Цялата активност
- Днес
-
Аз съм в Родопите. Ще се върна края на седмицата.
-
Привет. О2 Скаут 2.0 TDI PD. 210х.км.Сменям масло на скорости на 60х. -от нова.Използвам само VW G 051 171 A2. Кутията работи като нова. Сега предстои смяна и не мога да намеря тази спецификация!!! Моля за помощ някой ако знае с какво е заменена гореспоментата спецификация. И за четящите - маслото не е само вискозитет, но и присадки,които са специфични за конкретната скоростна кутия, в зависимост от металите,които се използват в нея. 1 грешна присадка и ....
-
Най-популярният модел на марката по времето на соца беше Дачия 1300. С лек фейслифт, по-късно стана 1310. Аналог на Рено 12. 1300 не съм виждал по нашите пътища. 1310 я имаше в Мототехника. 1300
- 6 мнения
-
- 1
-
-
Двигателят вътре е като нов! Карана е с хубаво масло. И сменяно навреме.
-
Супер, очакваме да кажеш, къде да идваме да плащаме
-
Много интересна статия с богат снимков материал от https://automedia.investor.bg За причините, довели до успеха на марката на доста пазари, както и за фактът, че България е била изборът на Рено преди Румъния, но заради тогавашната геополитическа ситуация, комшиите са продължили напред, докато при нас всичко е било прекратено. Копирам заглавието и началото на статията тук, останалото можете да прочетете в този линк. Защо Dacia е румънска, а не българска? Първото балканско партньорство на Renault бе в Пловдив, а не в Питещ. Какво се обърка? Най-успешната европейска автомобилна марка в последните години всъщност е родена... в Русия. В средата на 90-те френският президент Жак Ширак отвежда делегация от индустриалци на посещение там по покана на Елцин. В делегацията е и шефът на Renault Луи Швайцер, който забелязва, че допотопните лади по 6,000 долара се продават като топъл хляб, докато двойно по-скъпите модели на Renault си стоят по шоурумите. Оттам се ражда идеята за Dacia Logan: бюджетен автомобил, но с доказани във времето технологии на Renault, с минимални разходи за разработване и добра печалба въпреки рекордно ниската цена. Отначало се планира Logan да се продава на "бедняците" в Източна Европа. Но интересът на Запад се оказва толкова голям, че Logan става общоевропейски модел. Renault придобива Dacia, а четвърт век по-късно дъщерната й румънска марка има най-големия ръст в Европа за последното десетилетие и по-висок марж на печалбата не само от собствената си компания-майка, но и от имена като Mercedes и BMW. Можеше ли обаче този успех днес да е съсредоточен не в Питещ, а в Пловдив? Нека си припомним паралелно историята на двете балкански начинания на Renault. Продължението:
- 6 мнения
-
- 1
-
-
Исках да измия доколкото е възможно маслото отдолу, за да мога да следя дали съм решил проблем или има и други течове. За целта потърсих мивки на които мият шаси например. Спрях на едно място да питам и щях да падна. Казаха ми 60-70 лв за миене на двигател. Съжалявам, но аз не искам да се мия целия двигател с четка за зъби и клечки за уши, омекотител и ароматизатор... На път за вкъщи минах през РИКО на Адам Мицкевич и срещу сумата от ДВА лева взех 2 жетона. На тази мивка има пистолет който е с дълга тръба и разпръсквач с няколко дюзи, които се движат на ролки и ги движиш под колата. С единия жетон нанесох обилно препарат и изчаках 1-2 минути, а с другия изплакнах с високо налягане. Вероятно има много места, на които не съм успял да измия, но на пръв поглед основното което трябваше да се измие е направено. Сега карам без кора и следя за течове. Преди обаче да осъществя този ремонт, ме сполетя и друг теч. Да, отново често срещан проблем. Тази помпа е пластмасова и има 10-на ревизии през годините. Тази конкретно беше 213 лева в Еуратек. Последната възможна ревизия "J" мисля че беше, е 313,70 лева. Реших да потърся алтернативи и си взех Valeo за около 150 лева ако не греша. Тук не съм снимал процеса по смяната, самата тя беше преди 2 седмици. Процеса е следния. Сваля се малко периферия - въздушен филтър с кутията, акумулатора и стойката му, за да се разкачат тръбите. С това се изчерпва работата отпред. Останалото е вътре. Сваля се целия "долен ляв педал". Държи се на 3 гайки, които са трудно достъпни. Сваля се възглавницата за краката (ако има) и капака на бушонното табло (малката жабка в ляво). Използвах 40-50 сантиметрово 1/4 удължение за гедоре и чупещо рамо за камъка (13мм). Според сервизното ръководство отново имаше повече неща за демонтаж, но някак се справих и без тях. Например кормилната колона. Има едно желязо, като арматура извито, което стои над педала и малко с въртене и нагаждане успях да го извадя и после да го мушна, но не съм разглобявал повече. На самия педал има 3 щифта - два държат помпата и третия е за ухото на буталото. Внимателно ги избих и смених помпата. Някъде четох, че ако се счупят може да се намерят само от VW. Естествено и тук не мина гладко. Изгубих гумичката, която уплътнява тръбата на изхода от горната (тази) помпа към долната помпа. За щастие пазех тръбичките от старата Октавия от смяната на кутията със 6-степенна, за което съм разказвал в други теми и свалих от нея тази гумичка, та отново всичко си дойде на мястото и обезвъздуших. Сега единствено от време на време при натискана на педала поскръцва малко и снощи се заврях пак отдолу и напръскал доколкото е възможно буталцето. За сега има ефект, надявам се да е дълготраен.
