Jump to content

>skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проблем с помпа на спирачната система?


lafchis

Recommended Posts

Здравейте,

 

Искам да ви питам дали се имали подобен проблем със спирачките на FABIA комби (1.4 16V).

Преди дни се внезапно се появи силно стържене в задна лява гума и педала на спирачките започна да пропада.

 

Отидох при майстор, той отвори барабана от който изпадна някаква метална пластина/щифт. Майстора отстрани пластината и затвори барабана и каза да пробвам как спира, оказа се че педала на спирачката продължава да пропада. Тогава майстора реши да провери дали системата е обезвъздушена. Оказа се, че въздух няма но силата на налягането към задните колела не е голяма.

 

Когато майстора погледна казанчето със спирачна течност му се видя, че е прекалено тъмна и затова реши да смени с нова спирачна течност (Brembo). После "продуха" спирачната система като отвори задните пробки, а аз помпах педала на спирачката.

 

След смяната на спирачнта течност се усети подобрвяване в налягането, но апарата на задното дясно колело продължи да създава проблем и педала на спирачката продължаваше да потъва при натискане.

 

Майстора каза, че накладките нещо не му се виждат както трябва и най-добре да ги сменим, а също и нови барабани да взема. Послушах го и взех комплект барабани и накладки. Смени ги и след това обезвъздуши всички колела. След смяната проблема с потъването на педала продължаваше. Може би е важно да отбележа, че след леко "припомпване на педала" спирачната сила се усилваше, а педала на спирачката почваше да се усеща както е нормално (съвсем лек празен ход), но ако не си "припомпал спирачката" педала започваше да пропада все но-надолу.

 

При това положение, майстора каза, че сигурно трябва да свали спирачната помпа за да прави "профилактика на гумучките".

 

Вечерта реших взема колата от сервиза и да я оставя да пренощува в гаража през уикенда. На другия ден реших да пробвам какво е полжението и с учудване установих, че спирачките работят нормално, а педала не пропада.

 

Може ли някой да сподели опит с подобна ситуация и да каже дали има смисъл да правя профилактика на спирачната помпа?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Потъмнялата спирачна течност е показател за разлагащи се гумички на помпата.

 

Има някои противоречиви неща в поста. С напомпване педала се вдига само, ако има въздух в системата. При проблем с помпата, никога няма да се вдигне или да възкръсне и да си върши работата.

 

п.п. барабанната спирачка на задните колела има някакъв регулиращ механизъм от който зависи хода на спирачния педал.

Редактирано от joro-120L
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет Жоро,

Вече 2-ри ден карам колата и спирачките са доста добре. Не знам, но вероятно има някакъв период на "пасване" на новите накладки и спирачната система.

Аз на практика карах 5-6 км. от сервиза до гаража като през цялото време педала ту "омекваше", ту се "втвърдяваше".

 

Можеш ли да кажеш дали тази смяна "гумички на помпата" си заслужава или да мисля за нова след време?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Преди дни се внезапно се появи силно стържене в задна лява гума и педала на спирачките започна да пропада.

...

той отвори барабана от който изпадна някаква метална пластина/щифт. Майстора отстрани пластината и затвори барабана и каза да пробвам как спира...

 

Ако по някаква причина (например, прекомерно износване на накладките и и барабана, а оттам голямо раздалечаване на челюстите една от друга) регулиращият клин излезе от мястото си, то той би бил възможна причина за стържене, а освен това саморегулирането на спирачката би престанало да действа - челюстите ще се приберат обратно към спирачния цилиндър, ще се получи отново голяма хлабина между тях и барабана, която трябва да се обира при всяко спиране -> голям ход на педала.

Ако щифтът, който майсторът е махнал, е този клин, то със сигурност спирачката няма да работи по-добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет Жоро,

Можеш ли да кажеш дали тази смяна "гумички на помпата" си заслужава или да мисля за нова след време?

 

Здравей,

 

Като смениш гумички, помпата става практически нова. С уговорката, че няма язви по спирачния цилиндър.

Почти съм убеден, че няма да има проблем. Колата е сравнително нова, за да има поражения по спирачния цилиндър.

Купи си ремонтен к-т.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момчета, благодаря за съветите! За Peter_CLX да уточня, че стърженето от "металния щифт" беше преди да сменя барабани и накладки. За момента спирачките са добре. Ще пиша пак ако реша да сменям гумички на помпата и има развитие по темата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.