Jump to content

skoda-club-nulgariaskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Топ потребители

  1. joro-120L

    joro-120L

    Фен на клуба


    • Points

      68

    • Мнения

      7135


  2. Izolini

    Izolini

    Модератор


    • Points

      34

    • Мнения

      5317


  3. Mishelle

    Mishelle

    Администратор


    • Points

      20

    • Мнения

      7001


  4. Атанас

    Атанас

    Потребител


    • Points

      16

    • Мнения

      118


Най харесвано

Showing content with the highest reputation since 08/01/24 във всички области

  1. Еее, Влади, ти как знаеш да ме уцелиш винаги Иначе... Грабна ме живота в някакви аспекти и едните неща останаха, за сметка на други... Вече сме в новия дом, построен с много усилия, но пък с много желание. А основата на всичко това е, че вече съм татко на не един, а цели двама еднакви, свръх гласовити момци, които ми показаха нови, непознати до сега октави и тонове излизащи от човешко гърло (и не само гърло). Така че вече съм на по-горен левъл като усещане на музиката
    6 points
  2. И нещо ново при Шкодичко, благодаря на Мишел сега остава само нови емблеми, кърпене,чукане и боя
    5 points
  3. Всъщност, няма никакво значение какво и колко си карал, но влязох във вашия тон. То като не ти идва отвътре, като нямаш усет към автомобила е все тая. Бих казал, необходими са и вродени качества. Ако подлежиш на развитие и усъвършенстване, управлението на различни автомобили, и като мотори и габарити е голям плюс. Натрупването на километри, също. Мен ме е возил човек с наредени всички категории в книжката. Ами, имаше какво да се желае още в техниката му на управление. Но, той така си ги разбира нещата. Също много помага да се знае устройството на автомобила и принципа на действие на някои чаркове. Бързото каране, пилежи, свредели и т.н. съвсем не е критерий,че си станал шофьор. С това не се изчерпва управлението на един автомобил.
    4 points
  4. Вдъхновен от темата на колегата Ники с Волвото, реших и аз да представя моята неШкода, а именно Тойотата, за която разпитвах в темата ежедневни приказки неотдавна. Та така де, колата е Тойота Корола комби, произведена 2019г. изминати 85000км с всемогъщия 1.2 турбо четирицилиндров бензинов мотор с 116 кс., от който съм много впечатлен. Справя се повече от добре с това купе. Единствено ме дразни малко турбо дупката, защото съм имал само атмосферни коли досега, но започнах да свиквам. Никога не съм харесвал белия цвят, но вече съм му супер фен. Идвайки от черен автомобил, направо се родих, както от температурата в колата след престой на слънце, така и от свойството на този цвят да не си личи мърсотията. Навъртях й вече около 2000 км и засега съм много доволен. Очаква ме обслужване в Тойота края на месеца, та ще видим от там колко ще съм доволен.
    4 points
  5. Колите едни и същи ама пък поне масата малко по-пълна
    4 points
  6. Мая Нешкова - Честит рожден ден (2000).mp4
    4 points
  7. Ето и за супърба, но не претендирам да съм на 100% точен Дал съм допълнително и номерата.
    4 points
  8. Много отпускари, много нещо! Отново слабичко мина срещата, нооооо за сметка на това една нова за срещите в Плевен ретро шкодичка (1000MB) която грабна погледите на всички минувачи и автомобилни фенове! Просто уникална кола !
    4 points
  9. Време е да кажа какво се каза проблема. Вчера си взех колата след смяна на ремъци. Този тип ремъчно задвижване е с две паразитни ролки. Една малка гооре близо до помпата и една долу ниско по-голяма. В долната имаше шум. На пръв поглед другите неща за 100 000 км изглеждаха доста добре. Но шума, който ме притесняваше вече го няма.
    4 points
  10. Може да звучи като реклама , но ако искате да нямате проблеми с колата
    4 points
