Цялата активност
- Вчера
-
Техническа процедура след смяна на охладителната течност. Задължителна ли е?
joro-120L отговори на Levcho's тема в Всеки за всичко
Гена, научно не мога да коментирам. Казвам какво виждам с очите си. Имал съм си работа и с коли на вода и на антифриз. Даже и в инструкциите на някои автомобили пише докъде да се пълни радиатора, ако е с антифриз, защото ... -
Техническа процедура след смяна на охладителната течност. Задължителна ли е?
The Best Forman отговори на Levcho's тема в Всеки за всичко
Жоре , ще те върна към физиката - чистата вода има по-ниска температура на кипене и по-висока на замръзване , и по-голямо разширение спрямо разтвор на етиленгликол. Има там едни допълнителни връзки между молекулите , които са причината за това , но честно малко съм позабравил химията. -
Аз пък никога не сипвам от скъпите горива на Лукойл и пак нямам оплаквания. Това важи както за бензин, така и за дизел.
-
Техническа процедура след смяна на охладителната течност. Задължителна ли е?
joro-120L отговори на Levcho's тема в Всеки за всичко
Нищо подобно. Разгонва им фамилията. Напукват се и са за смяна, ако не са качествени и маслоустойчиви. Водата не им действа по никакъв начин. Дори и на градински маркуч. И да се разберем. Не съм казал, че колите трябва да се карат с вода. Щом има вода в антифриза, има и ръжда. Чавдаре, по-горе го написах. Не знам колко е термично стабилен, но бъди сигурен, че според температурата се свива и разширява повече от водата. Затова има и разширителен съд. Автомобили, или старите коли, предназначени за работа с вода нямат разширител. Наливаш директно в радиатора. Примери - Шкода 100, 1000МВ....и др. При зареждане с антифриз има чалъм за самоделка разширител. Или не се пълни радиатора до горе, а до края на питата, за да има място за разширение в горното казанче на радиатора. Тук получаваш усмивка, без коментар. -
Шкода Румстър 1,2 TSI 105 PS - двигателят не гасне при изваден контактен ключ!
The Best Forman отговори на sea-wolf's тема в Roomster
Мисля , че колегата izolini ми е разказвал за такъв проблем с дизелов Румстър и ако помня правилно проблема е бил в снопа на петата врата , но като прочете темата , сам ще сподели. До тогава за най-сигурно гаси двигателя на скорост , инак съществува опастност за бордовата електроника. -
sea-wolf started following Шкода Румстър 1,2 TSI 105 PS - двигателят не гасне при изваден контактен ключ!
-
Шкода Румстър 1,2 TSI 105 PS - двигателят не гасне при изваден контактен ключ!
sea-wolf публикува тема в Roomster
Добър вечер на всички! Извинявам се на модераторите, ако такава тема съществува вече, но не можах да намеря нищо подобно на проблема, за решението на който бих желал да получа информация и/или помощ! Нов съм във форума, макар от доста години да карам шкода. Ситуацията е следната: Тази вечер, след като паркирах пред дома си, обичайно изгасих двигателя и извадих контактния ключ, но за мое учудване двигателя не спря, а продължи да работи. Вкарах отново ключа и повторно го извадих - резултат нулев! Двигателят спря, след като изключих късите светлини (при изваден ключ), но преди това индикаторите на таблото примигнаха няколко пъти, чуваше се щракането на някакво реле и на дисплея изписа: Wegfahrsperre, сиреч имобилайзер, доколкото си го преведох. Днес на два пъти заварих чистачките си спрели в горна позиция без да съм ги използвал, още повече на паркиран автомобил ..., а също така внезапно спря да работи и задната чистачка. Знам, че шкодите имат проблем с ел. инсталациите и веднъж вече "имах роля в този филм". Чел съм и ми се е случвало двигател да "гасне" при движение, но за пръв път през практиката ми на водач на МПС ми се случва да НЕ гасне. За уточнение ще кажа само, че при стартиране на двигателя с включени дневни светлини този проблем го няма, само при включени къси/габарити. Ако някой от вас е имал подобно приключение ще се радвам да сподели опита си с мен. Спокойна вечер на всички и благодаря за отделеното време! -
kocan се регистрира във форума
-
Техническа процедура след смяна на охладителната течност. Задължителна ли е?
joro-120L отговори на Levcho's тема в Всеки за всичко
Това на теория.Турбината не е натоварена. Натоварени са лагерите. Предполагам, че не са пластмасови. За стоманен лагер е нищо. А най-големият товар е върху което я върти. Мотора. Може би ще даде икономия с по-разреден антифриз. Грижил се е. Не като мен да го допълва с вода. Каквото му сипят в Еуратек. Ако е сменян. Смяната на масло в двг. е била на 30к км. Какво е "правилно разреждане на антифриза". +1 Долях с минерална софийска вода. Пепи ми я даде за изпът. -
sea-wolf се регистрира във форума
-
Техническа процедура след смяна на охладителната течност. Задължителна ли е?
