Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Забраниха неоригиналните ксенони в Русия


Recommended Posts

Забраниха неоригиналните ксенони в Русия, монтирани на фарове, предназначени за халогенни крушки =D>

 

Наказанието е отнемане на водителски права за срок от 6 месеца до 1 година и конфискуване на "приборите и приспособленията" =D>

 

Да се надяваме, че ще видим подобни мерки и у нас, че нощно време вече не може да се шофира от идиоти с китайски ксенон на рефлекторни фарове, които вадят очи smile096

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се надяваме, че ще видим подобни мерки и у нас, че нощно време вече не може да се шофира от идиоти с китайски ксенон на рефлекторни фарове, които вадят очи smile096

Да се надяваме ,ама на дали ,няма време за това ,сега ще оправят пътищата. smile048

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само много ми е интересно, как ще установяват кой фар е за ксенон и кой за халоген. Или ще стане като на онова руско клипче- където мериха прозрачността на предното стъкло :mrgreen:

+ това у нас има изгода от китайските боклуци....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

до колкото знам рефлекторите,които са предназначени за ксенонови фарове са тея които имат лупи те не блещят,а обикновените рефлектори с ксенонови фарове ти правят очите като на стар Зил фаровете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забраниха неоригиналните ксенони в Русия, монтирани на фарове, предназначени за халогенни крушки =D>

 

Наказанието е отнемане на водителски права за срок от 6 месеца до 1 година и конфискуване на "приборите и приспособленията" =D>

 

Да се надяваме, че ще видим подобни мерки и у нас, че нощно време вече не може да се шофира от идиоти с китайски ксенон на рефлекторни фарове, които вадят очи smile096

 

... или например някой идиoт сложил си червен диод на габаритите...

... крайно време да забранят неоригиналните ксенони и в България =D>

 

А бих и предложил задължително да се продават новите автомобили само с ксенонови фарове (оригинални естествено)...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко опира до това дали са регулирани фаровете или не. Стига да са регулирани добре - едни рефлекторни фарове с "китайски" ксенон не заслепяват. Мен лично ме заслепяват много повече коли с халогенни крушки и нерегулирани фарове. Всичко опира до съвеста и желанието на водача на МПС да кара технически изряден автомобил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко опира до това дали са регулирани фаровете или не. Стига да са регулирани добре - едни рефлекторни фарове с "китайски" ксенон не заслепяват. Мен лично ме заслепяват много повече коли с халогенни крушки и нерегулирани фарове. Всичко опира до съвеста и желанието на водача на МПС да кара технически изряден автомобил.

Колкото и добре да се регулират, пак заслепяват...

35W HID крушка е три пъти по ярка от 55W халогенна такава.

Тази разлика в яркостта я има независимо дали е измерена в основния сноп, или в някоя друга посока.

Т.е. дори и фаровете да са регулирани правилно, яркостта в посоката напред над основното петно също е три пъти по-голяма.

Не ми се говори за случаите, когато е сложен ксенон където не трябва, а и фаровете светят в небето :evil:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За регулирането и дупките: Редовно си давам по 10 лв в ЕТ за регулиране на фаровете.

И още първата вечер след това след работа като се прибирам до нас и не успея да избегна 459-тата дупка по пътя до нас, настройката на фаровете отива по-дяволите. Или в небето или в земята. Снощи ми се стори че почти нямам фарове - сигурно мойте са почнали да светят ниско след сътресения по дупките.

 

П.С. Мнооого ме дразнят тия с нерегулирани фарове по пътищата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм от онези идиоти, които карат с ксенонови крушки на рефлекторен фар(за протокола - събирам от закуски за фарове с лупи :mrgreen: ). Ще взаимствам от Юли един израз - "регулирани на ръба на заслепяването" - така е при мен(не искам да правя реклама на Друмник, ама там много добре се справят с реглажа smile021 ). Близо година и половина така карам и никой не ми е присветнал още. Даже наскоро, при едно от ходенията до Копитото, един колега ме попита "Това ксенони ли са?"(защото не заслепявали) :D. Но е безспорен факт, че болшинството от колите с афтърмаркет ксенони избождат очите на насрещно движещите се. Също както е безспорен факта, че много от каращите с "нормални" фарове изобщо не са чували що е то "реглаж на фарове". smile049

 

А бих и предложил задължително да се продават новите автомобили само с ксенонови фарове (оригинални естествено)...

