Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проблем при работа на бензин


Алекси Георгиев

Recommended Posts

Здравейте!

От няколко дни имам проблем при работата на бензин. Колата е с газов инжекцион и стартирането винаги е на бензин. Сутрин като врътна ключа и започва едно скачане и тресене... Гася я веднага. При повторния опит пали от раз, държи 900 оборота, но мотора не работи много ритмично. Като й подам газ се форсира мудно и нестабилно с треперене и при падане на оборотите усещам припукване. За около 2 минути на място вече е минала на газ и мотора започва да цъка като часовник! Няма скачане, няма пукане... Опитвах няколко пъти да я изгася в това положение и си пали без проблем. Тръгвам на газ - дърпа си нормално, но като я пусна от бутона да мине на бензин, веднага забива и започва да придърпва. За кратко поема и започва да върви, но... за кратко. Като я оставя на място си работи, но като тръгна пак започва да се лашка. Превключвам я на газ - тръгва без проблем. Вечер като си тръгна от работа е същия филм.

Просто извода е, че на място работи, но не и в движение.

Тази вечер й смених горивния филтър, понеже като се прибера след работа нямам други алтернативи, а и техническата ми грамотност е до ниво обслужване/смяна на консумативи и до там. И понеже заложих на "стар бензин" в резервоара (а той беше почти на резерва) защото с него само паля, та сипах малко повече от 10 литра и се повозих... същата работа! Значи бензин и бензинов филтър отпадат като причини. Масло, маслен и въздушен филтър съм сменил преди по-малко от 1000 км. Не съм сменял свещи за тази една година, откакто я карам, а не знам предишния собственик кога ги е сменял. Но и тях ще сменя, макар че те биха се отразили и на газ и на бензин (така си мисля). Бензиновата сонда - преди малко я "тествах" на тихо... при подаване на контакт се чува как жужи и спира. Нея я свалях есента, че сменях платката с нивомера (имах такава тема в този раздел) От нещата, за които аз се сещам - най-много ме притесняват дюзите. Там изобщо не знам как стоят нещата! И дали изобщо може да е от тях. Или пък някъде, някой датчик за горивото, но също нямам никаква представа за това.

Сега се сещам... Пропуснах да кажа, че като свалих стария бензинов филтър, от него изтече почти черен със съвсем лек зеленикав оттенък бензин, но нямаше утайки. Всъщност това ме накара да предположа, че бензина е стар.

Не знам, на този етап за това се сещам. Затова пиша - да чуя мнения преди да тръгна из врачанските дебри, осеяни с неграмотни кожодери и пияници, наричащи се "майстори"

Лека вечер!

Редактирано от Алекси Георгиев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Диагностиката каза ламбда сонда, чистене на дросел и темп. датчик (като последното било хронично). Ама аз като отявлен "пустиняк" сам си усложних задачата - в момента колектора е в багажника.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай "продухване" на бензин. Тоест изкарай я някъде и малко да поработи на 4-5-6000 оборота. Това е най-безболезно и лесно за проба. На мен ми се е случвало да не карам Октавията месец два и да има подобни симптоми. След известно каране и зареждане с нов бензин - изчезваха завинаги.

Дебитомера и ламбда сондата са взаимно свързани. Дали проблема е в едното или в другото, можеш да разбереш само по метода проба-грешка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай "продухване" на бензин. Тоест изкарай я някъде и малко да поработи на 4-5-6000 оборота. Това е най-безболезно и лесно за проба. 

 

+1

Единствено бих допълнилнил - да покараш на бензин поне една седмица.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както казах онази вечер след като смених бензиновия филтър и почти ми светна резервата сипах бензин и се возих около час като наистина доста я държах около 4-5000 об. но беше страшна мъка - придърпване и забиване. Вчера за работа и след това също така. Снощи й направиха диагностиката, за което писах в горния пост. Дебитомера го подчиствах преди месец, когато сменях и въздушен филтър.

Не мога да карам на бензин, защото колата просто не върви освен на газ. Ще сменя ламбдата и ще почистя дросела, както каза ваг-кома и после ще видя какво е положението.

Освен това, снощи стана друг проблем... Оглеждах маркучите около входния колектор и установих съскане от капачката на поз. 7

 

027923200.jpg

 

Отвих я, докато колата работеше нестабилно на бензин и гумичката под въпросната капачка падна в отвора. Мотора започна още по-зле да работи и докато обиколих колата за да я изгася - тя угасна сама със едно здраво пукване/чукване в моторния отсек. Реших че гумата е смукната вътре в колектора и почнах разглобяване. Беше ме страх да опитам да я запаля отново. След като разкачих всичко и изпуснах един накрайник на земята, намерих гумата под колата. Стъмни се и не успях да правя нищо повече. Сега колектора е в багажника. Довечера ще видя какво е положението, но този щракащ звук, който чух не ми дава мира все още.

Пак ще пиша.

Редактирано от Алекси Георгиев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако има от къде да вземеш дебитомер да пробваш замо, чудно ще е.

Колкото до това, дали нещо е влязло в колектора и от там на майка си у...не знам...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е влязло ни на майка си, ни на баща си... Намерих я - не в колектора, а под колата.

С брат ми събрахме колектора, вързахме всичко де що бе разкачено, със свит корем седнах и врътнаха ключа... Запали и гръмна, размърда леко оборите и почна да чука като дизел. Съвсем леко пипнах газта и пак гръмна - отпред при катализатора. Пак огледахме щателно всичко - оказа се, че в бързината и тъмницата вече, сме сложили лулата от 4-ти цилиндър на 3-ти и от 3-ти на 4-ти. Върнахме ги и всичко се върна на вчерашното положение - на газ перфектна работа, а на бензин - мъка.

