Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Проблясък в съветското автомобилостроене......


Цецо75

Recommended Posts

http://www.dnevnik.bg/shimg/oo_1023384.jpg

 

Страшна машина е това. И шофера и той. Особенно на вчерашния етап като би с Камаза всички камиони, мотори, атв-та и ПОЧТИ всички автомобили (без 4-те голфа :) ) Страшен успех като се има предвид, че говорим за 9 тона камион състезаващ се в пясък.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 57
  • Период
  • Последен отговор

Най-много писали в темата

  • joro-120L

    17

  • fulcrum

    6

  • Logrus

    5

  • felicialx

    4

Най-много писали в темата

Страшна машина е това....

Руснаците съм ги признал в правенето на автомобили с повишена проходимост и тяхната надежност.

Много ми харесват КАМАЗ 4310 и УРАЛ 4320. Разбира се, те нямат нищо общо с КАМАЗа за ралито.

post-4842-138453277023_thumb.jpgpost-4842-138453277043_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както знаем недостъпни места за нивата и най-вече за УАЗ-ката няма. Преди години имаше една шега, че руснаците не правят пътища защото им е по-лесно да правят УАЗ-ки. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както казва един съсед, който има виетнамка и ходи из горите: "Където мине Урала, нищо друго не минава".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не съм съгласен, че Урала е високопроходим. В казармата съм имал възможност да ги сравнявам. Бих ги подредил така в посока по-добър.

 

Урал, Зил 131, Газ 66, Камаз...... и най отгоре слагам:

 

http://4coolpics.com/pics/0275/175080275357.jpg

 

Нямаше по проходима машина от Джогана (Зил 157) :) Друг е въпроса какво костваше да го приведеш в движение :) Но тази машина е забележителна кострукция от гънеща се рама, 3 моста, ниска собствена маса и бавнооборотен двигател.

 

С Джоган сме вадили БТРи от калта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не съм съгласен, че Урала е високопроходим. В казармата съм имал възможност да ги сравнявам. Бих ги подредил така в посока по-добър.

 

Урал, Зил 131, Газ 66, Камаз...... и най отгоре слагам:

 

http://4coolpics.com/pics/0275/175080275357.jpg

 

Нямаше по проходима машина от Джогана (Зил 157) :) Друг е въпроса какво костваше да го приведеш в движение :) Но тази машина е забележителна кострукция от гънеща се рама, 3 моста, ниска собствена маса и бавнооборотен двигател.

 

С Джоган сме вадили БТРи от калта.

Доста можем да си поговорим, щото и аз съм ги пробвал. smile159

 

Само бих сменил местата на 131то и Урала, щото този Урал е дизел с мотор от Камаз, а не като онези бензиновите кютуци. Абе, ако питаш мен, направо го слагам след Джугана. ;)

За Джугана си прав! От край време му се носи славата. Само трябва да си здрав в ръцете, щото няма хидроусилвател.

Много стабилен шестак редови мотор. Много балансиран. Бяха докарали няколко чистак нови от склад НЗ по на 500км. Като работи двигателя чуваш само компресора. Много тих! И на празен ход от време на време вади Ообразни облачета от ауспуха, както някои пушачи си правят. Голям кеф!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е те КАМАЗ и ТАТРА традиционно си се представят добре (ЛАДА също имат 18 етапни победи) :)

 

Малко статистика:

 

Камиони

 

Най-известните марки при камионите са Татра, Камаз, Хино, Мерцедес, МАН, ДАФ, ГИНАФ, Лиаз, Перлини. Няколко от тях си поделят годините на "господство" в ралито: Мерцедес доминира през 80-те, Перлини - в началото на 90-те, Татра - в края на 90-те, а Камаз - през новия век.

 

Ожесточената борба между Мерцедес и ДАФ през 80-те води до създаването на камиони с два двигателя и над 1000 к.с.

