Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Масло много над максимума


s_stoqnov

Recommended Posts

Днес бях за първа смяна на масло и филттри в ЕТ Г.Оряховица. В книжката изирично пише, че маслото при смяна трябва да бъде 3.8 лтр. Те ми наляли 4.5 лтр. Оставих колата в покой за 1 ч. и 20 мин да видя до къде е маркера и гледам - доста над максимума. Същевременно работното време на сервиза изтекло и когато им казвам за, според мен, проблема те отвръщат ми няма какво да направим днес и спокойно да си карам нямало да рефлектира на мотора и катализатора! Та въпросите ми са:

- 3.8 лтр максимума ли е на маслото, за 1ч и 20 мин. то стича ли се до първоначалното си ниво на покой и дали ако са сипани 700 мл. повече масло, може за 150 км да навреди на двигателя и катализатора? :( :cry:

Благодаря предварително!

p.s.

Между другото цената си я биваше:

265 лв. за смяна на горивен, въздушен, маслен (без прахов) филтри и масло Shell Hellix 505.01 5 лтр.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

700gr над максимума е много! Катализатора ще замине за норматив. Гони си ги утре да се оправят!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е да ама аз съм в Троян а те в Г. Оряховица. Утре съм на работа и имам куп задължения. Сигурно ще ги смукна някъде през шиша. Значи да разбирам, че са се оср..ли за пореден път?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей много са хитри. Продават ти 1.2 лтр. (умножи го по n на брой шкодилаци) отгоре а после като ти се скапе катализатора оппп гаранцията не важи и яко мецанин х1000 лв.

Хммм вече ще има писмо и до Чехия и до София и до Папата ако трябва ... Просто ми писна! :evil:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

може да се смуче през отвора на щеката има дори и специални такива уреди. Виж някъде където сменят масла там със сигурност трябва да има.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

може да се смуче през отвора на щеката има дори и специални такива уреди. Виж някъде където сменят масла там със сигурност трябва да има

 

 

 

в този случай не забравяй да загрееш двигатела

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

може да се смуче през отвора на щеката има дори и специални такива уреди. Виж някъде където сменят масла там със сигурност трябва да има

 

 

 

в този случай не забравяй да загрееш двигатела

 

определено

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До " s_stoqnov" - Идеята за писмо до Чехия никак не е лоша :) Преди няколко години, Шефа на Баща ми си купи чисто ново "Audi A6" от "Ауто Техника" (тогавашния официален вносител на марката). На няколко хиляди километра му протече 6-степенната автоматична скортостна кутия! В "Ауто Техника" я вдигнаха на крика, забързаха я с един бял парцал и казаха: "Карайте смело!". На другия ден Баща ми пусна и-мейл в Германия :) След месец някъде от "Ауто Техника" сами се обадиха и предложиха да заменят с чисто нова цялата скоростна кутия (по каталог към 12 000 лева май беше). Тааа.. не е зле тези тук, да се контролират някак си, ако ще и от чужбина :)

 

И знаеш ли, според мен, кое е най-лошото: Тези тук ЗНАЯТ и МОГАТ, но не знам защо НЕ ИСКАТ! Ей това е отчайващото..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Тааа.. не е зле тези тук, да се контролират някак си, ако ще и от чужбина :)

 

И знаеш ли, според мен, кое е най-лошото: Тези тук ЗНАЯТ и МОГАТ, но не знам защо НЕ ИСКАТ! Ей това е отчайващото..

 

А според мен е описаната по-горе дребна сметка ... но всичко се връща на този свят ... !

 

И друго да попитам:

Според Вас възможно ли е маслото да почернее за към 150 км все е дно е ползвано с хиляди км? Помня, че когато си закупихме Румстърчо доста време му отне да очерни маслото. А сега си е направо черно и то за толкова никакви км!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И друго да попитам:

Според Вас възможно ли е маслото да почернее за към 150 км все е дно е ползвано с хиляди км? Помня, че когато си закупихме Румстърчо доста време му отне да очерни маслото. А сега си е направо черно и то за толкова никакви км!

