Jump to content

skoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgskoda-auto.bgpepino-racing.comtraxxas

Пак за маслата


Odin

Recommended Posts

Какво ще кажете за българските масла? В смисъл че цената на приста е на 1/3 от цените на Тотал примерно. А 12-13 лв. за кило масло са си множко. Изобщо препоръчайте някое по-евтинко масло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам с някакво на ОМВ 15W40, мисля че беше около 7,50 или нещо подобно. Последния път когато взех масло от ОМВ имаше и някакво ново австрийско и цената му беше доста добра. Ако се интересуваш мога да провея точно какъв тип е. Като цяло съм доволен от маслата им и за сега не мисля да ги сменям :wink:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За пореден път казвам - може да не купувате много скъпо масло (Кастрол например), но не купувайте и толкова евтино. Всичко евтино рано или късно излиза по-скъпо, а в крайна сметка качеството на маслото е един от основните фактори за дългия живот на двигателя. Помислете колко и какво рискувате като спестите 10-20 кинта за 10 000 км... И маслото от класа на Мобил И Елф не е 12-13 лв. за литър когато го купувате в малки разфасовки от по 1 литър, а е към 10 кинта. Ама като си вземете една туба от 5 литра за 35лв., цената пада на 7 кинта/литър. Замислете се :shock: :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичките ми таксита и лични коли се зареждат с Инса-Прима. Доволен съм и сменям маслата на 15000км, като се има предвид, че Фабиите ми са по210,000км а Фелициите са на 450,000км. Тубата 4л. струва 18лв (като за мен). За другите масла не знам нищо особено, чувал съм, че придават западни опаковки на същите наливни масла дето струват по 2.5лв / литъра, но не знам със сигурност дали е така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евтините български масла не стават както и евтините западни :-)) мисля водейки се от тази аксиома смених маслото си от Мадит Униол което идваше към 4 кинта за 20W-50 гъстота с по редичко масло Приста-Лидер 15W-40 което струва 5 лв. някъде литара еми мога да кажа само че колата спря да ми лапа масло :-)) преди разхода ми беше към 400 грама на 1000 в момента мисля че е по малко като гледам нивото по щеката :-)). Но за пристата всичко масла под нея не струват :-)). Та по тия разсъждения сега лятото като сменям маслото много сериозно земам да се замислям дали да сложап пак Приста или някакво западно както един колега ме съветва :-)).

 

Единственото като препоръка е гледайте спецификациите и който не го мързи да прочете статията за маслата и да си избере масло но не вземайте за бога масла от стари класове.

Успех на всички :-))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама каква приста сложи бе човек я сподели че то пристите са поне 5-6 вида :-)) и половината от тях не стават :-))

То не че мадита е цвете де ама ако си сложил с същите характеристики като неговите няма да има ефект ;)))

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз се изръсих и сложих Кастрол 15-40 и мисля, че Фаворитчето се отблагодарява в момента. Абе много съм доволен как върви. Ама си е цифра-14лв. литъра. Не знам как щеше да бъде с некво друго, но определено върви по-добре от преди. Преди бях с некво немско - Statoil. абе който може да слага готино масло.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След основния ремонт трябваше малко да поразработя колата и после трябваше да сменя масълцето... И от дума на дума с този и онзи реших, че ако искам да ме вози качествено зимата колата ще сипя хубаво масълце...

И както беше на сейл в Билла грабнах една туба 5 литра. Излезе към 33-34 лв. Но новата технология с молибдена си каза думата много скоро - два дни след смяната установих, че компресията се е качила... (Слизайки по Хемус на 4та ) а освен това като цяло работата на двигателя стана по-тиха и култивирана. И така - доволен съм , падна ми разхода на масло на към 100-150 гр. (Ремонта включваше и гумички на клапаните+маслени сегменти от ЗАЗ-всичко това с цел икономия на масло/да не цапа свещите с масло/да мога да сипя някво културно малсо и после да го сменя, а не само да доливам на всеки 1000 км :)

 

А за варианта с по-рядкото масло ми казаха, че няма смисъл, даже може по-лошо да е защото няма да може да подкачва маслената помпа, ако е по-рядко от 15 w40

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е кажи какво масло си и сипал!

Аз съм много доволен от новото ми масло - Приста 10W40. Чувствително по-лесно тръгвам сутрин и изобщо работи по добре. Имам си и един литър резерва да си доливам :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се притеснявай за рядкостта на маслото. Някой яко некомпетентен маслараджия май те е метнал :shock: Когато колата достигне работната си температура разликата в гъстотата между 10W40 (полусинтетика) и 15W40 (минерално) е минимална. Именно тази минимална разлика обяснява факта, че маслената помпа ще подкачва и едното и другото, а също и факта защо някои коли лапат едното а другото не. Ако маслената помпа се тормозеше, щях да го забележа в работата на двигателя, а и в лампата на таблото - а тя изгасва веднага след палене :shock: Изводите оставям на теб :wink:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 година по-късно...

Много се забавлявам като чуя от "разбирачи", че 10W/40 нямало да го качва помпата, Шкодовите двигатели не били конструирани за хубави масла (полусинтетика и синтетика) и т. н. Факт е, че двигателят на Шкодата може да върви и с нормално минерално масло от типа на М-10Д, Диона Супер от едно време и минерални масла с различен вискозитет. Аз например дълги години съм слагал Приста и като цяло съм доволен. Вчера обаче го смених маслото с "Елф" 10W/40 API SL и определено двигателя сега е по-мощен, даже ограничих притока на газ и пак върви яко. Така че очевидно има значение качеството и спецификацията на маслото. Колкото по-качествено е маслото, мисля че е толково по-добре. Що се онася до горенето, моя двигател гори много малко, доста под допустимия нормален за Шкодите разход от 0.8 л на 1000 км.