Logrus отговори на Levcho's тема в Всеки за всичко
Още едно предимство на антифриза пред водата - мазен е. Което се отразява положително на всички гумени части на охладителната система. Отделно не позволява образуване на ръжда, не се изпарява толкова лесно, термично е по-стабилен (по-малко се свива и разширява) от водата. Тъй като не образува ръжда, а и инсталацията е обмазана, то от там идва и това което Жоро казва, че антифризът тече от там където водата не - не се задържат отлагания, които да запушват дупки разни. Юли е прав че по-гъстата течност натоварва повече водната помпа. Това важи особено през зимата и то най-вече при старт на студен двигател. Когато загрее течността достатъчно вече не е чак такъв проблем. -
Каквото ми е трябвало и съм искал да бъде OEM или оригинален Шкода аксесоар, винаги съм си го взимал от Еуратек в Дружба, че Надежда ми е по-далечко. Но явно не за всичко съм писал тук, което си е пропуск от моя страна. Та сега искам да сменя масления сепаратор (PCV valve) на колата, че нещо ме съмнява. От лявата му страна към него е свързано едно късо 10cm и заводски огънато маркуче. Нищо особено не е маркучето, но си има заводска чупка, на която държа. Иначе всякакъв подходящ маслоустойчив маркуч с този размер би ми сършил работа. В двата края на маркучето, за стягането му, от VAG използват два различни вида скоби, като едната е за еднократна употреба. И те могат да бъдат побългарени и сменени с обикновени или алтернативни, но не бих го направил. Та след това "кратко" резюме, да обобщя най-важното - отлични цени за оригинални резервни части, професионално обслужване и не по-малко важното - за 5 дена всичко беше доставено. Цената на масления сепаратор в Еуратек е драстично по-ниска, съпоставено с някои от вносителите на авточасти - нещо, в което за пореден път се убеждавам. Маркучето ми не е за смяна, но искам и то да е ново, особено предвид ниската му цена. А скобите - няма смисъл да ги коментирам. С което искам да благодаря на Еуратек за цени, обслужване и бърза доставка. Събота или неделя ще имам възможност да си чопля по колата с кеф
- 10 мнения
-
- 2
-
- еуратек
- въртян километраж
- (и 1 още)
-
Техническа процедура след смяна на охладителната течност. Задължителна ли е?
Mishelle отговори на Levcho's тема в Всеки за всичко
Проблема е за водната помпа, както споменах по-горе. В колкото по-плътна/гъста течност се въртят лопатките, толкова е по-голям товара върху тях, оста и т.н. Иначе температурата от -40, която сте измерили с Пепи е нормална. Повечето концентрат антифризи, с които съм работил ги дават на около -60 неразредени и около -35 при разреждане 1:1. Явно предишния собственик на колата педантично се е грижил и за антифриза. Гена, посочваш някакъв рядък и частен случай. То и ти с твоето зимно яке и обувки, които ползваш тук, в Сибир няма да изкараш дълго Иначе, като цяло бих допълнил, че точката на замръзване на антифриза е само един от показателите, които ни интересуват. Не по-малко важни са антикорозионните и топлинните му свойства. Та затова по мое мнение следва да се спазва спецификацията на антифриза, както и правилното му разреждане. Това, в допълнение с перфектното обяснение за нивото му от @Peter_CLX на практика са основните неща, които следва да се спазват при зареждане на охладителната уредба на автомобила. И да не забравя - разреждане винаги с дестилирана вода, никога с чешмяна. Като алтернатива - изворната вода е чудесен избор или поне аз не съм намерил негатив от използването й. -
Техническа процедура след смяна на охладителната течност. Задължителна ли е?
joro-120L отговори на Levcho's тема в Всеки за всичко
Там зареждат с нафта охл. с-ма. Говоря за камиони. Някои не ги и гасят, щото после няма палене. Или е голяма галимация докато запали. Леките коли в движение сигурно домуват в гаражи, където е ... да речем -20. -
Техническа процедура след смяна на охладителната течност. Задължителна ли е?
The Best Forman отговори на Levcho's тема в Всеки за всичко
Интересно ми е как и с колко разреждат охладителния агент в Сибир или Антарктида .. отделно има и безводни охладителни течности , които се ползват масово за старите баби (за да не им корозират тръбите) .. за 120 -ка не са рентабилни с тез 13 л. -
Техническа процедура след смяна на охладителната течност. Задължителна ли е?
