Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Mолба за помощ - новак иска да си купи Octavia I, 1.8 турбо, бензин


amonov

Recommended Posts

Здравейте колеги,

Моля Ви за помощ. Досега бях от "конкуренцията" и карах Рено (от по-старите и истински). Имам R19 - 107 k.c.- може би едно от няколкото  в движение в Европа. Да ама времето не прощава и се налага да я сменя. Ще я дам на един клуб за да си развихрят децата-ентусиасти фантазията.

И така след много четене, няколко консултации и супер приятни впечатления от Ваши отзиви - реших Octaviа 1, 2001-2010 г., двигател 1.8_турбо, бензин, 150/180 к.с., ръчни скорости.

Дотук добре, но останаха неизяснени неща. 

 

1. Четох за интериора много хубави неща, но между тях мнения, че за шофьора е малко тясно. Е, това ме притеснява ...малко  :eusa_think:

Не съм от тия "4 лица" дето ги пишат на табелките на асансьора  :D - 183 см. 15.. кг.

В "Реното" всичко е ОК. Въпреки малките размери R19 са доста широки вътре, но се "наврях" в Октавия 1 vRs и нещо не се почуствах супер удобно. Вярно седалките бяха "ергономични" ама явно не за такива като мен.  Затова и vRs отпадна (и не само затова)

Четох някакво "здраво момче" във форума да казва, че при него всичко е ОК, но не разбрах за "комбито" ли говори. 

 

Сега и въпроса: - "Тясно ли е на шофьора в Octvia 1 след 2001 ?"

 

2. Прочетох много за предимства и недостатъци на колата и като, че ли за едно нещо всички сте единодушни .... НИСКА Е. Наистина като гледах Octavia 1  vRS и на мен ми направи впечатление, че "а седнах, а се повлече". Всъщност нямаше как да разбера при теста, защото никой не "атакува бордюри и дупки", но сина се поусмихна отвън и ми каза, че взема ли я много трябва да внимавам.

Прочетох, че има начин за "повдигане", но в сайтовете с технически данни "комбито" е дадено с по-висок просвет. 

 

Моля някой с комби да сподели... проблема "ниска предница" съществува ли при този тип на Octavia 1?

 

Може да звучи смешно, но Реното ми беше със "тунинг"спойлери ... които на 3 ден отидоха в мазето заради дупки и бордюри на паркинг.

 

3. Последния въпрос, че станах досаден. 

Досега не съм карал кола с турбина, много вероятно е да ме изпързалят. Разбира се при оглед няма да съм сам, но така или иначе отношенията продавач-купувач са като със скромно гадже - не всичко се казва :( Годината за колата я избрах с "четене" - гледах да е след "подобренията" от производителя. Проблема при мен е това, че незнам до колко хиляди километра трябва да търся.

Знам, знам, ще кажете зависи от това "кой я натискал", как е обслужвана и т.н.

 

Ами да предположим, че я купувам от "идеалния собственик" .  Колко ... 150к, 200к ? Гледах клипове в които казваха, че при добро обслужване и "нормално каране" (хем "турбо" хем нормално) за турбината не са проблем 250000 ? Тъпо ли звуча?

 

Е, ако падне нещо по-добро, разбира се, но винаги остава едно чувство "за грешка на компютъра" при отчитане на километрите на коли внесени отвън.

Двете ми рена ги взех на около 280 000. Първото го "скашка" голямата градушка преди няколко години в София на 380 000 - проблем с двигателя никакъв. Второто ми е вече на 390 000, но ламарините ..., а бе градушка не му трябва. Двигателя обаче е "пушка".

Четох, че при VW двигателите с турбина нещата са по-различни. 

Ето сега заглеждам една Octavia (www.car24.bg/pcgi/car.cgi?act=3&adv=11534451486052902&avto=Skoda_Octavia), но някак си почти 200000 км. ме плашат. 

 

Разбира се всички препоръки приемам с голямо БЛАГОДАРЯ.

За мен остана да чакам отговорите Ви и .... "да дебна", че е "тегава работа". Продавачите "въртят" почти едни и същи коли, а появи ли се нещо, трябва просто да си "на линия".

