Тук съм малко несъгласен. Включително при случая с автобуса е имало изпит и при него не се вижда, доколкото е вярна информацията, да има проблем. Т.е. минал е някакво обучение и е взел книжка по правилния начин.
За мен проблема никога не е бил самото взимане на книжката. Нито ме научиха да карам кола, нито ме научиха да карам мотор. Научиха ме да взема изпита. И, да сме честни, няма и начин да те научат да караш за 20, 30 или дори 100 часа. Да не говорим, че вдигането на часовете само ще напълни джобовете на школите, а реален ефект няма да има.
Та, лично мнение, проблема лежи в липсващия контрол на пътя. Почва се от малките нарушения, които просто не се санкционират - паркиране в нарушение, не спиране на пешеходна пътека, демонстративното затваряна на очите на милиционерите при неправилно минаване на пешеходец, затваряне на очите на милиционерите при минаване на жълто, "прощаване" на дребни нарушения, липса на магистрална полиция, която демонстративно да вади нарушителите, включително тези каращи в лявата лента, при свободна дясна, НЕЗАВИСИМО от причините (ама имало дупки не е извинение) и т.н. и т.н. И, когато почнат да се санкционират малките нарушения чувството за бензказаност ще изчезне и има шанс да се оправимЕ ... Ама така "почерпките/прощаването" ще намалеят и ... глад мори добитъка