Топ потребители
Най харесвано
Showing content with the highest reputation since 08/13/24 във всички области
-
10 points
-
6 points
-
Еее, Влади, ти как знаеш да ме уцелиш винаги Иначе... Грабна ме живота в някакви аспекти и едните неща останаха, за сметка на други... Вече сме в новия дом, построен с много усилия, но пък с много желание. А основата на всичко това е, че вече съм татко на не един, а цели двама еднакви, свръх гласовити момци, които ми показаха нови, непознати до сега октави и тонове излизащи от човешко гърло (и не само гърло). Така че вече съм на по-горен левъл като усещане на музиката6 points
-
5 points
-
5 points
-
5 points
-
Вдъхновен от темата на колегата Ники с Волвото, реших и аз да представя моята неШкода, а именно Тойотата, за която разпитвах в темата ежедневни приказки неотдавна. Та така де, колата е Тойота Корола комби, произведена 2019г. изминати 85000км с всемогъщия 1.2 турбо четирицилиндров бензинов мотор с 116 кс., от който съм много впечатлен. Справя се повече от добре с това купе. Единствено ме дразни малко турбо дупката, защото съм имал само атмосферни коли досега, но започнах да свиквам. Никога не съм харесвал белия цвят, но вече съм му супер фен. Идвайки от черен автомобил, направо се родих, както от температурата в колата след престой на слънце, така и от свойството на този цвят да не си личи мърсотията. Навъртях й вече около 2000 км и засега съм много доволен. Очаква ме обслужване в Тойота края на месеца, та ще видим от там колко ще съм доволен.4 points
-
4 points
-
Здравейте, Направих една година с "новата" за мен кола и реших да разкажа малко в случай, че на някой му е интересно. След 9 и нещо години с Октавията нещо започна да ме човърка за смяна на колата. Не исках нещо непременно по-ново, а по-скоро нещо различно(от ВАГ) и по-широко/голямо. Стар фен съм на шведските машини (СААБ и след него Волво), но не успях да си купя СААБ преди да хлопнат кепенците, а тепърва да си купя кола от фирма, която вече 12-13 години е извън бизнеса не ми се стори умно. Насочих се към Волво. И там имаше доста опити и колебания. Обиколих цяла България за ХС70ки първо поколение, но неуспешно. Пепино ме отказа от едно бензиново V70. Така лека-полека стигнах до тази. Второ поколение XC70 2011 година 2.4 D5 пет цилиндъра, две турбини, 205 коня, 420нм, автомат и 4х4. Сравнително постно оборудвана, но има кожа и мързелив багажник. Стягам си я леко-полеко, в един момент получи и софтуер от Polestar - 225 коня и 460 нм. Нека числата не ви лъжат, колата не е бегачка и не стимулира към ръчкане. Тази мощност е само за по-леко изпреварване без напрежение за шофьора, а и колата е тежка. По-скоро е като успокояваща терапия на 4 колела. Трудно някой може да ме ядоса докато я карам. Изключителна кола за дълъг път с мноооого удобни седалки. Дори и след 10 часа каране не слизам смазан. Дразнят ме черните джанти, но съм купил същита, които ще боядисам във фабричен цвят. Тези черните може би ще станат графит или бронз. Качвам и няколко снимки.4 points
-
За ме е чиста физика. Какво става когато тези газове няма как да излязат? Налягането в картера се вдига. А като се вдигне то ще иска и да излезе от нъкъде. Започва да търси слаби места да избие. Уплътнения, Турбо, ДПФ. Знам случай на почти стопен 2,0 тди заради избило масло в турбото. Първо диагнозата беше скапано турбо, но после се оказа ,че първопричината е била картерна вентилация. И за цената и от около 500 лева и смяна на 100к (за Голф 7 1.6 ТДИ) предпочетох да вържа попа, отколкото да давам много повече за турбини или ДПФ. И друг пример. Отново Голф 7 1.6 ТДИ 2015 и 180 000 км. Започна доста да харчи масло. Едно пътуване до Белград и обратно и лампата светва. След смяна на капака проблема вече го няма повече от 6 месеца. или 20к км.4 points
-
Всъщност, няма никакво значение какво и колко си карал, но влязох във вашия тон. То като не ти идва отвътре, като нямаш усет към автомобила е все тая. Бих казал, необходими са и вродени качества. Ако подлежиш на развитие и усъвършенстване, управлението на различни автомобили, и като мотори и габарити е голям плюс. Натрупването на километри, също. Мен ме е возил човек с наредени всички категории в книжката. Ами, имаше какво да се желае още в техниката му на управление. Но, той така си ги разбира нещата. Също много помага да се знае устройството на автомобила и принципа на действие на някои чаркове. Бързото каране, пилежи, свредели и т.н. съвсем не е критерий,че си станал шофьор. С това не се изчерпва управлението на един автомобил.4 points
-
4 points
-
4 points
-
4 points
-
4 points
-
3 points
-