 

Радвай се, че е почерняло - значи си върши добре работата. На дизелите почернява по-бързо от на бензиновите мотори заради повечето сажди при изгаряне. Мойто почерня за точно 15 км - от ЕТ до нас, когато взимахме Румстъра :mrgreen: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... и да продължа с оплакванията от ЕТ Г.Оряховиоца, че вчера за бравих за поредната галвотия. Става въпрос за оплакването ми от алармата, бях постанл въпрос тук във форума. Казвам им а те ми отвърщат, че това не е тяхна работа и трябвало да се обърна за помощ към сервиза на фирмата от където е алармата!!! Ми за мен алармата е от ЕТ, закупена е заедно с автомобила и би трябвало да се сервизира заедно с автомобила!

Значи целта на хорицата от ЕТ е само една - да ти вземат паричките и после ОПРАВЯЙ СЕ!

Не искам да обвинявам всички от фирмата - сигурен съм, че повечето служители са големи специалисти и свестни хора! Просто си споделям патилата и явно такъв ми бил късмета да попадам или на тарикати или на хора които явно НИЩО не разбират!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

s_stoqnov, извинявай, че не е точно по темата:

Ти като си купиш компютър и се счупи нещо - в Тайван или Китай ли ходиш или във фирмата откъдето си го взел?

Какво значи тя алармата не е от нас, нищо че си купил автомобила окомплектован от нас.

Изисквай от тях максималното, както те са изисквали от тебе при плащането.

Ако ти не си отстояваш правата ... кой?

Вярно, че е за предпочитане да не се стига до там, а инициативата да е тяхна, но родната картинка за момента е такава.

Отстоявай си правата.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

дори 700-800 гр над максимума няма никакви проблеми камо ли да ти замине катализатора, "PRR" - може да е модератор във форума ама не разбира, без да се сърди.. и разликата между минимума и максимума на пръчката е около 900-1000 гр , това за информация да имате представа колко е във "см"- или "мм " на пръчката.. между другото ако пък автомобила е дизелов още по-добре ако е малко на максимума, ще го изгори и без това... всеки може да се поинтересува за разхода на масло , стойностити според завода-производител, всеки двигател гори масло, повече или по-малко... никакъв място за притеснения ако е малко или малко-повече над максимума, по-добре се притеснявайте ако е по-малко от колкото трябва....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

facom,

 

Ще ме извиняваш, но всеки един автомобил харчи повече масло (т.е. гори го!) когато е над максимума (той и затова е там!). А това изгоряло масло в повече е напълно достатъчно да запуши катализатора. Дори да не го запуши веднага е достатъчно че го лепи по питата. И като го лепне там с времето ще се наслоят сажди. Пък после обяснявай че не било от това!

И за да запълня съвсем картинката ще спомена и още нещо - когато маслото е много (забележи МНОГО) повече от преписаното излишното количество остава в картера. Да де, но там пък се върти коляновия вал. И вместо да се върти във въздух блъска по насъбралото се масло. Но, всъщност това какво значение има!??!

 

Поздрави

 

PS: Дали съм модератор или не не е от голямо значение! И модераторите са хора и имат право на грешки. Важно е да се обосновеш защо мислиш така а не да изтреляш едно "Не си прав, карай си така!".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да напомня, че това "блъска по насъбралото се масло" става и когато маслото е в нормата. В картера винаги има масло и коляновия вал го разплисква, което всъщност и е начина, по който се смазват цилиндрите.

Не говорим за ДВГ със "сух" картер, а за масовите ДВГ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз да кажа нещо. Маслото, че е малко отгоре над максимума не е от никакво значение. Изпаренията от картера не отиват в катализатора. Отработените газове в цилиндрите отиват в катализатора. Ако маслото е под максимума пак не е страшно. Аз преди години купих от Германия едно Рено Невада 2.1д. И чак като го купих, проверих маслото на какво дередже е. Пръчката беше суха и направо щях да умра. Купих масло, сипах му. И се прибрах в България без проблем. След това един юнак го купи, и до днес му се радва. Такива случаи има бол.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз да кажа нещо. Маслото, че е малко отгоре над максимума не е от никакво значение. Изпаренията от картера не отиват в катализатора. Отработените газове в цилиндрите отиват в катализатора. Ако маслото е под максимума пак не е страшно.