joro-120L отговори на Levcho's тема в Всеки за всичко
Минава от места, където вода не би минала. Напр. водни съединения, където са скобите, О-пръстени... Не търпи компромис с недобре уплътнена охл. с-ма. За това не съм се замислял. Едва ли е проблем чисто технически да се кара с концентрат. От практична гледна точка не виждам смисъл да се кара с концентрат, или разреден на -40, -50 градуса. Сега, ако е заварено положение, няма да го точим. Ще носи и доливане с вода. При цялостна смяна не е нужно повече от -20. п.п. Сменях термостат при Пепи. Измери антифриза и беше на -40. Като се прибрах се наложи доливане, което си е в реда на нещата. Долях към литър вода. Да е станал на -30. -
@ghost_rider, абе подсъзнателно съм забелязал, че си сменил аватара. Ама хич не стоплих какво и защо. Прощавай, навярно ще да е от ЕГН-то ми Та с огромно закъснение да ти честитя новата кола. Разкошна е, а цвета ми е един от любимите. Със здраве да се возите с жена ти! А ти като сядаш в нея, винаги да е с усмивка. Без значение на коя седалка
-
Пламен Кирков се регистрира във форума
-
Техническа процедура след смяна на охладителната течност. Задължителна ли е?
Mishelle отговори на Levcho's тема в Всеки за всичко
Не е добре да се кара с неразреден антифриз, защото неразредения антифриз е по-гъст, което товари излишно лопатките на водната помпа. @joro-120L, Жорка, какво имаш предвид под "пробивен"? Ако правилно разбирам и следвам логиката - гъстия антифриз циркулира по трудно, което би било предпоставка някъде да направи по-голямо налягане, съответно някое съединение или гарнитура да пропуснат. -
Моето мнение за Diesel Double Filtered на ЕКО
Mishelle отговори на nakabass's тема в Всеки за всичко
Гена, най-страннното е, че точно на Лукойл, по мое мнение, по-скъпите им горива са си ОК (дизел и бензин). Сега сигурно ще се заформи конспиративната теория, че в цистерните за зареждане на бензинаджийници Лукойл има едно гориво, а в тези, например за ОМВ - друго. -
Целият малък кръг е синя зона. За да си влезнал преди да влезне в сила забраната и колата ти да е все още тук, то си живущ в района, т.е. за теб това еко ограничението не важи. Просто не си представям че някой "външен" ще си остави колата в зоната още миналият месец - само го сметни като пари колко излиза месец на синя зона. В противен случай отдавна возилото ти да е отишло на някой наказателен паркинг. Т.е., според мен, проверките са точно по еко линията - ако видя някой проверяващ след малко ще го питам направо.
-
Ако не се лъжа забраната е за влизане. Въпроса е, че "влизане" и "влязъл" са две различни неща. Поне според мен. Защото, ако е влязъл в период НЕ забраняващ влизането, не е в нарушение. Сега, дали и как ще излезе е друг отворен въпрос. Та не знам как могат да ги глобят за нарушаване на ограничението, ако не са в движение. Затова смятам, че тези проверки не са свързани с еко ограниченията.
-
И аз не съм против, ама ми е малко странно - след всички приказки как имало система за контрол, какви камери, какво чудо невиждано и накрая....пешеходещи чичковци с тефтерчета и фотоапарати. На база колите влизащи в зоната, колко души трябва да са назначени? Т.е. на колко още ще плащаш заплатата, особено след като вече си платил за модерната система? Много по нашенски.
-
А дали не проверяват дали прегледа още е валиден и да снимат тези с невалиден такъв? И, ако е такъв случая, тези коли не следва да са на улицата, защото автоматично им се прекратява регистрацията. И в двата случая съм за. Между другото в Белгия, по-специално Антверпен, кварталния (да, имат такъв) има задължението да мине по всяка улица поне веднъж дневно, като при това минаване проверява за платена синя зона (съответно налага глоби), нередности в инфраструктурата, неправилно паркиране и "забравени" автомобили. Предполагам и други неща проверява де, но тези се набиваха веднага на очи. И така се постига ред. Т.е. - аз съм за
-
Не знам дали е за тук, но: по центъра на София обикалят цивилни, които проверяват стикерите за ГТП и на някои автомобили снимат стикера и регистрационната табела. Явно това ни е модерната система за контрол на достъпа до т.нар. "малък кръг".
-
Добър опит
-
Техническа процедура след смяна на охладителната течност. Задължителна ли е?
vladkant отговори на Levcho's тема в Всеки за всичко
Сега разбрах защо от моята кошница тече масло, ще го разредя малко с вода В кръга на шегата След като не ми бяха нацелили разреждането на антифриза, и запалих ремък една сутрин- ползвам само антифриз. В редки случаи доливам вода. Да чукам на дърво, за момента не съм имал проблеми. -
Ако не си харесва джантите, да ми пусне една оферта
- 1 мнение
-
- срещи
- срещи в плевен
- (и 3 още)
-
Техническа процедура след смяна на охладителната течност. Задължителна ли е?
ghost_rider отговори на Levcho's тема в Всеки за всичко
Аз за целта преди година-две, си купих рефрактометър, проверката става за минута. Проверявам си и течността за чистачки, а може да мери и електролит. На "новата" антифриза и е доста концентриран, на -49°C, а течността за чистачки се оказа лятна и веднага и налях зимен концентрат.