 

Победи в крайното класиране

 

Победи Производител

7 Камаз

6 Татра

5 Мерцедес

4 Перлини

1 МАН, Хино, ДАФ, Сонаконе, АЛМ/Акмат

 

Етапни победи (след 1999 г.)

 

Победи Производител

59 Камаз

27 Татра

16 ДАФ

9 МАН

4 ГИНАФ

2 Хино, Мерцедес

1 Рено

 

Източник Уикипедия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И все пак за протокола - тегло 10т. мощност 730 к.с. ,турбо дизел с работен обем 18000см3, ускорение 0-100км/ч. 11сек. максимална скорост почти 200км/ч. разход на гориво 150л./100км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги съм твърдял, че руснаците могат да ти направят два, нека са три , автомобила за целите на състезание от рода на Париж-Дакар. Но когато тези автомобили влязат в сериино производство, тогава почват проблемите с ниското качество и ниската технологична дисциплина на работниците. То не е и чудно, като имате предвид, че работник на конвейра взима от 100 до 120 долара, за какво говорим. Иначе пожелавам успех на състезателите и дано разбият всички надути мастити марки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В казармата бях фен на Прага V3S, доста по-проходима от зил-овете и доста по-комфортна за возещите се отзад - при ЗиЛ ауспуха излизаше точно под каросерията и понякога се налагаше ползване на противогази вътре smile092

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В казармата бях фен на Прага V3S, доста по-проходима от зил-овете и доста по-комфортна за возещите се отзад - при ЗиЛ ауспуха излизаше точно под каросерията и понякога се налагаше ползване на противогази вътре smile092

Мите, темата е за руски машини. ;) И аз съм фен на Чешките. Особено ТАТРА за военни цели, но не съм се докосвал до нея. smile049

Сигурно си се возил на ЗиЛ 130. На 131 тръбата е изведена в страни м/у средния и задния мост.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно Урал-а след тези клипчета няма какво да се добави:

http://www.vbox7.com/play:234d15ba

Моят грузински любимец! smile126

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първите успехи на руския автопром на Париж-Дакар са били с Лада Нива с белгийски и френски отбори. През 1981 печелят 3-то, а през 1982 и 1984 - 2-ро място! Имат и няколко първи места в ралитата на Тунис и Алжир по спомен - пак в началото на 80-те години. Нивите тогава са мачкали наред разни G-класи и Pajero-та :D

 

Много си я обичам тая джипка, имах Нива и много й се кефех. С нея съм минавал през такива места, през които шкодата може да мечтае в някой друг живот. Продадох я единствено защото ръждата победи в борбата ми срещу нея.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То малко са автомобилите (не джиповете!!!) които могат да минат от там дето минава Нивата. Ама и са малко автомобилите които имат такова звуково оформление като нея smile048

 

По темата - Камаз и Татра от години мачкат. И, както казва един познат, нищо руско за под 250 000 долара не струва. Но пък това над тая сума ... smile035

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно Урал-а след тези клипчета няма какво да се добави:

http://www.vbox7.com/play:234d15ba

Охрана на труда тря ги забрани тея комиони дават много кеф на персонала аз ако съм един шофер на такова нещо ще си праа адреналинче само :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В казармата бях фен на Прага V3S, доста по-проходима от зил-овете и доста по-комфортна за возещите се отзад - при ЗиЛ ауспуха излизаше точно под каросерията и понякога се налагаше ползване на противогази вътре smile092

Мите, темата е за руски машини. ;) И аз съм фен на Чешките. Особено ТАТРА за военни цели, но не съм се докосвал до нея. smile049

Сигурно си се возил на ЗиЛ 130. На 131 тръбата е изведена в страни м/у средния и задния мост.