Вярваш ли, че това е осъществимо? Щото аз никак не вярвам. :-k

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реглажът на ксенон на рефлекторен фар е невъзможен поради фактът, че ксеноновата крушка свети във всички посоки и долната част на рефлектора (там където иначе се отразява лъча от дългите светлини на халогенната крушка) свети директно в очите на насрещнодвижещите се. Ако сте обърнали внимание (предполагам не сте, щом си вярвате) късите светлини трябва да се отразяват само в горната част на рефлектора за да не заслепяват.

 

Аз лично такъв third party (сиреч неоригинален) ксенон не знам да съществува...

 

С ксенон на рефлектор реално карате нон-стоп на дълги smile096

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз от фарове не разбирам - дайте съвет за крушки за тези от нас които няма ксенони. Сега знам само че мойте на Оки 1 от 1999г. са ми слаби на къси (на дълги си ги харесвам много) и искам нещо по-светло. Чувал съм че имам лупи на фаровете и са ми стъклени стъклата (как само звучи "стъклени стъкла" :) ).

 

Какви крушки мога да сложа за да ми стане като ден пред мене на пътя? Сега съм с крушки за по 5.99 лв - смениха си ми ги с някакви които Шкода препоръчват в ЕТ и даже имам 6 месеца гаранция на крушките.

С тия ми е мъка особено когато пътя няма маркировка и тогава понякога не виждам къде е асфалта и къде почва поляната покрай пътя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубава тема и хубави коментари. Ама като гледам повечето от далите съгласието си в нея за забрана на монтиране на ксенон на рефлекторен фар трябва да преговорят ЗДП. В него изрично е упоменато, че е забранена промяната на осветителната уредба на автомобила. Друг е въпроса, че както за почти всичко в тази държава, така и за това има вратичка - народа ще се надигне, че полицая не е компетентно лице да констатира евентуалната промяна... Аз пък ще кажа - ами господата управници като искат да пълнят хазната, като се оплакват от липса на пари за пътищата - да сложат до полицая компетентно лице, което да взима процент от глобите и готово.

smile001

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реглажът на ксенон на рефлекторен фар е невъзможен поради фактът, че ксеноновата крушка свети във всички посоки и долната част на рефлектора (там където иначе се отразява лъча от дългите светлини на халогенната крушка) свети директно в очите на насрещнодвижещите се. Ако сте обърнали внимание (предполагам не сте, щом си вярвате) късите светлини трябва да се отразяват само в горната част на рефлектора за да не заслепяват.

 

Аз лично такъв third party (сиреч неоригинален) ксенон не знам да съществува...

 

С ксенон на рефлектор реално карате нон-стоп на дълги smile096

 

Ти ксенон виждал ли си? Само да те "светна", че и ксенона си има съответната долна част и си прави много хубава черта и не заслепява. Доста хора от форума са виждали моите фарове - нека те да споделят дали заслепяват или не. Факт е че не ми присветват нито нощно, нито дневно време (винаги карам на фарове)!

 

Друг е въпроса с нерегулираните фарове! Защото 80% от "кривогледите" са си с обикновена халогенка ... но пък заслепяват като за три ксенона!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти ксенон виждал ли си?

 

Не съм виждал, приятелю, добре, че ми обясни smile056 smile027

 

Едно не мога да разбера - всички сте спецове по чиптунинг, силов тунинг и пр., а от елементарна физика за 7-и клас никой не вдява smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам голям проблем с това, защото съм ниска и го усещам доста този момент със заслепяването. Особено, ако насреща е нещо високо с нерегулирани фарове. Не правя разлика между "ксенон" и "халоген". За мен има такива, които ме заслепяват и такива, които не ме заслепяват. Да не говоря, че стъклото допринася допълнително за заслепяването, защото е цялото в драскотини. Все пак говорим за 120-ка, на която нямам представа дали някога някой е сменял предното стъкло.

 

След едно каране към Копитото (на една от срещите на клуба) някой спомена, че левия ми фар свети по-високо. А беше през деня. На другия ден взех една отверка и си поиграх малко. В резултат - левият ми фар в момета свети по-ниско от десния. Мисля, че това е по-безболезнено. Фаровете ми не са регулирани, но не вярвам в момента да вадя очите на когото и да било.