 

Извинете за дългия пост, но нали съм "новак" :blush: 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Не е тясна, разбира се не е хюндай соната, но все пак става.

2. Ниска е, факт. Повдига се 2 см с втулки и положението става - ядва се. Другият момент е метална кора под двигателя и не го мислиш повече.

3. Защо мислиш, че колите които гледяш на обяви са на посочения пробег? Няма формула, която да ти каже - колата си струва, ако е до 166 314 км. Те затовя са с превъртени километражи. Гледай състояние на колата, а не година и километри. То в повечето случаи не лъже. Няма и положение от типа - всички турбини се развалят на 140 хиляди км. Имай придвид, че колата е здрава, но не е с цена за поддръжка като рено 19. По съвременния стандарт е евтина за поддръжка, но си има някои скъпи консумативи - съединител с маховик, Обтегач на веригата на валовете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тясно е на задната седалка.

Но и при Р19 там не е мезонет.

Казваш,че си 150+кг.

Аз съм около 100-те,ми добре ми е,185см.

Но не съм с рекаро седалките.

Да,колата е ниска,и пазиш картера,иначе плачеш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "amonov" - Привет :) На килограми ТЕ гоня, на височина СМЕ еднакви.. Карах (сега е на разположение на Баща Ми) "Skoda Octavia 1 Combi" над 10 години и около 200.000 километра. Значиии - Хоро не съм играл вътре, но единственият ми проблем бе, че при качване/слизане от автомобила, Шофьори като НАС, трябва да заемат специфични пози, което го считам за сериозен проблем само и единствено при многобройни слизания/качвания на ден. При максимално (задължително) дръпната назад Шофьорска седалка и свалена на долу до колкото е нужно - считам, че автолобилът не е неудобен. Обаче за задния ред седалки - приемаш, че ги возиш само и единствено за да тежът (колкото и да са леки) и да вдигат разхода на гориво. Жив Човек на тях не може да седне. Иначе - нисък е автомобила. Къде заради масивният Шофьор, къде заради проблеми с окачването а къде и заради Инженерно недомислие. Обаче пък е пословично здрав. Гледаните екземпляри често служат още дълго а при коректни ремонти, рядко се повтаря дефект. Важно уточнение - говоря за дизелов двигател с ръчна скоростна кутия. Нямам наблюдения каква е надежността при бензиновите двигатели, но мисля, че няма да сгрешиш с дизелов двигател. Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет и от мен. Да споделя някои неща като бивш собственик на Октавия 1 и настоящ на Суперб 1.

 

За Октавията:

- определено здрава и надеждна кола

- на предната седалка (нормални бяха, не спортни) не ми е било тясно, напротив - приятно беше (185см, 85кг)

- на задните седалки е тясно

- предницата е ниска. Аз имах метален щит под мотора - голяма екстра е. Понякога задирах в дълбоки дупки или качване на бордюри.

- моята беше 1.6 бензин, 101к.с.  (без турбо) и я продадох на 218 000км - мотора определено не беше уморен и вървеше чудесно.Похапваше масло обаче.

- 1.8Т има 2 поколения - с механичен дросел - малко по-мудна и лакома от следващото поколение. С електронен дросел - по пъргава и икономична от механичния дросел. Механичния дросел носи на газ, ако не смяташ да я засилваш. Електронния дросел носи на газ и на ремап.

- има проблем със стъклоповдигачите. Чупят се и прозорците потъват във вратите. Самия повдигач струва 4 лв. Ремонта на 1 потънало стъкло в сервиз - 70-80лв. Аз си ги правех сам пред блока.

- за турбо моторите тънките места са самото турбо, бобини, кабели, свещи, ламбда сонди

- скоростните кутии при някой модели късат нитове и имат проблем със включване на 1ва и 3та.

 

За Суперба:

- сравнително ниска предница, но не е опасно ако се внимава

- седалките са страшно широки и удобни. Направо дивани

- място отпред и отзад има неприлично много. Никога и на никого не му е било тясно в тази кола. Скоро взех Пасат 6 със спортен салон и ми е тясно на г*за. Като седна в Суперба, все едно сядам на канапето пред телевизора.