 

Точно за него говоря - изведена е, но не достатъчно изнесена встрани и всичкия дим отива в каросерията. А за руските - карал съм само самосвал ЗиЛ 130 и то не особено упсешно заради липсата на синхрони в предваките - нужен е навик за двойното амбрииране + ГАЗ 66 виетнамка - още по-зле, трябва доста гъвкава става за да си извиеш ръката назад към скоростния лост :lol: Най-ме впечатли прохосимостта и возията на БТР-ите, но дори не съм опитвал да карам, щото на по-старите модели /каквито имахме/ скоростите се превключват с 2 ръце, освен ако не си като бате Арнолд - лоста задвижва 2 отделни кутии едновременно smile048 Като цяло не ги харесвам, щото не съм мазохист, нито фен на офроуда, макар че в Бг щеш-не щеш се налага...

 

п.п. относно 2-рото клипче - ако не бяха натоварени с трупи сигурно щеше да ги повлече течението

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...А за руските - карал съм само самосвал ЗиЛ 130 и то не особено упсешно заради липсата на синхрони в предваките - нужен е навик за двойното амбрииране + ГАЗ 66 виетнамка - още по-зле, трябва доста гъвкава става за да си извиеш ръката назад към скоростния лост :lol: Най-ме впечатли прохосимостта и возията на БТР-ите, но дори не съм опитвал да карам, щото на по-старите модели /каквито имахме/ скоростите се превключват с 2 ръце, освен ако не си като бате Арнолд - лоста задвижва 2 отделни кутии едновременно smile048 Като цяло не ги харесвам, щото не съм мазохист, нито фен на офроуда, макар че в Бг щеш-не щеш се налага...

Като войник имах щастието да съм ракетчик и шофьор на автомобил ЗИЛ135.

Шест месеца само кормуване и изучаване на устройството в школата във Видин и след това разпределение по бойните поделения, като "С"-то вече го имах от донаборната школа преди казармата.

Като устройство е като БТР, но е с два бензинови двигателя от УРАЛ 375 и са управляеми предния и задния мост. Левият двигател движи левите колела , десният- десните. Няма диференциали, само кардани и редуктори. Две скоростни кутии и т.н.

Е това нещо, нищо не може да го спре! Всичко е спънато и не може да превърти гуми! Всички колела се въртят еднакво, дори и някои да са във въздуха. Само рамата е стомана. Кабина и калници са от стъклопласт.

Изобщо, уникална конструкция и инженерна мисъл. smile126

 

п.п.

 

post-4842-138453277586_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето на какво е способна ТATRA

http://vbox7.com/play:1d1109cf&al=1&vid=61058

И Татрата си я бива безспорно, но ми направи впечатление, че много се гъне. Зил 135 е твърдо окачване на средните колела, а предните и задните са на торсион и ровове до 2- 3м. ширина, направо ги прескача.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми като нямат пътища , какво друго да направят!

Лично аз ,не им се кефя много, защото ако днес навъртиш 8, 9 часа зад волана дори и на Камаз, за другите не говоря, ентусиазмът ще е друг.... :)

Още повече , като знам доколко допринасят за изсичането на горите ни...бих ги забранил, както и моторните триони :mrgreen: ...на това май му викат спам smile049

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми като нямат пътища , какво друго да направят!

Лично аз ,не им се кефя много, защото ако днес навъртиш 8, 9 часа зад волана дори и на Камаз, за другите не говоря, ентусиазмът ще е друг.... :)

Руснака, човешкият фактор го няма за нищо :smt017 , но тръпката е голяма!

 

smile152

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми като нямат пътища , какво друго да направят!

Лично аз ,не им се кефя много, защото ако днес навъртиш 8, 9 часа зад волана дори и на Камаз, за другите не говоря, ентусиазмът ще е друг.... :)

Още повече , като знам доколко допринасят за изсичането на горите ни...бих ги забранил, както и моторните триони :mrgreen: ...на това май му викат спам smile049

 

В Сибир пътища не може и да има. Всичко е блато с метри надолу.

http://www.abirvalg.net/47-dorogi-rossi ... chora.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.