Показателна е не само амплитудата на тресене, но и честотата.
Ако тропането идва от амортисьор(и), то би имало два типични признака:
- Тропането рано или късно затихва, а честотата му не е пропорционална на скоростта на движение, а по-скоро е функция на собствения резонанс на системата пружина-амортисьор-гума, своеобразен трептящ кръг (като в електротехниката, специалистите ще ме разберат, надявам). Затова такова тропане би се усетило в някои случаи и при преминаване през остър праг дори с ниска скорост, например. Особено с малко по-мека гума. Гумата и пружината са двата реактивни елемента акумулиращи енергия, амортисьорът я поглъща, но когато той не работи, се получава трептенето в окачването и то се проявява при всякакви скорости на движение.
- видимо подскачане на окачването и колелото, което е свързано с неработещ амортисьор. Това може да се провери, ако колегата направи експеримент с тестово шофиране с помощта на някой асистент, който да се качи в друг автомобил зад него и да наблюдава в движение дали има прекомерно трептящо подскачане на някоя от гумите на "проблемния" автомобил при минаване по маршрут с неравности - улични шахти, тесни спящи полицаи и други такива подобни.