Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Цялата активност

Този поток се обновява автоматично

  1. Последния час
  2. sando2

    Поръчка от SuperSkoda

    Супер, очакваме да кажеш, къде да идваме да плащаме
  3. Днес
  4. РусенскоВарено

    Dacia

    Много интересна статия с богат снимков материал от https://automedia.investor.bg За причините, довели до успеха на марката на доста пазари, както и за фактът, че България е била изборът на Рено преди Румъния, но заради тогавашната геополитическа ситуация, комшиите са продължили напред, докато при нас всичко е било прекратено. Копирам заглавието и началото на статията тук, останалото можете да прочетете в този линк. Защо Dacia е румънска, а не българска? Първото балканско партньорство на Renault бе в Пловдив, а не в Питещ. Какво се обърка? Най-успешната европейска автомобилна марка в последните години всъщност е родена... в Русия. В средата на 90-те френският президент Жак Ширак отвежда делегация от индустриалци на посещение там по покана на Елцин. В делегацията е и шефът на Renault Луи Швайцер, който забелязва, че допотопните лади по 6,000 долара се продават като топъл хляб, докато двойно по-скъпите модели на Renault си стоят по шоурумите. Оттам се ражда идеята за Dacia Logan: бюджетен автомобил, но с доказани във времето технологии на Renault, с минимални разходи за разработване и добра печалба въпреки рекордно ниската цена. Отначало се планира Logan да се продава на "бедняците" в Източна Европа. Но интересът на Запад се оказва толкова голям, че Logan става общоевропейски модел. Renault придобива Dacia, а четвърт век по-късно дъщерната й румънска марка има най-големия ръст в Европа за последното десетилетие и по-висок марж на печалбата не само от собствената си компания-майка, но и от имена като Mercedes и BMW. Можеше ли обаче този успех днес да е съсредоточен не в Питещ, а в Пловдив? Нека си припомним паралелно историята на двете балкански начинания на Renault. Продължението:
  5. ghost_rider

    Octavia A7 1,8TSI

    Исках да измия доколкото е възможно маслото отдолу, за да мога да следя дали съм решил проблем или има и други течове. За целта потърсих мивки на които мият шаси например. Спрях на едно място да питам и щях да падна. Казаха ми 60-70 лв за миене на двигател. Съжалявам, но аз не искам да се мия целия двигател с четка за зъби и клечки за уши, омекотител и ароматизатор... На път за вкъщи минах през РИКО на Адам Мицкевич и срещу сумата от ДВА лева взех 2 жетона. На тази мивка има пистолет който е с дълга тръба и разпръсквач с няколко дюзи, които се движат на ролки и ги движиш под колата. С единия жетон нанесох обилно препарат и изчаках 1-2 минути, а с другия изплакнах с високо налягане. Вероятно има много места, на които не съм успял да измия, но на пръв поглед основното което трябваше да се измие е направено. Сега карам без кора и следя за течове. Преди обаче да осъществя този ремонт, ме сполетя и друг теч. Да, отново често срещан проблем. Тази помпа е пластмасова и има 10-на ревизии през годините. Тази конкретно беше 213 лева в Еуратек. Последната възможна ревизия "J" мисля че беше, е 313,70 лева. Реших да потърся алтернативи и си взех Valeo за около 150 лева ако не греша. Тук не съм снимал процеса по смяната, самата тя беше преди 2 седмици. Процеса е следния. Сваля се малко периферия - въздушен филтър с кутията, акумулатора и стойката му, за да се разкачат тръбите. С това се изчерпва работата отпред. Останалото е вътре. Сваля се целия "долен ляв педал". Държи се на 3 гайки, които са трудно достъпни. Сваля се възглавницата за краката (ако има) и капака на бушонното табло (малката жабка в ляво). Използвах 40-50 сантиметрово 1/4 удължение за гедоре и чупещо рамо за камъка (13мм). Според сервизното ръководство отново имаше повече неща за демонтаж, но някак се справих и без тях. Например кормилната колона. Има едно желязо, като арматура извито, което стои над педала и малко с въртене и нагаждане успях да го извадя и после да го мушна, но не съм разглобявал повече. На самия педал има 3 щифта - два държат помпата и третия е за ухото на буталото. Внимателно ги избих и смених помпата. Някъде четох, че ако се счупят може да се намерят само от VW. Естествено и тук не мина гладко. Изгубих гумичката, която уплътнява тръбата на изхода от горната (тази) помпа към долната помпа. За щастие пазех тръбичките от старата Октавия от смяната на кутията със 6-степенна, за което съм разказвал в други теми и свалих от нея тази гумичка, та отново всичко си дойде на мястото и обезвъздуших. Сега единствено от време на време при натискана на педала поскръцва малко и снощи се заврях пак отдолу и напръскал доколкото е възможно буталцето. За сега има ефект, надявам се да е дълготраен.
  6. ghost_rider

