Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Избор на Октавия L&K или VRS


slatanic

Recommended Posts

Здравейте.

Както е видно от броя на мненията ми съм нов във форума.

И като такъв съм решил,че е възможно да се сдобия с октавия 2.

Бюджета ще бъде около 10-12 хиляди лева.

Колите които за сега съм гледал и ми харесват са Октавия Лаурин и Клемент или варианта VRs.

Дизелов вариант 140 при L&R варианта или VRs версията със 170 коня.

И при двете ми допадат салоните.

Имам притеснения относно DSG кутиите при L&K и тяхната надеждност в предвид това,че автомобилите не са нови.

Ще се радвам ползващите такива автомобили да споделят мнение относно кой е по-добрият избор в предвид бюджета.

Колата ще е семейна като в предвид големият багажник и комби и седан вариантите ме устройват.

Също така ще е чудесно да знам има ли разлика в моторите 140 и 170 коня.

Поддръжката на кой е моторите е по-лесна и кой от двата варианта създава повече проблеми.

Много станаха нещата та ще продължа като потръгне темата.

Благодаря предварително за споделеното.

Успешна 2018 на всички.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре дошъл като за начало :)

Добре си се ориентирал към L&K и vRS. Предвид бюджета, който си споменал, вероятността за хубав екземпляр за съжаление е малка. Трябва да е запазен автомобил преди фейслифт-а. Посочените модификации от по-късните години са няколко хиляди отгоре...и пак не е сигурно, че ще са хубави и запазени за съжаление. Моторите след фейслифта, като цяло са CR - "комън рейл", а преди това са PD - "помпа-дюза", но трябва да се гледа кода на мотора, защото има и изключения. За DSG-то не мога да споделя мнение, но има риск да не е читава кутията, която е със 7 скорости. 6 степенните са по-добри - поне такива са отзивите. CR двигателите се оказва, че са едни от най-добрите изобщо, така че, ако позволява бюджета, потърси автомобил с такъв. Проблеми се срещат с EGR-a и DPF-а, заради прекрасната ни нафта. При първите Октавия 2 има проблем с глави и дюзи - има писано из форума. Поддръжката е що годе идентична за тези двигатели, вземайки в предвид все пак, че трябва да се съобразиш с това, и двата да са или PD или CR. Взимайки по-малкия - не е проблем да го засилиш до 170 к.с. още същия ден, но все пак си зависи от състоянието на автомобила. Може да пускаш линкове към обяви, които гледаш. Понякога се случва, някой да я е гледал преди теб. В момента има 2-3 обяви около и над 12К, които изглеждат добре. Даже една от обявите е на колега, който я продаваше тук преди няколко месеца, но сега, следващия собственик я продава на по-висока цена, както се оказва >>> https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11513409713642398&slink=5oy0n1

Като цяло няма да сбъркаш с Октавия. Наистина е с голям багажник и предлага динамични двигатели със сравнително малки експлоатационни разходи, комфорт и добра цена. Успех с намирането на автомобил!

Редактирано от zloQQ
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хахахах. Е кое точно е дъфканото??? Виж, за Волво си важи в пълна сила да кажеш, че кожените салони са им надъвкани, но за Шкода... Малко повече намачкан от експлоатация, но нищо фрапантно (според мен разбира се). Все пак е 2007-а колата, а не е нова. Не знам, какво търсите в кола на 10 години, но изпънатите коли са новите в салона на представителя :) Или предпочиташ салон, минал процедурите по възстановяване и след два месеца да си видиш седалките протрити до основа? Щото вече и такава покупка видях за съжаление. А на обявата - изпънати като конец... Може и да бъркам, но цялостното състояние на колата гледам като я купувам. И салона е доста тънко перо, сравнен с моторизацията...примерно :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, аз мога да споделя малко инфо конкретно за дизеловите мотори и DSG-то, тъй като 3 години карах Audi A3 2.0 TDI с "малкият" мотор, код BMM. Точно такъв монтират и на по-ранните Octavia 2.

