Цялата активност
- Последния час
 - 
	
	
				планински змей се регистрира във форума - 
	Мярна ми се обява, където колата не беше 4х4, затова питам. Иначе последната обява е Топ на топа. И като мотор и като оборудване. С този режим на каране, по-добре бензинов двг. Успех!
 - 
	4х4 ми трябва задължително, принципно нямам претенции дали ще е дизел или бензин, минавам около 10000км годишно, но ежедневното ми пътуване е на кратки разтояния, 15км извън градско и 5,6 градско. Нямам желание да се занимавам с регенерации, да ми казва колата Не ме гаси, правя регенерация и т.н. Бюджета си е 35000лв писах на човека във вайбър и каза, че е склонен да намали.
 - Днес
 - 
	Здравей, Бюджета върви към 40к. Няма лошо, щом колата си заслужава. За мен, цената е критерий. Хубавите Супърби не са евтини. Последната обява е най-доброто до момента. Добре е да си изясниш дизел или бензин, комби, седан и дали имаш нужда от 4х4. Иначе мъкнеш едни допълнителни железа, вероятност за повече дефекти и допълнително обслужване. Така можеш да се свиеш до по-конкретно търсене. Аз не карам много и дизел реално не ми трябва. Взех дизел, защото бензиновите мотори от поколението на Супърб 2 са проблемни.
 - 
	Ето една, която изглежда доста добре. Някой ако я знае или я е гледал да каже. https://www.mobile.bg/obiava-11759163232257899-skoda-superb-2-0-tsi-280-l-k-4x4-6dsg
 - 
	
 - 
	Подкрепям те във вижданията ти. По-горе видях, че си пускал коли от търговци, които не са регистрирани. Аз лично не бих взел такава. Оптималният вариант си е от човек. В рамките на 2-3 минути като видиш колата, веднага можеш да прецениш дали човека е марда или нормално експлоатиращ. После един бърз оглед преди покупка съчетан с диагностика и си на 99% "застрахован" Аз моята я взех без преглед и диагностика, просто защото видях, че човека си е читав. Направил съм й вече към 12 000 км., както и бая обслужвания. Не съм видял да е изтекло нещо неприятно от кутия, дифове, Халдекс, мотор.
 - 
	Увеличих малко бюджета, вече е 35000лв но за момента излизат само коли, в които трябва да се вкарват още пари за да ги подкараш, а аз по скоро търся нещо от човек, да е поддържано. Но пък от друга страна не бързам, за сега си карам црв-то, все ще излезе нещо по нататък.
 - 
	Здрасти! Чисто като жокер, следи и за Пасат с този мотор. Цените са идентични с тези на Супърб спрямо година/пробег/оборудване. Излишно е да казвам, че Пасат-а до някъде е малко повече автомобил. Минуса е, че няма такова пространство на задните седалки. Плюса е, че е с доста по-качествен интериор и като цяло по-добре обезшумен. Ако е попаднеш на екземпляр с акустични стъкла, вътре е направо плашещо тихо Колкото до мотора, които търсих близо година (и накрая просто ми изпадна на Пасат, инак гледах Супърб като цяло), давам късо резюме: Плюсове: - Върви зловещо и във фабричната си конфигурация. При мен е почерпен със софтуер (около 1200 лв), който води до около 330 к.с. и близо до 500nm. Пиша "около" и "близо", защото колата не е мерена. Става много прилична бегачка и смело пердаши BMWта 340, 540 и т.н. С летните гуми на 25C външна температура даде 4.4 сек от 0-100 Всичко това ти го пиша за да си наясно, че мотора макар 2 литра е много стабилна бегачка, особено ако решиш да го натопорчиш. - Като цяло е здрав и безпроблемен, трета генерация TSI е EA888. Няма нищо общо с ненадежността на предишните две генерации. - Обслужването му дори с ОЕМ части е на много справедливи цени. - Тук е малко so so дали е в плюсовете, въпрос на разбиране е, но разхода му в София е 14.5-15/100. Извънграда с нормално каране - 7.5-8/100. С ненормално като моето, не съм видял повече от 12/100 извън. Но този разход е при изключително сериозни скорости. Минуси: - Както 99% от модерните двигатели, гори масло. Около 300гр. на 1000 км., поне при мен (колата е на 185 000). За мен това не е драма. За самите VW също. Всеизвестно е, че за тях всичко до 1L на 1000 км. е в норма и не следва да буди притеснения - Водните помпа на тази генерация е изначало скапана. Много често протичат от корпуса си. Процедурата е: - Смяна на водна помпа (и някои от периферните й чарколяци) - около 1500 лв. с OEM части - Нов антифриз - G12 EVO (заради долната точка) - около 150 лв. - Подмяна на разширителен съд. Казанчетата са с едни силикатни торбички, които имат потенциал да се късат и правят мизерии - около 80 лв. с OEM части При Пасат е окомплектован с шест степенно DSG, Което е DQ250. Може би най-здравото и безпроблемно DSG. Мотора е с верига и генерално подмяната й не е точно евтина, но "по книга" интервал за смяната й няма. Указанията са на 210 000 км. да започне да й се прави мониторинг. Което означава да се проверява разтварянето на обтегача през специфичната за това ревизионна дупка. Веригата ако е карана с читаво масло и е обслужвана на адекватни интервали, според мен и до 350К няма да има проблем. Ако има нещо конкретно, ще се радвам да ти отговоря, стига да мога! Поздрави и успех с избора!
