Цялата активност
- Последния час
-
Това лесно се смята и без чат-а. При текущ коефициент на моята 0,813 и този на LVE-то 0,74, оборотите при 100 км/ч за LVE биха били ~2720 (3000 на моята). Това което е постигнал руснака е повече, защото негова 6-та е била с 0.7, което прави по сметка ~2600 (колкото е показал и на снимката). Отделно има няколко теми там, в които други участници споделят че са сменили само зъбчатките на 5-тата предавка. Повечето използват точно тези от LVE-то (със същите предавателни числа). Един от тях твърди че можело да стане на място, без да сваля скоростната кутия. ("от към лявото колело") И било цитирам "2-3 часа работа". Не съм сигурен че си представям как би станало. Като цена, тия две зъбни колела (нови) гонят цената на кутия втора употреба. Но разбира се ако смяната им е с по-малко труд, може и да е резонно (изключая факта че 4-тата ще остане старта, т.е. по-къса от тази в LVE-то)
-
Аз правих смяна на 5 със 6 степенна скоростна кутия, но на Октавия 1 дизел. Нещата са доста по-различни. Пред мен никога не е стоял въпроса дали ще има достатъчно мощност за 6-тата предавка и дали си заслужава усилията. След почти 4 години и над 50к км, мога да направя моята равносметка. Напълно си заслужаваше. Маршрутите ми са свързани с пътуване по магистрала, а и да не е магистрала, 6-тата си я ползвам постоянно и съм доволен от инвестицията. Като сметнем и възстановената сума от продадените отпаднали мои части, почти нищо не ми е струвала. Е в последствие сложих и нов комплект съединител с демпферен маховик, защото първоначално сложих старите, от колата от която взех всичко, но маховика тропаше, та това ми е натоварило сметката, както и ново масло за кутията, защото аз си го сменям, нищо че не е автоматик. При моята смяна обаче се смениха и други части - полуоски, стартер, хидравлични маркучи и тръби, които просто се различават и нямаше как да остана с моите си, въпреки доброто им състояние. Но да не се отплесвам много. В твоя случай това, което ме притеснява е, че точно тези 5-степенни кутии не се славят с особена здравина и често виждам обяви, в които се търси здрава кутия, а цените са безбожни, защото почти няма предлагане. Мой колега с Голф 5 от 2008г, 1,6 102 коня имаше нещастието да стигне до ремонт на кутията. Поне ремонта беше успешен със смяна на лагери и ново масло. Това беше преди 2 или 3 години. Само лагерите му бяха към 750 лева с доставка от Германия. Разбира се ново масло и нов съединител, но не знам колко е била крайната цена. Погледнах ей сега под капака и видях само, че типа на кутията му е 02T, но не можах да видя кода. Иначе и при него, при скорост 100км/ч е на и дори над 3000rpm.
- Днес
-
Благодаря, но линка в цитата не е мой.
-
Cveti1820 се регистрира във форума
-
Определено не е евтино…
-
klaus25 се регистрира във форума
-
Да, компетентните органи и институциите. Това, че "компетентните органи" упражняващи власта са се самозабравили и не се самоконтролират е грешка на "гражданското общество". Защото аз съм подавал сигнал на 112 за патрулка спираща кола на магистралата, което е в пълно противоречие със ЗДП и създава сериозни предпоставки за ПТП. Подавал съм и сигнал за патрулка, по време на избори, паркирана върху тротоара. Във втория случай 1/2 час по-късно вече не бяха паркирани там. За първия не знам дали са взети мерки. Та, в тая връзка, колко сигнала се подават? Защото, ако сигналите за неправилно паркиране и/или други нарушения се подават на 112 те следва да бъдат проверени и рано или късно някой ще го "отнесе" и ще се разбере, че въпросните индивиди не са недосегаеми и ще почнат и те да се съобразяват със закона ..., а и да го спазват И ще си позволя да не се съглася с червените, подчертаните и удебелените цитати. Закона следва да се спазва, без да се вмъкват тълкования и удобни нас извинения. Ако има причини, принуждаващи ни да го нарушаваме, то те следва да се сигнализират и отстранят. Проблема е че липсва критичната маса подаващи такива сигнали и търсещи отговорност от институциите за несвършената от тях работа. А, да, и удобството, че можем и ние "малко" да прекрачим закона. Аз, признавам си, непрекъснато се възползвам от дупката в ЗДП даваща ми безнаказано право да превишавам скоростта с до 10km/h Ама и вие така, нали
-
Щом ще правим разбор, за мен ключът е в подчертаните букви. +1
-
Ключа е в червените букви. И в следенето на огледалата. А не да се влачиш със 100-110 в лявата лента, а този, който идва зад теб с 30 км/ч по-висока скорост, да се оправя както може.
