Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Superb - ремонт на двигател 1.8TSI


pvatanasov1

Recommended Posts

Абе я да ви питам спецовете

Преди стотина години (като бях малък) си купих Октавия 1 с 2.0 бензин двигател 115 коня..

Взех я на около 40 000 км на по спомен.Не съм я гледал не съм я човъркал просто дадох парите и човека хвърли ключовете.Буквално за 10 минути след като се запознахме.

Едва като се прибрах в града отворих под капака да видя има ли двигател и един разбирач ме пита дали ще сменям маслото.

И кво да видя! Щеката суха суха :wacko_1: Няма и помен от масло!?!

Направо изтръпнах.Че и 500 км някъде минах.Звъня посред нощ на един умен разбирач. И му казвам кво съм направил.

Както и да е.Разбирача каза че съм тъп галош и що на него не му се падат такива патоци като мене дето плащат и после питат.Всеки двигател трябвало да има малко :D  Няма как да е суха щеката.Куриоза е че двигателя не е прегрял даже и температура не качи.Стрелката седеше на средата.

След умувания наляхме точно това масло.5W30.. Погълна 2 литра някъде..И нещо.Целия двигател е 4.5 литра (май беше).

И така..Карам и доливам на 5 000 км.Било нормално нов двигател още не бил разработен и прочие!

Обаче нали съм тъп ама късметлия отивам на умен разбирач дето само масло продава и знае всичко за тези проблеми! И той каза ами да този двигател харчи масло.Не фатално ама много хора се дразнят.И каза да го сменя.С 10W40. Бил разработен вече двигателя и други като мен имало.Малко ме беше страх ама реших да го послушам.

И спря харченето на масло.На 10 000 я долея литър я не! Аз я карах някъде над 6-7 години някъде.После я дадох на друг човек той също навъртя доста.Значи 15 години и над 100к км минахме с това масло.И към днешна дата двигателя е перфектен! Най обикновенно масло 10W40. 5 литра с филтъра около 40 лв (последно пращах на Сф) миналата година!

Та що трябва да е 5W30 ?? Да пробва с по гъсто 10W40??

Редактирано от mishoo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 64
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • piccinini

    6

  • Цецо75

    6

  • pvatanasov1

    6

  • b3lq7a

    6

Най-много писали в темата

Добре, де, какъв е проблема да си поръча мотор от някоя англичанка например...има хора, които внасят чаркалъци от Англия и може момчето да си поръча мотор от там.

Сега вече ако е решил да я заменя с нова е друг въпрос.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът е, че има грешка в конструкцията, тоест и да вземе друг мотор,ако не е със сменяни карантии ефектът ще е същия

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мишо, 1.8тси е турбо и доста стегнат мотор. С това 10 40 ще има други проблеми, не го сравнявай с 2.0 115кс. Иска си редичко масълце, макса му за проба е 5 40, някое по-истинско от тези в магазините за ширпотреба.

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все съм зе чудел тия водородни почиствания как ще се отразят на сегментите на 1.8тси версиите преди заводска ревизия. Някой мнение или опит да има?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мишо, 1.8тси е турбо и доста стегнат мотор. С това 10 40 ще има други проблеми, не го сравнявай с 2.0 115кс. Иска си редичко масълце, макса му за проба е 5 40, някое по-истинско от тези в магазините за ширпотреба.

E да де!

Аз не съм спец ама статистическия ми анализ казва следното:

 

Очевидно говорим за конструктивен проблем(щото от нова яде масло) и очевидно че не е изчислено или сметнато за това масло.Сиреч на ръба е! Сега следва да помислим дали атмосферния двигател 2.0 има същия проблем? И бинго! След кратка справка с чичо Гугъл разбираме че е точно това.И имаме двама човека които можем да видим че са решили въпроса със смяна на маслото.С по гъсто че не да им тече в хлабавините :D Най общо казано!

Сега остава култовия въпрос:

Дали 1.8 мотора ще реагира по същия начин като на 2.0 ??

Ами... Вероятноста е много голяма.От една майка раждани (фирма/инженер) по едно и също време (долу горе) и най вероятно със едни и същи сегменти или подобни!