Въпреки всичко ще почистя дросела и ще сменя ламбдата - все ще е по-добре. Дебитомер няма от къде да взема, защото на брат ми октавията е AHF а друг с AGN не познавам. Имам познат с 2.0 115 коня, но дори и дебитомера да става, човека не би се навил на тая гимнастика. Всички хора с Октавия около мен са все тди-та.

Освен това, днес открихме омасляване на лулата на първи цилиндър. Вадя я омаслена, избърсвам я, слагам я пак и вадя - пак е омаслена. Това от гарнитурата ли ще е изпуснала? Масло (според щеката) не съм изгубил. Там си е, където беше.

Ще звъня на Пепино - от врачанските "майстори" не искам никой да пипа мотора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 седмици по-късно...

Сипах добавка на бардал за почистване на бензинови пътища в 20 литра бензин и покарах колата по една извънградска отсечка (10-километрова). Направих 3 дължини като държах колата в диапазона 4500-5500 оборота на трета скорост. Общо каране 30км. Струва ми се, че мааалко има някакво подобрение, но утре сутринта ще я видя как ще запали студена. Ще я карам само на бензин докато свърши.

Дайте цена на нови дюзи, че нищо не намирам за този код двигател. Или цена и мнения за почистване в София, защото тук във Враца няма опции.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази сутрин вместо от 3-ти 4-ти път запали от втория. Има някакво почти нищожно подобрение в работата на място, но в движение пак придърпва, оттиска се и при малко по-сериозно подаване на газ почва да се чуди, наема се на тласъци и като стигне 3500-4000 тръгва като луда.

 

измерете налягането на бензина и дали го задържа поне един час

 

Как се мери? Извинявай за тъпия въпрос, но нямам представа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

измерете налягането на бензина и дали го задържа поне един час

 

След като паркирах колата отидох след един час и махнах скобичката, която държи металния клапан в края на бензиновата рейка. Нищо не стана, но щом го чукнах с дръжката на отвертката и изцърка бензин като мъгла.

Не знам дали това се има в предвид "измерете налягането на бензина" но според мен има.

Освен това свалих връзката от въздушния филтър на входа на дросела, защото исках да видя самата клапа вътре как е. Имаше малко чернилка, но нищо фрапиращо. Свалял съм дросела на полото - беше 10 пъти по-мръсен, а колата не правеше мизерии. Така че, и това отпада.

И преди основно да заложа на "пикаещи" дюзи остава една НЕяснота...

Тази "гадост" от снимката може ли да прави мизерии, и в какво се изразяват?

 

IMG_20180930_220448.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера следобед смених бензиновата помпа и колата значително подобри работата си на бензин. Пак остана едно доловимо прекъсване в движение, но резултата е в крайна сметка е налице. Тази сутрин запали от първия път, без никакво колебание на обороти, без пукане и тресене. Но както казах - в движение остана едно леко прекъсване. В тоя ред на мисли - ще сменя и ламбда-та тези дни.

Но няма торта без черешка!!! Сега нивомера на бензина ми показва НУЛА! Размених платките с поплавъка от новата помпа на старата и обратно - пак нула. Всичко вързано както трябва - бензин нула.

Казвам ви вече, че ми писна на...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, Колега!
Пробвай, когато е тъмно, да свалиш кората над мотора ( ако имаш такава) и да напръскаш, чрез пулверизатор с водна мъгла целите кабели на свещите.
Веднага ще забележиш, ако искри някъде. Именно от там , може да Ти тресе колата.
Успех!
Юли

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, Юли! Първо с това започнах преди две седмици - нямам пробил кабел.

Редактирано от Алекси Георгиев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е да, ама не - тази сутрин проблема с трудното палене и прекъсването на място пак се върна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като работи на място на бензин, около колата мирише ли силно на неизгорял бензин? Ако е така, ламбдата ти е заминала, но не би трябвало да е от нея прекъсването. Аз карам от 3 години с умряла ламбда и друг страничен ефект освен големия разход и миризма на бензин, няма. Обаче, заминал температурен датчик + заминала ламбда може да дави колата и да се получава ефект като при теб. От дебитомера също може да е, вижте на диагностика какви са му стойностите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дебитомера е в норма - все пак колата "диша" през него и когато работи на газ. Ламбда също не дава някакви фрапиращи отклонения. Колата няма завишен разход, даже обратното. Откакто се яви този проблем разхода на бордовия е даже по-нисък от преди това. На газ си е толкова. Има миризма на бензин, но не всеки път. Смятам, че това може да се дължи и на това, че в момента съм сложил добавка в бензина за прочистване.

Тази сутрин по съвет на колегите опитах с три последователни давания на контакт и след това запали съвсем нормално - без да се тресе, без да прекъсва и да се дави. Просто запали перфектно!

Пепино отчете нормална работа на бензиновата помпа, дебитомера,ламбдата... Значи остава дюза.

Редактирано от Алекси Георгиев
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес (единствения ми почивен ден) обърнахме внимание на колата. Освен належащото вътрешно и външно почистване успяхме да премерим налягането на бензина при реката с обикновен флуиден 5 баров манометър. Резултата е м/у 2.9 и 3 (почти 3 бара) Не вярвам това отклонение да е толкова решаващо за недобрата работа. Мерихме го сутринта без да е палена от снощи и преди малко пак (след 40км пробег). Успях да взема друга платка с поплавъка за помпата и... О, чудо! Нивомера се вдигна! :) Вече имам две помпи и три нивомера на тавана. Недай Боже да направя още една бензинова трансплантация и обещавам да направя една корбан-чорба от помпи и поплавъци!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.