Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Доливане на масло от друга марка


Recommended Posts

Здравейте,

Нещо не намерих подобна тема и затова пуснах нова.

Смениха ми маслото скоро, но този път явно е някаква менте марка на TOTAL защото го гори 150-200мл. на 1000км.

Въпроса ми е. В багажника си имам 1 литър останал от предното ми масло MOTUL от което съм най-доволен пак същия тип 5W40 пълна синтетика, дали може да доливам поне още 2-3- месеца от него или най-добре е да сменя цялото масло веднага?

 

Благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

моето мнение е че ако се спазят спецификациите на маслото и се долее с друга марка масло, но със същите спецификации - не би трябвало да има проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доливай смело. Съвместмистта на съвременните по-масови масла е в много широк диапазон. И следващия път ползвай пак Мотул. Според моя опит е много по-добро от Тотал ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Провери дали се "пресича" и тогава доливай. В капачка малко от старото, малко от новото. Ще видиш ако се пресича.

Отностно горните съвети на колегите, чеснУ казано малко се изненадвам от "дързостта", с която се дават :) Теоретично са прави, на практика е ПЪЛНО с масла, които се прокламират като пълна синтетика, а нейде отдолу по формулата базата е минерална. Ти не знаеш дали новото и старото са такива или едното е истинска синтетика или пък другото...

И защо просто не си подмениш маслото и фълтъра? Това за твоя мотор е няма и 100 кинта разход. Което са никакви пари за мирна главица :)

Редактирано от sauber
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз веднъж сипах на каката един Total 10/40, но не работеше грам добре, а и направо изчезна. Върнах си се на GM, и всичко си дойде на мястото - двг. по-тих, разход - 100гр. или по-малко на 1000км, без ядове.

 

Определено Total нямат съвместимост поне с моя двигател - AGR.

 

Но пък вероятно и GM или някое VAG масло, не би било прието добре от HDI двигател.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

според мен карай 2-3 хил км да изплакне мотора и го хвърляй 

Редактирано от skodafen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отностно горните съвети на колегите, чеснУ казано малко се изненадвам от "дързостта", с която се дават :) Теоретично са прави, на практика е ПЪЛНО с масла, които се прокламират като пълна синтетика, а нейде отдолу по формулата базата е минерална. Ти не знаеш дали новото и старото са такива или едното е истинска синтетика или пък другото...

Саше, човека пита може ли да се смесва пълна синтетика с идентични характеристики на два различни производителя. Затова отговора е толкова категорично "да, може".

 

И за това, че е пълно с масла, обявени за пълна синтетика, пък те не са, не е точно така. В много европейски страни е забранено производител да продава хидрокрак масло в опаковка, на която пише пълна синтетика. Затова всички масла, които се предлагат на европейския пазар, включително и в България, ако на опаковката пише 100% Synthetic (пише си го с големи букви около означението за вискозитет), това означава, че са 100% синтетични ПАО масла. Ако пише, примерно, 100% Technosynthese или нещо подобно, но различно от чистото 100% Synthetic, тогава маслото е т.нар. хидрокрак. Всичко това улеснява потребителите и не е нужно задълбочено да се четат детайлите от етикета, за да се определи вида на маслото.

 

Единствено объркване може да дойде когато на опаковката е означено Full Synthetic. Тогава трябва да се чете етикета на маслото или спецификационния лист. Но масла с такъв надпис, поне според мен, спрямо това, което съм виждал, са рядкост.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тотално те разбирам, както и задаващият въпроса. Това, което се опитвам да обясня, е че производителя казва едно, което по документи, регламенти и закони е вярно, но реално нейде долу по формулата на продукта - не е. На кратко - лъже те без да нарушава каквито и да е правила (на пръв поглед). Говорил съм с бая народ, които със сигурност вдяват повече от мен по въпроса. Нито съм химик, нито иенджиниер. Евгени от ТЕ е един от тях, които е познат на повечето от нас. Няколко вносителя са други, като имена няма да цитирам, да не стават реклами и "той каза". Просто и в тая индустрия, както и във всички други се използват нечестни жокери, които минават през много тесни вратички.

Подобен е примерна с "натуралните" сокове, на които пише 100 % сок от портокал (ама е 100 % сок от порокал концентрат). 

За мен риска да стане някаква гелообразна структура в мотора не си заслужава, при положение, че проблема се решава генерално с под 100 кинта и то за 10 000 км. напред :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иначе и моя опит с Тотал-а е същия - на VAG мотори много бързо го изяжда. Но пък HDI-то се чувства перфектно с него. Нямам смислено обяснение. Толкоз пък по-хлабав да е VAG-а... едва ли. Температурни режими ли са други, какво ли - незнам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

бащами кара 1.9tdi agr -90кс с тотал 5w40 вече няколко смени и казва такъв мотор не съм имал дето да не мърда маслото.аз сменик и мотул и тотал и яхоо и сега сипах репсол-тди ра,лика ненамирам.Имам чувството че на повечето масла само тубите са различни (при долу горе еднакъв ценови диапазон)едвали има чак толкова различни технологии. невярвам да се пресече дори и 15w40 да му долееш.не съм чел по форуми последните 10г някой да е пресякъл масло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.