 

За дизелите PD - по-предпочитаният (и по-"здрав" според повечето хора) е 8-клапановият с код BMM. Няма ги драмите с пукнати глави, ангренажа е по-опростен и съответно по-евтин за подмяна. Проблемът при него е, че има DPF, който може и да се запуши. Аз лично не съм имал проблеми с него, въпреки че колата е на почти 400 000 - влизал е в регенерация няколко пъти и това е. При проблеми с него решенията са или премахване (софтуерно + хардуерно) или смяна с нов, неоригинален от UK. Струва около 1500-1600 лева с датчиците (по последни данни от миналата година). Конкретно този мотор има един неприятен проблем - разпределителният вал и повдигачите се износват сравнително бързо. Един от симптомите е едно специфично "туфкане" в кутията на въздушният филтър, а понякога се чува и като "бумкане" от ауспуха. Особеното при този мотор е, че всмукателният, изпускателният колектор и турбото са отзад, а точно след турбото е DPF-a. Това означава, че при всяка интервенция по турбина, охладител на EGR и/или турбо-пътища, има доста разглабяне и майсторите взимат цифра само за работата. 

 

Другият код на моторът със 140 к.с. е BKD - пословично известен с това, че пука глава. Освен това е с 16 клапана - по-скъп ангренаж и по-скъп ремонт при проблеми с валове/повдигачи, макар че на този мотор като че ли не се износват толкова. За сметка на това, няма DPF, а само някакъв вид катализатор. 

 

2-та двигателя вървят и се усещат еднакво. ВММ не пуши колкото и да го натискаш (поне при мен беше така) заради DPF-а. Трябва да се "поиздухват" от време на време извънградско, че иначе запича геометрията. Турбините уж не са кекави, но аз моята я смених на около 330 000, което си е завиден пробег. И двата мотора имат "навика" да се омасляват от гарнитурата на капака на клапаните. Зимата загряват бавно, но поне на повечето коли се поставят електрически реотан в таблото, който стопля купето бързо. Друг е въпросът дали работят след толкова години. :) И двата мотора са сравнително шумни на място - все пак са дизели и то помпа-дюза, но ако тампоните им са наред, не се усещат неприятни вибрации вътре. Разходът не е толкова нисък, колкото се иска на повечето хора. При мен под 8.5-9/100 градско не е падал и то с бабешко каране. При нормално каране - 9.5 до 10/100. Извънградско - 6.5/100.

 

За 170 к.с. моторът - не мога да дам много инфо. Единствено знам, че е с някакви по-особени пиезо-дюзи, които не подлежат на ремонт/рециклиране и задължително се заменят, което може да излезе солено. Имало е сервизни акции за подмяна преди години, така че си заслужава да се провери дали конкретният автомобил е преминал през такава. Върви осезаемо по-добре от "малкият" мотор. И той има DPF (или поне при Аудито е така).

 

За CR моторите не мога да кажа нищо, тъй като не съм притежавал такъв, но според моят майстор са наистина добри и си заслужават повече от бензиновите за кола на старо.

 

За DSG-то... Мисля, че на дизелите монтират само 6-степенното DSG, което е "мокър" съединител и е здраво като изпълнение. При него няма толкова проблеми с мехатроника, който е кажи-речи най-скъпият евентуален ремонт. Съединителите изкарват около 150 - 200 000 в зависимост дали се кара повече градско или извън. Комплект съединители с отстъпки струва към 600-700 лева, но е препоръчително смяната да се извърши при читави майстори, защото е важно да се балансират добре. Неприятното е, че при смяна на комплект съединители, често се налага и смяна на маховика, който е около 800 лева. В официален сервиз тези числа са х2. Маслото на тази кутия задължително се сменя, като мисля, че интервала беше 60 000 км. Иначе за каране е нещо прекрасно - не съм карал по-добър автоматик от DSG-то. Превключването на предавките не се усеща и става за някакви милисекунди - кефа е несравним. Малко е "груба" при ниски скорости в града и задръствания от типа тръгни-спри, но бързо се свиква. В някои случаи при кикдаун има едно специфично забавяне, защото се връщат 2 предавки, но това лесно се избягва с ръчният режим. Накратко - ако е гледана добре колата, не мисля, че може да се окачестви като калпава тази кутия. Но си иска поддръжка. :)

