Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

За данък автомобил 2008


Dereal

Recommended Posts

Голяма тъпотия, хем караш стара кола, хем вадиш кинти,повече.., освен за ремонти и за някакъв си данък, който така или иначе не отива за пътища ит.н. а в нечии джобове, но нали на много хора това им се искаше...та би трябвало да е cool ;). Сега като се метнем на новите коли - и какъв ще е смисъла от Техническата част на форума .. Важното е да не ни се мърда много акъла и да не си правим колите, амипросто да купуваме, купуваме... :)))

Алтернативата - заробваш се с кредит доживот или до х години ..за некво си парче желязо което така или иначе гние и се чупи. А сега познайте дали няма комисионна от вносителите на нови автомобили за общинарите...:)).. Мислите ли че няма ?

 

Сега ми е много интересно дали някой няма да ги осъди за дискриминация.. нали толкова я обичат тази "думичка".. Но..., че ще плащаме, ще плащаме.. пък като не става... отиваме овчари на село и се кефим...

 

Още нещо се сещам - какво значи 10г. БМВ, Мерцедес и 10г. Дачия да са равнопоставени

А-ха-ха-ха

 

Поздрави,

 

EDIT: Аз казвах ли преди известно време какво ще стане - както с бензин - дизел.. Дизела по-скъп от бензина - Ау, вой... е какво стана - вдигнаха и бензина :)) .. Така и сега - нова, стара.. все плащаш :)) >>

И всичко е хепи...

Сега чакам да стане така и в мача София срещу звездите на останалата БГ.. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, това е големия общински уй.

Шкода (или друга кола) над 10 години, 52 коня (38 киловата) - 26.14 лв. - това важи за до 77 коня.

 

До 101 к. с. - примерно 100 коня - 80 лв.

 

За тия над 101 к. с. до 150 к. с. - нормален 2000 куб. двигател с мощност 115 коня - 186 лв.

 

в най-лошия случай - 150 коня - 242.88 лв.

По нататък не ми се смята повече. Честито. И да им ... майките на всички общински съветници. Ама много, много... smile036

А също искрено им желая събраните от данъците на автомобилите да ги дадат за лекарства на децата си, дееба минетчиите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хареса ми този коментар на статията

koito ima staro i malko jilishte da plashta dvoen danak!

Сега в София, скоро и в други градове..

да ги ..... в сИциалистите...

Честито.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ме притесняват 10-тината лева отгоре, а това че с нашите няколко милиона х 10 лв. общинарите пак ще си купуват нови "служебни" мерцедеси, вместо да оправят улиците :evil:

Тая работа е като оная с СМС-ите - взаимоспомагателна касичка ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не друго , поне за колите до 5 г и от 101 до 150 к.с. сметката е лесна :

105 к.с.- 105 лв

140 к.с. - 140лв ...примерно :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

Как пък точно го изведоха този кефициент 1,38 по който се множат киловатите ;) ...сигурно е емпиричен !!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз разбрах, че ще е 1.38 х 77kW = 106.26 (това е за Октавията). Значи на практика са променили коефициентите за възрастта на колите. Преди старите плащаха по-малко, а новите повече.

 

С риск повечето хора да ми се нахвърлят аз смятам, че това е по-логичният вариант. Все пак на доста места по света е точно така и по този начин се насърчава подновяването на автомобилния парк.

 

Не коментирам дали парите ще се използват правилно, най-вероятно това няма да е така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Варианта е логичен, но в държави с нормален стандарт. Тук в България за съжаление сме много далеч от нормалния стандарт. А и като си помисля, че парите наистина потъват незнайно къде, ми идва да им ......

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

точно така, а освен това остават онеправдани доста хора, които се занимават и с ретро-коли като хоби, а нашето законодателството въобще не е помислило за това. Тези коли, които и без друго са много малко у нас, сега съвсем ще станат на изчезване. Имаше идея за специални "исторически" рег. номера, ама кой управник ще ти отдели средства за това, като няма далавера?!

