Цялата активност
- Днес
-
Включвам се с един по-съществен ъпдейт. За рождения си ден получих подарък от брат ми - камера за заден ход - оригинална с пръскалка за измиване. Един ден се хванах и поразглобих тук-там, прекарах кабелите до медията (в жабката). За прехода от капака(вратата) към купето си взех оригинално гофре от ЕТ, защото при мен всички комуникации минаваха само в лявото. Мисля, че само автомобили с ел. амортисьори имат второ гофре в дясно, а аз нямам такива и вкарах кабелите в него. Помогнах си с малко информация от briskoda относно пиновете за свързване. С камерата си имаше разклонител за водата с ~25 см. маркуч - явно за модел при който пръскалката за задното стъкло е в оста на моторчето за задната чистачка (мисля че парт номера беше за Супърб 3), а при мен пръскалката е горе в третия стоп. Е купих си 2 метра маркуч и захраних системата. Пръскам на задното стъкло - мие се и камерата. Предполагам така е и при фабричното изпълнение. Взех си маса от купето, а захранването почти фабрично от таблото под волана, защото в гнездото от което трябваше да го захраня си има бушон с доста консуматори и го захраних от отделен предпазител. Лесното мина, остана да кодираме. Тук се включи и брат ми и камерата заработи! Не е просто видео сигнал, има си и CAN комуникация, показва си радуса на завиване при въртене на волана, има си и стълбицата за близост. Все още не я използвам много активно - имам предвид, че не и обръщам особено внимание, въпрос на свикване, но за в гаража особено не ми е необходима. Е навън на някое късо място за паркиране си ми върши чудесна работа. Надявам се и жената да я оцени. Като заключение мога да кажа, че съм доволен от новата придобивка! Заедно с кодирането на камерата, използвах момента да намаля интензитета на дневните LED светлини - нещо което планирах отдавна. От 100% ги намалих да светят на 65%, което е съвсем леко забележимо и то на тъмно. При включени къси светлини пробвах да ги изключа изцяло - 0%, но тогава ми излезе грешка на таблото и се принудих да ги пусна отново. Мисля че стандартно бяха на 35%, сега са на 30% и няма грешка. Надявам се да по този начин да ги запазя за по-дълго, че като гледам доста често се разминавам с Октавии и Супърби с по един или 2 изгорели светловода и едва мъждукащи в жълто светлини, а самия ремонт не е лесен и евтин, защото трябва да се сваля стъклото, което си е тънък момент. Монтажа на камерата за заден ход, беше съпроводен с монтаж на още 2 камери, а именно видеорегистратор. Нарочно ги направих заедно, защото не ми се искаше да разглобявам корите по няколко пъти. Задната камера я позиционирах точно в средата на стъклото горе, а предната застана много добре зад огледалото и от позицията на водача изобщо не се вижда и не дразни с присъствието си. Единствено може би трябва да и променя чувствителността на шоковия сензор, защото с нашите "прекрасни" пътища постоянно ми заключва файлове като инцидентни събития. Видеорегистратора е 70mai Dash Cam 4K A810 предна и задна камера. Не е евтин, но след като през годините съм изпробвал и използвал различни марки и модели, реших да вдигна нивото и не съжалявам. Междувременно подмених цялото интериорно осветление с LED. Самите крушки бих казал, че не са по-силни от обикновените, просто светят бяло и нямат проблем с димирането на осветлението в краката. Не съм ги подбирал специално, евтини бяха.
-
Имам си аз разни снимки на задномоторни в архива. Да ви представя още едно кабрио. Според мен, неуспешна самоделка. Развалил задната линия на Рапида. Сякаш е било седан. Открийте разликите. още едно "оригинално" решение и снимка на стандартен Рапид, за сравнение.
-
nonev се регистрира във форума
-
iut се регистрира във форума
-
@РусенскоВарено Ице, Честит рожден ден! Не мога да бъда, като теб многословен и оригинален в пожеланията. Затова, най-важното, макар и клише - Да си жив и здрав! Останалото ще си го купиш. Радост, щастие и сбъднати мечти!
