Здравейте на всички.
От бая време не бях писал , не защото не се случват някакви неща , но просто се случваха много бавно , основно заради гадното време , защото не мога да чистя в мазето , а реално трябва да е на вън , инак ще се издуша.
Та в общи линии имаме напредък по мотор , главата , както и спирачните апарати.
Понеже блока трябва още малко лъскане , а пъкглавата я пратих на фризьор да и подрежат бретона , този пост ще бъде само за апаратите.
Живот и здраве другата седмица ще дойде и поста за главата
Та , след като се сдобих с 4- буталните апарати от 130-ката , идеята да е с вентилирани дискове доста ме грабна. (не че и трябват реално ).
По-долната история се разиграва една идея по-дълго от индииска турбо сапунка
Та , поръчах от Чехия едни планки , който се монтират между челюстите за да разширят реално апарата.
Също така си бях закупил нови буталца , както и комплект гумички. Тук искам да поясня следното нещо , ако случайно някой реши да минава по този път.
Закупувайте , целия ремонтетн комплект , а не както аз отделно буталца и отделно гумички. Оказва се, че марката Френкит , която ги произвежда , слага различен размер о-пръстени , които се намират между челюстите.
Апаратите минаха на пясък , след което ги разглобих и монтирах въпросните разширители.
Та след като ги разглобих видях ,че между челюстите има 2 о-пръстена , служещи а уплътнения. Както написах по-горе се оказах с такива, но с грешен размер. Започна се едно търсене , звънене на фирми в София , но видиш ли оказва се ,че повечето фирми , който се занимават с рециклиране , както и по магазините , никой не може да ти намери такива пръстени , нито пък могат да ти дадат съвет дали може да се използват такива за газова уредба например.
В крайна сметка намерих 1 магазин във Варна , звъннах , човека много добре знаеше за какво иде реч , поръчах и получих правилния размер о-пръстени.
И така , апаратите отидоха на цинк , като ги пратих сглобени , но без нито едно гумено уплътнение по тях и със старите бутала. Не трябва да попада цинк по леглото на буталцата , както и по каналите!
И така , взех ги вчера , избих старите буталца с помоща на няколко майки , едно флаконче малко ВД и 1 компресор от Лидл ... доста бяха запекли.
След което леглата бяха почистени от ръждицата през годините , измити и издухани.
Купих си и спирачна грес , старателно се омазах целия барабар със всички гумини уплътнения и буталцата и всичко си дойде по местата
Ето и няколко сними , преди/след
Преди Цинк
и вече след цинка разглобени и сглобени
Като цяло , за пореден път се обеждавам , че всъщност, ако човек иска да се захване с подобно начинание трябва да се въоръжи с много търпение , нерви и да е готов нещата да не стават от първия път. Освен самото сглобяване на всяка друга крачка те чака по един подводен камък.
Доволен съм от крайния резултат , отиват на стелажа да чакат останалата част от спирачната система
Поздрави на всички