Цялата активност
- Последния час
-
Всеки с предпочитанията си. Аз имам един приятел , където обича дясната ръка, да е между краката на жена му, докато кара...
- Днес
-
3 спицовия ми е супер удобен , може би защото си държа ръцете където е проектиран волана да се държи
-
Ей ся се чух с него, той каза че пък не го кефи ...Иначе е този , да.
-
DPB_BRAAA се регистрира във форума
-
Здравейте колеги, Да ви споделя как реших един мистериозен проблем с ABS-а на моето Йети. Не е сложно, повечето от вас може да се справят абсолютно сами за половин час. Проблемът започна от зимата. При първоначално палене и тест на системите на таблото за много кратко излизаше грешка в ABS/ESP, продружена със звуков сигнал. Ако не беше звуковият сигнал проблемът в началото можеше да остане незабелязан. Колата изписуква за секунда при подаване на контакт, след което всичко се изчиства и проблеми няма. Свързах я на VCDS и абсолютно мистериозно - няма записани грешки в ABS-модула. Казах си....ще я видим тази работа. И така до онзи ден проблемът се появяваше спорадично и много рядко. Но едно нещо, което "се оправя само", винаги крие в себе си изненади - основно инженерно правило. И така и стана. Една сутрин миналата седмица, отново при първо палене и тест на системите, колата хвърли грешка в ABS-а, като алармените сигнализации на ABS/ESP/Steering Wheel/TPMS останаха да светят. Нямах под ръка компютър, за да видя какво се бе случило и потеглих към офиса. Направих 100 метра и таблото се изчисти. Паркирах пред офиса, давам на контакт - отново аларма и АBS/ESP/Steering Wheel/TPMS останаха да светят. Вечерта я закачих на диагностиката и в журнала на ABS имаше записани следните грешки в хронологичен ред през 2сек.: 00287 - ABS Wheel Speed Sensor; Rear Right (G44) - 012 - Electrical Fault in Circuit 00668 - Supply Voltage Terminal 30 - 002 - Lower Limit Exceeded 01325 - Control Module for Tire Pressure Monitoring (J502) - 004 - No Signal/Communication В модулите на AWD и Steering Wheel имаше записани съобщения за грешки в модула на ABS - очаквано поведение. Това, което ме смути беше грешка 00668 - обикновено тази грешка не е на хубаво и вещае гадни електрически проблеми по инсталацията или ABS модула. Преди да посегна към каквито и да било смени направих следните проверки: Пуснах диагностика с логване в движенеи на показанията на четирите сензора на ABS. И четерите показваха с отклонение до 1км/ч. Заподозреният заден десен датчик не даваше признаци за отклонения или прекъсване....а, де - лошо. Ако не мереше - ясна работата, ами сега.... Проверено напрежение и зареждане на акумулатор - няма проблем. Проверен предпазител на модула в купето (5A) - няма проблеми. Проверен предпазител на ABS/ESP ел. помпа в моторния отсег (40A) - няма проблеми. Извадих предпазителя на модула (в купето) (5A) - ABS модулът се изключва напълно, няма комуникация с него по шината. В журнала на борд компютъра се записва грешка за липса на комуникация с целия модул. Извадих предпазителя в моторния отсег - В модула на ABS се записва грешка за проблем в помпата на ESP. Извадих буксата на ABS модула, навряна е на отвратително място. Почистих я с контактен спрей и четка за зъби - без промяна. Мерих напрежения към буксата на ABS-модула - всичко си идва. Нямах условия да свалям гумата и да просвирвам веригата към буксата на датчика. Проблемът си продължи спорадично. Пише грешки, пали лампи, гаси си ги, ала-бала, оправия няма. Но винаги пише тези три грешки в този хронологичен ред. Попитах все пак тук-таме - всички ме пращаха на заминал ABS модул, те така си правели, разпоявали се, пътечки се разлепяли - да търся модул втора ръка, не можело да е от датчика. Реших, че сам ще се спасявам, колкото и да нямам време. Почнах по ред на събитията, записани в журнала на модула, като тръгнах към датчика на задно дясно колело. Купих един датчик за задна дясна главина от най-близкия Тех-Ко. Имаха наличен Delphi за 37лв. с отстъпката, Made in China, разбира се. Въпросът беше проблем в инсталацията/модула ли поражда грешката в ел.веригата на датчика или обратното - датчикът прави парчета и поражда пад на напрежението на ABS модула. Вдигнах колата на крик, свалих гумата, извадих буксата на датчика и замерих напрежението към него по време на селф-теста на модула при подаване на контакт. Излизаха 12V без прекъсване. Пробвах да раздвижа кабела около буксата - не се наблюдаваше прекъсване. Не ми остана друго, освен да подменя датчика. Преди да тръгна да вадя стария датчик, разкачих буксата и я закачих новия както е вън. Колата мина селф-теста при подаване на контакт и изчисти старите грешки - добро начало, ел.веригата и хареса. Изчистих грешките с диагностиката след което записа грешка за некалибриран TPMS - това е нормално, трябва да се покара няколко стотин метра, за да се калибрира. Подмяната е елементарка - датчикът е с конусен корпус, набит в главината, прикрепен допълнително с един болт. Мие се хубаво гняста около него със спрей за спирачки, развива се болта с помощта на малка тресчотка. Подпъхва се мъничка отвертка под периферията на датчика. С едната ръка се придърпва леко датчика нагоре от конектора, а с другата леко започва да се надига с отвертката, като се обикаля радиално. Не се дърпа и напъва силно, за да не се счупи датчика вътре. Като извадите датчика се чисти със спрей гнездото. Чисти се хубаво буксата от мръсотии с контактен спрей. Новият датчик се набива обратно с леко почукване по периферията. Проверих отново с диагностиката как измерва датчика в движение - идеални показани, сравнено с останалите три. Не се заиграх да меря ел. параметрите на новия и стария датчик с мултицет. Магнитно-индуктивна история. 4-ти ден след смяната на датчика и всекидневно шофиране няма и помен от проблема.