-
lradev се регистрира във форума
- Вчера
-
А кой да упражнява този контрол? Компетентните органи и институциите ли? Проблемът, по мое мнение пък, е много по-фундаментален - увреденият начин на мислене и ниско самосъзнание на прекалено голяма маса от човешкия материал участващ в и извън движението по пътищата, маса, която е далеч над критичната плюс нещо, което е още по-тревожно - увреждането е обхванало дори тези, които трябва да дават пример и да упражняват въпросния контрол - те самите са извънредно често сред нарушителите, които уж трябва да бъдат санкционирани, респектирани, превъзпитани и т.н. Един малък пример: Минавайки покрай РПУ многократно се натъквам на демонстративно неправилно паркирани "униформени" автомобили, буквално на средата на булеварда, при което се е създала непосредствена опасност за движението! Същите ли тези органи ще контролират и санкционират неправилно паркирали? Друг пример: Контролен орган (патрул) извършва контрол (разбирай спиране за проверка на участници в движението) на крайно неподходящи места за това, създавайки непосредствена опасност за движението, например на участък с ограничена видимост зад завой с буйна крайпътна растителност и то на еднолентов път, който е част от пътен възел - караш си със сравнително ниска и съобразена скорост дори, а изведнъж зад завоя рязко се озоваваш право в гърба на спрени за проверка автомобили! - пиша го от личен опит. По отношение на карането в лявата лента на магистрала: Нека да не бъдем крайни - на някои места състоянието на пътната настилка е толкова зле и с такива неравности, които могат да предизвикат спукване на гума, например, и загуба на контрол върху автомобила. Единственият начин да избегнеш това е доста да намалиш скоростта, което също носи рискове при движение на магистрала. Та кое е по-добре - да караш в лявата лента, особено ако караш с достатъчно висока скорост и не пречиш на никого наоколо или да подскачаш в дясната с риск да претърпиш инцидент въвличайки в него себе си и други участници в движението? Аз бих избрал първото, особено ако возя семейството си в колата! Тук виновните са онези, които прибират сумите за винетки, но не си вършат работата за поддръжка на пътната мрежа! И така се оформя една обстановка, в която изкуствено се създават пътни "нарушители" - дай да икономисаме или да окрадем средства от ремонта на асфалта, хем да приберем и едни пари от глоби от каращи в лявата лента! Това ли се предлага? За съжаление, ентропията в съзнанието на хората е повсеместна и състоянието на пътното движение е само едно отраженията ѝ. Нека това по-горе да не се приема в никакъв случай като заяждане, просто споделям размисли и наблюдения.