 - Вчера
 - 
	Да, благодаря. Точно така и ще направя. Ето две межу които се колебая, защото честно казано все още не знам дали съм за бензин или за дизел. https://www.mobile.bg/obiava-11761465283614221-skoda-superb-2-0tsi-4h4-sport-line-full https://www.mobile.bg/obiava-11759756174956673-skoda-superb-2-0-tdi-led-keyless-pamet-podgrev
 - 
	Откачи кабелите от алтернатора и виж пак дали свети, ако не , значи някой диод си е заминал , ако да таблото си е заминало. Аз бих огледал четките и колектора .
 - 
	Днес след запалване остана да ми свети лампата за акумулатора ,върнах се взех мултицет зарежда нормално 14.40V без консуматори с фарове и вентилатор на парното 14.20V лампата свети но някак по-слабо от нормалното някой сблъсквал ли се с нещо подобно
 - 
	Нищо де, не е била твоята просто. Ако видиш други подходящи обяви - пускай ги тук. Може някой да е гледал колата преди теб и да има инфо.
 - 
	Щом са два, може. Изобщо не съм му обърнал внимание. Видях снимка на казанчето. Втория е високо, може би е за обезвъздушаването, защото идва от горния казан на радиатора. Не можах да намеря схема с пояснения, за да му разбера предназначението. Както и да е. Но не става такава "буря" в казанчето, както я описваш. Можеш да провериш, като при работещ двигател отвориш капачката.
 - 
	Аз го разбирам, като сензор, заден десен, среден (вътрешен, не краен), е проблемният. Възможно е и лош контакт да има, но силно се съмнявам. Просто му е дошло времето, особено щом се влияе от топло/студено и ту работи, ту не, значи си заминава.
 - 
	spensa184 started following Проблем с парктроник
 - 
	Здравейте колеги. От 10- ина дни имам проблем с парктроника.Сутрин не работи почва да пищи за 5-6 секунди и после никакъв звук.Като я напече слънцето се оправя. Някой имал ле е такъв проблем и как го е решил. това е грешката която ми показва
 - 
	Не съм съгласен. Погледни на Супърба например, имаш 2 маркуча, които влизат/излизат от разширителния съд. Да не е пряко трасе,а отклонение което минава през съда и дебита е малък. Освен това автомобилите са клатят, минават през всякакви препятствия и течността се клати и олива целия съд отвътре.
 - 
	И аз минах ГТП в Четвъртък. Чаршафа го лепнаха на картона от прегледа, вместо на стъккото. За съжаление продължаваме да го плащаме, защото някой трябва да го произвежда и да му го плащаме, а това че не върши ниаква работа, няма никакво значение... Пъврия стикер за ГТП от КАТ, ми стоя цяла година закрепен на щипката за докунети на челното стъкло, без да го лепя и сега вече го разкарах. Е сигурно съм бил в нарушение, но само веднъж са ме спирали с тази кола за 1 година и изобщо не гледаха никакво стикери, ами си проверяваха на таблета всичко. Остана обаче стикера за ГО, който ТРЯБВА да се лепи на стъклото, иначе Влади ви каза какво следва. Винетни стикери няма от доста години, но гледам има много коли, които си карат с по 5-6 на стъклото, че и още толкова стикери за ГО и се чудя, защо не ги глобяват. Мой приятел отнесе фиш, че не беше свалил стария стикер, още когато ги лепяхме по стъклата, а той имаше само 1 излишен. Явно не е имало за какво друго да го глобят, пък да го пуснат ей така като изряден, явно не е допустимо според инструкциите от началниците.
 - 
	За гражданската се лепи. Оня ден на брат ми му изшиха фиш за незалепен стикер. И той мислеше че са отпаднали, но само за ГТП не се лепи засега. Поредната тъпотия…..
 - 
	
	
				Продавам нови фланци и болтове 5x112мм/5х100мм
NetBreaker отговори на NetBreaker's тема в Продавам консумативи
Up - 
	Монка , приятел оня ден мина на ГТП и каза , че са му казали че вече не се лепи нищо.
