Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Розов антифриз


todor_velikov

Recommended Posts

Някой има ли впечатления от розовия антифриз ?наскоро излезе на пазара,дават го за двигатели с алуминиеви глави и блокове ,предпазвал от котлен камък.ако някой знае нека сподели.Чудя се дали да си купя ,по-скъп е ,би трябвало да има някаква полза :roll: но дали? :?:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не наливаш чешмяна вода в системата, няма от къде да се получи котлен камък, иначе аз до сега само сини ни зелени съм наливал, важна е температурата и колко може да се разрежда ако е концентрат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой има ли впечатления от розовия антифриз ?наскоро излезе на пазара,дават го за двигатели с алуминиеви глави и блокове ,предпазвал от котлен камък.ако някой знае нека сподели.Чудя се дали да си купя ,по-скъп е ,би трябвало да има някаква полза :roll: но дали? :?:

 

Ами не съм сигурен но може да има много розови антифризи - ти за кой говориш? :roll: Ако е за този с който излизат фабиите от завода - Синол се казва, словашки е, добър е, също и цената му :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

според мен този антифриз е за тези дето си мислят че колата има ще се разяде от синия ...по-скъп и не бих казал по хубав...а не съм чувал антифриз да прави котлен камък или да пречи на алуминия...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

според мен този антифриз е за тези дето си мислят че колата има ще се разяде от синия ...по-скъп и не бих казал по хубав...а не съм чувал антифриз да прави котлен камък или да пречи на алуминия...

 

Да ти направя малко снимки на глави от Фаворт-и и Фелици-и ако искаш :D Ама няма да ти харесат. Не да пречи ами направо му иб..а мамата. Е който кара от по старите шкоди може да налива всичко там няма какво да разяде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а не аз говоря за българския , на приста ,струва около 37 лв -за 4л.+1 подарък.

предполагам че чешкия или друг западноевропейски е много по-добър ,разбира се

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами не съм сигурен какъв антифриз е слаган на тези коли дето са се разяли и дали е имало водица...ама от горе долу добрите ми познания по химия гледайки съставките на антифриза и съответно алуминия незнам на какво се дължи това...може би на икономия и наливен антифриз за 1.5 лв...??? по тази логика досега блока на мойта да е укапал той е доста тънък ...на някои места...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой има ли впечатления от розовия антифриз ?наскоро излезе на пазара,дават го за двигатели с алуминиеви глави и блокове ,предпазвал от котлен камък.ако някой знае нека сподели.Чудя се дали да си купя ,по-скъп е ,би трябвало да има някаква полза :roll: но дали? :?:

 

По-важно да гледаш съдържанието, а не цвета. А и хвърли едно око на колата ти - с какъв е! Иначе, както deel_1981 каза, котлен камък може да очакваш при определени условия (вода от чешмата). Ще поместя цитат от един колега в една предишна тема. Дано е от полза ;) Аз лично си взех от ЕТек една бутилка G12 (за доливане). Купувай умно, за да няма после - ох-ах-лелееее

 

Това е малко инфо за произхода на антифризите и връзката с цвета им:

1. Спиртни

2. Солени

3. Етилгликолови (син) Смяна на 2-3 години). Много вреден за хората и околната среда. Забранен в Германия.

4. Гликолови (зелен) Смяна на 2-3 години)

5. Карбоксилатови (червени) Смяна на 4-5 години.

това е по информация на http://ford-sierra-club.hit.bg/antifris.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой има ли впечатления от розовия антифриз ?наскоро излезе на пазара,дават го за двигатели с алуминиеви глави и блокове ,предпазвал от котлен камък.ако някой знае нека сподели.Чудя се дали да си купя ,по-скъп е ,би трябвало да има някаква полза :roll: но дали? :?:

 

По-важно да гледаш съдържанието, а не цвета. А и хвърли едно око на колата ти - с какъв е! Иначе, както deel_1981 каза, котлен камък може да очакваш при определени условия (вода от чешмата). Ще поместя цитат от един колега в една предишна тема. Дано е от полза ;) Аз лично си взех от ЕТек една бутилка G12 (за доливане). Купувай умно, за да няма после - ох-ах-лелееее

 

Това е малко инфо за произхода на антифризите и връзката с цвета им:

1. Спиртни

2. Солени

3. Етилгликолови (син) Смяна на 2-3 години). Много вреден за хората и околната среда. Забранен в Германия.

4. Гликолови (зелен) Смяна на 2-3 години)

5. Карбоксилатови (червени) Смяна на 4-5 години.