  11. Здравейте, да дам и моите 5 стотинки по темата... Днес е крайната дата на която трябва да мина ГТП, за моята Октавия-1 1.6 бензин, 1999г. , с нейния си катализатор ! Естествено след всичко което прочетох и чух напоследък, се бях притеснил доста относно техническия преглед. Колата си я поддържам и ремонтирам ако се появи нещо, но не съм чак фанатизиран по поддръжката и да и треперя ! Тя е до мен да ми върши работа, да ходим на излети и почивка със семейството . Не съм от хората които и до тоалетната ходят с колата, предпочитам да ходя из града пеша, с колело... Тоест предимно я карам на дълги разстояния . Бензин предимно зареждам от Круиз (обикновен 95) или премиумните-95 на Шел и Омв. Заради ГТП-то вчера умишлено заредих 100 октана от Омв. Имах междуградско пътуване около 60-70км. което умишлено карах на по-ниска предавка и съответно по-високи обороти. Незнам така ми дойде идея да карам, че уж ще се почисти ако има нещо... Както и да е, важното е ,че днес минах без проблеми ! Умишлено се поинтересувах какви са стойностите на изгорелите газове, но каточели попитах за държавна тайна ! Редно е тези неща да се разпечатат и да се дават на хората , един лист А4 надали ще им оскъпи нещата ! Все пак направили са прегледа двойно от миналата година 45->90 лв. Дано съм бил полезен с нещо !
    4 points
  12. Здравейте, Направих една година с "новата" за мен кола и реших да разкажа малко в случай, че на някой му е интересно. След 9 и нещо години с Октавията нещо започна да ме човърка за смяна на колата. Не исках нещо непременно по-ново, а по-скоро нещо различно(от ВАГ) и по-широко/голямо. Стар фен съм на шведските машини (СААБ и след него Волво), но не успях да си купя СААБ преди да хлопнат кепенците, а тепърва да си купя кола от фирма, която вече 12-13 години е извън бизнеса не ми се стори умно. Насочих се към Волво. И там имаше доста опити и колебания. Обиколих цяла България за ХС70ки първо поколение, но неуспешно. Пепино ме отказа от едно бензиново V70. Така лека-полека стигнах до тази. Второ поколение XC70 2011 година 2.4 D5 пет цилиндъра, две турбини, 205 коня, 420нм, автомат и 4х4. Сравнително постно оборудвана, но има кожа и мързелив багажник. Стягам си я леко-полеко, в един момент получи и софтуер от Polestar - 225 коня и 460 нм. Нека числата не ви лъжат, колата не е бегачка и не стимулира към ръчкане. Тази мощност е само за по-леко изпреварване без напрежение за шофьора, а и колата е тежка. По-скоро е като успокояваща терапия на 4 колела. Трудно някой може да ме ядоса докато я карам. Изключителна кола за дълъг път с мноооого удобни седалки. Дори и след 10 часа каране не слизам смазан. Дразнят ме черните джанти, но съм купил същита, които ще боядисам във фабричен цвят. Тези черните може би ще станат графит или бронз. Качвам и няколко снимки.
    3 points
  13. Педала на съединителя. На загасен двигател също искаше да се натисне съединителя, за да можеш да местиш лоста. Ами, не го надценявай 50 сантиметра свт 5х10 абракадабра
    3 points
  14. И кожата на жипката след прането
    3 points
  15. Да се включа и аз
    3 points
  16. Алекси, къде се губиш? Поздрав!
    3 points
  17. И тук мога да кажа няколко думи Преходът ми от 120 към Супърб мина през Тойота Корола. 1.3 бензин 86 к.с. произведена 1996та г. японска сглобка. 10 години я карах. От 2009 г. до 2019-та. Никакви проблеми, само консумативи. Железен автомобил! Влади, желая и на теб безаварийни и щастливи километри! 120ката е в ламаринения гараж
    3 points
  18. Това ти е грешката, слага се по предписание при смяната. Пак ще протече. Това е за О2, ама като гледам капакът е почти същия. Правих я тая смяна преди няколко месеца и сложих силикон. Слага се, защото извивките са големи и болтовете не могат да пристегнат плътно гарнитурата в тези ъгли, които се получават. Аз сложих на Viktor Reinz черен на 300 C. Засега е сухо като барут вече повече от 6000 км.
    3 points
  19. Аз съм алергичен към ръжда и ако не е панел , който се сменя с няколко болта , просто я пропускам (лично мое мнение). В крайна сметка търсиш кола да се возиш , а не да ремонтираш. Успех в избора!
    3 points
  20. Аз успях да извадя това
    3 points
  21. И теб защо това те притесни? Мен ме гониха и ме спряха за минаване "на червено" - първа кола на светофара за ляв завой, но докато се източат насрещните вече беше червено. И единия ме пита "не ни ли видя?". Е какво да ви видя? Първо вече съм в кръстовището, назад ли са се връщам? Второ с тоя един светещ фар реших, че сте някакви мангали от кв. Христо Ботев. Отговор: "много си нагъл", връщане на документите и изчезване с мръсна газ.
    3 points