-
Признавам си, че не съм чел темата и коментарите. Само до първата снимка. Останах с впечатление, че е доволен, дава подробна информация, даже и с каталожни номера. На теб проблема ти е 5-та, на извънградско. Питай умния Чат ГПТ с какви обороти ще си на пета - 100км/ч. с препоръчаната от него кутия. Сменя се камбаната. Кутията си върви к-т. Не се пипа. Камбаната е прехода от блока към кутията. Там е маховика и съединителя. Сменя се, защото явно е различен захвата на кутията. Към блока трябва да е 1/1 с твоята Шкода. Трябва да се вземе от кола с такава кутия. В крайна сметка, както прецениш и докъдето ти стигат силите. Не виждам особен смисъл да я сменяш с друга 5 степенна. камбана
-
Numb (Official Music Video) [4K UPGRADE] – Linkin Park_1.mp4
-
Благодаря колега ! Прегледах темата. Като цяло си прав че иделания вариант, би бил да не се губи 5-тата предавка, а да имаш и 6-та. От това дето прочетох обаче това е още по-голяма разправия. Основно се сменят предавките от едната кутия (камбана) на другата. Не съм сигурен че ще намеря кой да го направи това тука. Руснаците са отделна губерния. Най-забавното е че пича е много ентуасиазиран в началото. 2 години по-късно коментира че не направено добре, имало е много вибрации и други шумове, които вкрайна сметка не може да оправи и продава колата. Отделно той е с FL и кутията му е 02T. Моята e 0AF. Други коментиращи споделят че са сменили само колелата на петата си предавка - по-лено и по-евтино е. И резултатът е приличен. Според мен е още по-добре и с готова кутия. Затова и така зададох въпроса - дали може да се провери в програмата тези предположения дали са верни.
- 7 мнения
-
- 1
-
-
И набухана вътре с царевично нишесте. За "тия пари" толкова...
-
Имах такъв служебен. Малко върви, много ръмжи, много харчи. Лошото е, че повечето 5степенни бензинови астматици са с подобни обороти при такава скорост.
-
За газта не знам, но WD40 чисти етикети безотказно, както и мухи и други здраво залепнали гадости по колата. Освен това много успешно лъска патинирани "хромирани" елементи и занемарена автомобилна боя. Е, само като за снимките за обявата, но пък изглежда като излязла от завода.
-
f65ded3377501d9175eaa27d70949010.mp4
-
Датчик за скорост, табло, нивомер за гориво - проблеми.
ghost_rider отговори на ghost_rider's тема в Octavia 1
И така, вчера намерих малко време и смених датчика. Спомних си, че при смяната на кутията, на новата беше счупен и си сложих моя от старата кутия - вероятно оригиналния на колата. Е явно толкова му е бил живота. Отново отброява километри и отчита скорост. А още по-хубавото е, че клатенето на нивомера за гориво спря. Явно неработещия датчик е оказвал влияние. Реших да опитам без да свалям нищо и добре че имам дълги ръце, успях само с една ръка да бръкна измежду маркучи, кабели и жила и смених датчика. Загубил съм около 200км, а преди време може би още 100-200, та не е драма. На диагностиката показва 313к, а на таблото почти 308к, та всичко е в рамките на нормалното, под 5% отклонение. А сега само газ!- 6 мнения
-
- 2
-
-
Здравей, За да паднат оборотите и да не губиш мощност от разликата в предавателни числа, търси 6 степенна кутия. https://www.drive2.ru/l/645471875572445088/
- 7 мнения
-
- 1
-
-
Когато аз карах курсовете, ги караш в района на хотел Плиска. Там беше района на инструктура. Имахме две-три "излизания" до Горубляне, че човека го играеше и куриер с учебната кола, но толкова. Та това ме поставя в графата "у ма'лата". Както и много други. И, в момента, в този район не виждам учебни коли. Но това не се дължи на факта, че ги няма, а на това, че не ги качват на Цариградско Шосе - забранено им е. Но, дори да ги виждахме, с какво ще промени това нещата? Ще карат из цяла София и? За 40 учебни часа (30 астрономически) какво може да се научи? Нищо. Дори навика за правилното държане на геврека не може да се научи за това време.
-
Колата е бензин, малка кубатура... Ако кутията има по-дълги предавки, съвсем няма да върви автомобила. Просто споделям.