- предното окачване е малко сложно (12 части - вече има комплекти по 300лв), но пък вози много комфортно.

- няма проблем с електроника, модули, стъклоповдигачи и т.н.

- избягва се 2.5 дизел - рано или късно влизаш във сериозен филм с ремонти по  дигателя.

 

Октавията ми беше здрава и надеждна, но Суперб-а ми е още по безпроблемен. просто в тези години от Шкода слагат само най-доказаните и безпроблемни агрегати и компоненти от гамата на Ауди и Фолксваген.

 

В Октавия и Суперб от 2003-2007 се слагат почти еднакви двигатели, бензинови и дизели. За предпочитане са 1,9 TDI (90,101 или 110к.с. за Октавия и 131к.с. за Суперб), 1,8Т. 

Автоматиците при двата модела са с хидротрансформатор и са здрави и надеждни. Водят до по-висок разход в града. На извънградско са ОК.

Моят Суперб (1.9 ТДИ, 131к.с. автоматик) от София до Силистра и обратно дава разход между 5.5 и 6.0, което за размерите на колата и динамиката при пътуването си е смешен разход. 

 

Октавията е по-удобна за градска кола. Ще е по-пъргава и по икономична, но ако караш градско и извънградско 50/50 - аз бих погледнал и Суперб 1. Това е една широка, здрава и комфортна кола, която е много приятна за каране и не особено скъпа за обслужване. На 90% е Пасат 5.5. Има доволно части и майстори за тези коли. При Суперб 1 няма комби, 

 

В заключение - 200000км не са много за гледана кола. Суперб-а ми в момента е на 199 000 и мотора работи все едно е на 9000км. Колите от тези готини правят спокойно по над 500 000км при адекватно обслужване.

Моят съвет: разходи се, огледай пазара, седни и задължително покарай и вземи тази, която ти хване окото и е в по-добро общо състояние, без значение от година и километри на таблото. Не забравяй, че при покупка на кола на над 15 години всичко е възможно.

 

Успех с търсенето

Редактирано от stanley
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еха, колеги ... бързи сте !

Първо БЛАГОДАРЯ на всички, които отговориха на непознат, преди сутрешното кафе (niki и cuca7), на tuningmania и за подробното инфо от stanley.

Вече си помислих, че лошо съм избрал заглавието, затова не ми пишат.

Всъщност не съм точно "новак", карал съм Шкода 120L :)  Справям се и с ремонти с изключение на ламарини и боядисване. При тежките ремонти ме консултират добри приятели диагностици от службата - с много бъзици разбира се. Те са и основна причина за избора ми - двигател 1.8 турбо. Разбира се подметнаха за дизели, но всеки си има "хлопане" в главата - просто харесвам бензинови двигатели. Не обиждам и не влизам в спор с "дизелите", които последните години по динамика са равни на бензиновите ДВГ. Просто всеки си има нещо "сбъркано" - в добрия смисъл. Средното ми образование е електро и много ми се иска нещо с 94% КПД, ама както и да е ... може би за  децата ще е стандарт?!

Не ме е срам да кажа "незнам" и да поискам помощ. От родител (баща) не съм имал щастието да науча нещо, всичко сам по "трудния начин", с много четене на форуми, съвети на майстори и хора с опит. Трудно беше "тогава в онова време", бях млад шофьор и ни учеха да не сме само потребители. Сега ме е страх на "кого" ще попадна. Пък и си е готино ти да си счупиш/поправиш нещо - хоби.

Утре отивам да се пробвам с "комбито" от първия ми пост- много добре изглежда на снимките. 

С отговорите си ме ориентирахте и успокоихте колеги. 

Не съм търсил кола "без пари", но винаги съм мислил за "после", защото понякога "после" идва много скоро след покупка.

Когато се допитвах до двамата ми приятели (автодиагностици) се "втресох". Ами те са като "гинеколозите" - направо мъка. Цяла година харесам марка и се почва ... : "Остави тоя "съндък", на 100 000 заминава това, на 150к онова и въобще не е за приказка.". Когато поговохме сериозно обаче разбрах какво точно ще купя Октавия 1 ще е колата.