-
DALAVERA се регистрира във форума
-
Не я искам. С десен волан не ме кефи. https://en.wikipedia.org/wiki/Škoda_Garde/Rapid
-
Прав си! Не съм обърнал внимание на това. На горната снимка бежовия Москвич не е S и се вижда къде стои мигача. Няма и дясно огледало. Беше примерна снимка за цвета.
-
Доколкото знам, но не съм 100% сигурен, още една малка разлика освен калобраните и огледалото между 2141 и 2141S е, че малкият мигач на калника при 2141 е отпред близо до основния мигач, а при S е зад предната гума позициониран и по-долу. Приятел си купи на времето преоценен бежов 2141 ловешка сглобка, като причината за дискаунта беше, че двете десни врати бяха в по-тъмен бежов нюанс от основния цвят на колата
- 8 мнения
-
- 1
-
-
Не, Ице. Това се води тютюнев цвят. Или така му казват. Тъст ми е имал такъв, чисто нов го е купил. След известно време го е продал и си е купил на старо Шкода Октавия. Какво съвпадение. Бяла. Даже я заварих. Карах я от време на време. Беше запазена и в изправност. Чудесна база за връщане в заводски вид. Тогава нямах интерес и я продаде. Беше началото на 90те г. За този цвят говоря. Наш съсед имаше точно такъв. Един от първите с долни скорости и кръгли уреди на таблото. До тогава 408И е с горни, при волана. Другия комшия много приятен резедав цвят. Светлозелен. Калеко ми имаше също 408И светлосин, с горни скорости и старото табло. Наш семеен приятел имаше 412, тъмносин. Общо взето, бях заобиколен от Москвичи. Това е чист 408, без букви. Има и с 4 фара от тях. Четирифарките били експортен вариант. Това купе има и 412. Баща ми му викаше Копач. Много го беше намразил. Изцяло пластмасов интериор. Некачествени материали, лоша сглобка ... Петстепенна кутия, но на пета можеше да се кара и да поддържа скорост, когато е над 100км/ч. И бях приятно изненадан, когато взех 120ката, че на пета си поддържа 80 спокойно. Всичко е до смятане и предавателни числа. На Москвича е някаква директна петата. На вилата има едно не много стръмно пътче. Когато е студен мотора не можеше да го качи. Беше голям майтап. Баща ми тръгва, стига до половината и се връща назад, на равния участък да може да го засили по-добре. Иначе си имаше тяга, но като загрее. 120ката, палиш и фърка на втора нагоре.
-
Тази е като розов еднорог. Рядко се среща Рапид, още по-рядко и кабрио.
-
На 408и€ това ли му е жълтото? Имало е милиционерски 408 в подобен цвят: https://all-andorra.com/police-cars-of-the-ussr-moskvich-408-power-72-hp/
- 8 мнения
-
- 1
-
- Вчера
-
Много се колебаех дали да го напиша и аз, ама ето че ти ме изпревари. Това е начина. Колкото по-бързо, толкова по добре звучи. Изпада в резонанс и не се усеща толкова дразнещо както ако се клатушкаш под ограничението (не важи за непавирани улици!)
-
Най хубавото в Алекото 2141 е отстранения тумор - москвичовия двигател. На мой приятел, баща му имаше 21412 и до ден днешен стои (вече и със сменено купе, че първото се продъни отвсякъде), та след като взе книжка имаше "удоволствието" да го кара няк9ко години, но след като, на около 100к км беше изтропал мотора, баща му направи животоспасяваща операция с Ладов мотор. Ей тогава тая кола не се удържаше. Спомням си не толкова далечната 2012г., пътуваме за София, Мохера стриже с ~ 150 км/ч по Хемус и някакви хора ни бият палци гори, друг път не видели Москвич да изпреварва съвременни западни автомобили.
-
Komanov се регистрира във форума
-
galio1979 се регистрира във форума
-
Прав си Ице! Колкото по-бързо карам, толкова по-високо прелитам над паважа. Сутрин минавам Борис от Гешов до Бъкстон, понякога и следобед на обратно - гледам да съм с превишена скорост винаги, макар да не е ОК спрямо закона Евгени не го знам що тормози колата по паветата. Бях останал с друго впечатление за неговата особа и отношението му към "синьото небе". Дано да е уважителна причината и да има големи сиси барем. Всичко друго е неприемливо
-
-
Така е, прав си. Иначе 13-ки трябва да са, гумата е 155/70/13.