-
Оригинална навигация Супърб 1, Октавия 1 и Фабия 1
niki отговори на niki's тема в Продавам части за Шкода
Виси у нас и ме дразни. 100 лв. -
Замерване за протечка при електричар ще даде отговор и решение на проблема.
-
Кроношпан се регистрира във форума
-
Аз мога ли да кажа? И да покажа, щото съм с любимият ти волан. Ники го споменаваш за втори път, но нещо ти дава свободно. Ако не ме лъже паметта, има го и на Октавия 2 и Йети. Супърб 2 имат и триспицов. Справка, @mRt 3.6 V6. Бившият на Боре.
- Вчера
-
Възможно е, уж се води по - луксозен , може да каже Ники @korween
-
Според мен е волан на Супърб 2 това с 4те спици
-
Моето се беше скъсало (вероятно на някоя бензиностанция от небрежен служител на колонката), смених го с ново от алиекспрес като това, което пасна перфектно:
-
Браво и на Албум. И той направи страхотно каране. Уилиамсите се представят много добре. За малко си помислих пак, че Заубер ше вземат точка най-накрая, ама не би. Но състезанието не беше лошо.
-
Ами ... Познах. С лакти, но все пак в рамките на позволеното, този път, взе първия завой и от там нататък нещата бяха ясни. За Лоьклер си прав. За Норис го казах преди теб А пък Култард изобщо не го споменавай! Няма такъв смотаняк! И, като ще ги сравняваме, нито един от изброените не си позволяваше такива издевателства! Доста години побутваха лекето, "за да върнат интригата". Сега той си кара по енерция. Но, гледайки първия завой - браво на Пиастри! В момента той е този, който има какво да губи! Да, загуби и от съотборника си, но очевидно е по-добрия в момента и нулата не го устройва. Кофти е, когато се бориш не с един, а с двама!
-
Аз си замълчах , евала на гостите от Хасково, че са ни отсрамили и колата е хубава ,ама на спортна кола багажник да сложиш ... Махни го , най - малкото с вратите в завой , пречи на аеродинамиката на колата...
-
Да , прав си , бъркам. Това е VRS facelift. Може би на нормалната октавия 2 фейс е кожен с 4 спици. Велко, моля те , вземи си бележка https://www.aliexpress.com/item/1005007615816083.html
-
-
Ама не ми се оправдавайте сега. Да видим и Росен какво ще измисли. Естествено, че има по-важни неща от срещата. Същественото в горния ми пост е третото изречение.
-
При мен подобен проблем се оправи с 4 нови дюзи.
-
Ице, аз имам и дясна ръка, нищо че съм левичар от малък.
-
И ако спукаш гума си довиждане...
-
Ми да, всичко в една кола трябва да е красиво , а не качвам се и гледам грозотия цял живот... Както при 120ките 130 волана е най - готин, така при съвременните , най - як е тоя от снимката , ама с лъскавкото на Airbag- a и с новата емблема.
-
Мамин естет
-
Не те разбирам. Аз още 2015 та като видях мултиволана на фабия 3 и разбрах за какво е тази дупка. Maкар че там Airbag - a ми грознее .
-
Среща всяка 3-та неделя от месеца, гр. Пловдив
__smirnoff__ отговори на Rosen Raychev's тема в Пловдив
съжалявам, преди малко се прибрах и нямаше как да дойда