Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Цялата активност

Този поток се обновява автоматично

  1. Днес
  2. Чавдаре, докато направиш тези процедури вече ще си излязъл от аквапланинга, или хванал в грешната посока.
  3. При аквапланинг основното е да се опитате да запазите посоката на движение и да не допуснете колата да поднесе и да се завърти. Мога да коментирам за предно предаване и ръчни скорости - играе се със съединителя - предавка надолу, без газ и/или спирачка и контролиране на колата с помощта на полусъединител, докато намали достатъчно, за да минат гумите през водният слой в/у който се пързалят. Остави ли се гумите просто да се въртят, да се пусне колата по инерция, скоростта ще падне много по-бавно. Спирачката е ясна, а подаването на газ и увеличаването на оборотите на колелата само влошава положението, защото не позволява на водата да излезне изпод гумите. Тесните гуми наистина дават предимство, не само заради по-малката контактна площ, а и защото натоварването на единица площ е по-голямо, при иначе същото тегло на автомобила..
  4. viverevd

    Уплътнения за врати и прозорци.

    И аз съм се чудил, но мисля, че не е от там.Стигам до извода, че е от електронното управление на климатроника!
  5. Да си продължа за задното с нов пост, тъй като Пепи вече е реагирал на коментара ми и не е коректно да го редактирам. Мисля, че задницата по-трудно попада в аквапланинг, защото предните колела избутват част от водата. Говорим за мост в аквапланинг. Ако едното колело е на здраво, колата е управляема. Не съм усетил след излизане от аквапланинг да има ефект на натисната спирачка. Колата си продължи мазно със същата скорост, без каквито и да са претрисания или забиване и в права линия. И аз казвам същото. И пак си мисля ... - при спускане аквапланинга е най-опасен. И Димитър Илиев е много прав. Не, че аз съм човека, който да му дава оценка. На клипа казва, че е добре да се кара в следата на предния автомобил. Аз го практикувам редовно. Стига да има кола пред мен. Особено, ако има "река" отпред, задължително съм му в следата и минавам почти на сухо.
  6. Петъка пътува София-Плиска-Свиленград и през целия път ме пра як дъжд. На няколко места по магистралата имаше "рекички" и си намаляваш прилично, за да не заплувам. След това и по първокласните (т.е. една класа, ама да не залитам натам ...) имаше бая локвички в които прилично се плуваше. И дали ще заплуваш зависи от твърде много неща. Колко е широка гумата, колко е подходяща за вода (шарката), колко тежи каручката, колко е дълбока локвата, колко е скоростта и т.н. и т.н. В някои от локвите и при 70 километража отскочи до към 120-130 За щастие по магистралата повечето рекички бяха достатъчно плитки ...
  7. Така е, 90 е ОК! Относно тонажа... Да, с 40 тона зад гърба е малко по-спокойно и стабилно като цяло, но правило номер 1 си остава в сила винаги - намаляваш и пристигаш цял на крайната дестинация
  8. При джанта 19" толкова трябва да са. Не е предимство поради една единствена причина - не всички колела може да са "заплували". Освен това при излизането от локвата това, което първо получи сцепление ще има ефект като от натисната спирачка, защото двигателя задържа въртенето. Та ако си с ръчна скорстна кутия натискането на съединителя изравнява скоростта на въртене на колелата със скоростта на автомобила. При автомат обаче, след доста четене в нета, открих, че се прави точно както го е написал Иво - продължаваш да подаваш леко газ за да не те задържа двигателя, но и да не те завърти при възвръщането на сцеплението. И основното, което излезе от всичко е това: В първата локва влезнах с около 140. Явно догонвах дъжда, защото само ръмеше, но платното изведнъж се оказа наводнено. После уж намалих, но пак държах около 120, погрешно мислейки, че тежестта от 3 тона на колата и огромните гуми са предимство. Да бе да! След като скоростта слезе под 100 проблемите свършиха.
  9. Малко архаичен снимков материал и от мен, хубав събор се получи, забавен, весел. Ето и моите 5 сттинки о темата:
  10. Аз мисля, че е предимство колелата да си превъртат в този момент от двигателя. Дори и да няма сцепление, то не е нула/колкото може да има триене във водата/и теглят автомобила в права посока. Това е за автомобили на предно. Има значение. За прав участък. При завой няма спасение. Пак зависи и колко време е в аквапланинг. За задно не мога да кажа как ще се държи.
  11. При аквапланинг колелата на практика имат нулево сцепление. Натискането на съединителя няма да промени нищо. Но може и да греша.
  12. Защото остава само вектора на инерцията. Бих отнел частично газта, но ще оставя двигателя да върти колелата. Натискайки съединител, освобождаваш колелата и остава само инерцията да те бута нанякъде. При евентуално поднасяне, отиваш накъдето те поднесе. Не е препоръка за каране към никого. Аз така карам, на база собствения си опит.
  13. Свали скоростта. Гумите ти 265 ли трябва да са или е изгъзица? С моя варел, с 140 влязох преди време в аквапланнинг на спускането от тунела към Ихтиман и точно от лява лента се озовава в аварийната. След мен имаше Шкода Октавия 3 и бус и двамата забиха фарове, като видяха как поднасям. Никога не бих натискал съединител, дори на ръчна при аквапланнинг.
  14. Няма как да даде газ в локвата, защото сцепление няма и гумите веднага се развъртат до 200+ без реална промяна на скоростта.