А една тубичка от българско масло 4 л е не по-евтина от 20-25 лв. Мойто масло сега (полусинтетиката) го взех наливно за 8 лв литъра, а се намира и по-евтино.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

маслото,за което говори Галиард мей се казва Ликуи Моли,чувал съм мн хубави неща за него,но не съм го пробвал досега.

Иначе Бабичка я карам с Арал 15W-40,към 8 лв е литъра и съм доволен.Масло почти не харчи(за 4500 км съм долял към 400 грама) :D ,защото при ремонта ми сложиха гумички на клапаните.А Приста не ми вдъхва доверие...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички Шкоди (без Octavia-та де) съм ги карал с Диона М10Д, а след това Приста М10Д. Дори в момента 120ката е с М10Д. Като правихме основен ремент на 100Sа-а (поради пропаднали ризи) стария колянов вал заедно с лагерите замина на 1000MB-то и то изкара още хх000 км преди да го откраднат!

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

маслото,за което говори Галиард мей се казва Ликуи Моли,чувал съм мн хубави неща за него,но не съм го пробвал досега.

Иначе Бабичка я карам с Арал 15W-40,към 8 лв е литъра и съм доволен.Масло почти не харчи(за 4500 км съм долял към 400 грама) :D ,защото при ремонта ми сложиха гумички на клапаните.А Приста не ми вдъхва доверие...

 

Ликуи Моли е добавка за масло, съдържаща молибден. Създава молибденов слой между микронеравностите между сегментите и стената на цилиндъра и намалява триенето, т. е. износването му. Слагал съм нещо подобно и има мисля, че има положителен ефект върху двигателя.

Пристата не е лошо масло по принцип, и аз съм слагал Диона супер - помня времето, когато това беше най-хубавото масло. Не знам дали се произвежда все още.

 

PRR, ти и зимно време ли си карал колите с М-10, щото на него пише, че е едносезонно. SAE 30, само лятно, добре е да не се използва при минусови температури.

:D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Непрекъснато карах с М10Д. По-скоро съм имал проблем с маслото в скоростната кутия - зимно време ставаше толкова гъсто, че на нулева си тръгваше и първата минута работа на двигателя гаснеше ако отпусна съединителя. Но това е друга тема.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе и фамилната 120ка се караше 20тина години с М10Д Диона и не е имала никакви проблеми в това отношение зима, лете се си вървеше ама след ремонта баща ми нали си е с Врачански характер и да мине метър купи на Приста наливно М10Д... резултата нов мотор и куп неприятности. Така че поне аз Приста няма да си зема ако ще и какпка масло да нямам у картера!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А какво е станало с двигателя и при какви обстоятелства? И дали Пристата е виновна? Щото след ремонт кво ли на става, ако го изпържиш двигателя със 100 и повече км/ч, ще блокира доста скоро.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наливните масла по принцип са с неясен произход.Може да ти го продават за едно,а да е съсвсем друго.Все пак в България живеем!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наливните масла по принцип са с неясен произход.Може да ти го продават за едно,а да е съсвсем друго.Все пак в България живеем!

 

Има вероятност щом ти наливат от варел, да са го напълнили търгашите преди това с нещо друго - това е вярно.

Но имам и някои други неща предвид. Например:

Какъв е смисълът да продаваш фалшименто масло М10 - то и без това е най-евтиното.

Второ, ако продаваш М10 вместо полусинтетика, то като се налее в западни коли от по-новите особено след не много дълго почва да свети индикатора за ниско налягане на маслото и ще излезе наяве цялата работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ам двигателя след ремонта е каран като с перце :mrgreen: но незнам как е почнало да става всичко защото баща ми я е карал когато е почнала да трещи и фучи :cry: иначе в сервиза които рабтех идваше един човек и ни копуваше маслото (използвано) за 2лв/ л нещо такова маи... преработваха го, слагаха го в нови туби и ги продаваха на същата цена... с наклатките пак същата работа... около 0,50лв/ наклатка :) сещате се и там какво става лепи се феродото и аиде пак на пазара. Това си е България :mrgreen: далавераджии колко искаш :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, за 2 лв. да ти купуват отработеното масло? Май 40 ст/литър дават в Ем-Комплект 33.

 

И ако отработеното но в нови туби сложено го продават пак за 2 лв на литър, ква им е печалбата?

 

А за двигателя - може нещо да се е счупило поради некачествен ремонт, а от маслото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де за цената незнам... не си я спомням ама за некачествения ремонт... е това като ми го каже някои се едно ми бърка незнам къде :cry: ;) е за мен причината е от маслото...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
×
×
  • Създай нов...

Важна информация.

За да използвате този форум, трябва да се съгласите с нашата Политика за лични данни. Трябва да се съгласите и с използването на бисквитки (cookies), които помагат за пълната фунционалност на форума. Може да настроите през вашия браузър кои бисквитки искате да се използват. С натискане на бутон "Потвърди" удостоверявате съгласието си с нашата Политика за лични данни и използването на бисквитки.