Карах Рено 19 niki, просто защото е пъргаво, беше от приятел и винаги ме е карало от точка А до Б ... без репатрак.  Не робувам на марки и не съм маниак. Шофирам спокойно (кеф ми е като децата да се возя), но много пъти съм карал "напомпани" наглеци да се "червят" между светофарите - просто на всеки му писва все да го "правят на глупак".

Иначе вдига 240 и "давай да се дърпаме" ... може да е тръпка, но са малко хората, които застрашават другите със собствено дете в колата. 

Виж Петрохан през зимата, кал, дъжд, да предвидиш "простотията" на джигитите - това за мен е добър шофьор.

Относно "теснотията" на задната седалка ... съжалявам. При тия мои физически данни ми трябва джип или ван ако мисля за другите - всъщност децата вече са големи.

Stanley бях се пробвал да търся Superb 1 с 1.8Т двигател без ограничение на цената - не "греда" а "гредоред" ... 0 резултата. Бе, много си ги обичат собствениците - явно заслужават.

А относно турбината - на късмет. Всъщност не може продавача да не ме "плъзне" някъде, ама здраве да е ... дано да се прави. С такъв форум и такива колеги, не се плаша. 

 

Още веднъж БЛАГОДАРЯ за отговорите колеги. Утре гледам и ако се спазариме пиша. .... ако не ме е срам :BangHead:

Редактирано от amonov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "amonov" - Гледай Купето (Ламарините) да са здрави. За всеки друг проблем - ако отстраняването му струва 200 Лева, сваляш 250 Лева от Цената (примерно) и готово. Но с ламарините е страшно - тоест, нямат трайно правене! Не визирам марка и/или модел автомобил а като цяло.. При автомобил от Швейцария, гледай хубаво за "ПТП". Там Финансовия Тотал е често срещана диагноза..

Редактирано от tuningmania
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11528202111003704&slink=80rxdr

Струва си да се погледна. Изглежда истинска.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте ... КОЛЕГИ !

Имам си Октавия, 1.8 турбо, "комби", 10.2002 г. ... еййй, че кеф.

Не писах тези дни, защото не мога да и се нарадвам. Само дето не спя в нея. Интересува ме ВСИЧКО и ровя навсякъде. После "се возя" и после пак, и така 2 дена.

Автомобила е повече от това, което очаквах. Направо КЕФ (мразя небългарски думи, но тази наистина е подходяща).

Не искам да спамя и да пиша подробности, но бих отговорил на всякакви въпроси.

 

БЛАГОДАРЯ на всички, които дадохте мнение :eusa_clap: Помогнахте ми много и дано аз да бъда някога на някого полезен във форума.

От тук нататък, за да стане "моята кола" и да и "вярвам" си трябва време, каране, поддръжка и т.н.

Разбира се много ще чета форума и ще се консултирам.

 

На първо време обаче ... ЩЕ СЕ ВОЗЯ и ще се наслаждавам.

Разбира се първо ще я "обслужа" при приятелите диагностици, ще я тестват (бяха отпуска) и после ....  :D  ще се ВОЗЯ

 

Извинете, че се чувствам, като малко дете, но ОКТАВИЯ 1.8Т наистина ми харесва !

Някой ще каже, че явно не съм карал много автомобили - вярно е, с "турбо" само съм се возил и то на дизели.

"Пъргави" коли обаче съм карал през годините. В далечното (за някои) минало, работих на място където имаше хонинг, борверг и може би най-добрия майстор в София за обработка на блока при основни ремонти. Друг колега правеше главите, а аз клапаните (за допълнителни доходи). Такива бяха времената, нямаше "комплекти" за тунинг, "чип" тунинг не съществуваше като понятие, но това не пречеше с механична обработка, промяна в газоразпределението и "много масторлък", състезатели и монтьори да "вадят" 180 к.с. от LADA 2105 !!! 