това е по информация на http://ford-sierra-club.hit.bg/antifris.html

 

 

мен пък а ми казвали, че чешмяната вода вреди само ако я наливаш чиста без антифриз, иначе като се омешат нямало проблем... аз за всеки случай обаче като си правя микса си ползвам винаги дестилирана, само понакога ако се наложи да доливам примерно на път и няма под ръка, тогава доливам чешмяна

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегите с Фелиции и Фаворити знаят, че след като им шлайфат главите (на ДВГ-тата, де :mrgreen: ), розовият антифриз е почти задължителен. Поне аз не мисля да си правя експеримент. А и не ми се вижда чак толкова по-скъп.

 

Важно е също на 2-3 години в системата да влиза изцяло нов, за да няма гафове.

 

А българския?! Хммм, знаейки логиката на почти всеки български приозводител, която диктува постепенно леко снижаване на качеството с цел нерегламентирана печалба, подозирам, че има производители, които могат да продават и лимонада за антифриз - ама и тя все пак ще им се види скъпичка, де. Затова и българска бира почти не пия - там принципът е същият... а бирата е моят антифриз :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не се налива от локва, водата не е чак толкова вредна за охладителната система.

Чешмяната подлежи на строг контрол, включително и по минерално съдържание карбонати, сулфати и прочие и по стандарт не надвишава 1.5 г на литър, т.е ако налеете само вода в шкодака, ще берете кахъри с 18 грама минерали - една супена лъжица.

Най-вреди натрият( под формата на обикновена сол) защото той е единственият който влиза в някаква реакция с алуминия.

Този проблем отдавна е решен като са създадени сплави, устойчиви даже на въздействието на океанската вода( 3.5% соленост, т.е 3.5 г NaCl и разни други хлориди на литър) - сплавите се наричат АМГ5 и АМГ6 - добавката на магнезий инхибира действието на натрия върху алуминия.

По-просто е водата да се неутрализира с някаква слаба киселина - винена( лимонтузу) или дори с оцет или както някой колега подсказа - калгон.

 

Когато антифризите са навлизали в употреба са донесли две полезни неща - първо - изчезва опасността от замръзване и възможните повреди от него, второ - охладителната система работи с една и съща течност 2-3 години - каквото и да е имало, то е вече станало на утайка, а не всяка зимна вечер излей водата, всяка сутрин - налей нова иии... минералите се трупат - тогава тия 18 г/ литър изведнъж стават страшно много :mrgreen:

 

Едно време, когато антифризът беше по-дефицитен изискванията за смяна бяха: когато си промени цвета, демек от син стане на жълт.

Сега антифризи бол и естествено се гони оборот - влизат в действие всякакви заклинания и търговски хватки.

Оня ден бях неприятно изненадан - исках да си купя един литър готов за доливане, чета на шишето цена 6 кинта, рекох си - концентрат, неееееееее станал по-скъп от маслото.

Че то по-евтино е да долея ракия, бре :mrgreen:

 

Макар 40-50-60 лева за 2-3 години не са кой знае какъв разход, амаааа :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.

Оня ден бях неприятно изненадан - исках да си купя един литър готов за доливане

 

само като си купувате готов антифриз,по-добре първо му измерете плътността и после наливайте,че съм чувал че доста от готовите антифризи,който са например направени да не замръзват при -20 градуса , замръзват на -5-6 градуса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не се налива от локва, водата не е чак толкова вредна за охладителната система.

 

И си прав и не си :mrgreen:

 

Прав си за София - водата е с ниско съдържание на минерали и няма проблем (затова не е необходим калгон нито за перални, нито за миални, нито за квото и да било)

Не си прав за голяма част от България. По морето котлен камък се отлага дори на чашата като я заплакнеш!

 

Затова по бензиностанцийте продават дестилирана вода. Май беше 50ст/литър (мен ми я носят без пари) и слагаш от нея. А да се кара само с антифриз, особено когато е предназначен за разреждане, не е добра идея.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:) Русе за това пием бира, зада нямаме проблеми с бъбреците (водата е много твърда) и в случая на 120-ката като се долива чешмяна вода и тя си се преварява вътре и се изпаравя и после пак се долива и така се отлага котлен камък.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:) Русе за това пием бира, зада нямаме проблеми с бъбреците (водата е много твърда) и в случая на 120-ката като се долива чешмяна вода и тя си се преварява вътре и се изпаравя и после пак се долива и така се отлага котлен камък.

 

Това е вярно :) И как да не пием бира при такава зима....Ама миналата година по едно време помня ми идваше да глътна малко концентрат да не се счупя от студ :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.