 

Следва контравъпроса:

Кво ще стане ако сипем следващо по ред по гъсто масло? 10W40 ? Или ще се оправи (както твърдят някои) или двигателя ще отиде по бързо за ремонт? А какъв точно ремонт? А ?? Същия ремонт със смяна на сегменти и уплътнения за 7 бона който коментираме дали може да се избегне! Та може би трябва да се смени въпроса към майстора и да се пита кво точно ще стане? А защо майстора? Защо не човека дето цял живот продава масла и знае всичко за мазането?!

 

И последен тъп въпрос:

5W30 e по рядко масло.. 5W40 e същото.. Мисля че последното беше някъв друг индекс! Важи първото число! Правилото е че като минеш на по гъсто вече оставаш на такова.Което изобщо не е проблем! Даже е желателно мисля!

Другото нещо е че като казах масло и филтър около 40 лв някои хора си мислят че е менте или от ширпотреба.А това е същото качествено масло от същия човек дето цял живот внася и продава масла!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мишо, 10 40 е полусинтетика... Държи на по ниски температури, а ТСИтата работят на висок градус, демек ще изгаря направо. Отделно турбо, маслен радиатор и тн не знам дали няма да протекът. Виж, не съм спец по маслата, ама тия работи ми се въртят в главата.

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мишо, първото число е студеният вискозитет, вторият е топлият. Вторият е даже по-важен от първият. Първият играе роля горе долу само при старт на мотора, особено в студено време. Вторият е този, който има значение за оперирането на маслото в работната температура. Предвид, че мотора е с турбина, която се маже от това масло, хич не е добра идея топлият вискозитет да е висок. Отделно, както е казал и Белята, това е доста стегнат мотор спрямо този, който цитираш ти. В общи линии са две различни вселени и генерации.

Доказа се във времето, че старата концепция за атмосферен мотор е отлична от към гледна точка здравина и до някъде вървеж. Това, което им е проблем е високият разход. Съответно вече не се произвеждат "стари кучета" освен за USA и Канада.

Старата ми Октавия беше на 250К по километраж, вероятно е била два пъти и нагоре повече. Доста съм сигурен, че нищо от FSI/TSI ерата няма да издържи такъв пробег. Но никой и не го е мислил в тази посока.

Силно, ама силно се съмнявам генерален конструктивен проблем в агрегат да се реши със смяна на вискозитет...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5w40 е ок за тая кола и ще го яде по-бавно. Това е ясно.

 

Реално 5w30 на теория би трябвало да е даже по лошо. Първото число е важно за студения старт, то е еднакво. Второто число показва качествата на маслото при работна температура, колкото е по-високо, по-добре. Има много изписано по-въпроса за 5w30 срещу 5w40 в нета, но като цяло е консесус, че за по-изтормозени мотори, 5w40 е по-добрия избор. Стига да отговаря на останалите спецификации - 5хх на ВАГ.

 

10w40 също бих му сипал без угризения на такъв маслояд. Стига да е по спецификация на ВАГ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, с един майстро така се заприказвахме и стана на въпрос за моторите-маслояди.

Каза ми, че на Нисаните, които са отявлени маслояди проблемът са го разлешили, като му слагат повече масло...примерно малко над максимума и сипрал да яде масло.

Правели са го на не една или две коли.Пробвай да му долееш масло над максимума и го следи да видим ще има ли ефект.

Редактирано от Ванко
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ахахахахахахахахахахахахаххахахахахахахахахахахахахахахахахахаха........

 

Ще почна да ги записвам тези съвети. Стиви се завърна!

 

Може би, има смисъл. Повечето масло ще му идва свръх, ще се чувства преял и няма да го яде.

 

ПП: Някой, който не разбира, да не вземе да го направи, наистина. Мнението ми е майтап, а съветът е за тема “смях в залата“.

 

Лекуваме се със живата вода.

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, а тая картерна вентилация за какво е? Не го схванах последното, или бат Венци е прав - пълниш му шията до горе и понеже има матрЯл спира да яде??? Ванко обясни ни на нас принципа на този подход, ако е възможно в детайли!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам тия нисани какви са, то японското автомобилостроене си е странно.