 

за ежедневните коли съм съгласен - по-добър е варианта и за бедните да карат нови коли, макар и да са китайски малоритражки, отколкото да се кипрят в 20-годишни чадещи мерцедеси и баварци със всички екстри, но в период на полуразпад

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да това е логичното и правилното нещо и по този начин да стимулират купуването на по нови автомобили. Спред мен по правилното щеше да е не да увеличат примерно X2 данъка за стар автомобил, а да намалят X2 данъка за нов.

 

Аз казвах ли преди известно време какво ще стане - както с бензин - дизел.. Дизела по-скъп от бензина - Ау, вой... е какво стана - вдигнаха и бензина ) .. Така и сега - нова, стара.. все плащаш ) >>

И всичко е хепи...

да с това съм прав спор няма :)
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наско, сериозно ли мислиш, че данък 26 лв ще позволи на някой да забогатее дотолкова, че и ще го стимулира да си купи нова малолитражка? Щото само ще стимулира търсенето на издухани от натискане 1.3-1.4 л двигатели по 60-70 коня. А в момента на извънградско с кола под 70-80 коня да тръгнеш на изпреварваш си е почти равносилно на японско камикадзе, летящо срещу американски самолетоносач.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А в момента на извънградско с кола под 70-80 коня да тръгнеш на изпреварваш си е почти равносилно на японско камикадзе, летящо срещу американски самолетоносач.

 

Е да не драматизираме и да не се отклоняваме от темата. Аз досега повечето такива маломощни коли съм карал и не си кривя душата - обичам да изпреварвам, а още съм жив. И честно казано, ако не бях такъв ретро фен, което си е хоби общо взето за заможни хора както у нас, така и в по-белите държави, досега да съм си купил нова кола и то не от най-малолитражните ;)

 

каквото и да кажем тук, няма да промени нещата - ситуацията у нас е ясна за всички и няма що да си чешем езиците, кат и без това никой отгоре не ни пита когато ще предприема такива мерки. Всеки да се оправя както може...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С риск повечето хора да ми се нахвърлят аз смятам, че това е по-логичният вариант. Все пак на доста места по света е точно така и по този начин се насърчава подновяването на автомобилния парк.

 

Аз съм напълно съгласен с теб.... и това го има има в страни с подобен на нашия жизнен стандарт. Просто трябва хората да се замислят дали да дават всеки месец по 200-300лв за ремонт на старата бангия по която все излиза нещо или е по-добре да се дадат за вноска за чисто новичък автомобил....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

така е, но въпросът беше трябва ли да се "регулират" нещата по този начин. Хората, които могат да си позволят да отделят примерно 300 лв (както казах изключвам такива "непрактични" като мен, за които колата не е само средство за придвижване) и сами ще стигнат до идеята за ползата от нова кола. Но тези, за които месечната вноска за колата е съизмерима с месечната им заплата, а те за за жалост не са малко у нас, какво да правят? Да се возят само в грАдския транспорт, който знаем на какво дередже е? Ами ако имат малко бебе или искат да си докарат няколко щайги зеленчук от село? Не върви да им се отнема правото на собствен транспорт, поне според мен

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С риск повечето хора да ми се нахвърлят аз смятам, че това е по-логичният вариант. Все пак на доста места по света е точно така и по този начин се насърчава подновяването на автомобилния парк.

 

Аз съм напълно съгласен с теб.... и това го има има в страни с подобен на нашия жизнен стандарт. Просто трябва хората да се замислят дали да дават всеки месец по 200-300лв за ремонт на старата бангия по която все излиза нещо или е по-добре да се дадат за вноска за чисто новичък автомобил....