 

Някой ден ще отида да ми ги регулират както си трябва. Но все ми се струва, че регламента за светлините трябва да е ясен и безкомпромисен. Писнало ми е да гледам по улиците разни циклопи или идиоти, които по тъмно и на проливен дъжд карат на габарити... От икономия ли? От що ли? smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

smile175

А когато колата за мен е с лупи и мен пържи в огледалото, к'во праим питам АЗ ?!!?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

smile175

А когато колата за мен е с лупи и мен пържи в огледалото, к'во праим питам АЗ ?!!?

 

Е, просто местиш ъгъла на самото огледало. Това са бели кахъри.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

smile175

А когато колата за мен е с лупи и мен пържи в огледалото, к'во праим питам АЗ ?!!?

 

Е, просто местиш ъгъла на самото огледало. Това са бели кахъри.

Защо АЗ трябва да си местя огледалото,понеже баровеца отзат си е пуснал фаровете да светят по небето ?! Изместваме темата,ама искам просто да каже, че проблема не е в афтърмаркет ксенони,халогени и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Едно не мога да разбера - всички сте спецове по чиптунинг, силов тунинг и пр., а от елементарна физика за 7-и клас никой не вдява smile049

 

Ми щото сме проЗти smile091

 

Сериозно - прочети си пак учебника по физика, след това намери схемата на работа на рефлектора и после ми обясни как точно става така, че да те заслепявам при правилно регулиран фар! Ето ти и диаграмка за улеснение

 

H4_TILT_SMALL.gif

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А знаеш ли, Пепи(SKODA 105 RS) какъв кеф е да бутнеш малко огледалото и баровеца изведнъж да се самоослепи със собствените си прожектори. :mrgreen:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С лупи (заводско монтирани) досега никой не е успял да ме заслепи. Нито отпред, нито отзад :lol:

 

Ми щото сме проЗти smile091

 

Тези графики са против твоята теза. Ксеноните светят точно като дълги светлини в лявата колонка. Колкото и да ги сваляш надолу, пак ще заслепяваш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За втори път ти го пиша - на читав ксенон си има предпазната пластинка отдолу! Т.е. разлика м/у ксенон и нормална H4 няма. Само светлинния сноп е по-силен. Нещо като да сложиш крушка с +50%. Не забравяй, че говорим все пак за кристални фарове! На нивата не бих сложил ксенон, защото там самото стъкло е направено да разпръсква светлината и ... мазало smile049

 

Айде със здраве. Безмислени спорове не ми се водят [-X

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За втори път ти го пиша - на читав ксенон си има предпазната пластинка отдолу! [-X

 

Okay, възможно е да има и такъв модел, което ме радва. Но 99% от циркулиращите евтини ксенони в БГ са без такава пластинка и светят като дълги светлини с абсолютно същия интензитет.

 

Спорът дали да се използва нестандартен осветителен уред, който пречи на всички участници в движението е абсолютно безсмислен. Иначе още утре си монтирам един 300W армейски боен фар на октито отгоре след като всеки може да си прави каквото иска. Ще го насоча надолу да не заслепява, вЕрвай ми smile021

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евтини, скъпи - няма такива, които да са без пластинка на късите (говорим за Н4). Освен това загледай се в нормалните фарове на само 3 модела автомобили - Фабия 1, Опел Вектра В и Сузуки Витара. Дали пък те не светят по същия този заслепяващ начин. От поне 1 км мога да позная кой кара на къси или на дълги. Само на автомобили с този тип фарове не мога да позная. Моите не са кристални и съм с китайски крушки, но до сега не се е случило някой да ми присветне. Аз си ги регулирам сам, защото не ми харесва реглажа по сервизите. Сядам в колата, правя едно кръгче и вдигам капака. И така по 7-8 пъти докато не ги наглася така, че хем да ми е светло, хем да не заслепявам никого. Вярно е, че светлината е много по-силна и свети над чертата, но както казах, до сега никой не ми е присветнал отсреща. Даже мога да кажа, че тези с китайските ксенони са определено с по-регулирани фарове, отколкото разни криваци, каращи коли за по 500 - 600 лева, които ако въобще имат фарове карат или на дълги, или ти бъркат в очите с криви фарове или им светят къси и дълги едновременно. Не всеки може да си позволи кола с фабричен ксенон, а с обикновените Н4 по-трудно се виждат дупките, особено ако е мокро. Наскоро Митко (Krankenstein) ми каза, че като кара колите зад него му осветяват пътя а пред него има една сянка. Е те по те таа причина аз сложих китайските ксенони, доста време си играх и успях да ги регулирам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.