Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Намаляване на шума в купето на 120-ка.


Griffin

Recommended Posts

Необходими материали, 2 листа стериопор 3 см дебелина 50/100 см. и три листа каменна

 

вата 5 см. дебелина 60/100 см (размерите не съм сигурен че са такива само дебелините), 1

 

туба 500мл. неопреново лепило или монтажен силикон го водят.

 

Обезшумяване на двигателя.

 

Изрязват се 2 парчета от каменната вата които ще паснат да се сложат в калниците

 

отстрани на двигателя, и се залепват с неопреновото лепило така че да са възможно най

 

близко до фасунките на стоповете и отдолу да са малко повдигнати от пода в двигателното

 

така че ако попадне влага да не я попият. Частта от калниците където трудно се пипа се

 

облепва с по малки парчета вата. В купето се махат задните седалки и на стеничката която

 

е към двигателя се залепва едно голямо парче от каменната вата, хубаво е това парче да

 

се облепи с изкуствена кожа отгоре ако имате или с найлон за да не се изрони. Изрязва се

 

едно парче вата което да се сложи на пода на задния багажник и се опакова в найлон както

 

в моя случай или пак можете да го облечете в кожа ако имате.

 

 

Обезшумяване на купето

 

Т.к е много дразнещ шума от движение по неравен терен например павета е много добра идея

 

да се обезшуми и самото купе колкото е възможно :-)), за целта се натикват в вратите

 

парчета стериопор от този който съм описал по горе. Процедурата е следната: първо се

 

изрязва парче което трудно влиза в големия отвора на вратата който е под корите, парчето

 

трябва да се постави така че да застане между релсата за прозореца и вътрешната страна

 

на вратата т.е самото парче трябва да се падне от вътрешната страна на отворения

 

прозорец, по този начин се натъпкват всички останали големи отвори в вратите :-)). Малките отвори се натъпкват с по няколко парчета стиропор така че да се застопорят тия парчета и да не се моткат из самата врата. Важно е стиропора да се постави така че да е на няколко сантиметра над дъното на вратата за да може все пак да се оттича нормално попадналата вътре вода и да не изгният вратите.

 

Следващата стъпка която може да се направи е да се сложи някаква по дебела вата на пода на купето което предполагам ще намали шума още повече но това ще се прави следващото лято :-)).

 

Да допълня каменната вата е 2,10 на лист което прави 6,30 общо; стиропора е 1,5 мисля на лист което е около 5 лв; и лепилото е 5,70 тубата така че цялата операция излиза 15-на лв и около 1-2 работа :-)). Успех на всички които го правят :-))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Интересно ми е от изолациите на мотора имаше ли значителен ефект или не, защото аз пробвах да слагам вата но е много тънка явно - 1.5 см и ефекта е нулев :( И не схванах защо да облепвам калниците?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 месец по-късно...

значи като се облепят калниците с вата веднага звука в купето става малко по приглушен, но от танка изолация няма абсолютно никакав смисал наистина аз сложих 4 см вата и всичко спеше но тази която беше в задния багажник поради безбройните глупости които носех там се посплеска и пак колата стана по шумна но просто не успях да изтествам друг материал за изолация освен ватата :-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за отговора :) - по разни галерии на шкода сайтове съм виждал доста пъти облепено по този начин но не знаех дали има ефект.

Сега се чудя дали да махам оригиналната вата в задния багажник, за да мода да залепя новата изолация за ламарината. Другия вариянт които се сещам е плоскост с необходимата форма - 3 мм гетинакс или фазер да се залепи за ватата и така да може да се маха - идеята ми е за задната стена.

 

Ето един руски сайт които гледах с такава изолация на една ОКА, материалите са разнични но се чудя дали могат да се намерят, явно трябва да пообикалям доста когато се хвана да го правя.

 

http://kvazar-3000.narod.ru/OKA.htm

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

4е е по добре да си оставиш оригиналната вата просто вземи монтажно лепило и налепи изолацията отгоре варху нея, ако не се лайа тази оригинална вата е и устойчива на огън. 4естно да си кажа не ми е много ясно какво представлява тоя вибропласт който използват руснаците но от опит колкото по дебело по добре :-)) е ако се намокри по някакав начин тая изолация трудно сахне ама мисля че си заслужава :-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То в купето няма от какво да се мокри :)

 

Като я направя - когато я направя по-точно (със сигурност ще стане но не се знае коя година :) ) ще пиша какво съм правил и какъв е резултата.

 

Като за начало май трябва да си сменя ауспуха че вътре е здал вече, иначе не издиша от никъде, но и не заглушава, пък след това ще преценя колко да се престаравам с изолациите :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.