 

 

 

 

така е, но въпросът беше трябва ли да се "регулират" нещата по този начин. Хората, които могат да си позволят да отделят примерно 300 лв (както казах изключвам такива "непрактични" като мен, за които колата не е само средство за придвижване) и сами ще стигнат до идеята за ползата от нова кола. Но тези, за които месечната вноска за колата е съизмерима с месечната им заплата, а те за за жалост не са малко у нас, какво да правят? Да се возят само в грАдския транспорт, който знаем на какво дередже е? Ами ако имат малко бебе или искат да си докарат няколко щайги зеленчук от село? Не върви да им се отнема правото на собствен транспорт, поне според мен

 

 

Аз също не съм съгласен общината да ми ограничава правото на избор каква кола да карам. Ако трябва да избирам между по-стара, но по-мощна и от по-висок клас кола и между нова малолитражка, аз пак ще избера старата. Тъй като новите, особено от по-ниския клас ги правят с лошо качество и ниска надеждност. А поддръжката им хич не е евтина.

Не за всички стари коли се дават по 200-300 лв месечно за поддръжка. Аз съм поддръжал 3 стари коли в последните години и съм си решавал всеки по-сериозен проблем в рамките на 100-150 лв - говоря за откази на важни системи и агрегати, без които колата не може да работи. И такива проблеми не се случват всеки ден, даже не и всяка година.

Работатата е друга - забелязахте ли снощния келеш от ДСБ, дето разправяше че кола с мощност 100 к. с. нова - той не беше наясно и сбърка данъка, който трябвало да се плаща за нея. Т.е. не е наясно със собственото им, предложеното от тях решение. Споменаха, че уж било зради замърсяването на въздуха - оттам ми стана ясно, че решението, мзето уж на тая база е неоснователно и погрешно, тъй като отделяните газове като въглероден окис и въглероден двуокис е абсолютно еднакво при всички коли с работещи с бензин с моно- и пълен инжекцион от края на 80-те години до сега. Единствено карбураторните двигатели отделят повече въглероден окис, но само на празен ход. И тия стойности ги има в аутодатата, за който иска да провери.

 

А (гр) адския транспорт с пълна сила заслужава определението си. Оня ден ми се наложи инциденто да отида до Младост и до Дианабад - установих, че автобусите не си спазват ниго разписанията много стриктно, нито даже маршрутите и спирките, на които трябва да спират. и се качих на автобус, но който много вероятно ме е возила майка ми преди 30-на години, когато съм бил 4-5 години. Та ако един ден остана без кола, предпочитам Трабант да карам, отколкото (гр)адски транспорт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Живеем в мафиотска държава. Скоро ще бъдем по-зле от въпросното "Косово" или както там се казва... хахаха...

Сама това мога да кажа.

"Светът е оцелял защото се е смял"....

Та да се смеем и да се надяваме да оцелеем... хахахаха.

 

и то всеки поединично. това е бг-риалитито,

Поздрави,

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Великият" ни кмет, заедно с малоумното стадо общински съветници не са направили нищо друго освен сини зони, увеличени данъци и тук там някой булевард на вълни. За тия некадърници не ми се говори, че темата е много дълга.

 

На колегите, които все още не са разбрали, защо въпреки че в Европа се плаща повече за стара кола, тук не трябва да е така ... отговорът е, че европейците печелят достатъчно за да си купят нова кола когато поискат и, такова стимулиране има смисъл. Но тук - повечето хора не че нямат желание да карат нова кола, а просто нямат възможност да отделят 20 - 30 К в следващите няколко години.

 

Мен обаче ми прави впечатление и друго:

от 55 до 74 киловата (77 к.с. - 101 к.с.) -> 0.68 лева за киловат

от 74 до 110 киловата (101 к.с. - 150 к.с.) -> 1.38 лева за киловат

Не намирам логика за това двойно увеличение след 101 коня ... ясно е, цапат повече - може да има някакво увеличение, ама двойно е прекалено. Между другото - масовите съвременни коли са именно в този диапазон 101 к.с. - 150 к.с.

Още нещо ... какво е отношението към мутрягите и богаташите със супер скъпи коли по 400 - 500 коня, които наистина цапат прекомерно ... ми те ще плащат с 16 стотинки повече на киловат от някой с кола 102 коня.

