш всичко за живота!

Искам да ти обърна внимание че колата е машина и ти отлично знаеш че до голяма степен е въпрос на късмет да работи безпроблемно.

Съществуват проверени и изпитани ритуали колата да върви на късмет!

Един от най сигурните е да правиш секс с чужда булка в твоята кола! Тогаз колата се преобразява сякаш! Двигателя мърка, Кат те пропуска, даже мухичките ти правят път и не се лепят на стъклото, разхода на гориво намалява!

Замисли се !!

Ако трябва (нали съм ти длъжник за Мицибушито) ще помагам!

П.П

Обръщам внимание че с съпругата или гаджето не се брои! Проститутка също!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тва ако го прочета на жена ми, ще се случат едно от две неща:

А/ Ще ми купи направо нова кола (0.12% вероятност)

Б/ Ще ме екзекутира в Супърба (99.88% вероятност)

 

И да, мъж под чехъл съм, ама си ми е удобно под него...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Друго си е да унижаваш жената до теб, и даси "космат" българин! Това чужди булки, моята кола като лов и риболов! После, защо обществото е с развитие кати от 75г на миналият век...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тва ако го прочета на жена ми, ще се случат едно от две неща:

А/ Ще ми купи направо нова кола (0.12% вероятност)

Б/ Ще ме екзекутира в Супърба (99.88% вероятност)

 

И да, мъж под чехъл съм, ама си ми е удобно под него...

Той втория вариант автоматично се приема за самоубийство, щом си ѝ прочел поста на mishoo, още повече че най-вероятно ще е с личното ти оръжие. Редактирано от Izolini
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе вий много сериозно го давате :D  Тука из форума има хора дето са опитвали и знаят!

П.П

Винаги сме се чудили защо толкова остро се приема любовник/любовница из софийско.От въздуха ли що ли? Скачат да се бият, гърмят, обиждат.Що така?

Ако се замислиш реално това е човек който е в помощ на семейството.Който помага.Който допринася за семейния бюджет и щастие. Ако трябва спешно да се вземе детето от градина нали третия е най удобен?!Имаш очи да му кажеш - абе щом излизаш с жена ми а иди вземи детето сега или смени зимните гуми. Ако половинката ти е крива,(често се случва) и си го изкарва на тебе,достатъчно е да звъннеш на любовника да се оплачеш от твойта и той веднага ще вземе мерки.Ако недай си боже се случи нещо с тебе?!На кого ще оставиш жената,децата и постигнатото?Или те да се спасяват...някакси.Трябва добро да се прави!

Толкоз малко семейства останаха толкоз кратък живот.Тука винаги можеш да разчиташ на третия/четвъртия човек :D С уговорката да е свестен - разбира се!

Редактирано от mishoo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В тоя ред на мисли един виц... Данл го разказвам вярно.

 

Прибира се един бизнесмен в къщи и жена му го подбарва от врата - каква е оная млада курветина дето те видях с нея? Той най-спокойно - ми любовница. Оная скача на пожар - аааа ***, простак, искам развод! Той най-спокойно, ами ок, остави ми ключовете от апартамента и вилата, документите на джипа, двете кредитни карти и отмени екскурзията до Малдивите. Роклите можеш да задържиш. Оная хъката, мъката... приела го и това е. След време, лежат си двамата под чадърчето на Малдивите и жената вика - абе това не е ли Пешо, колегата ти. Той е. А каква е тая младата с него? Е каква е - любовница е. При което жената заядливо - тоя пък Пешо, каква скочубра е намерил. Пък нашата каква си е хубавка....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.