Jump to content

skoda-club-bulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

проблем с термостат


paiaka

Recommended Posts

Здравейте , количката е О2 1.6 101 коня. Но по документи иначе по рама излиза май 102 коня . Термостата е с пластмасово тяло и някакъв датчик на него .

 И по същество ..... старият термостат беше заминал , взех нов от ТехКо . Сложихме новия и не отваря .. всички маркучи са топли , този от термостата към радиатора студен . Реших , че е запушен радиатора , свалих го - промивка но не изтече никаква гняс . Като му пуснах топла вода , загря цялата пита и си течеше вода . Сложих го и пак същото . Реших , че е термостата ... свалихме го , в тенджерата и го сварихме  ..... пак не отвори . Взех нов , сварих го първо , пак не отваря ..... 2 чисто нови BERH и нито един не отвори . Каква е ролята на даденият датчик дето е на него ? Има ли нещо друго освен температурата което да отваря термостата ? Продухахме всички маркучета и тройници (без радиатора на парното ) . от всякъде тече .. Парно има но на по-ниски обороти отслабва , като е в обороти духа горещо . Стрелката седи на 90 и не мърда , а с OBD2 и Torque  ми показва над 100 . Стигна до 110  и не мръдна повече (това на телефона ) . Вода не хвърля от разширителя . Вижда се, че през малкото маркуче върти водата . Водната помпа е с пластмасовите лопатки и е перфектна . На буксата на този датчик на термостата идва 12 волта . Покарах без термостат 2 дена и почна да се осветква .. дава грешка P0116 . сложих термостата и вече не излизат грешки ... Към какво да се насоча ?

 

Благодаря предварително за помощта .

Редактирано от paiaka
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаш ли климатроник, там също в сервизен режим може да се вижда температурата на канал 19/2 в реално време . http://www.my-gti.com/224/volkswagen-climatronic-diagnostics

При изкачвания с газ съм засичал температура от 106 градуса без някаква сигнализация по таблото. На равно си държи точно 88-90.

Стрелката е програмирана май да показва 90 и нейните показания не са реални и достоверни.

Термостата ми е нов.

 

Едни майстори ми бяха казали, че за този мотор (който е 102 коня, щото има и такъв 101) работна температура от 106 градуса не било проблем.

Иначе нямам идея на колко градуса отваря този термостат. 

Редактирано от superba
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже ми е първата Шкода , може да съм объркал дали е О2 :) . 2001ва фейслифт елеганс . Имам климатроник , ще пробвам да видя какво ще стане . Някой датчик нещо да лъже ? Защо не отваря тоя термостат незнам .... Освен и двата да са менте ( партидата да е бъгава ) . незнам ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В термостата има " боднат" един датчик , за него говоря .

Редактирано от ohboli19
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Правилно си написал "този от термостата към радиатора е студен". Така трябва да е докато антифриза достигне работна температура - не по малко от 90. При тази ситуация трябва да ти работи нормално парното.

На термостата пише на колко градуса ЗАПОЧВА / около 87-89/ да отваря по малко докато отвори напълно.След като отвори напълно маркуча след термостата и всички останали са почти еднакво топли и стрелката на датчика на таблото трябва да е по средата - 90 градуса.

Ако първоначално колата загрее, има парно, маркуча след термостата е студен  и стрелката е към средата - това е добре.

След време -  ако всички маркучи са еднакво топли И СТРЕККАТА Е ПО СРЕДАТА - ДОБРЕ,  но ако стрелката играе  - проблема по всяка вероятност е в термодатчика.

Проблем в термостата е когато всички маркучи се загряват едновременно и равномерно и стрелката след доста време каране отива по средата - термостата е останал отворен и не е затворил.

Ако за кратко време след запалване стрелката минава средата, а маркуча след термостата е студен - термостата не отваря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стрелката седи на 90 , всички маркуяючи са топли , само този от термостата е студен . Днес , стопили леко този маркуч и радиатоера беше загрял , НО по ОБД ми показва 108 градуса ...... Перките не се пуснаха . Парно има на високи обороти , на ниски става хладно .....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам, че си с нов термостат. Парно трябва да има при всяко едно положение - почва да се усеща около 5 мин. след запалване и достига мах. топлина на 90 гр. Както разбирам не сте промили само радиатора на парното, но направете и това и отново проба.

При вкл. на климатроника трябва да работят двата радиатора /моята е с климатик и при включване на климатика работят двата вентилатора/.