Защо го казвам ? Ами тогава за "шантавите" изисквания на състезатели (относно механичната обработка на клапаните) исках тест-драйв на всеки автомобил, когато е готов. Бяха много различни, но всичките бързи ... и все пак "състезателни". Чувството е друго.

 

Да караш Октавия с турбина (та дори и "комби") си е удоволствие - "подхлъзва ти се крака върху газта" и ... "спираш въздуха" от ускорение. А всъщност изглежда "едра".

Сина ме бъзикаше да му дам кръгче с "кораба-майка", но след теста "пропя друга песен" и гледаше завистливо (има Голфче_3 - 1.4).

 

Извинете отново, че се отплеснах, но съм щастлив, че търсих точно този автомобил (бъзикаха ме: "Абе, Шкода ...  луд ли си!?!"

 

Да, да, да ... имам си ШКОДА :D

 

Поздрави от КОЛЕГАТА т.е. от мен

Редактирано от amonov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "amonov" - Честито, Колега :) Добре си е "Ovtavia"-та - не си сгрешил. Безаварийно Шофиране пожелавам :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Пожелавам ти с "новата" кола усмивката да не слиза от лицето ти. Колата е доказано здрава, но това не означава, че няма да иска да й обръщаш внимание от време на време.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...
На 1.09.2018 г. at 10:38, amonov написа:

Здравейте ... КОЛЕГИ !

Имам си Октавия, 1.8 турбо, "комби", 10.2002 г. ... еййй, че кеф.

Не писах тези дни, защото не мога да и се нарадвам. Само дето не спя в нея. Интересува ме ВСИЧКО и ровя навсякъде. После "се возя" и после пак, и така 2 дена.

Автомобила е повече от това, което очаквах. Направо КЕФ (мразя небългарски думи, но тази наистина е подходяща).

Не искам да спамя и да пиша подробности, но бих отговорил на всякакви въпроси.

 

БЛАГОДАРЯ на всички, които дадохте мнение :eusa_clap: Помогнахте ми много и дано аз да бъда някога на някого полезен във форума.

От тук нататък, за да стане "моята кола" и да и "вярвам" си трябва време, каране, поддръжка и т.н.

Разбира се много ще чета форума и ще се консултирам.

 

На първо време обаче ... ЩЕ СЕ ВОЗЯ и ще се наслаждавам.

Разбира се първо ще я "обслужа" при приятелите диагностици, ще я тестват (бяха отпуска) и после ....  :D  ще се ВОЗЯ

 

Извинете, че се чувствам, като малко дете, но ОКТАВИЯ 1.8Т наистина ми харесва !

Някой ще каже, че явно не съм карал много автомобили - вярно е, с "турбо" само съм се возил и то на дизели.

"Пъргави" коли обаче съм карал през годините. В далечното (за някои) минало, работих на място където имаше хонинг, борверг и може би най-добрия майстор в София за обработка на блока при основни ремонти. Друг колега правеше главите, а аз клапаните (за допълнителни доходи). Такива бяха времената, нямаше "комплекти" за тунинг, "чип" тунинг не съществуваше като понятие, но това не пречеше с механична обработка, промяна в газоразпределението и "много масторлък", състезатели и монтьори да "вадят" 180 к.с. от LADA 2105 !!! 

Защо го казвам ? Ами тогава за "шантавите" изисквания на състезатели (относно механичната обработка на клапаните) исках тест-драйв на всеки автомобил, когато е готов. Бяха много различни, но всичките бързи ... и все пак "състезателни". Чувството е друго.

 

Да караш Октавия с турбина (та дори и "комби") си е удоволствие - "подхлъзва ти се крака върху газта" и ... "спираш въздуха" от ускорение. А всъщност изглежда "едра".

Сина ме бъзикаше да му дам кръгче с "кораба-майка", но след теста "пропя друга песен" и гледаше завистливо (има Голфче_3 - 1.4).

 

Извинете отново, че се отплеснах, но съм щастлив, че търсих точно този автомобил (бъзикаха ме: "Абе, Шкода ...  луд ли си!?!"

 

Да, да, да ... имам си ШКОДА :D

 

Поздрави от КОЛЕГАТА т.е. от мен

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.