    Octavia A7 1,8TSI

    Така, скоро не съм обновявал съществено темата, та да напиша няколко реда. Нещо, което виждам, че не съм споменал в началото е наличието на теч на масло от мотора, за който знаех още при покупката. След дълго отлагане поради една или друга причина, стигнах и до момента да го отстраня. Мислих дълго и реших да се доверя на Пепино за тази работа, като го съчетая със смяна на маслото, като му дойде времето през Април. И така смяната на маслото беше съпроводена със сваляне, почистване и лепене на долния страничен (метален) капак на мотора и семеринга на демпферната шайба. Пепино каза, че може би е имало някакви жалки опити за спиране на теча с допълнително мазане със силикони, но аз не бях пипал нищо. Тъй като свинщината беше голяма и не беше сигурно откъде точно тече и дали е само от едно място, свали и изчисти картера и ми смени уплътнението. Надявах се, че това е решило проблема, но като видях отново капка масло в гаража на втория ден, бях меко казано разочарован, но не от това, че Пепино не си е свършил работата, а че вероятно има и друго място с теч, което не сме хванали. Закарах му я отново и той успя да проследи че теча идва някъде отпред, стича се като вадичка докато мотора работи, после всичко се растила по блока, картера и е страшна мизерия. Стигнахме до заключението, че проблема е в уплътнението между тялото на масления филтър и блока - често срещан проблем при 1,8 и 2,0 TSI gen2 и gen3. За добро или лошо, Пепино ми отказа да го прави, че доста трябва се разглобява, а и допълнително съм усложнил работата с газовите компоненти (изпарител и филтър). Според него, а и според сервизното ръководство, което гледах трябва да се сваля всмукателния колектор, който е отпред, а при мен и рейката с газовите дюзи. Закупих си уплътнението от тялото към блока за крупната сума от 4,26 лева без ДДС (5,11 лева с ДДС) и си го возих дълго в багажника, до тази Неделя. През самото тяло циркулира антифриз за охлаждане на маслото. Миналата седмица реших, да не правя половинчати работи и поръчах и другото уплътнение от тялото към охладителя, което буквално ми го подариха, покрай покупката на консумативи за друга кола. В неделя "запретнах ръкави" или по-точно полегнах под колата и с помощта на брат ми за някоко часа разглобихме и сменихме уплътненията. Щеше да стане и по-бързо, но утрепах един час да търся къде съм заврял уплътнението, и вече бях се изнервил и отчаял, че няма да мога да я събера и го намерих под ръкавиците, които само разнасям уж с идеята да ги ползвам, но аз рядко работя с ръкавици. В общи линии разкачих филтъра и изпарителя за газта, но рейката и колектора не съм ги пипал. Отдолу се свалят кората, и единия дебел маркуч към кулера (десния). След това водния маркуч и се източва колкото може. сваля се ремъка, компресора на климатика - да увисне на тръбите и се маха изцяло алтернатора. Маха се капачката с масления филтър и след развиване на 5-те болта, които държат конзолата, същата се сваля. Ето така изглеждаха уплътненията: И новите уплътнения:
  7. ghost_rider

