Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Имам проблем с разход на масло.


ngemedjiev

Recommended Posts

Тази година купих О2 1.8 TSI бензин 4x4 комби, произведена през декември 2010 г.

Колата е от Швейцария и аз съм втори собственик въобще и първи за България. Много харесвам автомобила, много ми допада, много. През зимата е държа прекрасно на пътя.

Автомобила харчи масло. До 1 литър на 1000 км.

Видях, че има много теми, но няма единно мнение дали се дължи на прословутия фабричен дефект с буталата или на нещо друго.

Наскоро смених изпускателни клапани, защото единия беше изгорял - имаше си дупчица в периферията 1/1 милиметър.

Предварително се извинявам, ако не пиша компетентно, защото не разбирам нищо от двигатели, турбини и т.н.

Сменени бяха гумички, както и водачи на клапаните.

Маслото, което силно ми препоръчаха да наливам е оригиналното VW Long Life III и е 5-30.

Предстои да сменя нещо си, което променяло ъгъл на разпределителен вал - ватус, вамус, не разбирам. Някакъв датчик с електрическа и механична част не подавал правилна информация и е много вероятно да трябва да се смени заедно с този вал. Тъй като обърква нещо работата на двигателя, за момента този датчик е изключен от буксата и си свети чек-а. При първоначално палене има леки вариации в оборотите, но след минута те изчезват (вариациите). Няма промяна в разхода, който е символичен за моя стил на каране - 5.5-6.7 литра на 100 км.

Налагаше ми се да пътувам извън града за около 600 км общо. По време на пътуването забелязах нещо странно. При спускане по наклон и на скорост без подаване на газ, двигателя си поддържа обороти и това е естествено. При достигане до почти "дъното" на наклона и подаване на газ, за да поддържам скоростта, през ауспуха излиза облак сив пушек и продължава така около 10-15-20 секунди. Не чувам никакъв необичаен шум от двигателя в тези моменти, нито обороти се сменят, нито температура на антифриз и масло. След такива моменти обаче забелязвам, че маслото рязко намалява. За сравнение само за 300 км долях 2 пъти по около 100-150 мл масло. Тъй като оригиналното масло свърши купих Кастрол 5-30. Ауспуха ми е черен.

Това изпускане на сив пушек го имаше и преди ремонта със замяна на изпускателните клапани. Получаваше се при употреба на автопилота например, както и при управление по баир надолу, което описах по-горе.

 

Ако съм изпуснал нещо, ще го допълня по-късно. 

 

Въпросите ми са:

1. Как се оправя проблема с фабричния дефект? Къде мога да поръчам буталата (ако е това разрешението на проблема)? Какви са цените? Попитах ЕТ дали има такъв проблем и те естествено ми казаха, че няма. Възможна ли е замяна с бутала от други, по-стари модели? (прочетох нещо такова в една от темите)

2. Какъв е проблема със сивия пушек? С моите никакви знания по двигатели мисля, че имам проблем с турбината, която може би поради някаква повреда натрупва масло някъде в себе си, което след подаване на газ тя "издухва" някъде и то може би изгаря.

 

Още веднъж се извинявам за начина на писане, нямам идея от двигатели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По описание, т’ва си е класическия проблем. Литър на 1000 км е ужасен разход. То като двутактова машина. Моят съвет е, свържи се с някой от белия списък и се консултирай за диагностика, която да си каже, какво точно е нужно за оздравяването и за последващ ремонт и цени. Няма да е леко т’ва финансово приключение, но за съжаление, понякога се случват и такива неща. Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

2. Какъв е проблема със сивия пушек? С моите никакви знания по двигатели мисля, че имам проблем с турбината, която може би поради някаква повреда натрупва масло някъде в себе си, което след подаване на газ тя "издухва" някъде и то може би изгаря.

 

 

Същия проблем 1:1 го имах на друга моя кола Тойота Корола, Тя беше бензин БЕЗ турбо, като на спускане на скорост си беше вс ОК и в момента на леко ускорение изпушваше отзад. Колата беше на 300000км служебно каране като и се бяха изредили 5-10души преди да дойде моя ред. Похарчваше масло по малко от твоята, към 2л на 10к км, но пък доливах само 1л поради фирмена политика :). Пиша всичко това за да ти кажа, че може е вероятно да не е от турбината ти.

 

Съветвам те да отидеш при някой компетентен и да му разкажеш цялата тази работа. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерил ли си компресията на двигателя ???

Компресията в четирите цилиндъра е 12, но не знам какви мерни единици (не съм компетентен). Измерена е на три места, включително ЕТ Бургас.

Това е компресията след смяната на всичките 8 изпускателни клапана. Преди това компресията във втори цилиндър беше 6. Единият изпускателен клапан на този цилиндър беше свършил.

Редактирано от ngemedjiev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без бутала май нищо не правиш.

Откъде мога да ги купя, за да ги монтират? Има ли конкретни марки или нещо такова, които трябва задължително да сложа?

Гледах някъде из интернет, че комплект със сегменти са по около 380 лв на бутало.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Откъде мога да ги купя, за да ги монтират? Има ли конкретни марки или нещо такова, които трябва задължително да сложа?

Гледах някъде из интернет, че комплект със сегменти са по около 380 лв на бутало.

Не знам,за такъв автомобил не съм търсил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 седмици по-късно...

Колега, имам същия проблем с O2  1.8tsi, 2011 година, също внос от Швейцария. 

 

Страхотен автомобил, не искам да го сменям, само че разхода на масло е сериозен ( при мен първите 2 месеца и нещо дори не съм забелязал да е горила масло, а след това започна от 1л/1200км. до 1л/1000км., а сега ако я карам по- сериозно мога да изгоря 1л/500км.)

 

Ще се радвам да споделиш ако си намерил решение, тъй като твоята тема е по -стара, а аз отворих моя едва вчера...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ОК.

Вчера смених нещо и пътувах на дълго разстояние.

Утре сутринта ще проверя маслото и ще пиша.

Колега, имам същия проблем с O2  1.8tsi, 2011 година, също внос от Швейцария. 

 

Страхотен автомобил, не искам да го сменям, само че разхода на масло е сериозен ( при мен първите 2 месеца и нещо дори не съм забелязал да е горила масло, а след това започна от 1л/1200км. до 1л/1000км., а сега ако я карам по- сериозно мога да изгоря 1л/500км.)

 

Ще се радвам да споделиш ако си намерил решение, тъй като твоята тема е по -стара, а аз отворих моя едва вчера...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер, стискам палци :)

 

В моята тема отговори колега, който си е ремонтирал Йети-то с помощта на ЕТ, въпреки че е бил извън гаранция, можеш да прочетеш отговора му.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.