 

Като цяло, тези дизели се карат доста и според мен шансът да попаднеш на екземпляр над 250 - 300 000 е голям, така че гледай добре. Ако колата е поддържана добре, има доста ресурс, но ако е карана махленската, може да ти навлече доста главоболия и ремонти за хиляди левове (буквално). 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Таакаам.Гледам появили са се мнения за които благодаря разбира се,а сега да добавя и аз малко от мен.

Имам поглед над доста служебни шкоди.2006,2009,2012L&K,2016 супърб 4х4 и последната октавия фейс 2017.

Карал съм всичките.Тъй като са купувани или нови или от вън на малко километри(под и около 100к) много ядове с тия коли не е имало и няма.

От там и заглеждането ми към тях.Последно най-много ми допадна L&K 2012 модела и то заради салона.ДСГ-то не ме радва като градско поведение както сподели и колегата.

Извънградско не съм я карал.Супърба 2016 4х4 и новата октавия са ясни,но там аз средства за закупуване нямам.

Както споделих бюджета е около 12к лв.

С оглед нещата които научавам относно помпа дюза мотора все повече се притеснявам от това каква кола мога да закупя и последващите я ядове.

За комънрейл мотора бюджета не стига.Та ще помисля какво да правя/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, аз преди 3 години бях в твоето положение - имах един бюджет, търсех 2.0 TDI - Audi A3, VW Golf 5 или Octavia. Общо-взето "читавите" бройки бяха на ръба на бюджета. Разправяха ми разни хора, че тия мотори са рискови, ако не са поддържани, но аз все си мислех "абе, кво толкова ще се счупи - всичко се ремонтира". Вместо да дам повече пари, отколкото имах предвидени, реших да спазя бюджета... Равносметката за 3 години е ~4 500 лева за ремонти:

~680 лв. - рециклирана турбина + едната част от турбо пътищата + работа

~380 лв. - другата част от турбо пътищата + работа

~3 000 лв. - разпределителен вал (с лагери и болтове) + повдигачи + гарнитура на капака на клапаните + нов стартер + рециклиране на заден спирачен апарат + смяна на масло и филтри DSG + предни дискове и накладки + спирачна течност + предно вътрешно каре + работа

~450 лв. - ремонт на счупено ухо на блока на мотора + ремонтен комплект + конзола на тампона (забавен случай - повече инфо ТУК)

 

Тук не съм включил обслужването - масла, филтри, тампони, биалетки, шарнири, но тях ги има така или иначе. Винаги съм обслужвал колата с оригинални или неоригинални, но скъпи части и съм я карал в D-Bros, където цените за работа са една идея по-високи, но са страшни професионалисти и знаят какво правят. Реално 2-та последни ремонта ги правих в последните 6 месеца, което значи една турбина + пътища за 2 години и половина и ~60 000 км. Това никак не е зле - колата никога не ме е оставяла през това време и бях страшно доволен. Но в последните 6 месеца, беше 3 месеца в сервиза, което ме накара да намразя 2.0 TDI.

 

Иначе самият двигател хич не е лош, просто трябва или да хванеш такъв на малко километри, или такъв, който е бил поддържан добре. Аз знаех, че взимам кола на 325 000 км., но страшно запазена отвън и отвътре, напълно обслужена, със сменен маховик. Реших, че няма много какво да се скапе и я взех. Мой познат по същото време си взе също 2.0 TDI и досега е сменил един дросел и един EGR, което си е направо берекет. Само че неговата беше на около 200 000 реални. Така че, ако си решил да е 2.0 TDI, не щади бюджет и я закарай на проверка в читав сервиз, че иначе може да даваш грешни пари.