    Оригинални фарове Фабия 1

  8. ghost_rider

    Поръчка от SuperSkoda

    След една седмица престой в склад на куриера в България (София), очаквам пратката на адрес днес.
  9. Може 110 кс. да е оптимален наистина, но тук говорим за броя цилиндри. Карал съм 1.0 95 и 1.5 150 на Рапид и Камик и да, дърпат си и двата. Както и 110 на Скала - също върви доволно. Обаче въобще не може да се сравняват относно работата на двигателя и вибрациите, които се усещат при трицилиндровия. Ако 110 коньовия беше 4 цилиндров щеше да е супер. Апропо, не съм карал, но съм любопитен относно точно тези "дефорсирани" мотори на Октавия - 2.0 дизел и 1.5 бензин по 115 коня. За обикновен юзър 3 цилиндровия е добър избор, но за човек с бензин в кръвта- не
  10. Вчера
  11. РусенскоВарено

    Смях в залата :-)

    @maxrpm, правили са ти скрита камера: https://www.instagram.com/reel/DIGak06ghnt/?igsh=cTgxNG9pcmpnMGd2
  12. maxrpm

    Смях в залата :-)

    Дай боже всеки му! Аз съм на 38, имам само 2 коли и ходя на бачкане 0-02-05-3827b1d6802bc81092a7be4893d43c0e80ecc6d3bccc455b0ae636198bad6da7_1f88e51b282925.mp4
  13. silent

    Скала - поръчана

    Карах 1.0. 95k. 60xиляди . Сега карам 1,5 150к. и не ...за Рапид /Скала 1.0 ТСИ е 110к. е оптималния мотор. 1,5 150к. е на свинче звънче. На Рапид 1.0 95k толкова леко дърпа че е съпоставим с 1,8Т автомат в Пасат поне като усещане. А да ми говори някой как се мъчел щот бил миксер сравнен с 1,8 еле пък атмосферен мотор, говори единствено колко много глупости се говорят и преповтарят в интернет. 1,0е по-икономичния мотор сравнен с 1,5 дърпа прилично и има достатъчна мощност в запас за да се кара комфортно. За спокойни семейни шофьори е точния избор. Ако си келеш и искаш да се правиш на бърз и безсмъртен по- добре не си купувай въобще скала.
  14. Знам , че темата не е автомобилна , но се случва човек да си изпусне телефона и да му напука стъклото въпреки стъкления протектор. Минах вече по пътя и реших , че към момента не ми се сменя телефона , въпреки атрактивните оферти от оператора и някои промоции по магазините (имам доста информация и програми , които ме спряха да го сменям). Занесох го миналия понеделник и въпреки уговорките , че срока за изпълнение е между 3 и 5 работни дни , ми звъннаха на следващия ден , че е готов. Не знам дали е заради отпускарския сезон или просто работят бързо. Доколкото разбрах манипулацията се извършва машинно и специално по моя телефон няма следи от разглобяване .. в някой следващ момент ще му сложа нов протектор и ще видя дали фабричната кривина е изчезнала както ме убеждаваше приемчика на сервиза (ще е по-добър от нов ) , а цената от 65 лв. е символична . Единствения минус е локацията - южната дъга в посока от Младост към НИМ , преди бензиностанция ЕКО , но приемат поръчки и по куриер.
      • 2
      • Благодаря
  15. The Best Forman

    Метално чукане 1.0 TSI 110 к.с.

    Без да пробваш , няма да разбереш .. в краен случай ако е много висока цената в ЕураТек , винаги може да се обърнеш към друг сервиз.
  16. joro-120L

    Метално чукане 1.0 TSI 110 к.с.

    Аз мисля, че има някакъв шанс, след като ангренажът не е пипан.
  17. Деян

    Метално чукане 1.0 TSI 110 к.с.