При нормално каране БЕЗ КЛИМА  вентилаторите не се включват. Един път се качвах по едни баири и като спрях засякох, че единия се е включил, но стрелката не беше мърдала от средата докато качвах. Поработи малко на място и спря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове, здравейте ;) И Христос воскресе! Желая ви да сте щастливи и да не ви се налага да въскръсвате, хаха.

 

И преминавам към темата. Пиша тук, щото е в посоката на термостати, антифризи и т.н.

 

Проблема е следния: Колата (Ок 1, преди фейслифта, 1.9 TDI, AGR) губи антифриз при каране с над 2000об./мин.

 

Термостата е чисто нов, преди 2 дни смених радиаторче на парното - оказа се спукано и плюло антифриз из всички въздуховоди. Anyway - това поне е отстранено като проблем.

 

Но загубата на течността при гореспоменатите обороти продължава! Почвам да мисля за шупла в гарнитурата на главата, през която да го духа през горивната система. Няколко пъти надувахме цялата охладителна система с около 2 атмосфери, което е много и при евентуален теч, разхлабено съединение и др. би се появило, ама не.. Та теорията ми е, че при достигане на работна температура, и натоварване, се отваря въпросната шупла в гарнитурата и от там бяга.

 

Дали имате други идеи за това - къде, по дяволите, бяга тоя антифриз, че много се ядосвам.

 

Предварително благодаря на всички отговорили :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако проблема е в гарнитурата, при работа на мотора в разширителното казанче/капачката да е отворена/ се появяват мехурчета /бълбукане/ от газовете. При по-високи обороти - се увеличават. Може и да има бял пушек от ауспуха.

Важно - капачката на разширителното казанче да не се отваря при загрял мотор, а само при студен. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тенкс, Shoma :) ще проверя за бълбукането. Имам някакъв смътен спомен, че има бълбукане. Но все пак ще проверя отново. А това за отварянето го знам, макар че съм я отварял и на загрял и работещ мотор, но се пазя дв ;) ще ви държа в течение с проверките си, а и ще проверявам за нови версии. Така или иначе обаче във вторник влизам за ангренаж и вероятно смъкнвм и главата, та ще се види :)

 

А. Бял пушек има, но не постоянно, пък и нали проблема хо има само в обороти над 2000, което ме навежда на мисъл, че ако бял пушек излиза през ауспуха, то тлй би бил именно след тия обороти, което аз много теудно бих могъл да съзра в огледалото за обратно виждане :D

Редактирано от pri_valo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами не е правила проблеми капачката, макар да не съм я сменял лично аз.

 

Снощи проверих за мехурчетата и май проблема е точно в гарнитурата. Даже заснех клипче, което обаче не е с кой знае колко добра видимосСс :) но днес, по светло, пак ше гледам. Лошото е, че в самото казанче постоянно си капе антифриз, такъв, дето си се връща, по една малка тръбичка, което малко пречи да се определи - бълбукането дали е от това капане или от мехурчета. Но при по-сериозно вглеждане си се виждат - като малки перлички са мехурчетата.

Редактирано от pri_valo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Здравейте, приятели :)

 

Както казах - ще споделя решението на проблема с антифриза.

 

Оказа се гарнитура на главата. М/у 2-ри и 3-ти цилиндър. Повече при 3-ти, по-малко при 2-ри. Минахме главата на шлайф. Клапаните също, както и пасване. Комбинирано със смяна на ангренажен комплект и водна помпа. Абе стандартните процедури :) Впечатление имам съвсем леко - а именно - в оборотите над 2000. колата не се държи като изпържена. Тягата си е като на 90 коня :) Но определено се чувства по-рефлективна на педала. По-бързо достига работна температура. Все хубави работи. Все още не съм тествал при предишните обстоятелства, а именно - поне 2500-3000 об/мин. за дълго време, за да проверя остава ли проблема. Силно се надявам да го няма вече ;)

 

Иначе - гарнитурата е Reinz, би трябвало да е ОК.

 

Благодаря на всички отзовали се в темата, ще споделя крайния резултат при първа възможност, т.е. - излизане извън града за едно магистрално изпитание.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези болтове на главата да не би да са пластмасови?? Или трябва да върви и бизнеса с болтове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, де, та да си купиш нови! Болтове за еднократна употреба. Пълен смях!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.