  15. Ако се загледате в тестове на гуми ще видите, че дори и най-добрите и скъпи гуми отлепят около 90 км/ч. Така че умната! И никакъв темпомат на дъжд, че ако даде газ насред локвата да възстанови скоростта, няма да е много приятно.
  16. Вчера
  17. Да, ама моят аквапланинг се случи през нощта и не виждах какво ме очаква. Валеше пороен дъжд. Буквално пресякох речен поток десетина метра, на магистралата. Не помня с колко карах. Може би около 100 и малко. Иначе си намалявам, разбира се. Многото вода може и да ти дръпне волана, особено ако гази само едната страна на автомобила. Всеки сам си преценя коя е съобразената скорост за него. Ако може. Това означава, че има случаи/места да карам и под тази скорост.
  18. Колкото по-широка е гумата, толкова по-склонна към аквапланинг е. Просто площта става по-голяма, а от там и количеството вода, което трябва да избута. В допълнение и самата сила на натиск намалява, защото се разпределя на по-голяма площ. Та, нормално с тия валяци да имаш проблем. И няма нужда да увеличаваш газта. При скорост от 100+km/h челното съпротивление е повече от достатъчно, съответно щом гумите загубят сцепление вече се въртят свободно и ще се доразвъртят. Между другото оборотомера в този момент бързо-бързо се развърта И, докато ги пиша това си мисля, че малко повечко газ може и да помогне, защото предните колела ще зацепят преди задните и малко или повече ще дръпнат колата в правилната посока. Но стигнеш ли до там ... много е на късмет! @joro-120L 120 е далеч над възможностите на повечето гуми да избутат водата. Аквапланинг можеш да очакваш при скорости от 90, дори и по-малко. На магистралата следиш пътя и, ако видиш повечко вода, веднага намаляваш дори до 90. Имал съм "удоволствието" да плувам при 90 .. в Малайзия. За щастие участъка беше 10-15 метра та бързо стъпих на асфалта и колата се стабилизира.
  19. За гумите е ясно, че трябва да са ОК, но също така трябва да са напомпани адекватно. Не достатъчно или пренадути - повишават риска от аквапланинг. Да бориш физиката с газ/спирачка - няма смисъл. Още повече, че липсва сцепление... Има ли проливни валежи - намаляваш (поне аз така гледам да правя). Ако се случи да изпадна в аквапланинг ситуация - вдигам краката от педалите и гледам да не променям посоката на колата. Трудно е ако е в завой, даже е доста неприятно, ама... Заради този аквапланинг, карах старата Октавия с, според мен, максимално добри гуми. Хем "спортни", хем "за дъжд" и с много подходяща шарка за отвеждане на максимално количество вода. Yokohama AVS Sport е гумата, която ми е оставила най-добрите впечатления и в топло и в дъжд. Карах си достатъчно кретенски преди и въпреки това, докато бях с тези гуми - никога не съм имал проблеми с големите локви. Е, все пак и с повече от 120км/ч. не съм преминавал през гьолове. За съжаление, вече тази шарка не се предлага... @joro-120L, Жоре, ако позволиш една вметка - изключвай темпомат-а при дъжд. По-безопасно е
  20. За широките гуми е вярно според Димитър Илиев https://youtu.be/um3BQaacFt8?si=FIns6MZrOLB3vEyh
  21. Ице, подкрепям мнението на колегите. Преди всичко, не трябва да се попада в аквапланинг. Единственото е движение със съобразена скорост. При дъжд на магистрала повече от 120 не карам. Тогава и повечето шашкалници почват да се влачат с 80, дори и в лява лента. В активната лента, ако си забелязал се образува нещо, като коловоз от тежестта на автомобилите и там се събира вода. Винаги го надкрачвам, като левите колела са ми почти до осовата линия, в другия случай, десните до линията на аварийната. Попадал съм в аквапланинг за кратко няколко пъти на Тракия и то в лява лента при изпреварване. Там текат води, при наклоните. Карам на темпомат, само усещам при загубата на сцепление че воланът олеква, колелата превъртат и двг. вдига оборотите. Нищо не пипам. Най малко волана. Като препариран съм в този момент.
  22. Да според Димитър Илиев https://youtu.be/um3BQaacFt8?si=FIns6MZrOLB3vEyh
  23. Гумите са чисто нови, нямат и 3к километра. Може би са прекалено широки - 265 и варела плува върху тях. Единственото, което ми хрумва е вместо пълно пускане на газта да се опитам да натисна толкова, че да имитира свободно въртене.
  24. При аквапланинг гумите нямат сцепление, съответно малко влияе газта/спирачката. Далеч по-важно е със волана да следиш пътя с надеждата при връщане на сцеплението да има минимален "удар" и колата да не се завърти. И, естествено, никакви "здрави" спирачки, защото макар и с малко предните гуми ще захапят първи и ... си се завъртял.
  25. според мен не зависи от кутията може и да е в някаква степен фактор ,но там са по скоро виновни гумите или липсата им колкото по-малко е останало от протектора им толкова по-голяма е вероятността от аквапланинг ,затова на запад ги хвърлят не на 1.6мм а 4 мм дори повече , друг фактор е скоростта ,доколкото знам също сериозно увеличава вероятността ,желателна е не повече от 70-80 км/ч особено,ако гумите са поизносени
  26. Повдигал съм въпроса и преди. Не получих еднозначен отговор. Имаше един, че колите са умни и сами ще се оправят с такава ситуация .За съжаление докато се прибирах в петък по Тракия към София в проливния дъжд открих, че навика ми да пусна газта (и да натисна съединителя, дето тук го няма) води до сериозна загуба на посоката на движение - 3 тонния варел в някои локви влизаше в крайна лява лента и излизаше в аварийната. Та! Какво, как, кога и колко правим с автоматик при влизане в локва?
  1. Зареди още активност
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.