-
Така, скоро не съм обновявал съществено темата, та да напиша няколко реда. Нещо, което виждам, че не съм споменал в началото е наличието на теч на масло от мотора, за който знаех още при покупката. След дълго отлагане поради една или друга причина, стигнах и до момента да го отстраня. Мислих дълго и реших да се доверя на Пепино за тази работа, като го съчетая със смяна на маслото, като му дойде времето през Април. И така смяната на маслото беше съпроводена със сваляне, почистване и лепене на долния страничен (метален) капак на мотора и семеринга на демпферната шайба. Пепино каза, че може би е имало някакви жалки опити за спиране на теча с допълнително мазане със силикони, но аз не бях пипал нищо. Тъй като свинщината беше голяма и не беше сигурно откъде точно тече и дали е само от едно място, свали и изчисти картера и ми смени уплътнението. Надявах се, че това е решило проблема, но като видях отново капка масло в гаража на втория ден, бях меко казано разочарован, но не от това, че Пепино не си е свършил работата, а че вероятно има и друго място с теч, което не сме хванали. Закарах му я отново и той успя да проследи че теча идва някъде отпред, стича се като вадичка докато мотора работи, после всичко се растила по блока, картера и е страшна мизерия. Стигнахме до заключението, че проблема е в уплътнението между тялото на масления филтър и блока - често срещан проблем при 1,8 и 2,0 TSI gen2 и gen3. За добро или лошо, Пепино ми отказа да го прави, че доста трябва се разглобява, а и допълнително съм усложнил работата с газовите компоненти (изпарител и филтър). Според него, а и според сервизното ръководство, което гледах трябва да се сваля всмукателния колектор, който е отпред, а при мен и рейката с газовите дюзи. Закупих си уплътнението от тялото към блока за крупната сума от 4,26 лева без ДДС (5,11 лева с ДДС) и си го возих дълго в багажника, до тази Неделя. През самото тяло циркулира антифриз за охлаждане на маслото. Миналата седмица реших, да не правя половинчати работи и поръчах и другото уплътнение от тялото към охладителя, което буквално ми го подариха, покрай покупката на консумативи за друга кола. В неделя "запретнах ръкави" или по-точно полегнах под колата и с помощта на брат ми за някоко часа разглобихме и сменихме уплътненията. Щеше да стане и по-бързо, но утрепах един час да търся къде съм заврял уплътнението, и вече бях се изнервил и отчаял, че няма да мога да я събера и го намерих под ръкавиците, които само разнасям уж с идеята да ги ползвам, но аз рядко работя с ръкавици. В общи линии разкачих филтъра и изпарителя за газта, но рейката и колектора не съм ги пипал. Отдолу се свалят кората, и единия дебел маркуч към кулера (десния). След това водния маркуч и се източва колкото може. сваля се ремъка, компресора на климатика - да увисне на тръбите и се маха изцяло алтернатора. Маха се капачката с масления филтър и след развиване на 5-те болта, които държат конзолата, същата се сваля. Ето така изглеждаха уплътненията: И новите уплътнения:
-
-
След една седмица престой в склад на куриера в България (София), очаквам пратката на адрес днес.