 

Ами на печелившите честито ... Бат Бойко оправи София и сега го чакаме да дойде да оправи и България ... ако е останало нещо за оправяне след тавариш Станишев и другарите

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако трябва да избирам между по-стара, но по-мощна и от по-висок клас кола и между нова малолитражка, аз пак ще избера старата. Тъй като новите, особено от по-ниския клас ги правят с лошо качество и ниска надеждност. А поддръжката им хич не е евтина.

Не за всички стари коли се дават по 200-300 лв месечно за поддръжка. Аз съм поддръжал 3 стари коли в последните години и съм си решавал всеки по-сериозен проблем в рамките на 100-150 лв - говоря за откази на важни системи и агрегати, без които колата не може да работи. И такива проблеми не се случват всеки ден, даже не и всяка година.

 

тук не си съвсем прав - новите коли се поддържат безплатно гаранционно, а старите се поддържат евтино само ако имаш възможност да си ги ремонтираш сам. Дори да имаш необходимите условия и умения за това се изисква свободно време, а времето струва пари. Напоследък това го изпитвам с пълна сила на гърба си, понеже ми остава време да поддържам сериозно само ежедневната си кола, а хобикарите за съжаление съм ги позанемарил принудително. Освен това за всеки що-годе нормален човек не си струва да прекарва свободното си време лежейки под колата (пак изключвам "ненормалните" като нашего брата ;))

 

Между другото - масовите съвременни коли са именно в този диапазон 101 к.с. - 150 к.с.

Още нещо ... какво е отношението към мутрягите и богаташите със супер скъпи коли по 400 - 500 коня, които наистина цапат прекомерно ... ми те ще плащат с 16 стотинки повече на киловат от някой с кола 102 коня.

 

Вероятно щото за бедните им е жал, а от богатите ги е страх - и аре пак тоягата по гърба на средния клас ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аре пак тоягата по гърба на средния клас

 

Не съм съгладен , в БГ такова жУвотно Нема и не виждам как ще се генерира.. Ако имаш предвид 1200лв. - ср. клас ??? Това е минимума за оцеляване /освен ако не си ерген или мома/

:roll: :roll:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

имах предвид средния клас автомобил, не човек :)

иначе намират все още човеци среден клас - главно разни висши мениджъри в големи фирми, както и дребни и средни бизнесмени, но скоро последните ще влязат в Червената книга, като се има предвид нарастващата навсякъде корпоративна инвазия. А нашего брата пролетариата - семеен и с под 2 бона месечен доход въобще не го броя за човек с покупателна способност за новите коли, изключая разни там китайски, румънски или руски чикии-малоритражки ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аха,

Ами - ще си взимаме хИлИхоптери :) :) .. Както се казва. Като нема леП - ще ядем пасти :))...

На чат го обърнахме - ама мисля, че нема лошо - весела е темата :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Orange!, още старият данък през последните няколко години правеше едно умножение по 2 за колите над 74KW! Жалко, че изчезна калкулатора от страницата на НАП, но разликата между кола 101кс (които масово са 74KW = 100.64кс или приблизително 101кс) и кола 102кс беше Х2! Имаше един колега, който дойде няколко пъти на срещите ни при НИМ и неговата Октавия е 102кс или 75KW - попитай го него или който и да е друг, ще разбереш, че плащат двойно на "старите" 1.6 101кс.

 

Voodoo, пич, ти математика знаеш ли какво е??? КАК точно го измисли, че поршетата ще плащат по-малко от теб??? Твойта 120-ка не е дори 60кс, което значи 44Kw x 0.50лв х 1.6 = 35ЛВ:idea: !!!! Пич, намери ми едно порше, еднo S8, което ще плати под 100лв и ми обясни как ти плащаш повечеsmile031 !!! Тия коли дето ги пишеш няма под 200кс, като старата S8 е 340-360кс, а новата е към 450. Я ми кажи 400кс=294KW*1.54лв = 452лв!!! Е къде се буташ с твоите 35?лв??? :evil: Само не ми обяснявай, че онези имат много кинти - че имат-имат, ама ти като вероятно нямаш колко "много" ти искат???