 - 
	Здравейте, един бърз въпрос, на който не можах да намеря точен отговор. Поднових си ГО-то и днес/утре влиза в сила. Стикера трябва ли да се залепи или си стои при полицата, отпадна ли? Поздрави!
 - 
	За да внеса малко позитивизъм в темата - приятел ми каза "няма как да сложиш нормален вентилатор (да сменя блокиралия ) на AMD Wraith max RGB.... " 20мин по - късно .. Доста пилене , малко пробиване , напасване и още пилене ... Взе че пасна Arctic P9 Max 92mm
 - 
	Да кажа и мойте 5 стотинки по темата . На Косьо @Galliard33 на Сузукито , клапата лъжеше че педала е проблемен. Той понеже има две сузукита и размени педалите, резултата е същия. Всичко това , новороденото са грешки от клапата. Tъпото е че грешките се набиват през време на покой и изчезват при 2ро палене след 5сек. Какво си мисля аз - Клапата може да не е за тая кола , макар че я взех за нея има сигурно 8 OEM номера за Skoda 2.0 tfsi - Днес паркирах в 13:30 и си заминах към 19:30 за първи ден без грешка , може би ЕCU то някой ден ще се обучи че вече не си е във същата кочинка - Не е от разбъркани пинове или комфорт модул - Чакам Милен да ми каже , може ли да оправи Evap системата и се надяваме това да оправи проблема с оборотите, но като цяло не ми се връща старата 20годишна клапа в колата . Хем е забита на кучето в гъза , хем е обърната на обратно. Веднъж ми се е случвало на фабия 1 цата , да ми светне ABS - а на -9, ама едва ли шкодата има датчик , дето на студено, да ти осветка цялото табло ...
 - Последната седмица
 - 
	Разликата между ESP Sport и ASR OFF ПараметърESP SportASR OFF Как се активирачрез кратко натискане (ако е кодирана функция Bit 2 – ESC Sport Function)чрез кратко натискане (заводски, без отделна кодировка) Какво прави систематаASR се ограничава, ESP остава в Dynamic Mode (висок праг на намеса)ASR се изключва напълно, ESP остава само като стабилизация при по-голямо отклонение XDS„Dynamic“ логика (по-агресивен LSD ефект)„Normal+“ логика (по-меко задържане, активен при нужда) Haldexполу-проактивен: поддържа 8–10 bar базово налягане постояннополу-проактивен с по-висок праг: 10–12 bar базово налягане ECUне орязва въртящия момент веднага; допуска леко буксуванеразрешава по-висок момент, но при прекомерно приплъзване може да се намеси ESP Реакция~0.12 s~0.10 s Разпределение на въртящия момент75/25 → 65/3570/30 → 60/40 Поведениеколата е „жива“, задницата подпомага плавно; по-спортна, но стабилналеко по-активна задница, по-голяма свобода, малко по-малка електронна защита Надпис на таблото„ESC Sport“„ASR OFF“ Технически обяснено ESP Sport изпраща към Haldex CAN команда: Drive Torque Request = limited dynamic mode → позволява на Haldex да държи налягане още преди приплъзване. ASR OFF изпраща: Drive Torque Request = extended traction mode → разрешава повече въртящ момент към задния мост, но оставя ESP ready state ON (за стабилизация при крайно занасяне). Тоест — Haldex получава много сходни параметри, но при ASR OFF ESP стои на „гледай, но не пипай“ режим, докато при ESP Sport той участва в баланса на завоя (през XDS и спирачно налягане). Какво значи това за теб Тъй като твоят автомобил има само заводски ASR OFF и добавен ESP OFF (Fully), в момента ти реално имаш: ON: нормално, икономично поведение (80/20) ASR OFF: полу-проактивен Haldex (~10–12 bar, 70/30 → 60/40) ESP OFF: пълно AWD (~20–25 bar, 60/40 → 50/50) Разликата спрямо официалния “ESP Sport” е чисто в интерфейса и фината логика на ESP – реално поведението на колата ти е на 95 % същото, просто няма надпис “Sport” и XDS работи една идея по-меко. Заключение „ASR OFF“ в Octavia 5E без кодирана Sport функция е по същество ESP Sport режим без етикет – Haldex реагира по-бързо, ESP се отдръпва, колата става динамична. При добавяне на Bit 2 (ESC Sport Function) ще имаш отделен етап с по-финна координация на ESP и XDS, но дори без това – поведението на Haldex вече е оптимално проактивно. Или иначе казано: ASR OFF = ESP Sport (90–95 %) ESP Sport (активиран с кодиране) = Sport режим + Dynamic XDS логика
 