Благодаря колеги, в крайна сметка след като писах на всички възможни имейли за контакт със Шкода, след проведени разговори между ръководствата на Шкода и СБА са взели решение в моя полза и втората пътна помощ бе безплатна за мен. За колегите които мислеха, че пътната помощ е по застраховка-тази за която пиша не е (по каско си имам пътен асистанс и това беше моята теза, че макар и некоректно може втората да мине по каското но не и да я платя) тя е за автомобили по гаранция, част от гаранционното обслужване на Шкода и има покритие в цяла Европа.3 points
-
3 points
-
Когато се ползва климатик в колата, трябва да го гасите 5-10 минути преди да паркирате/изгасите двигателя. Като с изключването на климатика трябва да се отвори циркулацията за влизане на външен въздух (ако сте я затворили, за да не товарите климатика). Идеята е да се даде възможност на топлобменика да се изсуши преди паркиране на колата. Ако гасите климатика с гасенето на колата, влагата/конденза върху топлообменика остава и е чудесно място за развъждане на всякакви тип мухъл и микроорганизми, които всъщност предизивкват гадната миризма при първоначално пускане на климатика. Най-лесния начин за почистване на миризмата от климатика е със спрей, примерно този вариант на Sonax, този вариант на LiquiMoly или този вариант на Pro-Tec. Пробвал съм спрея на Pro-Tec за кола на познат, свърши ми работа. И на трите продукта има етикет с упътване как се работи с тях. Алтернативния и може би най-добрия, но и по-скъп начин за премахване на миризма от климатик е с озон генератор. Освен, че ще реши проблема с миризмата от климатика, озон генератора ще елиминира и всякакви миризми в купето на автомобила. Наскоро, макар и за друга цел, ползвах Airthereal MA10K-PRO. Трябваше да разкарам една досадна миризма на цигари от няколко помещения, съответно свърших с него супер работа. Вече има фирми и сервизи, които предлагат услуга почистване с озон генератор или отдават под наем такова устройство. Последно видях, че София Франс Ауто, вносителя на Пежо, на Цариградско шосе в София, предлагаха такава услуга.3 points
-
Педала на съединителя. На загасен двигател също искаше да се натисне съединителя, за да можеш да местиш лоста. Ами, не го надценявай 50 сантиметра свт 5х10 абракадабра3 points
-
3 points
-
3 points
-
3 points
-
И тук мога да кажа няколко думи Преходът ми от 120 към Супърб мина през Тойота Корола. 1.3 бензин 86 к.с. произведена 1996та г. японска сглобка. 10 години я карах. От 2009 г. до 2019-та. Никакви проблеми, само консумативи. Железен автомобил! Влади, желая и на теб безаварийни и щастливи километри! 120ката е в ламаринения гараж3 points
-
Това ти е грешката, слага се по предписание при смяната. Пак ще протече. Това е за О2, ама като гледам капакът е почти същия. Правих я тая смяна преди няколко месеца и сложих силикон. Слага се, защото извивките са големи и болтовете не могат да пристегнат плътно гарнитурата в тези ъгли, които се получават. Аз сложих на Viktor Reinz черен на 300 C. Засега е сухо като барут вече повече от 6000 км.3 points
-
Аз съм алергичен към ръжда и ако не е панел , който се сменя с няколко болта , просто я пропускам (лично мое мнение). В крайна сметка търсиш кола да се возиш , а не да ремонтираш. Успех в избора!3 points
-
3 points
-
Здравейте. Ще съм благодарен да публикувате тук копие от страницата на договор, общи условия или друго, където е упоменато правото и условията за ползване на безплатна пътна помощ при настъпване на гаранционен проблем. Би трябвало условията за ползване на такава помощ да са ясно описани. Аз също имам право на безплатна пътна помощ, макар и за по-стар автомобил, но тази ми възможност е предоставена от ДЗИ при сключване на КАСКО. В общите условия на полицата съвсем ясно и недвусмислено са описани всички ситуации, включително и пробег за ползване на пътна помощ. Ако според вашите гаранционни условия, гаранционна книжка, някакъв вид асистънс и т.н. имате право точно във вашата ситуация да ползвате 2 пъти пътна помощ, при това за един и същи проблем, би следвало приемчика да се съобрази с това. Но ако второто ползване на пътна помощ за един и същи проблем трябва да се таксува, тогава би трябвало да се обърнете към СБА. Също така бих се обърнал към СБА за некоректност. При замерени 2V на клемите на акумулатора, подаването на ток си е чисто измиване на ръцете. Или некомпетентност от страна на служителя на СБА, който ви е посетил. Защото и 10 часа да карате, няма да заредите акумулатора - дефектирал е и подмяната му е задължителна. Предполагам в Еуратек точно това са направили.2 points
-
2 points
-