Вече ако имаш желанието да караш някаква антична "ръгачка", която скоро ще стане пълнолетна - ами редно е да плащаш повече, щото отзад ще има мъгла от пушек при всяко тръгване.

 

Ето още един пример - 100кс на

 

Нова, на 0 години = 50.32лв

над 5 години = 65.42лв

над 10 години = 80.51лв

 

 

Искрено съжалявам Bobi Doctora, който заради неговите 160кс отива в най-горната данъчна група и ще плати към 180лв, пък аз с мойте 100кс - 50лв! Няма място за сравнение в динамиката на двете коли, ама с такава разлика в парите ще отида до морето и ще се върна само защото съм 60кс по-слаб :oops:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен трябва да се подеме идея за насърчавне карането на нови коли до 5г, поради ред причини и най-вече безопасност и както е пояснил колегата Dereal

" Вече ако имаш желанието да караш някаква антична "ръгачка", която скоро ще стане пълнолетна - ами редно е да плащаш повече, щото отзад ще има мъгла от пушек при всяко тръгване."

Според мен нещата започват точно от тук, разликата в данъка.

А що се отнася до нас Какво сме направили ние по въпроса за по-добрия начин на живот? НИЩО.

Само седим и обсъждаме "Политиците това, политиците онова...."

А реално какво се пише на страницата на народното събрание-нищо.

Изразявайте вашето мнение там, защото управниците ни идея си нямат какво да правят за определени закони.

http://www.parliament.bg/?page=feed&lng=bg&fid=3

пишете им!

може пък и да им дойде акъла!

Карането на стар автомобил, особено над 10г, е доказано че не е полезно нито за околната среда нито за управляващите го, поради две основни причини:

1. Повече изгорели газове

2. Повече стрес, вследствие на неизправност и по-голям разход на гориво.

](*,)

 

P.s.:Германците не са глупави за да карат нови автомобили!

Тях просто ги е грижа за живота им, и те също като нас трудно си позволяват нов автомобил, но когато отидят да си платят данъка на стария си автомобил, който е два до три пъти по-висок от този на един чисто нов и си направят равносметка разбират че им излиза по-евтино да карат нов.

В Италия например няма данък на колите до 3-тата им година, в Румъния стана същото, в Холандия има субсидии ако караш на газ, също и в Англия.

Е! Защо ние да си мислим че да караш стара кола е готино, както е готино да висиш по майстори, като може да сме като някоя от тези страни, и сега е момента да се направи това, защото ако НАИСТИНА започнат да ни правят ГТП като в Европа щем нещем ще си купим нови коли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И все пак медала си има две страни. За какво ми е да си сменям колите постоянно, като не мога да амортизирам старата? Например продадохме Ладата на 109 000 км. и почти 34 години в перфектно състояние.

Шкодата направи 10 години, но е на 89 500 км. За какво да я сменям?

 

Мисля, че трябва да се затегне контрола на ГТП, вместо да се чудят как да изнудват хората.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е и навън!

Ако колата ти мине определеното техническо състояние плащаш по-малко и караш старата кола, ако ли не ти се вдига данъка.

Но това важи само за автомобили до 10г и с малки изключения за ретро автомобилите с колекционерска цел(предполага се че те почти не се карат). Компромис с ламарина над 10г никой не прави- ЖИВОТА ИМ Е ПО-СКЪП от купчина старо желязо, защото няма по-ценно от това човек да е жив и здрав!

Изследване в Германия, Франция, Италия, Чехия и Австрия е ДОКАЗАЛО че кола(дори и в перфектно техническо състояние) бълва 1,3-1,8 пъти повече вредни частици от една нова кола, а в същото време е до 3 пъти по-чуплива при евентуална катастрофа, което означава че материалът няма достатъчно еластичност след определен период от време(от 5-12г в зависимост от марката).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.