Jump to content

skodaclub.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

зимни гуми 215/55/17 седан 1.8Т DSG - трябва ли да са XL?


longperb3

Recommended Posts

Здравейте,

 

След първите капки дъжд усетих, че Superb-a има нужда от много добри гуми за мокро, сняг и лед. Гледам тези модели:

- Continental WinterContact TS 860 (850 е за моя размер май)

- Goodyear UltraGrip 9 (ако има моя размер)

- Dunlop Winter Sport 5 (има)

Какъв скоростен и теглови индекс избирате? Трябва ли да са XL (extra load). Прочетох малко и се оказва, че XL гуми се взимат само при необходимост, а не по подразбиране.
Колата е седан 1.8Т автомат.
 
Поздрави,
Младен
 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незнам как е на 3ката, но 2ката от завода си излиза с XL. Аз летните не можах да си ги намеря с XL, карам с обикновен. Зимните имаше с XL, ама си отидоха поне 150 лв. отгоре...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет,

XL гумата е гума с подсилен борд. Тоест реално ти е ненужна, освен ако не претоварваш колата. Има теория, че помага при удари в дупки, за мен не е така, но си е само мое мнение. Също така, минусите й са, че са по-скъпи и возят по-твърдо.

На твое място бих взел 850ката на Континентал, в никакъв случай със conti seal системата. Виждам, че се предлага, но недей.

Скоростния индекс се избира според това как караш. В общи случай H е меко казано достатъчен. Имай на предвид, че скоростния индекс не е просто максимално допустимата скорост за гумата, а е максимално допустимата скорост при пълно натоварване по тегловият й индекс. 850ката например е с индекси 98 и H. Това означава, че тази гума има максимално допустима скорост 210 кмч. при пълното й натоварване от 750 кг. Освен ако няма да караш с 250, докато си натоварил автомобила до 3 тона, няма значение дали ще вземеш H, V, Y или ънлимитед ZR.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип XL е "нестандартизирано означение". Демек може да го има, може да го няма, слагат го за по лесен ориентир на потребителя. Както M+S или FR например.

 

Буквално значи Extra Load. Т.е. гумата има по - голяма товароносимост от нормалните при един и същ размер. 

 

За зимна 215/55/17 - нормалния теглови индекс е 94 (нямат означение XL).  98 вече са подсилени и са с означение XL.

 

94 теглови индекс (колкото е нормалното за този размер) значи 650 кг на колело. Това прави 2600кг тотал тегло максимум. Разни специалисти съветват да имаш поне 20% запас. Т.е. около 2000 кг. Супърба с 4 човека и багаж минава тези килограми. Затова и от завода излиза с гуми XL с теглови индекс 98.

 

XL и усиления борд ..... Всъщност XL е цялостно усилена, вероятно и борда и е усилен :) Някой хора под усилен борд пък разбират усиления ръб, който трябва да пази джантата, което пък е друго нещо, него например континентал го бележат с FR. 

 

Позитивите на XL са ясни - носи повече кила. Дали са по-здрави в дупките... няма еднозначно мнение. Негативите са, че самата гума е по-тежка, т.е. колата е по-тромава и харчи повече, волана е една идея по-тежък. Гумите XL са видимо по-скъпи и избора като марки е видимо по-малък. Ясно защо.

 

Според мен е добре Супърба да се кара с XL, но не е чак такава драма и да са обикновенни, особенно ако човек, не го товари системно до пръсване. 

 

 

 

Сега говорих с двама колеги с Супърб 3 - на единия гумите от завода са XL, на другия обикновенни :) Двете коли са с различно оборудване и купувани в различни години... Явно и в завода нямат еднозначно мнение по въпроса.

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

XL е означение за усилен борд и всички нископрофилни вече са такива ... цяло лято карах с такива и нито се влоши комфорта на возене , нито забелязах някакъв негатив от това , че са XL.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На моите Супърби 2 и 3 с разлика 5 години, от завода си дойдоха с гуми Пирели XL само размера им беше различен  :sorry:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

XL е означение за усилен борд и всички нископрофилни вече са такива ... цяло лято карах с такива и нито се влоши комфорта на возене , нито забелязах някакъв негатив от това , че са XL.

 

XL е означение за Extra Load. Толкоз.

 

А как точно е постигнато и какъв е борда зависи от производителя на гумата :) Няма нищо общо с профила на гумата, освен, че може наистина да има препокриване на типови характеристики. Т.е. може нископрофилните да са XL, ама съвсем не значи, че XL са нископрофилни. Същото е и усиления борд - най-вероятно са с такъв, но може и да не са, това си го решава производителя.

 

https://www.oponeo.co.uk/tyre-article/reinforced-tyres-advantages-and-disadvantages

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В оназ тема за летните гуми питах преди да взема 17" те и всички ме убеждавахте , че колата ще вози като каруца заради усиления борд . И след едно лято и близо 7000 км. мога да кажа , че Фабията вози като лодка.

Поне гледам само височина 40 и 45% и там на всякъде пише , че са XL , а дали са и колко са нямам идея .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е субективно. Ще ти го кажа така. Ако при същите условия, сложиш същите гуми, които обаче не са XL - ще вози още по като лодка :)

Имам едни баници във фирмата, Дачия. Всичките дойдоха с ЕкоКонтакт XL. Зимни съм им купувал аз. Къде Фулда, къде Континентал, къде нещо друго. Като се мине от лятна (XL) гума на зимна (никоя не е с XL) и руменеца става направо като лимузина :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И твойто е субективно. Защото при абсолютно еднакви други условия - размер, марка, xl или не.... зимната винаги вози по-меко, а най-често и по-тихо. Смеската е по-мека, а ламелите на грайфера високи и еластични. Естествено и много по-бързо си заминава де.

 

Мойте зимните са xl 16ки, летните обикновенни 17ки... разликата при преминаване на дупки е крещяща, ама са различни размери, тъй че не е меродавно сравнението.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 7 месеци по-късно...

Добре де, аз не разбрах, защо Conti Seal трябва да се избягва? Нали уж точно това предотвратява гумата да спадне, ако бъде пронизана от разни остри предмети?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Системата е добра. Представлява специален гел, който е от вътрешната страна на гумата, обратно на протектора. Проблема е, че поема пункция като от пирон. Нещо по-широко - не. И е много трудоемка за ремонт, даже повечето гумаджийници, да не кажа всичките "не се занимават". За да се постави лепенка на нараненото място, гела трябва да се премахне от там изцяло. И то да се премахне за да направи място на цялата лепенка. Гумаджийте твърдят, че с времето (например 2ри, 3ти сезон), гела става невъзможен за премахване.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.