Мен са ме спирали със сирена и първият им въпрос беше "Защо не спря, като видя лампите?", на което получиха логичния отговор "Защото по закон не трябва да го правя". Съответно минахме през "Ама ти много знаеш!", "Къде работиш?" и подобни и завършихме с "Айде, лека вечер".2 points
-
Кое "не е така"? Може да ме спре само със светлинен сигнал? Ами не. Може да ме спре със засичане? Ами не. Да, има и други методи - червен светлинен сигнал в кръгове, палки и т.н., ама не и чрез засичане2 points
-
2 points
-
2 points
-
Поздрави на всички , беше кратичко или по - скоро мен не ми се искаше да има краи, но брутално! Преди време , когато си взех плочата, научих какво е Leprosy (кофти Английски ) и прочетох целия текст , ми хареса още повече!!2 points
-
Ако сменя капака, за всеки случай ако види нещо нередно- както при мен....2 points
-
На следващата среща ще донеса стария ми капак с разглобен клапан, за да покажа как работи. Асене, от клапана отива в турбината, която го набива в кулера и оттам в ЕГР-а и всмукателния колектор.2 points
-
Забравих да пиша, но, ако решиш да я пазиш, задължително смени винтила. Все пак лепилото е минало през него.2 points
-
След вчерашното ни пътуване мога да споделя. Колата не е бавна, но наистина набира бавно. Като отбележим факторите пълен резервоар + мен (декем още ~85 кг. излишен товар) и включения, работещ на макс климатик, най голямата и мъка са големите гуми. Ако си минеш на указания размер 195/55R15, веднага ще усетиш разликата. Тази кола, особено с този двигател не е за 195/65R15. Да, масов размер е, за разлика от твоя, но има защо да се върнеш към него или най-много да вземеш 195/60R15. При този размер пак ще си над зададения, но с малко. Километражът ти ще показва скорост 1/1, защото сега показва по-малко от реалната, а при оригиналния размер винаги показва по-висока от реалната скорост и не на последно място, няма да ти опират гумите в подкалниците. А 100% ще усетиш, че може и по-бързо да ускорява. За горивото ще се въздържа от коментар. На моята кола зареждам на разалични бензиностанции основно от обикновената нафта, но понякога на празен резервоар съм зареждал от скъпата. Нито разхода ми се е променял, нито вървежа. Или аз съм супер безчувствен, или тя не се влияе толкова от горивото. Това си е мое мнение, при теб нещата може и да са по друг начин, особено при по-малката мощност.2 points
-
Като дете , цял живот наблюдавало живота в тухлена къща и карало някой лета там, без изолация ,обяснявам. Лятото е ужасна жега , а зимата е ужасен студ. Липсата на изолация се усеща на всеки етаж, а зимата 1 час след като загасне печката , се будиш от студ с 2 одеяла, стълбището е студено като в пещера. Ако беше моя , по - скоро бих прежалил готината мазилка , но без изолация не.2 points
-
Благодаря на групата за приятното следобедно кафе. Едва ли ще имам скоро подобна възможност, затова се радвам, че успях, благодарение на Сашо, да се разпиша. А за GPS-а аз съм виновен, късно му казах, че трябва да се отклоним. А защо бяхме в лява лента, без да можем да реагираме бързо е друг въпрос.2 points
-
Mного беше яка Октавията , пък и джанта имаше!!! Спойлера отзад и седи много хубаво! И както обича да казва Жоро - "Айде и дано другия път да има Кока Кола ... "2 points
-
Няма го и бях забравил, че харесва реге. Добре, че ми напомни. Алекси, да са ви живи и здрави дечицата! И вие покрай тях. Пък след време може и джаз трио да заформите. Бас, клавир и ударни. А, нищо чудно и да се увеличи семейната формация. Поздрави!2 points
-
А това го слушам няколко пъти вече - техниката на свирене не е перфектна, но пък звукът и темите са много грабващи. Не натрапчиви и даже приятни за ухото.2 points
-
Пробвай да притегнеш, ако не си го свалил. Може да е отпуснал. Прекарай всички болтове. Има и друга - Нещо дето работи, не се пипа. .2 points
-
Laurin & Klеment, най-висок клас модификация. Рядко срещана при О2. Щом и мотора е от добрите. Заслужава си. Дано да е читава колата.2 points
-
Благодаря на всички писали за вниманието и труда и на Атанас за таблиците , от тука нататък остава да намеря прилична кола и да действам.2 points
-
Справка от ЕТКА Октавия 2010-2013 1.6 tdi CAYC 1 вид дюзи - Siemens 2.0 tdi SEGA 2 вида - Bosch 2.0 tdi CFHC, CFHF, CLCA, CLCB 2 вида - Bosch2 points
-
CAYA/B/C е 1.6 със сименс (ВДО) дюзи. При помпа-дюза, при шкода, със сименс, кодовете на двигателите са BMN.2 points
-
Мога да се опитам да обобщя някаква информация, но ще трябва малко време. Ако все пак някой я има готова, може да я сподели.2 points
-
Ако имаш възможност най-добре 2.0 комън рейл. За Варна може да потърсиш Günter Service.2 points