- 7 мнения
-
- 1
-
- Последната седмица
-
Напълно подкрепям Ицо - как за толкова години и километри из София не видях един бенгалец зад волана на учебна кола? Или някоя мургава мома? Ма и те "карат". Дори и да се води че циганите карат някакви курсове, то те са у ма'алата, при на стринка ми чичото, дето е на сестра ми брат и на майка ми мъж.....айде моля.... Никой не твърди че на курсовете можеш да научиш нещо смислено, ама некои хора поне сме повъртяли геврека и сме се потили за тая пуста книжка, а бай мангау ......целата махала кара с една тапия и тя крадена или като зестра дадена.... Това ДА - нулев контрол има. С нередовните не им се занимава и нямат идея какво да ги правят, ама пипнат ли някой редовен, то той изглежда като дойна крава... Пешеходец пресича де му е скимнало - е па там на дедо му козите са минавале и он па да не е будала да оди до къде пешеходната пътека? Велосипедалист кара по тротоара, че му по лесно - на пато мое го сгазат. Или па кара по пато, щот' велоалеите са гейска раЛта и им е *бал ма'ата.... Некой се носи по пато, крепи се за геврека и нема идея де отива, оти дека Софето не му е Толбухин (да ме прощават колеги от района или припознали се) и се движи хаотично, без цел и посока... Ама е по-лесно да набарат някой местен и все ще намерят за какво да го заядат.... Ако продължа ще си докарам бан за расизъм, дискриминация и нецензурен език, та се спирам.
-
DMH се регистрира във форума
-
peshko_beshko started following Къси предавки на О2 1.6 MPI
-
Здравейте колеги, Карам Октавия 2, 1.6 MPI, Дек 2011. Имам усещането че скоростната й кутия (5 степенна) е леко "къса" (въпреки че и двигателя не е много силен). При 100 км/ч на 5-та предавка, двигателят е на около 3000 оборота. Съответно от там нагоре шума става леко неприятен (или поне да кажем осезаем). Скоростната кутия е със код "LVN", а двигателят с "BSE". Исками се да се опитам да намеря по-"дълга" такава. За да си спестя тръсене по форуми си "поговорих" с chat GPT. Според него предавателните числа на текущата кутия са както следва: * **Финален диференциал (Final Drive):** 68:15 = **4,533** * **1‑ва предавка:** 38:11 = **3,455** * **2‑ра предавка:** 43:22 = **1,955** * **3‑та предавка:** 41:32 = **1,281** * **4‑та предавка:** 39:40 = **0,975** * **5‑та предавка:** 39:48 = **0,813** И пак според него подходящи алтернативи са скоростни кутии с кодове LEG и LVN. Скоростна кутия **LEG** (5‑степенна, 0AF) * **Финален диференциал (Final Drive):** 61:14 = **4,357** * **1‑ва предавка:** 49:13 = **3,769** * **2‑ра предавка:** 44:21 = **2,095** * **3‑та предавка:** 43:31 = **1,387** * **4‑та предавка:** 40:39 = **1,026** * **5‑та предавка:** 37:50 = **0,74** Скоростна кутия **LVE** (5‑степенна, 0AF) * **Финален диференциал (Final Drive):** 61:14 = **4,357** * **1‑ва предавка:** 49:13 = **3,769** * **2‑ра предавка:** 44:21 = **2,095** * **3‑та предавка:** 41:32 = **1,281** * **4‑та предавка:** 38:41 = **0,927** * **5‑та предавка:** 37:50 = **0,74** Като препоръчва втората - LVE - не само заради по-ниски обороти на 5-та предавка, но и по-добра плавност при превключване. Потърсих втора употреба скоростни кутии (не че има много) с обозначение LVE. Повечето които намирам са от VW Polo 1.4 MPI. Имайки предвид че Поло-то по принцип е по-малка и по-градска кола, леко подлагам на съмнение казаното от chat bot-а. Отделно не съм сигурен в съвместимостта (присъединяване към двигателя от една страна и полуоските от друга). Доколкото съм чувал има някаква платена програма ETCA, където това може да се провери. Някой колега дали може да помогне в тази посока ? С проверката в програмта или още по-добре ако някой би се наел да смени скоростните кутии (допускайки че намеря заместител).
-
Само да вмърна - Label/ Sticker remover = WD40 и може би на газ за осветление, като последното не е тествано.
-
Та, днес бях при човека, изпра седалките, по-малко от час. Който иска да пере, смело да ходи там. Много свестен човек, отдели ми и време, да обясни с какви препарати да почиствам, табло, седалки и т.н.