  22. Понее нали работя във фирма дет предлага лизинг на фирми с над 500 коли авто парк (некои от тях с над 3000), та малко инфо от кухнята. Всички тези автомобилни производители са дали такива цени, които ние да мечтаем не можем да ги достигнем. Често се случва някое свръх производство да се предложи за такива цели с отстъпки до над 40% от пазарната цена. Примерът е с Шкодите Рапид. Моделът спира да се произвежда 2019та. Влиза Скала. Да де, ама те толкова много имат, че ги предлагат на полицията и хоп, 346 Рапида в България. Но това не е всичко. Интернетя показва, че Украйна са се сдобили с 400, а съвеЦкия съюз с 3870. Нали, за разлика от България другите сами са си ги произвели, ама тва няма да го коментирВаме. Та за бенветата мога да гадая, ама тия Кодиаци са 100% купени на цената на 1.0 Фабия без екстри. Пък журналята мое си плямпат коооолкото си искат. Във великобритания такива полицейски бенвета са им основните автомобили. А National Highways Traffic Officers се дижат или с Х5ци или с Волво ХС-90. Понеже нашата фирма им поддържа автопарка, а те са над 400 бяха дошли да ни демонстрират какво съдържа едно такова Волво. Вътре са конуси, мигащи лампи, знаци за отбиване на движението, тегличи, въжета, комплекти за първа помощ, дефибрилатор, стартерни устройства, разни устройства за улавяне на малки животни, сгъваеми паравани за закриване на тежко произшествие с фатален край и т.н и т.н. Та говорихме с мениджъра на отдел Снабдяване. И той каза, че те комуникират директно с производителите за договаряне на цените. След това комуникират с фирми като нашата за предоставяне на лизинг върху тези договорени цени и последваща поддръжка на автопарка. И те така. Както някой беше казал в една друга тема - "Не вярвайте на всичко, което бТВто на културата ви казва"
    3 points
  23. Според мен хем си прав, хем не си. Ако караш само нови коли от магазина и ги сменяш/връщаш на всеки 3-5 години, нормално е да те интересува само спецификацията на маслото. Но на вторичния пазар масово се гледа кога, как и с какво е бил обслужван даден автомобил, което е нормално и няма лошо. Със сигурност доста бавно ще се продаде автомобил, в двигателя на който е наливано масло, отговарящо по спецификация, но закупено от Кауфланд, например. Съпоставено с автомобил, на който обслужването е било с така наречените от тебе лъскави туби. Всъщност бързата продажба и то на добра за продавача цена важи и за новите автомобили. По заводско предписание на колата на жена ми дават смяна на масло на 25К. Аз го сменям винаги на 15К, още от първата смяна. След 5 години, когато дойде време за смяна на автомобила, не го връщам на вносителя, а го пускам на пазара с обява и го продавам сравнително лесно, на справедлива цена. Така губя по-малко пари, съвестта ми е чиста, а новия собственик купува перфектен автомобил на 120К км., придружен с цялата документация кога, какво и защо е правено по него. Всъщност по-малката загуба на пари не е точно така, защото съм сменял по-често масла и филтри. Но пък това се изравнява грубо с %, който ще вземе вносителя при обратното изкупуване на колата или при продажбата й от мое име. Станали сме голямо консуматорско общество (в глобален мащаб). Колата да изкара 5 години, телевизора да си избута гаранцията, на телефона 2 години са му ОК, защото идва ред на новия модел и т.н. А успоредно с това цъкаме с език, когато видим нещо, произведено преди 20-30 и повече години - колко яко е направено, материали не са жалени, качеството е топ. Та производителите вече нямат интерес да правят качествени продукти. Важното е да са красиви, а под опаковката какво има, никой вече не го интересува.
    3 points
