Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Охладителна течност през Лятото?


gogata

Recommended Posts

Лятото, каквото и зимата - демек антифриз, смесен в някакво съотношение (обикновено за минус 25-30 градуса) с дестилирана вода. Антифриза принципно охлажда по-добре от водата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз пък защои знам че водата почва да кипи по-късно от антифриза незнам??? :)

...........

 

 

Точно обратното е. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

дам чист антифриз почва да кипи към 106-107 градуса ако не се лъжа...а на 120 ката е дадена зелена зона докъм 105...е не е хубаво да стиго до там,ама аз ти казах 90 градуса не са страшни според мен...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е гарнитурата на главата да е тръгнала ,или да има запушване по системата някъде. Най лесно може да се разбере, като се отвие капачката на казанчето и се форсира мотора. Нивото на водата не трябва да помръдне.Ако при високи обороти(при нормално загрял мотор) изхвърля течност от казанчето е редно да се замислиш за една нова гарнитура,дори и да не ти е прегряван мотора никога.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако се е случило моментно и си карал дълго време на(с) вода много е вероятно да имаш накип по термостата. Преди да го свалиш си купи гарнитурка, че най-вероятно ще я скъсаш при свалянето. Слагаш термостата в едно канче с оцет и на котлона. Ако имаш термометър, то термостата трябва да отвори между 80 и 84 градуса. Ако нямаш- трябва да отвори преди оцета да е кипнал. Повтори сеанса 2-3 пъти и ако отваря и затваря- слагай го смело (оцета гарантирано ще свали накипа). При монтажа внимавай за монтажното му положение.

Ако термостата не отвори докато оцета кипне - купуваш си нов.

 

ВСЕ ПАК ТЕМПЕРАТУРАТА НА КИПЕНЕ НА КОЯТО И ДА Е ТЕЧНОСТ ЗАВИСИ ОТ НАЛЯГАНЕТО. И ТЪЙ КАТО СИСТЕМАТА НА ОХЛАЖДАНЕ Е ЗАТВОРЕНА, ВОДАТА ЩЕ КИПНЕ ПРИ ДОСТА ПОВЕЧЕ ОТ 100 градуса (около 105-110 градуса). ТОВА Е ПРИЧИНАТА ДА НЕ Е ЗДРАВОСЛОВНО ДА СЕ ОТВАРЯ КАПАЧКАТА НА ОХЛАЖДАНЕТО НА ЗАГРЯТ ДВИГАТЕЛ - пада налягането и тя почва да кипи тогава.

 

За справка в София водата кипи на 96-97 градуса, на връх Ботев кипи на 92-93 градуса, а във Варна и Бургас на 100 градуса! :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

SKODA-MANIA:

 

PS2:

Ако не я прегряваш често (което е много вероятно за кола след 81г.- с френския радиатор) изсъхва смазката по лагерите на двигателя на вентилатора. При прегряване ако термостата е включил все пак или вече си дал клемите на късо пъхаш си ръката при перката и внимателно буташ по посоката на въртене (по-малкото съпротивление). След няколко опита-вентилатора ще зацепи. Ако искаш да си нямаш грижи, ако можеш смажи му лагерите, а ако нямаш време/не можеш намери някой, който да го направи. ;)

Все пак сложи ключето и от дъжд на вятър се сещай да го включваш за по 2-3 минути, тогава шанса за блокиране на двигателя на вентилатора намалява многократно. :oops:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.