Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Кабели за свещи за 1.9 sdi


amg

Recommended Posts

Здравейте , от около 10 дни и аз съм притежател на фабия.Още опознавам колата и поискачат нещица.Това което за момента ме смущава е ,че при първи старт за деня доста върти докато запали и в последствие мирише яко на нафта.Забелязах ,че иконката за подгряване светва буквално за миг и гасне /без значение дали автомобила е топъл или не / Колко е нормалното време за изгасване на иконката  и трябва ли да се чува онзи  шум от подгряването/защото ми се струва ,че не се чува/.

 Поразрових се и попрочетох във форума и започнах да оглеждам за евентуални течове от маркучета ,помпа и т.н. -течове не видях а от едната свещ малко бълбукаше и я затегнах  като се надявах ,че съм хванал проблема  ,но уви първият старт остава тегав.Когато свалях така наречените кабели за свещи единият се бе позакъсал и се отчупи парченце от него в самият му край.Така и не съм махнал цялата тръбичка ама кабелите вътре в нея ли са или няма кабели в нея.Питам защото незнам доколко е фатало това счупване на парченцето от едното разклонение.Какви пари е ново  и евентуално от къде защото звънях в 1-2 магазина и  ръц нямат такова нещо.

Редактирано от amg
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет и честита придобивка! Лампата за подгряването нрябва да свети по продължително котато е студено времето и двигателя. Когато е топло времето или двигателя само светва за миг. Шум при подгряването не се чува. Щом светва само за миг да нямаш проблем с релето на свещите. Сложи една пробна лампа и виж реално дали като дадеш контакт идва ток до тях. Щом върти много и после мирише на сурова нафта значи не грее. Може и свещи да има изгорели. Другото е нещо да подпикава и дюза. Първо виж подгрева.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Почнах с това да няма въздух в системата -ама течове не видях.И мен ме съмняват нещата около свещите ама събота и неделя ще имам време да проверя.Благодаря за насоките все пак.

 По въпроса за кабелите за свещите инфо някакво  :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери дали стига ток по кабелите до свещите. Ако стига, не го закачай кабела защото е доста скъп. Има вариант и с побългаряване.

Редактирано от niki
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какви са констатациите от днес:Свещите са ОК ,Кабел свещи и тои е ОК,реле подгрев ОК,

Ходих на диагностика потвърдиха горенаписаното,казаха че и дюзите са ОК и мислят ,че проблема е в ГНП.

Сега ми откачиха буксата за температурата на охл.течност/ и в момента на таблото не отчита /Друго което забелеязвам при изсключена букса е ,че иконата на подгрева свети по продължително време както съм свикнал на други дизели и също ,че иконата на чека свети постоянно-за момента така щяло да бъде.  Казаха като истине да пробвам как ще е студеният старт.

Ако пали без да върти продължително твърдо нещата отиват на ГНП.Питах ако е така после какво правим.

Първият вариант бил да свържат  някакво реле и да заобикалят ли да симулират ли нещо /не разбрах точно / и нещата ще ли да са ОК със студеният старт само дето чека щял да си остане да свети постоянно и при студен старт евентуално да се форсира малко повече сама.

Вторият по хитов вариант е да ми ъбдеитнат компа с някаква програма и да я изскарат фабията ,че е с автоматични скорости  а не ръчка и някакви други неща още и това щяло да оправи нещата.Общо взето е това от днес.

Възможно ли е просто ако е ГНП да се пипне или настрой и евентуално при кого.Бях чел за проблеми при топъл старт ама при студен не съм.С две думи какво ще ме посъветвате или насочите .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо те филмират с помпата. Старите подгревни свещи може да топлят но не както трябва. Виж клипа.

Редактирано от felicialx
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Видях клипа ,ние замерихме свещите само с пробна лампа а не с мултицет.Със сигурност свещите не са никак нови /свалихме една/ ама дори и да не греят така добре биха ли правили чак такава мизерия при студеният старт и  при топло време.На други дизели дори и с две работещи свещи пали бих казал много близо да нормалното.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам за не те подведа. Аз подгрявам два пъти в студа по навик защото акумулатора не ми е много свестен и понякога пали с пипане , а понякога прави един два оборота. Лампата зя подгрева свети по дълго колкото е по студено.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,в една тема тук бях описал проблема с моята Шкода.Изведнъж спря да пали миналата зима и два месеца ми скъса нервите - смених всички подгревни свещи - и четирите бяха прекъснали.Пак не палеше.Смених горивния филтър - пак нищо.

Един колега ми даде идея да срежа входящия маркуч за горивото и да сложа еднопосочна гумена помпа (т.н."круша",струва 5-6 лв.). Напомпах ръчно нафта докато се "втвърди" крушата и колата запали от раз.Но при двигателя текна нафта от 2 маркучета за връщащата нафта.

За още 5 лв. купих 50см.марково маркуче Valeo,отрязах и смених тези връщащи нафта маркучета и оттогава колата не дава да пипна ключа - пали сама (това на майтап де...)

ГНП работи на принципа на засмукване - няма помпа в резервоара и най-малката разхерметизация в системата не позволява подкачване на нафта.

