Това твърдение има някои неточности.
Да, оборотите се вдигат, но само на празен ход. Но те се вдигат и без регенерация, ако си на първа и почнеш да отпускаш съединителя. ECU-то следи датчика на съединителя, при ръчна скоростна кутия, т.е. реално промяна в поведението няма. При автоматика може и да съществува този ефект.
"дава газ" не е коректно или поне не при всички двигатели. При доста от съвременните дизели на VAG групата, дюзите впръскват гориво по време на изпускателния такт, като по този начин вкарват не изгоряло гориво в катализатора, чрез което предизвикват изгаряне в катализатора и от там почистване.
От друга страна, пак при някои дизели, кулера е с водно охлаждане. При регенерация перката на охлаждането работи на максимална мощност и водата е с по-ниска температура отколкото при не работещ вентилатор. Съответно ефективността му е по-висока и е напълно възможно от там да идва усещането (и не само усещане) за по-голяма мощност.
При мен не се усеща съществена разлика в мощността при регенерация, но определено се усеща разликата във външната температура.