Jump to content

skoda-club-bulgaria.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Разработване на нови дискове и накладки. Как ?


marinpetroff

Recommended Posts

Вчера смених дискове и накладки. Спрях се на АТЕ PowerDisc и ATE накладки(обикновените, не керамични). Знам че има известно време на напасване и примерно първите 200-300 км, да се спира внимателно. Но ровейки се из нета, изчетох 1000 техники и правила за правилното разработване. Попадна ми и някаква процедура с 10 спирания от 100 до 20 км/ч, последователно, след което се продължава шофирането до изстиване на дисковете.
Вие как процедирате след смяна на дискове и накладки ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първите 100-200 км градско карам по-плавно, без рязко да скачам на спирачките. Спирам по от далече и гледам да не мия колата веднага след по-продължително каране. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз като сменях дискове и накладки, гледах да направя след това една извънградска разходка за тези км, които говориш и така, за да се получи напасването.  Иначе в града си карах лекичко и гледах да спирам със скоростите и накрая лекичко със спирачката до пълно спиране. Не знам правилно ли е не е ли. Поздрави! :)

Редактирано от BlackSpot
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Процедурата с 10-те спирания последователно в такъв скоростен диапазон ми прилича по-скоро на "лабораторни" или фабрични изпитания на спирачките, отколкото на начин за разработване на нови дискове/накладки. Във всеки случай би било ударно натоварване (включително и термично, което е причина в голяма степен за последващото изкривяване на дискове), в сравнение с по-продължителното, но по-щадящо каране първите 300 км без екстремално спиране.

Аз бих се придържал (и така и направих, когато смених моите дискове и накладки) към втория метод, който е указан нагледно и в инструкциите на самите части в повечето случаи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На никоя от колите, които съм карал след сменени въпросните не съм разработвал спирачки. Има усещате за нещо "нередно" първите 30-40-50 ползвания на спирачките и до там. После всичко си е нормално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Караш 5 дена по-лекичко и готово.
Страшното е, ако точно след смяната започнеш в стил - яко газ / яка спирачка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разработването/напасването на дисковете и спирачките е добре да се прави в продължение на около 500км градско каране. Спира се леко и отдалече. 

 

@nZero, това е проблем на О1. Достатъчно е веднъж да напръскаш дисковете докато са горещи, т.е. веднага след каране, и вече са криви. Най-често се случва на автомивка. Но това няма общо с разработването.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разработване на спирачки? Сменях дискове заедно с накладки на 30 хил. на старата Октавия 1. 3 пъти по гаранция. После взех АТЕ дискове и накладки и изкараха около 70 хил. След тях карах с Textar, накладки и дискове. Колата спираше най добре с тях. С едни дискове изкарах 3 комплекта накладки, около 80 хил. Много меки и приятни накладки излязоха Textar. Но никога не съм се замислял за "разработване". Сменям и карам. И когато се наложи спирам :D

Редактирано от Typi_taratajki
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не съм съгласен, че е на Ок 1 проблем това.

 

По-скоро е проблем, ако дисковете не са читави, или ако нещо по ходовата част не е коректно, или ако се е случвало нещо с колата (удари или тем подобни)

 

Ок 1, като и е всичко наред, си спира супер, не тресе и не вибрира :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

трябва да се намалява постепено,като се припомпва педала ,а  не да се задържа продължително според мен,ако направиш наяколко спирания от 100 до 20км/ч гарантирано ще ги изкривиш 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е лично мнение, но това с "разработването" на дисковете/накладките, за да не се изкривял диска е градска легенда.

 

Диска трябва да е закален още от завода. Нали не мислите, че с прилежно "разработване" на накладките вие ще постигнете правилната температурна крива и ще го закалите / или разкалите? Ако е закален като хората - нямате шанс.

 

А, че пазара е залят с боклуци дето се кривят е друг въпрос. Тия боклуци както и да ги "разработвате" - пак ще се изкривят. При първото по-сериозно загряване на спирачките. Или по-рязко охлаждане. Както и да сте ги разработили преди това.

 

Неулегналите накладки просто не спират като хората и трябва да се внимава докато се изравнят, това е.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карах седмица и спирах лекичко и за това няма и една година дисковете са криви! 

 

По-скоро си уцелил "куци" дискове щом за една година са заминали.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е лично мнение, но това с "разработването" на дисковете/накладките, за да не се изкривял диска е градска легенда.

 

Диска трябва да е закален още от завода. Нали не мислите, че с прилежно "разработване" на накладките вие ще постигнете правилната температурна крива и ще го закалите / или разкалите? Ако е закален като хората - нямате шанс.

 

А, че пазара е залят с боклуци дето се кривят е друг въпрос. Тия боклуци както и да ги "разработвате" - пак ще се изкривят. При първото по-сериозно загряване на спирачките. Или по-рязко охлаждане. Както и да сте ги разработили преди това.

 

Неулегналите накладки просто не спират като хората и трябва да се внимава докато се изравнят, това е.

+1 много добре го е казал колегата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно не съм съгласен :) "Разработването" не е за да се закали диска, а за да се напасне диска към накладката. В началото, особено при дискове които не са чисто нови, накладката няма как да прилепне плътно към диска. Съответно се получават зони с повишено натоварване и зони с понижено. Това не е добре за накладките и може да доведе до спукване на феродото. Отделно, поради намалената контактна площ, в началото спирачните възможности за намалени, а триенето е неравномерно по повърхността на диска, т.е. получават се сериозни температурни разлики в рамките на малко разстояние, което може да доведе до микропукнатини и други дефекти.

 

Та всеки е в правото да си третира колата както намери за добре, просто не е редно да се отхвърлят с лека ръка базовите препоръки  :sorry:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз коментирам кривенето на дискове. Че отначало накладките не са улегнали е ясно и че трябва да се кара внимателно също е ясно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.