    Обаче открих TPI (технически бюлетин), та може и да има шанс.
  18. Последната седмица
  19. ghost_rider

    Метално чукане 1.0 TSI 110 к.с.

    Вероятно са сметнали, че не е толкова голям процента на автомобили с такъв двигател, при които се случва този проблем докато са в гаранция и не го водят като фабричен дефект, та и аз мисля, че няма шанс, особено 2 години сшед края на гаранцията. Може би ако беше на повече километри но, не и навършила годините щеше да имаш някакъв шанс.
  20. ghost_rider

    Ежедневни приказки !

    За мен също има по-завършен вид с тях. Освен това предпазва малко от прага и повече отстрани вратите да не се пръскат толкова жестоко, което ме влудява особено веднага след като съм изкарал колата чиста и някъде има локва или тече вода на пътя. В тази връзка, се сетих за един скорошен пример. Брат ми след като продаде бялата Октавия си докара друга такава, но по-хубава и нова от Германия. Беше края на Фервуари тази година. Беше изминал близо 2000км и като спря пред нас, колята беше супер чиста. Само по Петрохан беше хванал някаква вода/киша, та беше леко напръскана. В същото време моята я мия и след 50-100 километра в София е все едно съм ходил на офроуд с нея, и после няма измиване. Прави ми впечатление, че там колкото и да е натоварено, пътищата са чисти и просто няма как да си изцапаш толкова много колата. Дори като сме купували коли от Германия, винаги са били с текстилни стелки. Просто нямат такива кални улици, от които да внесат мръсотия и да имат нужда от гумени стелки.
  21. joro-120L

    Skoda 120 "Прераждането"

    Ключ ти не требе. С тоя фас до тубата с бензина си готов за палене.
  22. PRR

    Formula 1 - 2025

    Въпреки малкото изпреварвания състезанието имаше интрига. И под малко визирам в челото, че на опашката имаше и екшън.
  23. joro-120L

    Ежедневни приказки !

    Калобранът покрива една педя от фугата. Нагоре по арката продължава. Не може да предпази на 100% Аз ги сложих повече за красота, според моите вкусове. Бях ги купил и след това разбрах, че там има кал.
  24. joro-120L

    Скала - поръчана

    Вече у дома. Посочваме къде е кончето. Обещаха ми и снимки на светло, да видим кога. паркомястото на Ерик
  25. РусенскоВарено

    BMW

    Единственото, което е модифицирано само заради конете, е изключването на Xdrive. Иначе, с тези коне, видях какво е да е двигателят на Comfort, а кутията на Sport - адреналин на Max.
  26. baijoro

    Метално чукане 1.0 TSI 110 к.с.

    Мисля, че 2 години след края на гаранцията - няма шанс за безплатен ремонт.
  27. zloQQ

    BMW

    А, щом ще се продава - ОК. Щото с тея коне, просто тръбите отзад някак не подхождат...чисто визуално де. Разбира се, това е мое мнение. Но, след като ще заминава...чакаме да видим следващата
  28. Деян

    Метално чукане 1.0 TSI 110 к.с.

    По този повод мога ли някак да искам конпенсация от Шкода. Да поемат част от ремонта. Явно пороблема го има при доста двигатели 1.0 тси и вероятно Шкода знаят за това, но си мълчат. Проблема е, че моята кола е извън гаранция от 2 години и биха се съгласили само, ако много хора са се оплаквали от този проблем.
  29. РусенскоВарено

    BMW

    Венци, колата е в заводско състояние, изключая силовия тунинг, с който е пристигнала отвъд Голямата локва, ще излиза на пазара в скоро време. Дошла е от Щатите с черни саждиви аспуси, тук всичко е почистено и нагласено, да изглежда така все едно не се кара тази кола. Каквато е - такава, убийствена е, снощи ме направи див и щастлив. Зетят вече е набелязал следващата си цел за внос от Щатите и привеждане в безупречно състояние на родна почва.
  1. Зареди още активност
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.