  24. Благодаря Мишо за споделената информация. Подкрепям напълно подобен начин на провеждане на ГТП. Предвид това, че при нас всичко от "белите" държави се случва с доста години закъснение, но все пак обикновено се случва, съответно рано или късно прегледите при нас би следвало да станат идентични. А защо подкрепям подобен обстоен преглед? Защото той гарантира в голяма степен безопасността на всички ни. И това с полицията и проверката къде и кога е правен ГТП - при нас, ако се въведе, със сигурност ще се спре с манипулация и измами при ГТП. Макар че това е малко нож с две остриета - ако ПТП настъпи, примерно, след 3 месеца от минаване на преглед, кой и как ще докаже, че към датата на прегледа колата не е била годна за преминаването му. Частичната амортизация би могла да е настъпила 2 месеца след прегледа. 100% вярно. Не знам защо заради затягането на ГТП масово се преекспонира и спекулира с това, че за да минеш преглед, трябва да си с нова кола. Това са меко казано пълни глупости. Или по-скоро начин на оправдаване на лично безхаберие. Автомобила трябва да е технически изправен, нищо повече. Няма значение на колко години е. Тук, сред нас, има много хора с коли на по 15-20 и повече години, които си ги поддържат и в техническо състояние са топ. Всичко амортизирано се подменя на време, гумите са подходящи за сезона и т.н. Та ако някой кара стара кола и има проблем с ГТП, "оправданието", че няма пари за нова е повече от нелепо. Притежаването на автомобил е отговорност. Между другото, на тазгодишното ГТП, независимо, че от повече от 10 години ги познавам момчетата от пункта, тази година ми провериха и всички колани. Което ме изкефи много.
    3 points
  25. Годинясахме! За любителите на статистиката - данната по-долу.
    2 points
  26. На следващата среща ще донеса стария ми капак с разглобен клапан, за да покажа как работи. Асене, от клапана отива в турбината, която го набива в кулера и оттам в ЕГР-а и всмукателния колектор.
    2 points
  27. Клапанът в капака, до колкото знам, по начало има две функции: картерна вентилация с контрол на налягането в него, а също така и разделяне на течно масло (капки) от пáрите, които се отвеждат обратно към интейка. Повредените клапани често губят втората си функция - маслоотделянето, за което признак е прекомерното омасляване на маркучите и връзките.
    2 points
  28. Сайта може да проследи до времето от когато я има ГО. Аз погледнах на старата ми Шкода - има я дори за 2009-а година. Но май наистина от начало "бракувана" и "дерегистрирана" са объркани. Доста различни неща са, както по-нагоре са писали.
    2 points
  29. Гена, тухлен блок и тухлена къща са две крайно различни неща. Едно е да те греят комшии отвсякъде и да имаш едни напикани 20 квадрата външна стена, друго е да имаш четири външни стени. Да та поканя освен зимата да ми покажеш как ще стоплиш у нас с една печка - баш два етажа по 60 квадрата (третия нема те мъча), тухла четворка, без изолация и не ми веят дограмите. Ще стоплиш - едната стая, а като отидеш до веце-то щти са скрие пикалото от студ
    2 points
  30. Като дете , цял живот наблюдавало живота в тухлена къща и карало някой лета там, без изолация ,обяснявам. Лятото е ужасна жега , а зимата е ужасен студ. Липсата на изолация се усеща на всеки етаж, а зимата 1 час след като загасне печката , се будиш от студ с 2 одеяла, стълбището е студено като в пещера. Ако беше моя , по - скоро бих прежалил готината мазилка , но без изолация не.
    2 points
  31. Mного беше яка Октавията , пък и джанта имаше!!! Спойлера отзад и седи много хубаво! И както обича да казва Жоро - "Айде и дано другия път да има Кока Кола ... "
    2 points
  32. А сложи ли силикон долу на извивките от двете страни на тандем помпата и откъм ангренажа ?
    2 points
  33. Laurin & Klеment, най-висок клас модификация. Рядко срещана при О2. Щом и мотора е от добрите. Заслужава си. Дано да е читава колата.
    2 points
  34. Благодаря на всички писали за вниманието и труда и на Атанас за таблиците , от тука нататък остава да намеря прилична кола и да действам.
    2 points
  35. Справка от ЕТКА Октавия 2010-2013 1.6 tdi CAYC 1 вид дюзи - Siemens 2.0 tdi SEGA 2 вида - Bosch 2.0 tdi CFHC, CFHF, CLCA, CLCB 2 вида - Bosch
    2 points
  36. CAYA/B/C е 1.6 със сименс (ВДО) дюзи. При помпа-дюза, при шкода, със сименс, кодовете на двигателите са BMN.
    2 points
  37. Мога да се опитам да обобщя някаква информация, но ще трябва малко време. Ако все пак някой я има готова, може да я сподели.
    2 points
  38. Във Враца няма но вече се прежалих ще купувам нов, за какво да взема някой полуизгорел въздуховод и да се почне от начало 300лв 300 важно да сме живи и здрави колата макар и стара не ме е сурвакала с нищо освен консумативи и ще си я покарам още
    2 points