 

Но на нормален маслояд, колкото повече му налееш, толкова повече ще изяде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1C0010457L

Вижте по този оригинален номер какво излиза в гугъл изображения.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това, което мога да кажа е, че момчето е майстор и работи от години в сервиз, и със сигурност разбира много повече от някои лакърджии тук.Аз не разбирам от коли.Каза ми, че на Нисаните им сипвали повече масло и не го пипали.Каква логиката не знам.Нищо не пречи да се пробва


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като цяло пречи на гарнитурите. Ванко нещо не си дочул или си чул, но си разбрал грешно!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много ме "кефят" хората, които изобщо не мислят, а само лапат мухите, които другите стрелят към тях  ;)

 

Бай Гошо пусна точния номер на "някаква си там лепенка", която предупреждава "баламите". Бат Иво и той го каза няколко пъти... Други също. Но... ситуацията е тъжна.  "Дееба и държавата, деба!"

 

Нисаните не са направени с/от извънземна технология - всичките педерасти-автопроизводители гледат какво е измислила конкуренцията и правят идентични неща. Ако не могат да се докопат до данните - купуват си конкуренцията и си се докопват. Не е проблем.

 

Да не говорим, че проЙзводителите (пиша го нарочно така с "й", за да ме разбере "масата") на части са няколко и проЙзводството, технологиите, дизайните и т.н., не са извънземни и чак толкова различни при всички. Проблемът е САМО един - лицензите. ;) 

Автомобилът си е един и същ чеп от 100 години насам. Някакви си там "буталца" се лашкат нагоре-надолу, хоризонтално, в кръг, в елипса, V-образно, W-образно и други... разположени на определени микрони разстояние от стените на цилиндъра. Тези буталца искат да се смазват, за да може да си се лашкат. Когато някой в завода си е гледал в оная работа, в оная работа на жената на комшията, в оная работа на колежката, в оная работа на колегата (дори) и т.н., и не е видял, че машините са се наеба'алЕ или не ги е настроил, както си трябва, защото "вчера" е бил "на копооон" ("Дееба та'а държава, деба!") или са използвани кофти материали - се получава "харчи ми масло". И по два презерватива на бутало в маслото да слагате, да си ги обуе всяко буталце, няма да се уплътни. "Тая дупка" не се самоизгражда с времето, а напротив - по-зле ще става. 

 

Сменят се компонентите, които струват колкото цялата кола и пей сърце. Иначе... може да се кара и така - повече мощност ще има, защото гори и масълце, а пък ако се налее двойно количество - ще спре напълно да го гори. Защото ще седи пред блока за неопределено време. :)

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До "shaft" - Лелеее.. Спука ме от смях.. Сетих се за Култов Лаф, от Култовия Сериал "Двама Мъже и Половина", където Бърта питаше Чарли: "Чарли, какво си взел?". И аз да питам така: "shaft"-е, какво си взел?" Ха-ха-ха..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда, случва се :) Понякога ми избиват чивиите, гледам да скипвам доста неща, доста плява, доста разтягане на едни и същи локуми, повтаряне на едно и също, дълбаене, дълбаене... обаче... "Е' тъй кат' стане, все тъй става". :)

 

Ама не издържах на опита на "майстора" - като двигателя харчи масло добавяме още и той ще спре да харчи... докато има над максимума. Така ще си нормализира нивото по някое време, после пак ще почне да харчи, защото ще падне под минимума, доливаме отново над максимум, така обилно, да му дойде изневиделица, да се ошашка и да спре да харчи за известно време... логично е. Кръговрат.

 

По тази логика можем да сменяме само маслен филтър, защото маслото ще се обновява на 1000км... Живот, какво да го правиш. :)

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен един майстор ми каза, че освен да се напълни масло на max-a (тия тъпаци защо въобще са го сложили тоя max), трябва да се изпълни и тая процедура:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето... логично е, знаех си! Толкова много логика има!!! Ако следваме клипчето на Sauber, през порите на мотора ще проникне масло, което ще утоли жаждата му за известно време и ще спре да харчи.

 

Между другото въпрос... Ако се набуха, както си трябва над максимума, при запалване на двигателя от щеката за маслото ще стане ли така, като на снимката по-долу, или ще го изкара през ауспуха?
 

1472455554_20151201200828n.jpg
 

Редактирано от shaft
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Седнал съм на компа, взел съм си пуканки и се наслаждавам на няколкото лакърджии тук... :plate_party: 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ванко, а ние какво да кажем? Обяснихме ти, че си в грешка и сме длъжни със смях да ти покажем къде грешиш! Ако някой вземе да те послуша, ти ли ще поемеш ремонта?

Редактирано от b3lq7a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.