 

Някой може да каже, че искам да те разубедя, но не е така - опитвам се да съм обективен спрямо моят опит. Може пък аз да съм уцелил късата клечка тогава.. :D

Редактирано от plamenbv
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

според мен не изключвай 1.9 той е по-масов и има вариант od намериш нещо по-читаво,ако ти е слаб търпи ремап започва да върви почти като 2.0

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз искам да изкажа благодарност на plamenbv, щото от известно време заглеждам всяко инфо за Oc 2, и начина, по който той сподели неговия опит, много ми помогна :) Определено ще търся CR, 140 коня. Иначе - да, 1.9, PD, 105 коня не е зле, но аз сега съм с ремапната от Pepino 90-ка AGR, т.е. - около 120 коня, и определено бих желал повече мощ :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен правилно си се ориентирал... CR двигателите са по-нови и евентуално ще са с по-малък пробег. Плюс това пчелелиш доста по-тиха работа на мотора и по-малко вибрации, че PD-то си е тракторче. Според много хора, CR е и по-икономичен, но той разхода е нещо много субективно.. :) Проблемът е само цената на колата - като гледам - държат цени тези модели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карал съм 2.0 TDI 140 CR на Октавиа, карал съм и Помпа-дюза варианта. Няма да коментирам разходи, здравина, поддръжка, това са го направили колегите. 2-та двигателя като поведение са ден и нощ. ПД се усеща муден, трака, вибрира и харчи повече. CR е страхотен, развърта и дърпа от ниски, по-тих е и е супер икономичен.

2.0 TDI 170 съм карал на Октавиа 2 4х4. За градско е по-смотания двигател защото има по-голяма турбо дупка. Там където блясва е на магистралата и в по-високите обороти. 

 

За О2 бих търси комън рейл 140. Напълно достатъчен е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А тази как е? Аз търся комби и гледах пасат б6, но не ми харесват толкова на вид - https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11496472936261774&slink=5pg79n

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-добре е на място да се гледа! Изгледал съм безброй снимки, кои от кои по-хубави. Някои коли на място са ОК, но има и такива, които изглеждат все едно друга кола са снимали! За т’ва - отиваш, виждаш и караш. Имай едно на ум - в Бг, за съжаление, огромен % от “новия внос” са: ударени, на много км или и двете заедно. Ако имаш познания - сам може да се справиш с огледите. Ако нямаш - говори с някой за съвет или да те придружи. Закачете я, ще си каже болежките ако ги има. Покарай, послушай, огледай навсякъде където можеш. Пробвай и всичко ел. по колата.

Така от снимките, най-много, въздесъщият да коментира кожата на салона...хахаха!

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен двете коли са много различни. Покарай ги и сам ще разбереш, коя концепция ти допада повече. После е лесно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз искам да изкажа благодарност на plamenbv, щото от известно време заглеждам всяко инфо за Oc 2, и начина, по който той сподели неговия опит, много ми помогна :) Определено ще търся CR, 140 коня. Иначе - да, 1.9, PD, 105 коня не е зле, но аз сега съм с ремапната от Pepino 90-ка AGR, т.е. - около 120 коня, и определено бих желал повече мощ :)

 

От 120 на Пепи, до 140 заводски няма да усетиш особенна разлика :)

 

Иначе да, CR 140 е добър мотор, но читави коли на разумна цена напрактика липсват.

 

Въобще според мен когато купуваш кола втора ръка не трябва да слагаш някакви много тесни граници, защото си намаляваш възможността за читава сделка. Или пък не бързаш и си дебнеш с месеци.

 

Най-обичам да купувам кола, когато не ми трябва :)

Редактирано от Цецо75
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега като прегледах мобиле-то Common Rail абсурд да се вземе в посочения бюджет, така че може би отпада. Значи моят глас е за 140 коньовата помпа дюза.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хахах :) съгласен съм, но няма да мине много и ще се превърнат 170 Php (Pepino hp, хаххахаах) и тогава разлика ще има :)

 

И хубавото е, че не бързам хич :) с покупката имам предвид.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Т’ва, че не бързаш е голям “+”! Ще се появи колата, която си заслужава! И аз така бях. 2-3 години харесвах си, пробвах, обикалях...и в един момент, се оказах с чудесна кола :)

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.