  39. След Land Rover Defender, BMW 340i Touring и VW Golf Variant, МВР отново се довери на Шкода, този път на Кодияк. Източник: Забелязано в София.
    2 points
  40. Съмнява ме, че някоя сериозна служба за охрана ще се съгласи охраняваното лице да ползва електричка на постоянна основа. Земат се запалят батериите под задника му и няма да остане нищо за погребване. Конкретно ако тая се окаже в такава ситуация, половин Европа ще прати хора да запалят по една факла и ще разнасят пламъка като Олимпийския огън. Иначе нямам проблем с повишаването на стандартите за екологичност и техническите изисквания за колите, стига да бъдат изначално адекватни. Щото електричките далеч не са най-екологичните МПС-та, само драмата с добива на материалите за батериите и последващата невъзможност да се преработват е ужасна. Лошото е, че това са хората, които спряха АЕЦ-ите в Германия и им се наложи да пуснат отново въглищните централи, щото "изненадващо" започнаха да усещат липса на ток. И докато това се случва протестират чрез самозалепване на най-абсурдни места. И другото, дори и да се появи разумна алтернатива, изгради се нужната инфраструктура, дори производителите да измислят план за преход, тия политици ще осерат всичко. Както стана с основния разговор в темата - правиш промени в прегледите, те като никога работят, но понеже си прост, не си ги обяснил като хората. Резултатът е паника и ти вместо да измислиш как да обясниш ситуацията, решаваш да измислиш някаква врътка с категоризацията на проблема, та да успокоиш плебса. Резултатът е, че министърът обяснява "са ще направим врътка вие да минавате, а ония в Брюксел да си седят на задниците". Когато на толкова високо ниво се спука подобна схема, какво да очакваме да се случва надолу?
    2 points
  41. Само да допълня - И ако има отлагания по филтъра от горене на масло.
    2 points
  42. 2 points
  43. Саше, ако четеше нямаше да задаваш този въпрос и да пишеш глупости! Накратко - спецификацията на производителя е съобразена с еко нормата за съответната година на производство. Т.е. АКО колата е изправна ще покрие изискванията. Що се отнася до VRS и "пипането" на масло - това е предвидено от производителя ДО определена норма. Над това - или ремонт или на скрап. Уви. Досега бензиновите минаваха между капките. Досега меренето на газовете беше със сонда някъде около ауспуха. Съответно отчиташе, че от ауспуха излизат само маргаритки и всички се правиха, че не знаят за какво иде реч. Сега се сетиха да проверят и ... настана паника. @Logrus, Чаво, ако колата ти се поддържа прилично и е с катализатор не смятам, че ще е проблем да минеш. Естествено, гледай все пак да е загряла, защото дори Евро 6 в началото смърди на не изгорял бензин и се хващам на бас, че ще ме върнат!
    2 points
  44. Не смятам ,че по възрастта на автомобила може да съдим кой е богат ,беден или социално слаб различните хора имат различни приоритети и разбирания мой приятел,който изкарва добри пари, абсолютно всеки уикенд ходи в Гърция дава пари за нощувки, плажове,таверни ,бензин колата му е 20 годишна не ,че няма за нова но приоритета му е друг Съседа ми е бизнесмен милионер, но кара 25 годишен дизел просто не му е важно и му върши работа, докато съдружника му във фирмата кара само немски лимузини последен модел от най-високият клас
    2 points
  45. Като казах нова кола имах предвид нова нова - от магазина. Тези старите нови .....всички знаем какво стига до България - нали знам какво налях и в моята като дойде, за да стане на кола. На 20 години е, ама не пушляви, има си катализатор, и като цяло я поддържам в технически изправно състояние. И за разлика от някои хора карам с доста нови гуми, макар и не премиум марки. Подръжката, никъде не съм казал, че трябва да е пренебрегната. Дори за новите нови коли. Идеята ми беше не че не трябва да се спират коли на прегледите, а че нормите са съобразени само с новите автомобили, въпреки че средната възраст на автопарка у нас е 10+. Мишо каза как е в Англия - ако отидеш с нов Сюпърб е едно, ако отидеш с Октавия 1 е друго. Ама това изисква мислене и организация - твърде сложно. Друга тема е дали това, което се случва е най-важното или просто е най-лесният начин за дране.
    2 points
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.