Маркучетата се сменят съвсем лесно и може да опиташ този вариант.Още повече,че моята Шкода си палеше добре и без нито една подгряваща свещ преди да се появи проблема с отказа да запали.

П.С. Тогава майстор ми каза,че тия ГНП са железни,т.е. не се повреждат.

П.С.2 - Първоначалното трудно палене още повече ме навежда на мисълта,че трудно подкачва гориво след престой.

Редактирано от Драганов
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Драганов бях прочел твоите неволи /и аз мисля по принцип да си сложа една круша ,че е добре да си има по принцип -незнам фабрично защо не са сложили недомислено ми се струва или пък се производителите се кълнат в този мотор :D/ / Като  работи мотора /има добра видимост / течове ,сълзене от никъде.

Днес с откаченият температурен датчик студен старт от четвър оборот  с леко форсиране за миг /до към 1500-1600 оборота/ от самосебе си  :BangHead: .И сега съм в едни размисли ..... ще я пробвам още ден -два и ще видим какво ще се реши.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Драганов бях прочел твоите неволи /и аз мисля по принцип да си сложа една круша ,че е добре да си има по принцип -незнам фабрично защо не са сложили недомислено ми се струва или пък се производителите се кълнат в този мотор :D/ / Като  работи мотора /има добра видимост / течове ,сълзене от никъде.

Днес с откаченият температурен датчик студен старт от четвър оборот  с леко форсиране за миг /до към 1500-1600 оборота/ от самосебе си  :BangHead: .И сега съм в едни размисли ..... ще я пробвам още ден -два и ще видим какво ще се реши.

Забравих да напиша,че върху горивния филтър,на връщащия маркуч има един клапан,който при смяна на филтъра не се сменя,но се сменят 2 О-пръстена на клапанчето,а те си вървят комплект с филтъра.Та от този клапан също може да смуче въздух,без да има видим теч.Пробвай някой да го натиска с палец надолу,докато палиш.

Малко глупаво звучи такъв съвет,но трябва да елиминираш една по една възможните повреди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Впечатления соткаченият температурен датчик - 2 дни вече колата и направих 7-8 студени старта.Паля дори без да подгрявам/така ми казаха майсторите/ колата  има мъртво време като завъртя стартера да кажа миг и после си пали като пич.Всичките стартирания са абсолютно идентични.С това опасенията ,че има въздух  в системата отпаднаха и  май май ще ходя да ми шонтират помпата за студеният старт.Ще ги разпитам майсторите пак да не ми качат друга беля на главата като пипат и ще пиша .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ха сега да видим дали размишленията са ми правилни.Колата с изключен  темперетурен датчик подгрява свещите нормално време и колата пали общо взето нормално.Като се замисля онзи ден като бях на диагностика темп. на охл течност на монитора на диагностиката даваше 79гр. а на таблото стрелката беше заковала  90гр. дори форсирах малко мотора да вдигне градуси и качи 2-3 гр.  на монитора ама на това общо взето особенно внимание не му обърнахме.Обаче като се замисля има май вариант /поне за мен де/ този датчик да са е бъгнал и да отчита по -висока температура и да лъже компа ли или незнам какво там и да не подгрява а мотора да е студен и е разбераемо да запали първият старт трудно.И днес го гледах този датчик мисля да го сменя ама е леко на ......място с фронт срещу купето- ама ще го борим.Някои сменял ли е с два пина е  и това го видях.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ха сега да видим дали размишленията са ми правилни.Колата с изключен  темперетурен датчик подгрява свещите нормално време и колата пали общо взето нормално.Като се замисля онзи ден като бях на диагностика темп. на охл течност на монитора на диагностиката даваше 79гр. а на таблото стрелката беше заковала  90гр. дори форсирах малко мотора да вдигне градуси и качи 2-3 гр.  на монитора ама на това общо взето особенно внимание не му обърнахме.Обаче като се замисля има май вариант /поне за мен де/ този датчик да са е бъгнал и да отчита по -висока температура и да лъже компа ли или незнам какво там и да не подгрява а мотора да е студен и е разбераемо да запали първият старт трудно.И днес го гледах този датчик мисля да го сменя ама е леко на ......място с фронт срещу купето- ама ще го борим.Някои сменял ли е с два пина е  и това го видях.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

при тези температури подгряване не е нужно,ако дигатателя е читав според мен трябва да се провери центровката на помпата с ваг ком от човек,който разбира,ако не отива към компресия 

Редактирано от skodafen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стрелката на таблото е направена така, че да показва 90° и да не мърра постоянно за да не разсейва и стряска водача. Тоест нормално е при температура 79° на таблото да си показва 90°

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сменен температурен датчик -разлика никаква със стартирането.

Я ми кажете тези свещи на каква температура почват да греят / че две сутрини рано дебна по-ниски темп. да подгреят ама не пак иконката светва за миг и същата мъка/.До сега съм кара не един и два дизела ама това да не подгряват свещите въобще не го бях срещал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Реши се проблема.Закачиха я на Вагком и показа ,че е за центровка на ГНП.Направиха центровката и си пали както трябва мисля.Сега да видим в студовете нещо да не ме изненада ама нали трябва да включва подгрева вече.Благодаря на всички откликнали за оказаното  съдействие.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.