Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Октавия 2 и аз - неочаквано добра комбинация


Recommended Posts

Здравейте форум.

Наскоро изпаднах в ситуация да си търся спешно кола, след като ми писна да наливам пари в един пасат.

Гледах всякакви 4х4 коли и сув-чета до 10к и за 3-4 дни скачах от хюндай теракан до фиат панда  :crazy:.

Шкода и ФВ и ваг, като цяло бях отписал, заради неприятните финансови спомени от последната кола.

Шкоди бях карал преди години като служебни коли и общо взето бях запознат с колите и може би заради това странях от Октавия, специално.

Обаче след няколко дни мислене, реших че няма бягане от групата и избрах колата по моя майстор.

Човекът е специалист по ваг групата и има лична кола Октавия 2. Другите ми съображения бяха, че имах 2 чифта нови гуми с джанти като за такава кола, знам всички майстори из София, които са запознати с тези коли и е една лек автомобил, който няма да те убие с разходи за поддръжка.

Та още на първият оглед си харесах една Октавия 2 и на следващият ден я купих.

 

След дългият увод, да споделя все пак и какво си взех.

Октавия 2 - 2007г. 2.0 TDI BMM  двигател.

Външно си има забележки, като за 11 годишна кола. Тук там някой е отворил врата, леко обърсано и т.н., но са все неща, които трябва да загледаш.

Като плюсове - супер много екстри и доста запазена отвътре. Регистрирана и обслужена с оригинални консумативи.

На първоначалният оглед, както и на тест драйва забелязах нещо да почуква отпред, но това се оказа единственият проблем, на който все още не съм обърнал внимание.

Досега само каране, нафта и бдц - 5000 км. Като цяло не очаквах да ми хареса толкова, при положение, че като бяха нови не ми правеха голямо впечатление, но може би е заради екстрите и това че тази си е моя. :doubleup:

Прикачам и 2-те снимки които имам.

https://drive.google.com/open?id=1YdjOGF5_BbI54XwshTJntqr93lYSXc5q

 

 

 

 

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 месеци по-късно...

Малък ъпдейт по темичката.

Рециклирах турбинката, защото извиваше малко повече отколкото ми е комфортно да ида на дълъг път и да съм спокоен, че няма да търся репатрак. Доколкото разбрах от майстора, заради ДПФ-а се вади по-трудно от на 2.0 16v.

Оправих тропането отпред, оказа се тампон на макферсон. Ако на някой му чука и не може да се открие откъде при оглед - оттам е :)

Смених биалетка, и 1-2 тампона, които били омекнали, но така и така някой е разкачил нещата та и тях. Сега вози супер стегнато.

Преди няколко месеца тръгнах маслото да сменям, но по книжка видях, че идва и за ремъци и ролки, та смених всичко, заедно с течности, масларии и филтри.

Единственото което в момента седи да чака топло време е компресора. Има страшни скърцащи звуци от ролката, но се оказа, че и той си е позаминал, та чака смяна.

Не бързам особено, защото в момента си работи, но за лятото ще го сменя и него.

 

Като цяло доста приятна кола за каране, зимата ходих на доста интересни места и навсякъде мина :) 

Определено ще ми остане колата за всеки ден още дълго време.

Това което продължава да ме дразни са седалките и шумоизолацията. Това може би са най-некомфортните седалки, дори дачия дъстър бие в това отношение.

Като пример - София-Бургас, още на Стара Загора вече ме боли нещо и не мога да си намеря място. Това го помня още от преди, като имах служебни. Силно се чудя дали ако сложа от vRS ще стане по-добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай ако някой колега търкаля такива седалки :) При мен също може, но съм с фейслифт и нямам идея стават ли. Аз нямам грижа със седалките, но помня, че като съм карал такава Октавия - някак странна ми се стори наистина седалката. Нямах оплаквания, ама си я настройвах 10 минути преди да ми стане удобна :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 години по-късно...

Колеги, колата направи петилетка при мен и реших да понапиша нещичко по темата.

Вече минах 50 хиляди за 5 години и се надявам поне още 5 години да ме вози.

От почти 4 години мина на личен лекар към Трансексперт.

От последното писане се смениха доста неща. Най-скъпото беше съединител и то заради помпата. Протече и пропадаше педала, та реших по съвет на майстора да не си играя с половинчати неща, при положение, че планирам да продължа да си я карам и смени целия комплект.

Пазя всички фактури протоколи в колата но по спомен - компресор с радиатор за климатика (Елбатрон), целия кабелен сноп дето влиза в двигателя заради теч на масло от там, спирачки предни, задни амортисьори и пружини (счупени пружини, та айде и амортисьорите, че били оригиналните и трябва с флекса де се махат), халдекс контролер (след големи драми), разни биалетки и тампончета, патрона на стартера го магари един ключар. Това се сещам от по-скъпите. Иначе всяка година на 10к масла и филтри.

Още си се возя с неудобните седалки, но тъй като покрай децата вече се излиза извънградско по 1-2 пъти на година реших, че ако ми паднат от небето само тогава ще ги сменям.

Като козметични проблеми, за хора които не са я оглеждали по събиранията - от слънцето има паднал лак на калниците отпред, фаровете малко са потъмнели, волана малко започна да избелява (взех му комплект за възстановяване на кожа, но не му е дошъл реда), емблемите са без цвят, шофьорската стелка вече е парцал. След дъжд понякога спира да работи автоматичната степен на прозорците. Купих му копче за централното, че спря да работи на отключване от преди 4 години, но като го размърдах взе та проработи, та реших да го оставя още малко. Откакто съм я купил не работи подгрева на страничните стъкла и не е от тях, може би ще им дойде някой ден реда. Явно някой ги е магарил преди, защото са залепени и не могат да се приберат. Избирача на скоростите има някакъв непоправим луфт и все ме подсещат да го сменя, та тая есен съм решил че ще го сменям 100% вече. Ако някой знае шкода морга съм целия в очи и слух.

 

Но като цяло не ме е оставяла никъде, още не са се обаждали дюзи и вал, вози деца и пренася цяла къща (вече само на обем :))! Над 50% от километрите до тук са само за удоволствие.

Сега седи в гаража с внезапно умрял акумулатор и чака деня при доктора за задни спирачки и спирачни апарати и обслужване.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.