-
2141 "Алеко" е с двигател на ВАЗ 2106. 1600 кубика. Имаше ги, но по-рядко. 21412 е с двигател на Москвич 412, 1.5. Не е дефорсиран, като 2140Д, нито е чист дванайстак. Нещо по средата. Колата я взехме август. Баща ми си идва от Мототехника с нея, аз го посрещам пред блока. Гледам го потен и отворил всички стъкла на колата....?! ....Ми не мога да спра парното! Ръчкам лоста, нищо не става. Кога погледнах, те не закачили жилото за кранчето и реално не може да се управлява. На втория ден започна да му задържа задното колело. Кара я в сервиз, гаранционно. Разни гумени уплътнения се напукаха на втората година. Като включиш задна излизаше маншона на лоста с цялата основа. Хвана го с видии. Трудно вкл. втора на студено и т.н. Не можа да го изтърпи. Продаде го и си купи Шкода.
-
Първите партиди сглобени 2141 в Ловеч бяха потресаващо некачествени - излизат от Мототехника и спират след няколко метра, няма тръгване след това, при първия дъжд колата става гьол вътре, всякакви подобни благини. Да е било края на 1988г. или началото на 1989г., имам спомен, че във вестника писаха какви трагични недомислици са излизали от завода и колко разочаровани и ядосани са били купувачите. Пък и няма с какво да я смениш. Бил съм на 12г. тогава, спомням си като се появиха 2141.
- 8 мнения
-
- 1
-
-
С 80 съм карал само веднъж , една ***** като ме издразни. 120 ката направо си летеше на паветата ляво - дясно и това не е вариант. Предпочитам да обиколя София , отколкото да мина оттам. Трай си за другото , когато реши , ще си каже сам.
-
Аз бих ти отговорил какво дири натом, ама ЕвЖений ще бе банне ако не туря червена точка с 35+ а и да туря пак ще ме шамари Ми, колкото по-бързо караш толкова по-малко тропа. Особено с Вишната при над 80 колелата не се връщат до паважа, че да изтропат, почти като на въздушна възглавница съм
-
Страхотен автомобил за времето си. Не оставя хората безразлични към него и сега. Имах щастието, като дете да ги виждам на живо по морето 70те г. и на Пловдивския панаир. Бях влюбен в този автомобил. Но, не се внасяше в Бг. Всички модели тогава се представяха на Панаира. С баща ми ходехме първо в Чешката палата. Казваше им, че има Шкода 100 и те му даваха рекламни брошури. Още си пазя една цветна, гланцирана, с моделите от 100 до 110R. Чехите не си връщаха експонатите обратно. "Наши" хора ги купуваха. В статията има някои неточности от техн. естество, но няма да се задълбочавам.
- 1 мнение
-
- 1
-
-
Точно този е жълтия на 2138. Даже и тема си отворил. Мерси, Ице. Аз търсих жълтото на 408И. Имали сме в семейството Москвич. 21412 S. Бежов. От 90та г. ... и 93та беше продаден! S се различаваше от предишните, в това че има и дясно огледало и 4 бр. калобрани, и 3 бона отгоре. Затваряха Мототехника и баща ми нямаше какво да вземе. Шкодите свършиха и останаха само Москвичи, сглобявани в Ловеч.
- 8 мнения
-
- 1
-
-
@joro-120L,за туй животно ли иде реч? Москвич 2138: Последният соцмохикан От Фейсбук: Цък.
-
Здравейте. Наясно съм, че има много колеги тук, които са детайлно запознати с модела, но въпреки това реших да дам линк към статията, може пък да му е интересно на някой. Приятно четене: Цък.
- 1 мнение
-
- 2
-
-
Цар Борис III , не съм имал кола , където да не тропа всичко в нея , там се кара с 30км/ч и пак е много... Цял механизъм си вземи , ама първо свали кората и виж какво търсиш.
-
Да не си сменил кабинета бре? Чий го дириш по паважа?
-
kikoem се регистрира във форума
-
До скоро избягвах паважа , а сега се налага да минавам по бул. Цар Борис III по два пъти дневно и е страшно изнервящ с това дрънкане .. може да се кара на изцяло свален прозорец. Мисля да видя какво се предлага на пазара и да взема цял механизъм.