-
Може 110 кс. да е оптимален наистина, но тук говорим за броя цилиндри. Карал съм 1.0 95 и 1.5 150 на Рапид и Камик и да, дърпат си и двата. Както и 110 на Скала - също върви доволно. Обаче въобще не може да се сравняват относно работата на двигателя и вибрациите, които се усещат при трицилиндровия. Ако 110 коньовия беше 4 цилиндров щеше да е супер. Апропо, не съм карал, но съм любопитен относно точно тези "дефорсирани" мотори на Октавия - 2.0 дизел и 1.5 бензин по 115 коня. За обикновен юзър 3 цилиндровия е добър избор, но за човек с бензин в кръвта- не
- Вчера
-
@maxrpm, правили са ти скрита камера: https://www.instagram.com/reel/DIGak06ghnt/?igsh=cTgxNG9pcmpnMGd2
-
Дай боже всеки му! Аз съм на 38, имам само 2 коли и ходя на бачкане 0-02-05-3827b1d6802bc81092a7be4893d43c0e80ecc6d3bccc455b0ae636198bad6da7_1f88e51b282925.mp4
-
Карах 1.0. 95k. 60xиляди . Сега карам 1,5 150к. и не ...за Рапид /Скала 1.0 ТСИ е 110к. е оптималния мотор. 1,5 150к. е на свинче звънче. На Рапид 1.0 95k толкова леко дърпа че е съпоставим с 1,8Т автомат в Пасат поне като усещане. А да ми говори някой как се мъчел щот бил миксер сравнен с 1,8 еле пък атмосферен мотор, говори единствено колко много глупости се говорят и преповтарят в интернет. 1,0е по-икономичния мотор сравнен с 1,5 дърпа прилично и има достатъчна мощност в запас за да се кара комфортно. За спокойни семейни шофьори е точния избор. Ако си келеш и искаш да се правиш на бърз и безсмъртен по- добре не си купувай въобще скала.
-
Знам , че темата не е автомобилна , но се случва човек да си изпусне телефона и да му напука стъклото въпреки стъкления протектор. Минах вече по пътя и реших , че към момента не ми се сменя телефона , въпреки атрактивните оферти от оператора и някои промоции по магазините (имам доста информация и програми , които ме спряха да го сменям). Занесох го миналия понеделник и въпреки уговорките , че срока за изпълнение е между 3 и 5 работни дни , ми звъннаха на следващия ден , че е готов. Не знам дали е заради отпускарския сезон или просто работят бързо. Доколкото разбрах манипулацията се извършва машинно и специално по моя телефон няма следи от разглобяване .. в някой следващ момент ще му сложа нов протектор и ще видя дали фабричната кривина е изчезнала както ме убеждаваше приемчика на сервиза (ще е по-добър от нов ) , а цената от 65 лв. е символична . Единствения минус е локацията - южната дъга в посока от Младост към НИМ , преди бензиностанция ЕКО , но приемат поръчки и по куриер.
-
- 2
-
-
zdravko62 се регистрира във форума
-
mukamie се регистрира във форума
-
Без да пробваш , няма да разбереш .. в краен случай ако е много висока цената в ЕураТек , винаги може да се обърнеш към друг сервиз.
-
Аз мисля, че има някакъв шанс, след като ангренажът не е пипан.
-
Обаче открих TPI (технически бюлетин), та може и да има шанс.
- Последната седмица
-
Вероятно са сметнали, че не е толкова голям процента на автомобили с такъв двигател, при които се случва този проблем докато са в гаранция и не го водят като фабричен дефект, та и аз мисля, че няма шанс, особено 2 години сшед края на гаранцията. Може би ако беше на повече километри но, не и навършила годините щеше да имаш някакъв шанс.
-
За мен също има по-завършен вид с тях. Освен това предпазва малко от прага и повече отстрани вратите да не се пръскат толкова жестоко, което ме влудява особено веднага след като съм изкарал колата чиста и някъде има локва или тече вода на пътя. В тази връзка, се сетих за един скорошен пример. Брат ми след като продаде бялата Октавия си докара друга такава, но по-хубава и нова от Германия. Беше края на Фервуари тази година. Беше изминал близо 2000км и като спря пред нас, колята беше супер чиста. Само по Петрохан беше хванал някаква вода/киша, та беше леко напръскана. В същото време моята я мия и след 50-100 километра в София е все едно съм ходил на офроуд с нея, и после няма измиване. Прави ми впечатление, че там колкото и да е натоварено, пътищата са чисти и просто няма как да си изцапаш толкова много колата. Дори като сме купували коли от Германия, винаги са били с текстилни стелки. Просто нямат такива кални улици, от които да внесат мръсотия и да имат нужда от гумени стелки.
-
Ключ ти не требе. С тоя фас до тубата с бензина си готов за палене.
-
Въпреки малкото изпреварвания състезанието имаше интрига. И под малко визирам в челото, че на опашката имаше и екшън.
-
Калобранът покрива една педя от фугата. Нагоре по арката продължава. Не може да предпази на 100% Аз ги сложих повече за красота, според моите вкусове. Бях ги купил и след това разбрах, че там има кал.