 

Тук не си прав. Излишното масло изгаря и отива точно в катализатора(където както е казал Петър полепва по питата). Картерните газове са съвсем друга бира и не се образуват само при високо ниво на маслото, а винаги :) .

 

За коментара на колегата facom не знам какво да кажа...Нека си налее 800мл масло над максимума и да си кара така, да видим колко ще му изкара катализатора :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

facom,

 

Ще ме извиняваш, но всеки един автомобил харчи повече масло (т.е. гори го!) когато е над максимума (той и затова е там!). А това изгоряло масло в повече е напълно достатъчно да запуши катализатора. Дори да не го запуши веднага е достатъчно че го лепи по питата. И като го лепне там с времето ще се наслоят сажди. Пък после обяснявай че не било от това!

И за да запълня съвсем картинката ще спомена и още нещо - когато маслото е много (забележи МНОГО) повече от преписаното излишното количество остава в картера. Да де, но там пък се върти коляновия вал. И вместо да се върти във въздух блъска по насъбралото се масло. Но, всъщност това какво значение има!??!

 

Поздрави

 

PS: Дали съм модератор или не не е от голямо значение! И модераторите са хора и имат право на грешки. Важно е да се обосновеш защо мислиш така а не да изтреляш едно "Не си прав, карай си така!".

 

Горе - долу същото е описано в ръководството на стр. 275 до 278.

Въпрос към batjoro: разплискването ли генерира налягане на маслото :?:

Чувал съм, че поради надвишено ниво на маслото се троши колянов вал...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

facom,

 

Ще ме извиняваш, но всеки един автомобил харчи повече масло (т.е. гори го!) когато е над максимума (той и затова е там!). А това изгоряло масло в повече е напълно достатъчно да запуши катализатора. Дори да не го запуши веднага е достатъчно че го лепи по питата. И като го лепне там с времето ще се наслоят сажди. Пък после обяснявай че не било от това!

И за да запълня съвсем картинката ще спомена и още нещо - когато маслото е много (забележи МНОГО) повече от преписаното излишното количество остава в картера. Да де, но там пък се върти коляновия вал. И вместо да се върти във въздух блъска по насъбралото се масло. Но, всъщност това какво значение има!??!

 

Поздрави

 

PS: Дали съм модератор или не не е от голямо значение! И модераторите са хора и имат право на грешки. Важно е да се обосновеш защо мислиш така а не да изтреляш едно "Не си прав, карай си така!".

 

Горе - долу същото е описано в ръководството на стр. 275 до 278.

Въпрос към batjoro: разплискването ли генерира налягане на маслото :?:

Чувал съм, че поради надвишено ниво на маслото се троши колянов вал...

 

от повишено масло няма как да пр....ш вал. повечето биелни лагери имат отвор който води до биелата, която също има отвор но вече по-малък и с остатъчното налягане в лагера пръска от биелата и маже цилиндъра. незнам при тоя дизел дали е така/не съм отварял/. без значение колко масло има помпата поддържа едно налягане за мазане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Налягането на маслото се регулира от масления клапан, т.е. няма начин да покачиш налягането от повечето масло.

Това което ме притеснява и което се опитах да обясня е че когато маслото е МНОГО повече от предвиденото ваната (т.е. картера) остава пълен с масло и вместо коляновия вал само да докосва това масло (а дори мисля че не трябва и да го докосва!) направо си се върти в него. Но не целия а само долната му част! Това води до аксиално натоварване вала, което не е предвидено при нормална работа на двигателя и води до скапването му. Това се опитах да кажа.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 месеци по-късно...

Не съм казал да си сипете 800 гр. над максимума, това никой няма да ти налее толкова много, повярвай ми, най-много 200-300 грама да са повече. И коляновия вал не докосва едва-едва маслото в картера, а си го плиска здравата, отвори някой учебник по двг за да се убедиш. И защо мислиш,че това което е над максимума ,го изгаря много по-интензивно и бързо от по-малкото количество,когато е под максимума,че да ти задръсти катализатора??????

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ей не ви ли омръзна да спорите за такова елемент.нещо.НЕ ТРЯБВА ДА Е НАД МАКС.-и в книжката са го написали ИНЖЕНЕРИТЕ.Не че веднага ще се счупи....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.